Vragen buitenrijden ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Madilly
Berichten: 45
Geregistreerd: 14-10-07
Woonplaats: B.dorp

Vragen buitenrijden ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 13:51

Heey,
Ik heb een probleem ik wil heel erg graag met mijn verzorg Shetje naar buiten maar ik ben bang dat het niet mag. Want de eigennaar is erg voorzichtig. Maar het Shetje kan het prima aan. Hoe moet ik het vragen, heeft iemand tips ? Lachen

xxxx

Zwartwitje

Berichten: 18603
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Onder de derde boom links

Re: Vragen buitenrijden ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 13:56

Hoi!
Je kunt het gewoon eens vragen, toch? Niet geschoten is altijd mis! Misschien is het goed je alvast een beetje voor te bereiden, zodat je de route kent etc.
Aan de andere kant, je zegt dat de eigenaar voorzichtig is met zijn/haar pony. Daar zal vast een reden achter schuilen, denk je niet? Lachen Misschien is de pony nog te onervaren, te jong of juist te oud. Of misschien vindt de eigenaar jou nog niet oud genoeg om in je eentje erop uit te gaan (dat bedoel ik niet banketstaaf hoor; mag ik vragen hoe oud je bent?) maar in dat geval kun je voorstellen om samen eens een wandelingetje te maken, jij op de pony en hij/zij op de fiets of ernaast lopend Ja

Madilly
Berichten: 45
Geregistreerd: 14-10-07
Woonplaats: B.dorp

Re: Vragen buitenrijden ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 13:59

Zwartwitje schreef:
Hoi!
Je kunt het gewoon eens vragen, toch? Niet geschoten is altijd mis! Misschien is het goed je alvast een beetje voor te bereiden, zodat je de route kent etc.
Aan de andere kant, je zegt dat de eigenaar voorzichtig is met zijn/haar pony. Daar zal vast een reden achter schuilen, denk je niet? Lachen Misschien is de pony nog te onervaren, te jong of juist te oud. Of misschien vindt de eigenaar jou nog niet oud genoeg om in je eentje erop uit te gaan (dat bedoel ik niet banketstaaf hoor; mag ik vragen hoe oud je bent?) maar in dat geval kun je voorstellen om samen eens een wandelingetje te maken, jij op de pony en hij/zij op de fiets of ernaast lopend Ja


Ja dat kan ik doen maar zoals ik al zij ik ben bang dat ze nee zegt.
De pony is 10 jaar en ik verzorg haar nu al bijna 3 jaar. En de pony is er klaar genoeg voor vindt ik.
Ik ben 14.
Ja, dat ga ik eens proberen.
Dankje wel Haha!

Zwartwitje

Berichten: 18603
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Onder de derde boom links

Re: Vragen buitenrijden ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:03

Als jij vindt dat de pony (en jijzelf!) er klaar voor is, kun je het natuurlijk eens voorstellen aan de eigenaar. Maar onderschat het buitenrijden niet.. nu weet ik natuurlijk niet hoeveel buitenrij-ervaring jij hebt, maar in je eentje voor het eerst met een pony op buitenrit, daar zitten nogal wat haken en ogen aan. Denk maar aan verkeersveiligheid, de route, jouw rijvaardigheid etc.
Als het lukt, is het natuurlijk mooi meegenomen want dat buitenrijden hartstikke leuk is ben ik met je eens Ja

Madilly
Berichten: 45
Geregistreerd: 14-10-07
Woonplaats: B.dorp

Re: Vragen buitenrijden ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 14:38

Zwartwitje schreef:
Als jij vindt dat de pony (en jijzelf!) er klaar voor is, kun je het natuurlijk eens voorstellen aan de eigenaar. Maar onderschat het buitenrijden niet.. nu weet ik natuurlijk niet hoeveel buitenrij-ervaring jij hebt, maar in je eentje voor het eerst met een pony op buitenrit, daar zitten nogal wat haken en ogen aan. Denk maar aan verkeersveiligheid, de route, jouw rijvaardigheid etc.
Als het lukt, is het natuurlijk mooi meegenomen want dat buitenrijden hartstikke leuk is ben ik met je eens Ja


Nou ik ga het iniedergeval proberen dankjewel voor de tips ! Haha!

Zwartwitje

Berichten: 18603
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Onder de derde boom links

Re: Vragen buitenrijden ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 13:08

Succes, en laat maar even weten wat de eigenaar zei Ja

Madilly
Berichten: 45
Geregistreerd: 14-10-07
Woonplaats: B.dorp

Re: Vragen buitenrijden ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 14:51

Zwartwitje schreef:
Succes, en laat maar even weten wat de eigenaar zei Ja



zal ik doen Lachen

ja_nee

Berichten: 1351
Geregistreerd: 25-11-04
Woonplaats: Limburg

Re: Vragen buitenrijden ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 22:29

Zeg dat je je telefoon mee neemt en dat je voor hem/haar bereikbaar bent. Geef aan hoe lang je weg blijft, zodat de eigenaar weet wanneer hij je terug kan verwachten.

Zwartwitje schreef:
Maar in dat geval kun je voorstellen om samen eens een wandelingetje te maken, jij op de pony en hij/zij op de fiets of ernaast lopend Ja
En inderdaad, stel voor dat jullie samen gaan of dat je een ander ervaren/volwassen iemand mee neemt Lachen

xcomplientx
Berichten: 2268
Geregistreerd: 24-04-06

Re: Vragen buitenrijden ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 23:54

Is toch ook hartstikke leuk voor de pony dat ze naar buiten toe mag! De eigenaren vinden dat vast ook belangrijk voor hun pony.

Mieke_Cunna

Berichten: 2633
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Gelderland

Re: Vragen buitenrijden ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 13:05

Ik kan verder geen aanvullende tips geven, alles staat hierboven. Ben wel heel nieuwschierig of het nu mag. Succes!

polly2
Berichten: 4503
Geregistreerd: 21-07-05

Re: Vragen buitenrijden ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 13:15

Je bent bang dat de eigenaar nee zegt. Nu is het ook nee...dus dan verandert er niets.
Er is ook een kans dat de eigenaar ja zegt...en dan heb je wel winst. Dus gewoon vragen. Je hebt immers niets te verliezen.
Je zou ook kunnen vragen of de eigenaar de eerste keer mee gaat (op de fiets...of eventueel te paard)...dan kunnen jullie samen kijken hoe het gaat.

Melia
Berichten: 9848
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: Vragen buitenrijden ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 19:32

polly2 schreef:
Je bent bang dat de eigenaar nee zegt. Nu is het ook nee...dus dan verandert er niets.
Er is ook een kans dat de eigenaar ja zegt...en dan heb je wel winst. Dus gewoon vragen. Je hebt immers niets te verliezen.
Je zou ook kunnen vragen of de eigenaar de eerste keer mee gaat (op de fiets...of eventueel te paard)...dan kunnen jullie samen kijken hoe het gaat.

Inderdaad! Nee heb je, ja kun je krijgen Lachen. Vraag gewoon of de eigenaar een keertje met je mee wil, of jij met haar, om het bos in te gaan.

Ielsje
Berichten: 580
Geregistreerd: 07-06-07

Re: Vragen buitenrijden ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:43

Vraag anders eerst of je gewoon een wandeling met de shet mag maken? (gewoon aan de hand)
Of doe je dat al?

Jethafa

Berichten: 1390
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Vragen buitenrijden ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 10:32

Inderdaad, wandelen is een goede voorbereiding! Maar volg mij niet na, want ik ging altijd gewoon wandelen (met haflinger) en dan om de hoek stapte ik er op Haha! Maja, dat is nog gevaarlijker (geen zadel, alleen een halster, geen cap), dus vooral lekker vragen en samen een leuke manier bedenken om te oefenen!

buffy

Berichten: 70
Geregistreerd: 15-12-07
Woonplaats: brabant

Re: Vragen buitenrijden ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 02:56

Zijn er geen bepaalde regels voor het buitenrijden ?
Ik vind het vreemd dat ik daar helemaal niks over kan vinden dan alleen deze adviezen.
Ik wil graag mezelf voorbereiden op buitenrijden maar kan er weinig over vinden dan dit topicje.
Maargoed, super dat jij het wel gaat proberen en ik wens jou er daar natuurlijk heel veel succes bij.
Zet hem op! Koe

EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

Re: Vragen buitenrijden ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 20:08

Gewoon vragen en zeggen dat er in het begin iemand bij is voor als het mis gaat.
Misschien kan je eerst de eigenaar een paar keertjes mee laten gaan

Zwartwitje

Berichten: 18603
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Onder de derde boom links

Re: Vragen buitenrijden ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 13:02

buffy, natuurlijk zijn er regels voor het buitenrijden. Verkeersregels, welteverstaan Knipoog