trektocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RoCKyLoVE

Berichten: 1766
Geregistreerd: 02-01-03

trektocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 19:47

In mei is het de bedoeling dat ik klaar ben met mijn examens en vind het dan een mooie gelegenheid om mij en me paard te trakteren op een mooie trektocht. Ik heb alleen geen idee hoe ik het aan moet pakken. Hebben jullie tips voor mij? Betreft het uitstippelen van een route etc. wat je allemaal mee moet nemen, de do's en de dont's?

Groetjes!

Indies
Berichten: 694
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: Breda

Re: trektocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 20:04

Hallo RoCkyLoVE!
Helaas kan ik je niet helpen, maar ik wil wel mee?

ikke

Berichten: 37643
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: trektocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 23:17

Leg even contact met Licorne hier op bokt. Is net terug van zuid-Frankrijk. Als iemand je alle do's en dont's kan vertellen, is zij dat wel...........

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Re: trektocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 11:08

Wat voor idee heb je bij die trektocht en hoeveel buitenrij-ervaring hebben jij en je paard?
Wil je primitief met een tentje (of nog primitiever: zonder tentje), wil je vantevoren weten waar je slaapt of juist niet, etc. Ga je alleen of heb je een rijmaatje/groep?

RoCKyLoVE

Berichten: 1766
Geregistreerd: 02-01-03

Re: trektocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 18:10

Primitief met een tentje, hoeft geen luxe vakantie te zijn! Waar ik slaap, ik wil wel ongeveer weten maar als het ergens mooi/leuk is dan is het natuurlijk wel leuk om ergens langer te blijven.. Buitenrij ervaring ehmm, we zijn al 2 keer een week naar het strand geweest verder vaak naar het bos hier in de buurt.. (hij is bom broof en heel braaf) en ik heb een rijmaatje Lachen

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: trektocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 21:39

zie onze website: www.arabeskvanilla.shareyourstory.nl
en dan op de eerste berichten klikken

ik zie dat je in Breda woont, van daar uit kun je aanplingen op de taxandria route en kun je helemaal tot voorbij Lommel op ruiterroutes rijden

pinkyhorse

Berichten: 273
Geregistreerd: 09-08-07

Re: trektocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 14:37

ik zou allesinds niet alleen gaan, dat is niet aleen veiliger maar ook plezanter Clown
en stop regelmatig ergens om je paard (en jezelf) op krachten te laten komen-> beekje, water, appelboom,...
en een tentje, slaapgerei,... of misschien vindt je daar wel een manege waar je kan overnachten?
Veel plezier alvast!

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: trektocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 22:48

De veluwe is heel mooi om te rijden en met de veluwe trail kan je een mooie route uitzetten. Zeker voor de eerste keer makkelijk omdat er bordjes langs de route staan (hoewel een kaart zeer aan te raden is)

Verder is het voor de eerste keer makkelijk om je spullen te laten bezorgen. Dan kan je net wat meer spullen meenemen en is het minder belastend voor jou en je paard.