Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

New Forest voor een volwassene?

 
Profiel   

Hoi allemaal!

Ik zit nu al een tijdje met een vraag. Het zit zo:
Ik ben al een tijdje op zoek naar hét paard om de komende tien jaar allround mee te gaan genieten. Ik heb nu al wat rassen bekeken en ben bij paarden wezen kijken. Toch wordt me steeds duidelijker dat ik echt meer een pony mens ben. En dan vooral de New Forest pony! Mijn laatste pony was ook een New Forest, en ik was echt verliefd op haar.

Maar...
Ik ben wel een volwassene. Wordt dit jaar 20 en ben 1.75 lang. Wel slank, tussen de 60 en 65 kilo.

Is het dan wel mogelijk om nog een New Forest te rijden? Of ben ik echt te groot/zwaar voor een pony?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Groetjes :wave:
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-17 10:29 



 
Profiel   

New Forests kunnen heel groot worden toch? Moeder van een van mijn pony's ongelukjes was een new forest van 1.60!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-17 10:33 



 
Profiel   

Volgens mij kan het prima hoor!
Wij hebben een fjord van 143 waar zowel mijn dochter van 10 als ik 1.74m op rijden.

Ben zelf ook echt een ponymens en je hebt gelijk, new forest is heel leuk en veelzijdig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-17 10:36 



 
Profiel   

New Foresters worden over het algemeen tot 1,48, natuurlijk wel wat pony's die daar uit groeien. Als je geen waarde hecht aan stamboek, kun je daar naar zoeken, maar ik denk dat je ze niet snel tegen zult komen.

Maar je kunt nog prima op een forester die gewoon de toegestane hoogte heeft! :j Zeker als het een wat bredere pony is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-17 10:43 



 
Profiel   

Ik rij een grote D New Forest af en toe en ik ben 1.78. Dat gaat prima en ziet er qua lengte helemaal niet gek uit. En ook wat betreft gewicht is dit geen probleem ;).

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-17 10:44 



 
Profiel   

zolang het een iets breeder type is wel ja.

Ik weeg ook 60-65 en heb een 153cm connemara.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-17 10:47 



 
Profiel   

[HK] Meer volwassenen met een Forester? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-17 10:49 



 
Profiel   

Bedankt allemaal, fijn om te horen dat het wel kan! Kan ik toch nog naar mijn droompony gaan zoeken :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-17 10:52 



 
Profiel   

Op een grote stevige Forester gaat dat wel.Maar je kunt een Forester natuurlijk niet vergelijken met een Fjord of zo,want die hebben toch wel een veel stevigere bouw ook al zijn ze niet hoog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-17 10:52 



 
Profiel   

Piekosjj schreef


Bedankt voor de link, ik ga het topic even lezen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-17 10:53 



 
Profiel   

Maar TS heeft ook geen Fjordachtige tank nodig he, ze weegt maar 60/65 kilo. Mijn zus is 1,65, ook licht. Zij rijd mijn New forester van 1,43, maar die is wat breder, daar past ze heel mooi op. Ze heeft ook een poosje de pony van een kennis gereden, die was 1,46, maar heel smal. Was geen gezicht.. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-17 11:07 



 
Profiel   

Hangt imo af van de new forest pony zelf.
Ikzelf ben een aantal jaar ouder dan jij, heb al 11 jaar een new forest pony en dat gaat heel goed. Ik ben weliswaar kleiner dan jij en ook mijn nf is niet zo groot (1,41m). Een grotere nf pony moet denk ik wel lukken voor jou.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-17 11:08 



 
Profiel   

Ik ben dan we klein, (1,60) en ik rij op een NF X Connemara X Welsh van 1.42
Ik let wel op m'n gewicht, dus zorg dat ik niet te dik wordt voor haar.

Zolang je geen dun paardje zoekt moet dat geen probleem zijn denk ik!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-17 11:12 



 
Profiel   

Ik denk ook dat het heel erg verschilt per pony en ook van jouw bouw afhangt.

Zo ben ik 1.80 en slank, paste prima op de fjord van een vriendin (1.44) maar op het springpaard van de staleigenaar van ruim 1.83 was het geen gezicht. Dat dier bestond voor 90% uit been en was super smal :') Ik heb zelf ook enorm lange benen (lengtemaat 36) dus dat is dan ook niet zo handig.
Rij nu een draver van 1.68 en dat past mooi vind ik zelf.

Gewoon lekker gaan kijken en passen zou ik zeggen. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-17 11:14 



 
Profiel   

Dat verschilt erg per pony denk ik.

Ik ben zelf ongeveer 1.73, 55 kilo en rijd al heel lang een New Forest van 1.45, dat past prima.[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-17 11:16 



 
Profiel   

Haha dat van brede fjord klopt wel.
Alhoewel onze fjord nu vrij netjes is qua gewicht.
Maar ik ben ook geen 60 kilo :n
Dus jij zult zeker mooi passen op nf pony

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-17 11:55 



 
Profiel   

Hier ook een new forester. Hij is best aan de maat, 1.48m en breed. Ik rijd hem nu zelf niet meer omdat hij niet helemaal in vorm is. Ik heb hem al bijna 15 jaar en dus jaren met hem rondgereden. ;)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-17 14:28 



 
Profiel   

jenn0dv schreef
Hier ook een new forester. Hij is best aan de maat, 1.48m en breed. Ik rijd hem nu zelf niet meer omdat hij niet helemaal in vorm is. Ik heb hem al bijna 15 jaar en dus jaren met hem rondgereden. ;)

[ Afbeelding ]


Wauw die is gaaf zeg, wat een hals!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-17 17:42 



 
Profiel   

Dat is een mooie degelijke New-Forester. Zie je zoiets in Nederland nog wel,waar vaak veel te luxe gefokt wordt?Meer dan 30 jaar geleden had ik een Forester geleasd die ook groot en stevig was,een afstammeling van Heihof's Primeur. Ik was toen 30 jaar,1.65 lang en woog 49 kilo. De pony was 1.48. Het probleem was toen dat ik als volwassene niet met een pony bij de Landelijke Rijvereniging mocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-17 18:32 



 
Profiel   

Piekosjj schreef


Die wilde ik ook delen maar je was me voor :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-17 19:05 



 
Profiel   

:):)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-17 19:21 



 
Profiel   

Thanks Lymoncello! Dat is ook waar ik op viel, 15 jaar geleden. Een lekker volle, sterke pownie :)

anjali schreef
Dat is een mooie degelijke New-Forester. Zie je zoiets in Nederland nog wel,waar vaak veel te luxe gefokt wordt?Meer dan 30 jaar geleden had ik een Forester geleasd die ook groot en stevig was,een afstammeling van Heihof's Primeur. Ik was toen 30 jaar,1.65 lang en woog 49 kilo. De pony was 1.48. Het probleem was toen dat ik als volwassene niet met een pony bij de Landelijke Rijvereniging mocht.


Ik zou niet weten wat er op de markt is tegenwoordig, maar dat je ze niet vaak zo grof ziet heb ik wel vaker gehoord. Mensen geloven meestal niet dat hij een forester is. Hij lijkt vooral op z'n opa Anydale Nico. Zijn vader is Marnehoeves Everest.

Succes met je zoektocht TS, het zijn fantastisch veelzijdige pony's! /3 /3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-17 20:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen