pony schrikt overal van

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sietske94

Berichten: 417
Geregistreerd: 04-09-07
Woonplaats: alblasserdam (Z-H)

pony schrikt overal van

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 20:33

myn pony was 1jaar geleden
mega verkeersmak.
toen heb ik een maandje.. 2 maandjes niet meer buiten gereden van wegen rot weer.
nu begint ze overal van te schrikken! ze wordt hengstig bij een koe, ze gaat gillen als ze rennede kinderen ziet.
en eerst kon het der nooit wat boeier, + we hebben alleen een buiten bak dus ze ziet wel behoorlijk veel voor bij komen ( auto's -tractors- vrachtwagens enzv .. daar schrikt ze niet van!) het is meer de echte rare dingen. is dit normaal? dit geeft ze namelijk nog nooit gedaan
en ik rij al ½ jaar zker buiten, en dan alleen mr buiten.
sins een half jaar hebben we pas een bak zeg maar;) dus nu ik in de bak rijd durf ze gewoon nergens meer langs.
(toch rij ik zeker weten 1x per week nog met der buiten)
ook na mijn privelessen(2x in de week) stap ik uit buiten 10min

maximee

Berichten: 1024
Geregistreerd: 25-12-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: pony schrikt overal van

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 10:55

Probeer rustig langs al die dingen heen te rijden, of aan de hand.
Ik denk dat schriktraining een heel goed idee zou zijn. Confronteren met 'enge' dingen Lachen.

Ik volg dit even want ik heb zelf ook zo'n schrikachtig paard in de wei staan Bloos.

Daaantje
Berichten: 7
Geregistreerd: 27-11-07

Re: pony schrikt overal van

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 16:23

hoe oud is ze?
want ze kan ook een beetje in de ''pubertijd'' zijn gekomen .. dan is ineens alles eng.. en is ze gewoon lekker eigenwijs.

marijke1234

Berichten: 90
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: OUD-HEVERLEE

Re: pony schrikt overal van

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 16:25