Veilig tuinschaar meenemen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Veilig tuinschaar meenemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 20:04

Het wordt weer bijna herfst en onze paden beginnen een beetje vol te groeien. Weet iemand hoe ik veilig een tuinschaar kan meenemen?

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Re: Veilig tuinschaar meenemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 20:06

Zo'n klein knipschaartje (dan heb ik het niet over een nagelschaar natuurlijk Haha! ) kun je gewoon inklappen en vastzetten zodat deze niet opengaat.
Ik neem aan dat je te voet of op de fiets gaat wanneer je gaat knippen/snoeien?

Sharon_Jims

Berichten: 3451
Geregistreerd: 05-10-06
Woonplaats: Goor

Re: Veilig tuinschaar meenemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 20:08

Oh vanuit nederland naar amerika??
Hmm zou je eens aan de douane moeten vragen denk ik!
Hebben ze daar niet zulke winkels??

ikke

Berichten: 37643
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Veilig tuinschaar meenemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 20:10

Guinevere schreef:
Het wordt weer bijna herfst en onze paden beginnen een beetje vol te groeien. Weet iemand hoe ik veilig een tuinschaar kan meenemen?

Mag dat aan de overkant van de plas?? Moet je hier in NL niet proberen, levert een knallende ruzie en boetes op.
Ik zou inderdaad een handsnoeischaar meenemen, dat is handzaam en meestal doeltreffend genoeg. Voor het serieuze werk zou ik erop terug gaan met "passend" gereedschap Extreme duivel Haha!

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Re: Veilig tuinschaar meenemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 20:45

Kiara schreef:
Ik neem aan dat je te voet of op de fiets gaat wanneer je gaat knippen/snoeien?
Nee, dat is helaas niet te doen. Vandaar dat ik ook het liefst een schaar met een bot einde wil hebben, zodat mijn trail buddy niet ineens een scherp uiteinde in zijn kont heeft mocht er iets gebeuren. Nou moet ik er wel bij zeggen dat hij 99% bomb proof is ... alleen dode dieren met bijbehorende gieren vind hij iets minder. Knipoog

ikke schreef:
Mag dat aan de overkant van de plas?? Moet je hier in NL niet proberen, levert een knallende ruzie en boetes op.
Ik zou inderdaad een handsnoeischaar meenemen, dat is handzaam en meestal doeltreffend genoeg. Voor het serieuze werk zou ik erop terug gaan met "passend" gereedschap Extreme duivel Haha!
Haha, ja dat is hier ook zo, maar het gaat om eigen terrein. Er zijn gelukkig maar een stuk of 5 boomstammen die over paden liggen op dit moment, maar die mogen de jongens volgend jaar met de kettingzaag onder handen nemen. Whoosh!

@shcmarathon --> Ja, die winkels hebben we hier ook. Haha! Toch bedankt voor het medenken.

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Veilig tuinschaar meenemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 11:32

Gewoon een machete (kapmes) in een hoes aan je zadel hangen.

hc

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Veilig tuinschaar meenemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:42

Huertecilla schreef:
Gewoon een machete (kapmes) in een hoes aan je zadel hangen.

hc


Over kapmessen gesproken, HC, heb jij die "grosse messer" die je van plan was te maken al af?

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Veilig tuinschaar meenemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 13:30

Kuggur schreef:
Huertecilla schreef:
Gewoon een machete (kapmes) in een hoes aan je zadel hangen.

hc


Over kapmessen gesproken, HC, heb jij die "grosse messer" die je van plan was te maken al af?


Helaas.
Het Casita moest eerst. Nú net heb ik de laatste paal van De Grote Hekreparatie in de grond gezet. Was een hengst van de buren ingebroken naar de merries toe en dat vond ónze hengts niet goed. Indrukwekkend wat 1000 kilo 'stoeiend' paard met een hek doet.... Een g@dswonder trouwens dat die kerels er nauwelijks schade door opgelopen hebben. Die van mij zag er wel indiaanoorlogsverf uit met de bloedvegen van zijn buurman op zijn snoet, nek en schouders maar die buurman had verbazend weinig schade.
Die van mij stond 20 minuten later al de merries te dekken de buurman heeft nog 24 uur badend van het zweet staan trillen. Verder storm in een euh... stapel gebroken palen Knipoog

Als het lint, draad en gaas er weer op zitten is het eerstvolgende de loop van mijn eigenbouw vuursteenslotgeweer en dán zijn de vijlen aan de beurt. Maar ja, daar zal nog wel wat met noodprioriteit tussenkomen Haha!

Straks eerst echter..... PÍZZAAAA!!! Lekker op de patio, glaasje wijn erbij Vingers aflikken
Mijn lief heeft nog éven snel 'flor de aceite' gehaald bij de olijfmolen. Op = op namelijk. Dat is de eerste olie die uit de eerste olijven aan het begin van het oogseizoen uit de molens komt. Zonder filters niets. Gewoon de eigen druk bij het opstarten en dat heb je dus maar één keer per jaar en in beperkte hoeveelheid. Dat is wel zó puur en smaakvol. Wordt ook helemaal correct in blíkken gedaan zodat het ook niet veroudert door licht.
Voor ons heeft het nog wat extra omdat het van de bomen in ons vergezicht is.
Strakjes vers eigengebakken brood líchtjes in dun laagje op een schoteltje dopen.... Kwijl

hc

ikke

Berichten: 37643
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Veilig tuinschaar meenemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 09:43

Jasses, HC, houdt die cullinaire uitspattingen voor je. Het water loopt hier over het toetsenbord en dat kan daar erg slecht tegen Haha! Haha! Haha! Haha!

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Veilig tuinschaar meenemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 10:19

ikke schreef:
Jasses, HC, houdt die cullinaire uitspattingen voor je. Het water loopt hier over het toetsenbord en dat kan daar erg slecht tegen Haha! Haha! Haha! Haha!


Dat heet kwaliteit van leven.
Het ontbijt in de vroege morgen is 'yoghi' van yoghurt van eigen geiten(melk) en fruit uit eigen moestuin.
Straks even een gister gemaakte kaas uit de vorm halen.
We hadden een beetje wrongel over en dat verwerkt tot 'recueson'. Eten we vanavond met een beetje stroop als nagerecht Knipoog

hc