buiten rijden in omgeving ede gld

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bonma

Berichten: 382
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: ede gld

buiten rijden in omgeving ede gld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 12:21

hallo bokkers,
wie weet waar je met je paard en een shet en een paar wandelaars leuk kan rijden/wandelen,
wij zijn nu een beetje uitgekeken op de ginkelse heide in ede gld en we willen een keer graag ergens anders rijden dan allen daar,
graag naar een andere mooi bos of heel graag iets waar je met je paard in het water mag,wie weet iets waar je met je paard leuk kan rijden?
we zijn van het rustig rijden en niet van het crossen en scheuren door het bos.
ik hoor graag van jullie.

zijn er evt ook mensen die veel alleen in het bos rijden en het leuk vinden met ons/mij te willen rijden,laat het me dan weten,ik rij ook vaak alleen als ik een keer naar het bos wil(ga zo af en toe naar het bos) of ga met mabon(hier op bokt) en de shetten naar het bos of misschien willen jullie met ons me rijden in het bos(maar helaad kunnen zij niet altijd met me mee).

groetjes ofra

bonma

Berichten: 382
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: ede gld

Re: buiten rijden in omgeving ede gld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 11:21

helemaal niemand die iets weet Huilen van het lachen

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Re: buiten rijden in omgeving ede gld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 13:54

Waar sta je met je paard en heb je vervoer of moet je het onder de man doen? Ik heb mijn paard aan de Hessenweg staan en heb dus keuze uit het Edese Bos, Edese en Ginkelse Hei, Noord Ginkel, Wekeromse Zand, Roekelse bos, etc.
Verder is het aan de Zuid Ginkel en de bossen richting Renkum, Bennekom en Wageningen ook leuk rijden. Als je vervoer hebt kun je naar Kootwijk, Speulder en Sprielderbos, Veluwezoom, etc. Dus geef eens aan wat je mogelijkheden zijn.
Ik rijd regelmatig alleen in het bos (of op de hei), niet iedereen heeft een paard dat mijn paard bij kan houden. Knipoog

bonma

Berichten: 382
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: ede gld

Re: buiten rijden in omgeving ede gld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 17:15

Waratje schreef:
Waar sta je met je paard en heb je vervoer of moet je het onder de man doen? Ik heb mijn paard aan de Hessenweg staan en heb dus keuze uit het Edese Bos, Edese en Ginkelse Hei, Noord Ginkel, Wekeromse Zand, Roekelse bos, etc.
Verder is het aan de Zuid Ginkel en de bossen richting Renkum, Bennekom en Wageningen ook leuk rijden. Als je vervoer hebt kun je naar Kootwijk, Speulder en Sprielderbos, Veluwezoom, etc. Dus geef eens aan wat je mogelijkheden zijn.
Ik rijd regelmatig alleen in het bos (of op de hei), niet iedereen heeft een paard dat mijn paard bij kan houden. Knipoog


hoi waratje,
je heb zeker genoeg mogelijkheden voor me opgegeven om buiten te rijden,
ik moet met de trailer ik sta met mijn paard in ederveen.
dan heb je zker een vlug paard als andere je niet bij kunnen houden.
bedankt voor je tips.

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Re: buiten rijden in omgeving ede gld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 17:27

bonma schreef:
dan heb je zker een vlug paard als andere je niet bij kunnen houden.
bedankt voor je tips.

Lastigste van mijn paard is dat ze een heel vlotte stap heeft, er zijn wel paarden met een vergelijkbare stap, maar niet heel veel. Elke keer inhouden wordt ze narrig van, dus met een langzamer paard werkt dat niet ideaal. We doen het wel af en toe, maar voor langere ritten is het gewoon niet handig. Het gekke is dat de maat van de andere paarden helemaal niet van belang blijkt te zijn, grote paarden hebben er vaak meer moeite mee dan bijvoorbeeld een IJslander. Clown
Ach het geeft niet, er is een aantal mensen met wie ik heel lekker kan buitenrijden en alleen kan ook goed. Knipoog

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: buiten rijden in omgeving ede gld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 17:30

ik heb jaren in het Roekelse bos en Wekeromse zand gereden (vanuit Otterlo is dat goed te bereiken, en paard stond eerst daar). mooi hoor! er zijn wel vee- en wildroosters, dus vaak afstappen en door hek heen. en er lopen wilde paarden en runderen, maar daar heb je op zich geen last van.
ik heb er altijd met veel plezier gereden! en zijn best veel ruiterpaden, die naast een fiets- en wandelpad liggen, dus als je samen wilt is dat wel ideaal. veel plezier!

Kyrseltje

Berichten: 8731
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Wenum-Wiesel

Re: buiten rijden in omgeving ede gld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 17:32

Op de heide tussen emst en vierhouten is het errug leuk rijden. Is wel beetje uit de buurt, maar je kan er jezelf een dag makkelijk vermaken!

bonma

Berichten: 382
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: ede gld

Re: buiten rijden in omgeving ede gld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 16:29

bedankt voor de tips allemaal.

Kaitlyn

Berichten: 9736
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: buiten rijden in omgeving ede gld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 16:30

even een stipje, ben hier ook wle benieuwd naar Lachen

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: buiten rijden in omgeving ede gld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 09:46

Ik rij in het Lunters buurtbos, Wekeromse zand (niet in de zomer, dan zijn er echt heel veel dazen), Edese hei, Ginkelse hei, Edese bos en Roekelsebos.
Ligt een beetje aan de training waar ik heen ga, maar de hei en het Roekelsebos zijn wel mijn favoriet

Anoniem

Re: buiten rijden in omgeving ede gld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 09:56

Ik rijd vaak in het prattenburgse bos bij Rhenen, zo rijd ik vaak richting amerongen/leersum en overberg etc! Als je een keer in dat bos kom wil ik wel een keer met je mee Knipoog

bonma

Berichten: 382
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: ede gld

Re: buiten rijden in omgeving ede gld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 10:28

Cinnepin schreef:
Ik rijd vaak in het prattenburgse bos bij Rhenen, zo rijd ik vaak richting amerongen/leersum en overberg etc! Als je een keer in dat bos kom wil ik wel een keer met je mee Knipoog



hoi chinnepin,
als ik een keer in de buurt kom om buiten te rijden dan laat ik je het weten.

Anoniem

Re: buiten rijden in omgeving ede gld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 12:00

is prima Knipoog

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34752
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Re: buiten rijden in omgeving ede gld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 11:47

Lunteren is leuk, omgeving Goudsberg en ook in de buurt is het bos bij de Amerongse berg (Prattenburg) of Kwintelooijen (mooi uitzicht) hier zijn ook goede parkeerplaatsen voor de trailer. Je kunt bijvoorbeeld naar het Berghuis rijden vanaf de parkeerplaats bij Pratteburg of Kwintelooijen. Je bij het Berghuis je paard/pony vastzetten en gezellig wat drinken. Ik vind zelf het bos bij Amerongen leuker omdat het daar rustiger is en meer afwisseling mogelijk in routes.
Bij de Goudsberg was altijd een waterhindernis (marathon/aangespannen) weet niet of die er nog is want ben zelf al heel lang de kuil niet in geweest maar daar zou je wel het water in kunnen.
Succes met zoeken en veel plezier met rijden/wandelen!

sdi
Berichten: 468
Geregistreerd: 15-06-07

Re: buiten rijden in omgeving ede gld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 16:13

Mogelijkheden te over zijn al genoemd. Ook mooi, (wel betalen) Park Hoge Veluwe. Deelense veld/ woud (bij delen/ schaarsbergen), wel wat verder weg, maar erg rustig en mooi. Daarnaast inderdaad gebied tussen bennekom, wageningen en dan richting renkum oosterbeek.

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: buiten rijden in omgeving ede gld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 16:20

SusanH schreef:
Bij de Goudsberg was altijd een waterhindernis (marathon/aangespannen) weet niet of die er nog is want ben zelf al heel lang de kuil niet in geweest maar daar zou je wel het water in kunnen.
Succes met zoeken en veel plezier met rijden/wandelen!

Die is er nog steeds. Met een bruggetje eroverheen.
Ga alleen niet als het een tijd niet geregend heeft, dan staat er geen water in Clown