Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 46 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

New forest pony karakter

 
Profiel   

Ik verzorg een deels NF merrie van 23 jaar.
Heerlijk dier, wel met een karaktertje. Niet gemeen, maar weet wel wat ze wil en probeert dat ook :+. Heerlijk veelzijdig diertje, van alle markten wel thuis!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-17 10:28 



 
Profiel   

Mijn New forest was heel eerlijk en lief, maar absoluut niet makkelijk te rijden, heel pittig en als het dr niet zinde kon je op je kop gaan staan, maar ze deed het echt niet!

Dressuur deed ze top, springen kon ze ook heel goed, ze heeft voor de wagen gelopen en in de western deed ze het ook niet onverdienstelijk.

Super veelzijdige pony's dus!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-17 10:49 



 
Profiel   

Heb zelf meerdere Foresters. Heerlijke pony's met allen een eigen karakter, lief,eerlijk, aanhankelijk,leergierig. Echte allrounders zijn het. Eens een Forester altijd een Forester. Hoop voor je dat je de pony mag verzorgen en dat je er net zoveel plezier mee hebt als dat wij hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-17 10:50 



 
Profiel   

Op mijn (6-jarige) NF zet ik zelfs mijn zusje van 7 jaar die verder niets met paardrijden heeft wel eens op, die stuurt haar dan zo een rondje door de bak (wel in stap natuurlijk, lichtrijden kan ze ook niet).
Springen doet ze ook echt super. Met haar 6 jaar springt ze een parcour van 1 meter.\
Maar zoals gezegd verschilt het dus heel erg per pony.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-17 11:27 



 
Profiel   

Heel herkenbaar voor mij wat hier gezegd wordt. Ik heb een 5-jarige Forester. Ook braaf, werkwillig, leergierig en zit vol grapjes en humor. Springen (enkel nog wat lage sprongetjes gedaan), dressuur, vrijheidsdressuur, grondwerken en toekomstige buitenritten zullen ook geen probleem vormen, want wandelen door het bos gaat ook super. Bruggetjes, tunneltjes, treinen, klein verkeer, groot verkeer etc. geen probleem. Enkel watervrees, maar dat kan best een individueel verschilletje zijn :P
Die van mij is ook heel erg sociaal. Wilt het liefst altijd samen met een maatje zijn. Als hij helemaal alleen is met alleen mij er bij, is hij toch niet helemaal bij de les merk ik toch. Sneller wat nerveus voor dingen waar hij normaal niet eens voor zou opkijken. Maar verder echt een toppony! Had nooit verwacht een Forester aan te schaffen, maar zou nu geen reden meer kunnen bedenken waarom in de toekomst niet toch weer een Forester :))

Zou leuk zijn als je de New Forest bij jouw verzorgpony op stal mag verzorgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-17 12:03 



 
Profiel   

Allemaal positieve berichten! bedankt voor de reacties nu weet ik veel meer over de New Forest pony! het lijkt me echt een super leuke pony!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-17 14:24 



 
Profiel   

Heb vroeger een forest gereden. Eigenwijze maar wel hele lieve merrie! Ze was heel vlug maar na een tijd kon ik er goed mee rijden. Enige 'nadeel' was dat ze heel moeilijk ontspande. Dit verschilt natuurlijk per pony hoor. Heb er genoeg gezien die vanzelf al zo ontspannen waren dat ze keurig liepen. Zij had daar moeite mee, hals strekken lukte maar nageefelijk was nog een dingetje. Na een lange tijd ging dit wel steeds beter, maar als er een vreemde op reed werd ze een sterrenkijker
Verder heel leergierig en kon enorm goed springen/crossen
Ze was heel eerlijk en als ze iets niet leuk vond kiet ze dat zeker merken, deed ik iets fout merkte ik het ook.
Ze was verder wel heel sociaal en vond aandacht heerlijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-17 17:29 



 
Profiel   

Ik had een jonge twee jarige gekocht, ik wilde graag een new forest, omdat ik vaak hoorde dat die erg eerlijk en vriendelijk zijn. Hiervoor had ook een nrps gehad, die was best wel pittig soms en twee andere pony's die hier staan zijn kruisingen met een welsh, ook soms drukke pony's met rijden.
Mijn nf is wel erg lief en komt altijd bij mij, wil vaak aandacht. Maar toen ik laatst een deken opdeed bij m'n paard in de wei en ik weer weg wilde lopen, liep ik langs haar en was net alsof ze haar omdraaide en mij probeerde te trappen met een been. Ze deed het ook al tegen anderen en nog tegen een andere pony die ze ook probeerde te schoppen. Zo vanmiddag ook tegen de hoefsmid, dat was al helemaal een ramp en heeft de achterste hoeven niet kunnen doen...
Haar moeder leek echt een lieve, rustige pony toen ik daar kwam kijken.
Haar vader is Hobby des marronniers, ik vraag mij af of er meer zijn hier die daar een nakomeling van hebben en hoe die zijn kwa karakter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-17 18:37 



 
Profiel   

Mijn new forest pony is:

Mensgericht: knuffelt loopt zo met je mee is echt trouw hij geeft je zelfvertrouwen laat ook duidelijk zien ook al staan er andere mensen omheen dat jij zijn baasje bent

nieuwsgierig: vind alles om zich heen interessant en let ook wel een beetje op de dingen om zich heen. Soms vind hij dingen spannend maar meestal vind hij alles gewoon interessant

stoer: gaat zo over bruggen met rakelings 60 kmpu verkeer door woonwijken heen onder flatgebouwen door en is bijna nergens van onder de indruk

Voorwaarts: er zit go in en hij loopt lekker op je aangegeven tempo

Veeldzijdig: op zijn 6e zou hij al naar de M worden gereden kon hij met stokmaat 1.36 al een oxer onder de man 1.25 springen kan in de native zonder hoofdstel zowel dressuur als springmatig gereden worden en is dus erg leuk op buitenritten.

Harde werker: hoe meer jij vraagt hoe meer hij gaat briezen

Hij is soms echt een clown. Kan je aan het lachen maken.

Ook is hij enorm knap natuurlijk en heeft prachtige gangen <3
Ik heb er 1 die Engels of Iers is gefokt dus de wat volle soort rondgebouwde compacte new forester met een fijn hoofdje maar een volle voorpluk en staart!

Is het uiteindelijk gelukt met de pony te verzorgen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-19 09:47 



 
Profiel   

XRuby_SymmyX schreef
Mijn new forest pony is:

Mensgericht: knuffelt loopt zo met je mee is echt trouw hij geeft je zelfvertrouwen laat ook duidelijk zien ook al staan er andere mensen omheen dat jij zijn baasje bent

nieuwsgierig: vind alles om zich heen interessant en let ook wel een beetje op de dingen om zich heen. Soms vind hij dingen spannend maar meestal vind hij alles gewoon interessant

stoer: gaat zo over bruggen met rakelings 60 kmpu verkeer door woonwijken heen onder flatgebouwen door en is bijna nergens van onder de indruk

Voorwaarts: er zit go in en hij loopt lekker op je aangegeven tempo

Veeldzijdig: op zijn 6e zou hij al naar de M worden gereden kon hij met stokmaat 1.36 al een oxer onder de man 1.25 springen kan in de native zonder hoofdstel zowel dressuur als springmatig gereden worden en is dus erg leuk op buitenritten.

Harde werker: hoe meer jij vraagt hoe meer hij gaat briezen

Hij is soms echt een clown. Kan je aan het lachen maken.

Ook is hij enorm knap natuurlijk en heeft prachtige gangen <3
Ik heb er 1 die Engels of Iers is gefokt dus de wat volle soort rondgebouwde compacte new forester met een fijn hoofdje maar een volle voorpluk en staart!

Is het uiteindelijk gelukt met de pony te verzorgen?

Heel veel dingen herken ik hier wel in :D

Mijn eerste eigen "paard" was ook een NF, van Tricorn Asterix, uit een engelse import moeder, super sportpony, goede springer ook al reed ik het meest dressuurmatig.
Nog mee bij Chris Haazen gelest, die was er indertijd ook helemaal weg van.

Fijn eerlijk karakter, maar andere mensen wel testen, ze hebben idd wel gevoel voor humor :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-19 09:55 



 
Profiel   

Klopt Sassy,
mijn pony geeft zich meer bij mij dan mijn bijrijdsters en idd bij hun kan hij weleens wegschieten zonder reden of gaan bokken. Bij mij schiet hij weg als er echt iets engs is en heeft hij nog nooit gebokt.

Instructrises en volwassene dochters manege eigenaren maar ook mede pensionners zeggen ook bijna allemaal dat ik een geweldige pony heb die super leuk kan lopen maar ook dat wij een super leuke combi zijn.

Heb jij een foto van die pony Sassy?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-19 11:04 



 
Profiel   

Nee, helaas niet digitaal, en alle oude foto's liggen op zolder, maar ik weet nu niet waar precies na de verhuizing.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-19 11:57 



 
Profiel   

Gucci_ schreef
Ik had een jonge twee jarige gekocht, ik wilde graag een new forest, omdat ik vaak hoorde dat die erg eerlijk en vriendelijk zijn. Hiervoor had ook een nrps gehad, die was best wel pittig soms en twee andere pony's die hier staan zijn kruisingen met een welsh, ook soms drukke pony's met rijden.
Mijn nf is wel erg lief en komt altijd bij mij, wil vaak aandacht. Maar toen ik laatst een deken opdeed bij m'n paard in de wei en ik weer weg wilde lopen, liep ik langs haar en was net alsof ze haar omdraaide en mij probeerde te trappen met een been. Ze deed het ook al tegen anderen en nog tegen een andere pony die ze ook probeerde te schoppen. Zo vanmiddag ook tegen de hoefsmid, dat was al helemaal een ramp en heeft de achterste hoeven niet kunnen doen...
Haar moeder leek echt een lieve, rustige pony toen ik daar kwam kijken.
Haar vader is Hobby des marronniers, ik vraag mij af of er meer zijn hier die daar een nakomeling van hebben en hoe die zijn kwa karakter.

Dat proberen te trappen is echt niet typisch voor Newforesters.Het is iets individueels.Heb je deze pony nog? Angezien je post uit 2017 is?Is ze nu wel braaf?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-19 12:14 



 
Profiel   

Zelf heb ik een new forest ster merrie. Bomproof en vriendelijk naar alles en iedereen. Zo getroffen met die pony. Ik heb altijd bij haar fokker gereden en ken meerdere familieleden en heb moeder en oma gereden. Allemaal pony's de keihard wilden werken maar wel eerlijk waren.

Ik heb 2 veulens bij mijn merrie gehad. De eerste was super lief maar een echt ventje. Het veulen van vorig jaar is echt net zijn moeder en vader. Super aanhankelijk en braaf.

Ik heb mijn hart zo'n 15 jaar geleden al verloren aan dit ras.
Natuurlijk zijn dit ras ook wel lastigere pony's maar over het algemeen zijn het werkwillige en vriendelijke pony's. Natuurlijk is opvoeding bij elke pony nodig en de ene is nou eenmaal makkelijker dan de andere.

De hengsten die ik voor mijn merrie gebruik hebben allemaal een geweldig karakter. Ik zou daar niet op willen inleveren. Nou zie je ook niet veel dekhengsten met echt een moeilijk karakter.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-19 12:20 



 
Profiel   

Zelf heb ik een new forest ster merrie. Bomproof en vriendelijk naar alles en iedereen. Zo getroffen met die pony. Ik heb altijd bij haar fokker gereden en ken meerdere familieleden en heb moeder en oma gereden. Allemaal pony's de keihard wilden werken maar wel eerlijk waren.

Ik heb 2 veulens bij mijn merrie gehad. De eerste was super lief maar een echt ventje. Het veulen van vorig jaar is echt net zijn moeder en vader. Super aanhankelijk en braaf.

Ik heb mijn hart zo'n 15 jaar geleden al verloren aan dit ras.
Natuurlijk zijn dit ras ook wel lastigere pony's maar over het algemeen zijn het werkwillige en vriendelijke pony's. Natuurlijk is opvoeding bij elke pony nodig en de ene is nou eenmaal makkelijker dan de andere.

De hengsten die ik voor mijn merrie gebruik hebben allemaal een geweldig karakter. Ik zou daar niet op willen inleveren. Nou zie je ook niet veel dekhengsten met echt een moeilijk karakter.

Dit is een Jacodi's Bo's Barclay merrie en ik heb haar zoon van Major nog. Geweldige pony's <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-19 12:20 



 
Profiel   

Ooit een driejarige kruising Welsh/newforrest gehad, net geruind en een maand zadelmak. Na twee maanden eerste dressuur en springwedstrijden gereden met dochter van twaalf. Echt een rustig topkarakter, stond in alle hectiek van de wedstrijden rustig met een lang teugeltje om zich heen te kijken. Aangezien dochter toch meer een dressuurmiep was na een half jaar naar het buitenland verkocht maar nog nooit zo'n relaxt dier meegemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-19 12:30 



 
Profiel   

Gucci_ schreef
Haar vader is Hobby des marronniers, ik vraag mij af of er meer zijn hier die daar een nakomeling van hebben en hoe die zijn kwa karakter.
Ik heb een nakomeling van Hobby, een 5-jarige merrie. Echt een gouden karakter heeft ze, een fantastisch lieve pony. Fijner kun je ze denk ik niet krijgen :D

Ik heb trouwens meerdere New Forest pony's en ze hebben allemaal een heel fijn karakter :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-19 10:39 



 
Profiel   

Heb een tijd een new forest pony als verzorgpony gehad. Echt een super leuke pony met een gouden karakter :) Hij was:

- Heel erg nieuwsgierig
- Heel erg mensgericht
- Heel erg energiek en soms zelfs een beetje lomp
- Vond springen het leukste van allemaal
- Had een duidelijke eigen mening
- Niet snel onder de indruk
- Hield heeeel erg veel van koekjes _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-19 16:42 



 
Profiel   

femke19 schreef
Echt een super leuke pony met een gouden karakter :) Hij was:

- Heel erg nieuwsgierig
- Heel erg mensgericht
- Heel erg energiek en soms zelfs een beetje lomp
- Vond springen het leukste van allemaal
- Had een duidelijke eigen mening
- Hield heeeel erg veel van koekjes _O-


Klinkt net als mijn NF! Heel herkenbaar dit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-19 18:51 



 
Profiel   

pateeke schreef
femke19 schreef
Echt een super leuke pony met een gouden karakter :) Hij was:

- Heel erg nieuwsgierig
- Heel erg mensgericht
- Heel erg energiek en soms zelfs een beetje lomp
- Vond springen het leukste van allemaal
- Had een duidelijke eigen mening
- Hield heeeel erg veel van koekjes _O-


Klinkt net als mijn NF! Heel herkenbaar dit!


En op mijn new forestje :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-19 09:12 



 
Profiel   

new foresters zijn top! <3 <3 <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-20 20:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 46 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen