Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 5 [ 120 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie weet een goede New Forest hengst (liefst zwart)?

 
Profiel   

Agnes schreef
Hoi Daphne,
Ik hoorde dus vandaag van de fokker van Maurits dat Freedom vader van de eerste veulens was. Die zijn allemaal bruin geworden. De laatste twee veulens bij de vorige eigenaar zijn vos, maar ik weet niet wat voor vader daar achter zit. Kan ik wel navragen!
Heb ook al gebeld met de eigenaren van Eclips. Moet ik voor 9 uur bellen, wordt er dezelfde dag verse sperma gevangen en per koerier naar hier gestuurd.
Heel spannend allemaal. Heb er veel zin in!


Wat leuk om te horen dat je voor Eclips hebt gekozen. Ik vind hem echt super en heel braaf. Mijn merrie kan echt extreem hengstig zijn. Als Bo met Eclips langs rijdt hoor je hem niet eens. Hij zo gefocust op zijn training
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-17 14:33 



 
Profiel   

En? Drachtig? :D (Of loop ik op de zaken vooruit en is ze nog geen 16 dagen? )

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-17 01:06 



 
Profiel   

Ze is gedekt. Op maandag was het 3,3 cm en op woensdag gingen ze weg. Gebeld en koerier kwam natuuuurlijk pas om half 6. Dus ik hoop dat het gepakt heeft. Vrijdag 2 juni moet ik weer heen, dan is ze HOPELIJK 16 dagen. Wordt vervolgd. Bedankt voor je interesse Daphne!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-17 08:59 



 
Profiel   

Wat leuk! Mijn merrie word 2 Juni ook gescant :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-17 12:20 



 
Profiel   

Foutje, 9 juni is het 16 dagen, suffie. Maar ook spannend voor jou. Hebben we straks hopelijk allebei een beeb :).

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-17 17:15 



 
Profiel   

Hopelijk heb jij straks meer geluk. Hier niet drachtig! :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-17 16:30 



 
Profiel   

He wat jammer, dacht net aan je van heeee het is 2 juni. Hmmm maar als het goed is mag je over een dag of 5 dus weer insemineren???? Zit er wel een nieuw eitje????

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-17 16:36 



 
Profiel   

Ja, echt heel jammer. Wil het veulen heel graag op tijd hebben voor de keuring volgend jaar, dus hopen dat het dit keer wel lukt en ze volgend jaar braaf op tijd bevalt :Y)

Ze gaat morgen weer naar de hengst. Heb haar vandaag laten scannen en ze kan morgen gedekt worden.


Ik ga voor jou duimen! :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-17 17:51 



 
Profiel   

Zag hem al voorbij komen. Kijk eens bij stalholthausen.com. Zwarte hengst met papieren. Heel mooi en zwart. Moet ook super lief karakter hebbenen doet t goed op wedstrijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-17 18:07 



 
Profiel   

Spannend Daphne! Ik duim voor je!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-17 18:08 



 
Profiel   

Nog niet drachtig helaas. Dinsdag weer op controle...

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-17 13:57 



 
Profiel   

Ach wat jammer -O- Echt veel merrie's die niet in 1 keer drachtig zijn dit jaar..

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-17 14:36 



 
Profiel   

Was er ook al een beetje bang voor omdat ze 's ochtends het eitje al weg had en pas om kwart voor 6 geïnsemineerd werd. Net te laat?? We gaan vrolijk door en proberen het nog een keer. Gedeelde smart, hopelijk straks allebei onze pownies raak!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-17 14:48 



 
Profiel   

Wat jammer dat ze niet drachtig is, volgende keer meer geluk :)!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-17 15:27 



 
Profiel   

Hopelijk wel, maar het kan gelukkig nog even voor het herfst is. Maar liever sneller, dan heeft het veulen nog wat aan de zomerperiode! Enne, moet nu wel heel vaak op en neer wandelen naar de hengstenhouder om de hoek om te scannen ;).

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-17 15:33 



 
Profiel   

Hoi hoi,
bij toeval zag ik dit topic, sluit aan bij mij zelf.

Wij hebben sinds dit jaar een NF merrie "ge-erfd" (soort van). Nog ouder bloed. Liep vorig jaar een merrieveulentje bij. Ik wil haar graag nog laten dekken, en kreeg de tip 'Groenoords Original'.
Kennen jullie deze hengst?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-17 15:59 



 
Profiel   

Ziet er mooi uit. Maar ik ga vooral op mijn gevoel af en als pennymeisje wil ik liefst een zwart veulen proberen te krijgen. En Eclips is ook nog eens Z2 dressuur en dat trekt me ook aan. Maar je moet dan wel nu beginnen omdat je natuurlijk niet weet of ze in 1x drachtig wordt. Leuk, gaan we volgend jaar elkaar veulens volgen op bokt :). Maar er zijn veel leuke NF hengsten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-17 16:38 



 
Profiel   

Orlandy schreef
Hoi hoi,
bij toeval zag ik dit topic, sluit aan bij mij zelf.

Wij hebben sinds dit jaar een NF merrie "ge-erfd" (soort van). Nog ouder bloed. Liep vorig jaar een merrieveulentje bij. Ik wil haar graag nog laten dekken, en kreeg de tip 'Groenoords Original'.
Kennen jullie deze hengst?


Ja, ken ik! Mooi dier. Moeder van die hengst kan lopen, pfoe _/-\o_ Maargoed of ie bij je merrie past weet ik natuurlijk niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-17 16:50 



 
Profiel   

Zo iemand moet je zien te vinden, iemand met verstand van de bloedlijnen. Ik heb contact gehad met de eigenaar van de vader van mijn pownie, die kent mijn pony ook goed. Maar waar je zo iemand vindt, geen idee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-17 19:21 



 
Profiel   

Mede hierdoor begint het bij mij ook echt weer te kriebelen om mijn merrie te dekken.. Maar dan moet ik gaan verkopen en dat wil ik niet :=

Jammer dat ze nog niet drachtig is, maar je hebt nog wel even. Ik vind juni en juli nog wel fijn, augustus is wel laat

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-17 19:28 



 
Profiel   

Heb je ze bij huis of op de manege Myrth97? Ik woon op een boerderij, dus twee paardjes past ook goed ;). Verkopen kan ik ook niet hoor, vooral een eigen fokproduct wil ik juist houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-17 20:48 



 
Profiel   

Bij een boer, qua stalling zou het nog wel te doen zijn, maar ooit gaat hij misschien stoppen (of dood). Als ik dan met 3 iets anders moet zoeken... En veearts, hoefsmid enzo. Over een paar jaar, als ik misschien een vaste baan heb dan komt er weer 1 :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-17 21:11 



 
Profiel   

He jammer dat je ze niet bij huis hebt. Kan me voorstellen dat je het dan nu even bij 2 houdt. Op een manege zou ik ook geen tweede paardje erbij willen, veel te duur. Hoop dat je een leuke baan vindt en je derde paardje erbij kunt krijgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-17 21:21 



 
Profiel   

Bedankt Daphne! Merrie is van Carlo x Thera. Vos met bles (doorlopend op de neus), en 2 witte voeten achter. Had vorig jaar merrieveulen, toen niet gedekt. Ze wordt hier af en toe bereden door jonge meiden, maar verder "doet" ze niet zo veel. Wel helemaal gek met het veulen van een Shetlander..
Ik vind die Original een prachtig dier, maar te veel wit is ook niet goed ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-17 14:13 



 
Profiel   

En, is ze drachtig? :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-17 22:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 5 [ 120 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen