waar trektocht maken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

waar trektocht maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-07 19:51

in de zomervakantie (duurt nog even) mag ik waarschijnlijk (op eigenkosten) op trektocht, maar ik zit erg te dubben waar ik zal gaan. Het liefste ergens in het butienland waar engels gesproken word zodat ik dat een beetje extra kan leren (kan het namelijk niet zo goed). Ik heb zelf al heel veel trektochten bekeken, maar die zijn allemaal eigenlijk te duur. Mijn prijsklasse is rond de 300,-
iemand een tip waar ik een goede trektocht kan maken? (liefst van een week)

ikke

Berichten: 37593
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: waar trektocht maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 12:42

EliseXJoelle schreef:
in de zomervakantie (duurt nog even) mag ik waarschijnlijk (op eigenkosten) op trektocht, maar ik zit erg te dubben waar ik zal gaan. Het liefste ergens in het butienland waar engels gesproken word zodat ik dat een beetje extra kan leren (kan het namelijk niet zo goed). Ik heb zelf al heel veel trektochten bekeken, maar die zijn allemaal eigenlijk te duur. Mijn prijsklasse is rond de 300,-
iemand een tip waar ik een goede trektocht kan maken? (liefst van een week)

Nope, voor 300 euro kun je niet een week in het buitenland op trektocht. Reken voor een kwalitatief goede tocht op het 3-voudige.

EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

Re: waar trektocht maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-07 14:59

ikke schreef:
EliseXJoelle schreef:
in de zomervakantie (duurt nog even) mag ik waarschijnlijk (op eigenkosten) op trektocht, maar ik zit erg te dubben waar ik zal gaan. Het liefste ergens in het butienland waar engels gesproken word zodat ik dat een beetje extra kan leren (kan het namelijk niet zo goed). Ik heb zelf al heel veel trektochten bekeken, maar die zijn allemaal eigenlijk te duur. Mijn prijsklasse is rond de 300,-
iemand een tip waar ik een goede trektocht kan maken? (liefst van een week)

Nope, voor 300 euro kun je niet een week in het buitenland op trektocht. Reken voor een kwalitatief goede tocht op het 3-voudige.



weet je wel ergens waar het niet super duur is? want ik moet het met mijn Folderwijkje betalen Huilen

Elanor

Berichten: 6779
Geregistreerd: 25-08-04

Re: waar trektocht maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 15:03

Ik ben inderdaad bang dat je het voor dat bedrag niet gaat redden in het buitenland. Lachen

Richting Balkan is naar mijn ervaring qua tochten wel iets goedkoper, maar dan zit je alweer met een vlieg/treinreis naar de locatie.

Is het niet een idee om bijvoorbeeld een dagtocht in Nederland te maken, (op het strand bijvoorbeeld) en nog even door te sparen?

EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

Re: waar trektocht maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-07 17:06

elanor schreef:
Ik ben inderdaad bang dat je het voor dat bedrag niet gaat redden in het buitenland. Lachen

Richting Balkan is naar mijn ervaring qua tochten wel iets goedkoper, maar dan zit je alweer met een vlieg/treinreis naar de locatie.

Is het niet een idee om bijvoorbeeld een dagtocht in Nederland te maken, (op het strand bijvoorbeeld) en nog even door te sparen?



de reiskosten willen mijn ouders betalen allen moet het niet té duur zijn.
ik wil mijn budget wil iets verhogen, maar k moet nog meer doen van m'n geld dus moet het niet té duur zijn Nagelbijten / Gniffelen

Dachtocht heb k op ponykamp gemaakt en vond k eigenlijk iets te kort (ik rij namelijk graag lekker lang) we stapten heel veel en dat word het wel saai
ik wil ook een keer een strand rit doen, maar voor van die kleingere bedragen kan k vaak bij me pa wel aankloppen zodat er een deel voor me word betaalt (misschien bij die trektoch ook, maar dat is nog niet zeker)

ikke

Berichten: 37593
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: waar trektocht maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 21:04

Kijk eens op http://www.fivesaints.com geen goedkope toko, maar wel goed. Hun prijzen zijn heel netjes, zeker in verhouding tot het gebodene. Pas wel op voor de heer des huizes. Hij kookt zo goed dat je niet eens doorhebt dat je je vingers ook opeet Extreme duivel
Reken voor de pond ongeveer 1,50 euro.

hhmm, ik zie dat "past clients" komend jaar 10% korting krijgen. Aangezien ik er al drie keer geweest ben, val ik daar vast wel onder Haha! Ik geloof dat ik mijn Noord-Walesplannen ietsjes ga bijstellen........

ladypaard

Berichten: 3737
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: waar trektocht maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 13:41

wij (ik en een vriendin) wilden naar tjechie gaan,
was niet echt een trektocht maar gewoon een kamp, met veel buitenrijden, nachtritten Trec, zwemmen met de paarden,
nou ja alleen deden ze dit jaar nog geen kampen (mischien als we zelf een groepje maken Haha!)
kamp kost 250,- (ieder geval stond op de oude site) en de busreis was 145 (maar we wilden kijken of we ook met de trein konden)

Anoniem

Re: waar trektocht maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 18:51

ladypaard schreef:
wij (ik en een vriendin) wilden naar tjechie gaan,
was niet echt een trektocht maar gewoon een kamp, met veel buitenrijden, nachtritten Trec, zwemmen met de paarden,
nou ja alleen deden ze dit jaar nog geen kampen (mischien als we zelf een groepje maken Haha!)
kamp kost 250,- (ieder geval stond op de oude site) en de busreis was 145 (maar we wilden kijken of we ook met de trein konden)


Busreis van 145 euro, als ik jou was, zou ik even kijken of er geen goedekope vliegtuigmaatschappy op vliegt, ik zat twee jaar geleden voor 80 euro in t vliegtuig naar boedapest. Wellicht vliegt skyeurope ook op tjechie.
Hongarij is trouwens ook in verhouding goedkoop voor ¨paardenvakanties, Polen en Tjechie ook!
Wat dacht je trouwens van de Belgische ardennen, misschien iets duurder, maar geen reisgeld , als je je ouders lief aankijkt, kunnen ze jullie wellicht brengen..

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: waar trektocht maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 08:40

uh ik had hier net nog een boekje in mijn handen van trailfinders, volgens mij organiseren die ook trektochten in het buitenland, maar wat het kost.. geen idee

Anoniem

Re: waar trektocht maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 17:46

Arabesk schreef:
uh ik had hier net nog een boekje in mijn handen van trailfinders, volgens mij organiseren die ook trektochten in het buitenland, maar wat het kost.. geen idee


wat voor boekje heb je in je handen, volgens mij staan de prijzen in de reisgidsen, en anders op internet. www.trailfinders.nl of www.ruiterreizen.nl Genoeg aanbod, maar bijna alle reizen zijn ook rechtstreeks te boeken, net wat je fijner vindt

Liseef

Berichten: 522
Geregistreerd: 21-10-07

Re: waar trektocht maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 15:00

Ik weet het niet echt, maar heeeeel misschien is dit wel iets voor je: http://www.lesolivettes.be/dutch/index_dutch.html
Dan moet je even kijken bij "onze paarden", en dan "trektochten te paard". Waarschijnlijk te kort omdat het dagritten zijn, maar wel betaalbaar en in een prachtig gebied... Nouja, succes ermee Lachen

x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: waar trektocht maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 15:04

ladypaard schreef:
wij (ik en een vriendin) wilden naar tjechie gaan,
was niet echt een trektocht maar gewoon een kamp, met veel buitenrijden, nachtritten Trec, zwemmen met de paarden,
nou ja alleen deden ze dit jaar nog geen kampen (mischien als we zelf een groepje maken Haha!)
kamp kost 250,- (ieder geval stond op de oude site) en de busreis was 145 (maar we wilden kijken of we ook met de trein konden)
Klopt, dit is bij Svarava. Gaan de ponykampen nog wel door? Er staat namelijk niets meer over op hun nieuwe site.

Ik ben zelf ook gaan kijken om zo goedkoop mogelijk weg te kunnen. Toch kom je minimaal op 400 euro uit voor een week vakantie met halve en hele dagtochten, exclusief reis. En dit is dan alleen in het oosten van Europa, zoals bijvoorbeeld Polen en Tsjechië.
Met de bus (Eurolines) kun je er vaak het voordeligste komen, maar reken wel op minimaal 100 euro.

ladypaard

Berichten: 3737
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: waar trektocht maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 17:34

nee de kampen gaan dit jaar bij Svarava nog niet door,
dus gaan we nu naar t Reelaer Haha! en volgend jaar naar Tjechie.

x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: waar trektocht maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 11:15

ladypaard schreef:
nee de kampen gaan dit jaar bij Svarava nog niet door,
dus gaan we nu naar t Reelaer Haha! en volgend jaar naar Tjechie.
Oh, jammer, dus ze beginnen nu pas in 2009?
Ja, 't Reelear heeft nu ook een jongerenTRECtocht, voor de wat ouderen onder ons Cool

body_
Berichten: 186
Geregistreerd: 27-12-07
Woonplaats: nijverdal

Re: waar trektocht maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 12:45

de eik in holten is er ook een maar die is best prijzig en hazelhorst volgens mij ook die ligt in den ham volgens mij,,


't reelear ben ik zelf ook keer geweest best leuk

ktink

Berichten: 2221
Geregistreerd: 12-02-06

Re: waar trektocht maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 16:07

Stal 't Reelaer is ook ontzettend gaaf! Haha!
De sfeer is er super, en je hebt leuke, jonge begeleiders.
Je gaat 3 dagen op trektocht en de rest van de dagen ben je op de manege. De dagen dat je op de manege bent, ben je je aan het voorbereiden op de trektocht. Je probeerd wat verschillende paarden en pony's uit, je gaat een cross doen, en voor de rest nog veel meer leuke dingen! Vervelen zit er niet bij Knipoog.
De site is http://www.reelaer.nl

samiratjj

Berichten: 548
Geregistreerd: 26-12-07
Woonplaats: ergens in het noorden

Re: waar trektocht maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 13:29

ik ken ook wel een trektocht wel gewoon in nederland
in de 200 euro
ik ga er altijd op kamp en het is er supergezellig
bij de zingendehuifkar in pesse

ELpatcho
Berichten: 3581
Geregistreerd: 25-10-06

Re: waar trektocht maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 20:50

ikke schreef:
EliseXJoelle schreef:
in de zomervakantie (duurt nog even) mag ik waarschijnlijk (op eigenkosten) op trektocht, maar ik zit erg te dubben waar ik zal gaan. Het liefste ergens in het butienland waar engels gesproken word zodat ik dat een beetje extra kan leren (kan het namelijk niet zo goed). Ik heb zelf al heel veel trektochten bekeken, maar die zijn allemaal eigenlijk te duur. Mijn prijsklasse is rond de 300,-
iemand een tip waar ik een goede trektocht kan maken? (liefst van een week)

Nope, voor 300 euro kun je niet een week in het buitenland op trektocht. Reken voor een kwalitatief goede tocht op het 3-voudige.


wat een onzin.. sorry hoor niet beledigend maar ik ben al meerdere jaren op trektocht geweest rond dit bedrag en in het buitenland..

Anoniem

Re: waar trektocht maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 21:08

[/quote]
wat een onzin.. sorry hoor niet beledigend maar ik ben al meerdere jaren op trektocht geweest rond dit bedrag en in het buitenland..[/quote]

Leuk onderschrift heb je... wellicht ter overvloede, maar een betere wereld begint bij jezelf Haha!

Ben benieuwd waar je voor zo weinig geld een trektocht kan houden, ik wil komend jaar ook lowbudget op vakantie dus, kom maar op Knipoog

ikke

Berichten: 37593
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: waar trektocht maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 21:22

ELpatcho schreef:
ikke schreef:
Nope, voor 300 euro kun je niet een week in het buitenland op trektocht. Reken voor een kwalitatief goede tocht op het 3-voudige.


wat een onzin.. sorry hoor niet beledigend maar ik ben al meerdere jaren op trektocht geweest rond dit bedrag en in het buitenland..

En, was de kwaliteit van de paarden, het harnachement, de begeleiding en je onderkomen van enig niveau?
Een goede kennis van me en ervaren eigenaar van een (paarden)reisbureau zei vijftien jaar geleden al dat een week paardenvakantie met kwaliteit 1000 gulden koste.
Ik ben dus eigenlijk wel benieuwd naar die adresjes waar je nu voor minder dan de helft naartoe kunt.

NicoleNiky
Berichten: 165
Geregistreerd: 13-05-07

Re: waar trektocht maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 21:49

www.domainedumenil.be daar ben ik voorg jaar ook geweest, was echt super, je rijd alleen in de bak bij het opstappen en achter elkaar gaan.. nd de rest is alleen mr in de ardennen, zown week kost €300-,

x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: waar trektocht maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 08:32

NicoleNiky schreef:
http://www.domainedumenil.be daar ben ik voorg jaar ook geweest, was echt super, je rijd alleen in de bak bij het opstappen en achter elkaar gaan.. nd de rest is alleen mr in de ardennen, zown week kost €300-,
Helaas is dat alleen voor jeugd (t/m 18 jaar). Als volwassene ben je helaas veel meer kwijt. Al €250 voor een weekend, een week van zondag-vrijdag is al €440 Lachen