Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Onze nieuwe liefde; Equile's Matjo

 
Profiel   

Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van de 4 jarige Equile's Matjo:


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Zijn vader is Frodoy's Boy, moeder is Equile' Maury
(Volledige afstamming: Frodo's Boy x Burley Phantom x Arensberg Maurits)

Heel erg braaf, kijkt nergens echt van op, vriendjes met alle pony's/paarden en heeeel nieuwsgierig. Hij is ontzettend leergierig en kan goed springen. Mijn dochter van 13 rijdt hem (regelmatig met goede begeleiding)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-19 14:32 



 
Profiel   

Leuk paardje :) veel plezier met hem :) heb je de andere pony ook nog?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-19 21:56 



 
Profiel   

Hi Neon, nee die heeft een beter passend huisje gevonden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-19 22:23 



 
Profiel   

Fijn dat jullie een ander huisje gevonden hebben en in deze pony een betere match gevonden hebben voor jullie dochter :)

Pony rijden moet leuk zijn :) en de vorige was net een beetje te pittig/bewerkelijk :) al vind ik het heel knap dat jullie er zoveel werk in gestoken hebben om te proberen het toch te laten werken d.m.v. training en begeleiding.

ik wens jullie veel plezier samen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-19 08:42 



 
Profiel   

Heel veel plezier met de New Forest pony.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-19 08:52 



 
Profiel   

Neon schreef
Fijn dat jullie een ander huisje gevonden hebben en in deze pony een betere match gevonden hebben voor jullie dochter :)

Pony rijden moet leuk zijn :) en de vorige was net een beetje te pittig/bewerkelijk :) al vind ik het heel knap dat jullie er zoveel werk in gestoken hebben om te proberen het toch te laten werken d.m.v. training en begeleiding.

ik wens jullie veel plezier samen.


Ja, ik vond het belangrijk dat we er alles aan hadden gedaan, niet in de laatste plaats omdat het echt een leuk dier is. Ik denk wel dat we wat te lang door zijn gegaan voor mijn dochter. Dat ze wat teveel over haar eigen grenzen is gegaan. Dat heeft ze niet voor mij gedaan, maar ook omdat ze gewoon echt heel gek op hem was. Maar vertrouwen is ze daardoor wel kwijt geraakt. We doen het met deze pony dus heel rustig aan. Hij is de eerste weken nu voornamelijk door een heel ervaren meisje gereden, zodat mijn dochter kan zien dat hij echt heel braaf is en zij gewoon met hem kan doen waar zij zich goed bij voelt. Zij kan hem gewoon op haar eigen tempo leren kennen. En dat werkt. Inmiddels rijdt ze hem vrijwel helemaal zelf, al blijft het andere meisje hem sowieso 1x per week rijden (en meer als dat nodig is) en mijn dochter blijft 2x per week privé les krijgen. Vanaf januari gaat hij mee naar de clublessen. Het feit dat ze dat weer wil, zegt mij ook alles.

Matjo is heel anders qua karakter; heel meegaand, kijkt vrijwel nergens van op. Nogal onverstoorbaar. Als hij schrikt, gaat hij stil staan en gaat hij kijken. Bloednieuwsgierig en heel speels met andere pony's; superleuk. Omdat hij nog jong is en gaat puberen, laat ik hem dus bewust meteen wel bijrijden.

En er zit ook nog eens een mooie koppie op en leuke gangen :-) Heel makkelijk te rijden, dus ik merk aan mijn dochter dat ze echt weer kan ontspannen als ze er op klimt. Heerlijk om te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-19 10:51 



 
Profiel   

Dan heb je een goede beslissing genomen :) mag je trots op zijn :) die andere pony was ook een heel leuk dier :) maar die komt beter uit de verf met een andere ruiter :) net zoals je dochter nu met dit dier beter uit de verf komt en een mooie combinatie kan gaan vormen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-19 13:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen