Waar het noordzeekanaal over te paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ElCamino

Berichten: 8938
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Waar het noordzeekanaal over te paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 10:28

ik zit net op google maps te kijken... als je bij Dieme inzoomt kom je bij schellingwoude de chellingwouderdijk tegen, en dan zie je langs de Zuiderzeeweg (S114) een plekje waar twee delen bijna bij elkaar komen. De ene punt heet ZuiderIJdijk en de andere kant de NoorderIJdijk... wieweet vaart hier een lief schattig klein paardvriendelijk pontje ??
Of had je dit al gezien ??

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Re: Waar het noordzeekanaal over te paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 13:18

Mocht je over de sluizen willen, dan kan je tot Beverwijk een aardig eind door de duinen en hoef je alleen een stuk langs Corus dan over de sluizen en een stuk door IJmuiden of langs de havens te rijden. Je vrij snel alweer de duinen in of over het strand richting het zuiden rijden.

Contigo
Berichten: 271
Geregistreerd: 25-08-07
Woonplaats: Ijmuiden

Re: Waar het noordzeekanaal over te paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 15:08

Je kan heel makkelijk via de sluizen vanuit beverwijk ten eerste is er een fietspad op de sluis en ten 2de is die niet zo heel erg druk als mensen denken valt wel mee. Of idd via de pont maar als je dan weer door de duinen heen wil dan moet je een stuk door Ijmuiden, Driehuis en dan daar weer de duinen in maar net zoals Delphi zegt je kan heel erg makkelijk via de sluis en dan zo weer de duinen in eventueel met een stuk strand vanaf IJmuiderslag tot aan Zandvoort of Noorwijk is maar net wat je zelf wil

Kaka

Berichten: 4816
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: Waar het noordzeekanaal over te paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 15:20

Wat Delphi 2 zegt kan wel. Je komt dan bij Wijk aan Zee uit de duinen, dan moet je een stukje door Beverwijk (je kunt door Westertuinen afsnijden, hoewel ik niet weet of je daar ook met paard mag komen) en dan kom je al bijna bij de sluizen uit. Alleen het stukje naar de pont (langs het water) toe is niet echt paardvriendelijk, of je moet een bomproof paard hebben, veel grote industriele gebouwen, enorme buizen over de weg en regelmatig rare geluiden uit de fabriek. Kunnen paarden de eerste keer behoorlijk van in de stress raken. Ben je eenmaal de sluizen over dan gaat het weer prima en ben je weer in gewoon bewoond gebied zonder al te zware industrie. Vanaf daar is het niet zo ver meer naar het strand (misschien is het handig om bij de zuidpier het strand op te gaan, maar dat weet ik niet zeker, ik kom niet zo vaak aan die kant, hou het meestal bij de noordpier).

gr_roos
Berichten: 7575
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Re: Waar het noordzeekanaal over te paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 19:16

Je mag in de zomer niet overal meer met je paard het strand op.
Sluizen is goed te doen volgens mij en de pont ook. Ik denk alleen dat pont Buitenhuizen rustiger is aangezien er bij ons ook vrachtwagens op gaan die de velsertunnel niet door mogen.

Mocht je de sluizen willen proberen, kan je altijd pb-en. Ik heb behoorlijk goede straten kennis (postbode) dus ik stuur je zo met de kortste route ijmuiden door.
Hier een link naar de website ijmuiden aan zee. http://www.ijmuidenaanzee.nl/welcome.as ... u=6&lang=1