Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 5 [ 120 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Plaats een nieuw onderwerp

Wie weet een goede New Forest hengst (liefst zwart)?

 
Profiel   

Nee, helaas nog steeds niet. Afgelopen keer 2x geïnsemineerd bij 3,3 mm en twee dagen later bij 4,0 nog een keer. Omdat ze de keer ervoor bij 3,3 twee dagen later de 2 eitjes weg had. Nu zat ze maandag op 2,7 en moet ik zo weer heen. Spannend dus. Nu heeft ze alweer 2 eitjes, zucht.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-17 07:01 



 
Profiel   

Wat jammer! De eitjes zijn ook relatief klein. Mijn merrie had ze tegen de 5 op het eind. In de ochtend spoten ze het ei af en dan werd ze in de avond gedekt. Maar ze heeft dus beide eitjes elke keer even groot?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-17 07:52 



 
Profiel   

Nee nu niet, nu was eentje kleiner. En ben net terug. Het kleine eitje was foetsie, gelukkig. Het grote eitje is nu 3,8. Dus vanavond insemineren. Zij krijgt ze niet zo groot. En vrijdag weer checken en desnoods nog een keer. Duimen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-17 08:55 



 
Profiel   

Spannend! Hopelijk pakt het nu wel!
Is het ei er niet afgespoten? Dat doet de DA hier wel vaak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-17 22:13 



 
Profiel   

Gisteravond geïnsemineerd, dus nu maar duimen! Wat houdt dat in dan, als ze een ei afspuiten??????

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-17 09:50 



 
Profiel   

Als de dierenarts het ei er af spuit wil zeggen dat ze je pony een injectie krijgt met een middeltje wat de eisprong bevorderd. Het eitje rijpt sneller en springt dan binnen een bepaald aantal uur, waardoor je meer kans hebt op bevruchting.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-17 10:13 



 
Profiel   

O dat! Dat heeft ze twee cycli geleden gehad. Toen had ze 2 eitjes op 3,3 en moest ik twee dagen later terugkomen. Toen waren ze weg om half 8 's ochtends en hebben we 's avonds maar geïnsemineerd, maar waren we dus te laat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-17 10:18 



 
Profiel   

Hi ik weet een hengst voor je hij is wel klein :1,32 maar Super lief kan machtig springen hij Heet Blue Forest Sharons Star zoek anders zijn naam maar eens dan kom je op zijn website dekgeld bedraagd €200 en zijn afstammeling is (Arenbergs Maurits X viviense vision of Freedim) beide top hengsten . Mischien iets voor volgend jaar of een heel laar veulen

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-17 18:52 



 
Profiel   

Dank je voor de tip! Maar gelukkig is ze nu wel drachtig van Eclips! Net eergisteren gehoord!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-17 18:58 



 
Profiel   

Agnes schreef
Dank je voor de tip! Maar gelukkig is ze nu wel drachtig van Eclips! Net eergisteren gehoord!



Gefeliciteerd *\o/*
Wat leuk zeg. Eclips is een prachtige hengst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-17 19:38 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-17 19:52 



 
Profiel   

Dank je wel! Ik zal jullie volgend jaar op de hoogte houden wat "eruit" komt! Maar het veulen blijft hier sowieso, samen met de merrie, voor altijd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-17 19:52 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-17 20:22 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! Leuk dat het toch nog gelukt is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-17 06:08 



 
Profiel   

Dank jullie wel! Het ging inderdaad niet vanzelf. Drie periodes geïnsemineerd en de derde poging was het raak! Maar omdat ik toch maar 1x een veulen wil, is dat niet erg. Voor de fokkerij zou het een laat veulen zijn tenslotte. Ik hou jullie op de hoogte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-17 11:14 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-17 11:20 



 
Profiel   

Dank je!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-17 11:20 



 
Profiel   

Toch nog gelukt, gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-17 11:35 



 
Profiel   

Wat fijn dat het toch nog gelukt is! Beter een laat veulen dan geen veulen. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-17 20:20 



 
Profiel   

Dank jullie wel, inderdaad Tammy, de kosten ben je toch al kwijt, dus dan liever een laat veulen!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-17 11:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 5 [ 120 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen