Vrijrijden bij het Fjordenpaard in Een (Drenthe)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Niicole__
Berichten: 3242
Geregistreerd: 25-06-07

Vrijrijden bij het Fjordenpaard in Een (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 22:50

Mijn nicht en ik gaan zaterdag 2uur vrijrijden bij het fjordenpaard in Drenthe! Wie heeft er ervaring mee met het vrijrijden bij het Fjordenpaard? Zelf ben ik er al wel op ponykamp geweest! Maar ben wel benieuwd hoe dat met het vrijrijden precies in z'n werk gaat. Kan je zelf je paard of pony uitzoeken? Want ik wel erg graag op Snippie. Of kan je anders je voorkeur geven op wat voor paardje je graag wil etc. ? Nou brand los! Haha!

anke2002

Berichten: 810
Geregistreerd: 01-11-02
Woonplaats: Sneek city

Re: Vrijrijden bij het Fjordenpaard in Een (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 22:59

Toevallig, een vriendin en ik gaan zaterdag ook vrij rijden bij het fjordenpaard! Een paar jaar terug hebben een paar vriendinnen en ik daar ook een bosrit gemaakt, er stonden toen al paarden voor ons klaar. Ik denk dat als je even belt je wel door kunt geven dat je graag op Snippie wilt, toen ik belde werd gevraagd of we ook een voorkeur voor een bepaalde pony hadden.

Niicole__
Berichten: 3242
Geregistreerd: 25-06-07

Re: Vrijrijden bij het Fjordenpaard in Een (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 23:11

Oke! Haha! Super haha!

Tancreda4

Berichten: 24091
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Vrijrijden bij het Fjordenpaard in Een (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 23:14

Mijn ervaring is ook dat je paard al klaar staat. Uit het land geplukt en een zadel ope en berg modder met een paard eronder... Oh, nooit gereden? Geeft niet. Dit is stuur, dit is rem en dit is gas. Paarden weten de weg wel, veel plezier.

Hetwas wel leuk hoor, maar ik heb met zulke dignen altijd een nare nasmaak. Overigens wisten de paarden idd de weg. Die wij hadden waren vrijwel stuurloos Haha!

Niicole__
Berichten: 3242
Geregistreerd: 25-06-07

Re: Vrijrijden bij het Fjordenpaard in Een (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 09:00

Dat de paarden de weg naar huis weten weet ik Lachen ik ken ze van kamp Knipoog Maar ze staan al opgezadeld als we komen? Lachen

Lise81

Berichten: 2315
Geregistreerd: 08-09-04
Woonplaats: Eelde

Re: Vrijrijden bij het Fjordenpaard in Een (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 09:13

Sinti__LoveU schreef:
Mijn nicht en ik gaan zaterdag 2uur vrijrijden bij het fjordenpaard in Drenthe! Wie heeft er ervaring mee met het vrijrijden bij het Fjordenpaard? Zelf ben ik er al wel op ponykamp geweest! Maar ben wel benieuwd hoe dat met het vrijrijden precies in z'n werk gaat. Kan je zelf je paard of pony uitzoeken? Want ik wel erg graag op Snippie. Of kan je anders je voorkeur geven op wat voor paardje je graag wil etc. ? Nou brand los! Haha!


Je kan telefonisch een voorkeur doorgeven maar dat geeft geen garanties!! Snippie loopt wel eens met de verhuur mee en ik denk dat als je dat doorgeeft je toch wel een grote kans hebt dat je op haar komt. Toch is er altijd een kans dat je er niet op komt! Daarbij zijn de paarden anders wanneer je met z'n 2-en gaat rijden of in een grote groep! Sommige paarden kunnen gewoon alleen met een groep mee, anders hebben ze geen houvast en zijn ze schrikkerig.

Als je zelf je paard uit het land wilt halen, poetsen en opzadelen, dan moet je eerder zijn dan je had afgesproken (min. half uur). Het gebeurd ook wel dat er paarden net op rit zijn en bijvoorbeeld terug komen op de tijd dat jullie hebben afgesproken en dat je ze dan over neemt. Soms staan ze idd al klaar. Soms moeten ze nog uit de wei gehaald worden.

Niicole__
Berichten: 3242
Geregistreerd: 25-06-07

Re: Vrijrijden bij het Fjordenpaard in Een (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 11:08

Oké heel erg bedankt voor de informatie Haha! ik weet meteen alles wat ik wou weten haha Haha!

Niicole__
Berichten: 3242
Geregistreerd: 25-06-07

Re: Vrijrijden bij het Fjordenpaard in Een (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-07 19:21