Fiets/ruiterpad omgeving Woudenberg

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Fiets/ruiterpad omgeving Woudenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 04:07

Om te beginnen: ik probeer tezamen met meerdere ruiters van een stal en het KNHS rond het Kasteel Heemsteede in Houten van de ruimte naast het fietspad een ruiter/menpad voorelkaar te krijgen. Ik ben in gesprek met de stichting die het onderhoudt/ in bezit heeft, maar die wijzen mijn/ons verzoek af i.v.m. de veiligheid. Er ligt nu een fietspad met brede bermen waar het JKK weelderig bloeit Boos! ziehier:
Afbeelding
Dat verhaal van die veiligheid vinden wij een beetje vreemd, want er is m.i. c.q. o.i. meer dan voldoende ruimte om er zelfs menpaden naast te leggen. Het fietspad moet dan wat verlegd worden.
Onlangs fietste ik ten zuiden van Woudenberg en daar kwam ik op een fietspad gelegen op heel smal stuk land tussen weilanden met een ruiterpad ernaast! Dus daar kan het wel!!!!! (geen menpad dat snap ik) Het ruiterpad ligt echt heel dicht naast het smalle fietspad.
Vragen aan de ruiters in die buurt:
Hoe gaan jullie als ruiter om met de beperkte ruimte (als er een paard op het pad loopt, kan er geen fietser meer door zonder van de fiets te stappen) in de zomer is het pad bijna overgroeid met takken. Hoe passeren jullie elkaar?
Heb je daar al eens als fietser gereden en hoe reageerden de ruiters op fietsers?
Hoe verhoudt zich dat in het kader van veiligheid en respectvol met mekaar omgaan?
Graag jullie antwoord, dan zal ik het in de gesprekken meenemen.
Dank, Sandrina