Rijden in Bergen op Zoom

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Letizia

Berichten: 12152
Geregistreerd: 24-04-02

Rijden in Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 22:17

Omdat we eens 'n keer een ander rondje willen doen dan anders, willen 'n vriendin en ik binnenkort de trailer pakken en met de paarden in BoZ gaan rijden, gewoon lekker door de bossen. Maar ik moet heel eerlijk bekennen dat ik niet erg bekend ben met de omgeving, ik kwam er vroegah wel eens met 'n vriendin die daar woonden en dan gingen we de honden uitlaten in het bos, maar kan je er ook een beetje fatsoenlijk rijden met de paarden (ruiterpaden? En liggen ze er fatsoenlijk bij?) en wat kan dan het best je start en eind punt worden (parkeerplaats/manege?) Is het verstandig een gids mee te nemen, of verdwaal je er niet zo snel?
Graag jullie adviezen en ervaringen Lachen

Tieneke

Berichten: 21700
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, Belgiƫ

Re: Rijden in Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 11:05

PP-->BRT

Lisetjj

Berichten: 746
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Gouda

Re: Rijden in Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 11:06

Misschien dat je vanuit manege molenzicht kan vertrekken. Super omgeving. Ruiterpaden liggen er goed bij.
Of het verstandig is een 'gids' mee te nemen weet ik niet.

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Rijden in Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 11:07

Nou toen ze die snelweg niet aan het aanleggen waren was het lekker om te rijden.

Nu zijn ze bomen aan het kappen en een snelweg aan het aanleggen, dus of je er nog lekker kan rijden weet ik niet echt Bloos

Edit: Het bos bij molenzicht kan inderdaad wel, maar bij de paardenhoeve zou ik het niet doen

SFCAP

Berichten: 495
Geregistreerd: 28-04-07
Woonplaats: Gent, YG

Re: Rijden in Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 11:10

Wij zijn ooit twee keer met mensen van de manege naar daar gegaan, ik was toen 11 en de tweede keer 12 jaar.
Ik weet nog dat ik me daar goed geamuseerd heb en dat het een heel mooie omgeving was.

Allesinds veel plezier!

Ilivus
Berichten: 162
Geregistreerd: 15-01-07
Woonplaats: Noord- Brabant

Re: Rijden in Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 12:37

Op www.antwerpsetrekruiters.be is een agenda te zien met ritten die er gereden worden.
Er zijn ook ritten in de buurt van Bergen op Zoom. Misschien is het iets om met zo'n rit mee te doen.

Letizia

Berichten: 12152
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Rijden in Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 18:31

Hmm ik weet niet wat zo'b rit inhoud, maar we zitten alle twee met een afgekeurd paard, wat zo hun eigen manier van rijden inhoud Lachen
Maar al vast bedankt voor de tips, meer is zeker welkom Lachen

kimmie261

Berichten: 19228
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Rijden in Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 21:40

tot een paar jaar geleden,laadde we regelmatig de paarden in,en gingen we in BoZ rijden,in de bossen,echt geweldig daar,veel zandpaden,enz...

parkeer alleen wel je auto op een daarvoor bestemde parkeerplaats,al blokker je de hele boel,de boswachters zijn niet zo begripvol,als dat jij voor de medemens bent Lachen

Shadow0

Berichten: 43536
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Rijden in Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 10:13

Ik vind het terrein rond de Paardenhoeve juist gaaf. (Al kun je dan veel beter je trailer parkeren bij camping De Heide denk ik, dan hoef je in elk geval de weg niet over). Mooie en afwisselende paden, open stukken en heuvels, je kunt zelfs langs de Heide zelf rijden (en da's gaaf Ja )

Bij Molenzicht ken ik het terrein veel minder goed, dat leek mij vooral veel bos, maar dat kan ik uiteraard mis hebben.

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Rijden in Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 10:16

Shadow0 schreef:
Ik vind het terrein rond de Paardenhoeve juist gaaf. (Al kun je dan veel beter je trailer parkeren bij camping De Heide denk ik, dan hoef je in elk geval de weg niet over). Mooie en afwisselende paden, open stukken en heuvels, je kunt zelfs langs de Heide zelf rijden (en da's gaaf Ja )

Bij Molenzicht ken ik het terrein veel minder goed, dat leek mij vooral veel bos, maar dat kan ik uiteraard mis hebben.



Alleen zijn ze nu in dat bos een snelweg aan het aanleggen Bloos
Weet niet waar je nog in dat bos kan rijden..

Shadow0

Berichten: 43536
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Rijden in Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 10:20

In het bos van Molenzicht of in het bos bij de Paardenhoeve?
(Maar goed, in beide gevallen eeuwig zonde!!!!)

(Overigens aan de TS... als je toch een trailer hebt kun je ook nog even verderop rond Huijbergen en Hoogerheide kijken, daar heb je hele mooie heidegebieden!)

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Rijden in Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 10:21

Volgens mij alleen bij de paardenhoeve.. Volgens mij is de heide nog wel bereidbaar, maar er komt iniedergeval een snelweg naast de paardenhoeve! Die weg heb ik al zien liggen, verder in het bos kon ik niet kijken maar ze hebben er vele bomen voor moeten kappen..

Shadow0

Berichten: 43536
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Rijden in Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 10:36


Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Rijden in Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 10:39

Ja inderdaad, maar zo groot is dat dan geloof ik niet meer, ik zou toch voor molenzicht gaan, ik geloof dat het inderdaad wel alleen bos is maar erg leuk! en groot bos.

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Re: Rijden in Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 14:56

Je kunt beter even doorijden naar bv Huijbergen manege "de Wolf" je trailer parkeren en vanuit daar de bossen in.
Je kunt dan heerlijk de bossen in.
Ook kun je vanuit daar richting Belgie gaan imo veeeeel leuker.

Je kunt ook parkeren in Ossendrecht richting Putte bij Cafe "puts Meuleke"(zit aan rechterkant,parking achter staan Zondags vaker trailers) en vanuit daar oversteken en direct het grenspark induiken.

Ik woon zelf in Ossendrecht en ga regelmatig via Ossendrecht,Huijbergen naar Belgie Putte, Zandvliet enz. rijden.
Je hebt er aangegeven ruiterpaden en wandelpaden.
Grenspark de Zoom/Kalmthoutse heide is erg gaaf om te rijden.
Staan bordjes aangegeven voor wandelaars(konijn,hert enz.) dus verdwalen valt mee als je perongeluk van het ruiterpad afwijkt Haha!

http://www.grensparkzk.nl/detail_page.p ... ct_id=2292

Op de link kun je zien wat voor gebied het is...veel bos heide enz.
Enne hhhhheeeeeeeellleee lange zandpaden met goed overzicht voor een eventueel sprintje te trekken Knipoog

Letizia

Berichten: 12152
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Rijden in Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-07 17:23

Ik kom vanuit de richting Vlissingen dus Huibergen en Hogerheide is zelfs nog dichterbij Lachen

estherha

Berichten: 322
Geregistreerd: 02-05-07
Woonplaats: Hoogerheide

Re: Rijden in Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:14

Ik wil wel gids zijn, woon in hoogerheide en ken de bossen in bergen op zoom en huijbergen op mijn duimpje.

Ilivus
Berichten: 162
Geregistreerd: 15-01-07
Woonplaats: Noord- Brabant

Re: Rijden in Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 12:28

vanuit manege de wolf in huijbergen zit je zo in de bossen.
pas geleden heb ik daar zelf ook gereden en het is er heel mooi.

Letizia

Berichten: 12152
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Rijden in Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-07 09:35

Nou morgen gaat het gebeuren, we hebben besloten toch in BoZ te gaan rijden, omdat het iets is wat ik al heel lang wil, mss de volgende keer een andere plek, we zetten de trailer neer bij manege Molenzicht Lachen Kheb er ontzettend veel zin in Hyper!

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Rijden in Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 09:37

Heel veel plezier Haha!

doggiez
Berichten: 9
Geregistreerd: 06-04-07

Re: Rijden in Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 09:48

heel veel plezier daar......

het is een mooi bos om te rijden.....toen ik daar reed teminste maar dat is al HEEL lang geleden....

maar Kalmthoutse heide is zeker ook aan te raden...prachtig daar.....

Letizia

Berichten: 12152
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Rijden in Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-07 19:25


Breghje

Berichten: 7662
Geregistreerd: 01-03-07
Woonplaats: In gedachten bij Breghje....

Re: Rijden in Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 19:36

Heej Letizia,

Ik sta daar in de buurt met mijn paard. Het is idd ontzettend lekker rijden op de heide, daar wordt ook helaas vlakbij de snelweg aangelegd. In het bos zelf kon je verschrikkelijk lekker rijden, maar een aantal super cross paadjes zijn nu doorkruist door die zwarte dropveter helaas... Maar fijn dat jullie een heerlijke dag hebben gehad!!!

Letizia

Berichten: 12152
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Rijden in Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-07 19:38

Ja, had begrepen dat ze een snelweg aan het aanleggen zijn, eeuwig zonde, naar mijn mening, we hebben in de omgeving van manege Molenzicht gereden Lachen