Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 5 [ 107 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Welke New Forest hengst?

 
Profiel   

Melvern schreef
Wij kiezen voor Matchpoint ( Brummerhoeves Paladin x Nieuwmoeds Patrick ). Na goed overleg lijkt dit ons een goede combi. Vond het wel moeilijk, maar deze hengst is wel heel leuk.


Mooie hengst, was voor mij wel een van de opvallendste in de grote maat dit jaar.

Maar zeker een mooie en hele beste hengst!

J_emma schreef
Wat leuk, ook veulenplannen! Ja, het blijft lastig en altijd enigzins een gok. Maar ik denk dat het Hattrick Colin wordt. Dat lijkt me nu de meest interessante aanvulling op onze dame.


Ook een gave hengst!

Onze eigen hengstenkeuzes van dit jaar zijn:

Caletta (ster pref v. Carlo) x Heihoeve’s Florencio

Arendsnest’s Bellissima (ster v. Hobby des Marronniers) x Heihoeve’s Florencio

Arendsnest’s Caramella (kroon prest v. Make My World) x Sulaatik’s Vingino (Valentino x Wayland Cranberry)

Arendsnest’s Carabelle (ster v. Reekamp’s Eclips) x Sulaatik’s Versace (Valentino x Marlino)

Greenfield Beau Chance (v. Burley Phantom) x Sulaatik’s Vanico (Sulaatik’s Vainqueur x Wayland Cranberry)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-20 21:58 



 
Profiel   

Matchpoint is groot gefokt en is zelf grote D.
Net zoals Eastends Hudson Hawk.
Eastends Joyelle
Er is 1 goedgekeurde b pony gruyters Memphis uit een kleine merrie.
Dus over de maat hoeft niemand zich zorgen te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-20 11:36 



 
Profiel   

Wij letten bij onze eigen lijn op de maat bij de hengstenkeuze. Liefst 5 generaties groot, we gebruiken geen hengsten die < 3e generatie klein hebben. Onze ervaring is dat we dan een kleinere krijgen namelijk, het is nooit helemaal te voorkomen en soms ook onverklaarbaar maar een hengst waarvan ik weet dat er zo dichtbij een kleine maat in zit laat ik staan. Hoe goed en gaaf die ook is.

Maar gelukkig zijn er wel fokkers die het wel doen. Bij sommige merrielijnen pakt dit ook goed uit, maar met onze lijn past het niet.

Wil hier niemand mee aanvallen of een hengst afkraken ... het is mijn redenering achter een keuze

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-20 13:10 



 
Profiel   

Voor de maat ben ik niet zo bang bij Matchpoint omdat ook Paladin groot gefokt is. Hij is ook echt mooi aan de maat dus we wagen het er op. Ik heb niet getwijfeld.

Mijn merrie haar Opa is Jasper, die is iets kleiner, maar haar moeder is 1,48. Onze vorige pony ( valentino x Jasper ) was ook 1,47 op 3 jaar. Onze merrie is een stevige dame ( de hele moederlijn ), denk dat het geen probleem gaat zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-20 19:15 



 
Profiel   

Nou, vandaag geinsemineerd! Spannend dus :-)
Ze was wel ultrabraaf en relaxt hoor. Veearts maakte ze niet vaak zo mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-20 20:32 



 
Profiel   

Spannend!

Ik heb vandaag 2 merries weggebracht naar stal Sulaatik om gedekt te worden. En vanavond is onze merrie Caletta gedekt door onze eigen topper Heihoeve’s Florencio.

Voor Beau heb ik een andere hengst moeten uitkiezen omdat de hengst die ik gekozen had naar buitenland verkocht is. Beau wordt nu gedekt met Hamlet’s Magnum XL

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-20 21:19 



 
Profiel   

Moratoetje: laat je je eigen merrie door eigen hengst dan natuurlijk dekken, of niet?
Het is wel een wereld op zich zeg. Je leert een hoop bij als het de eerste keer is :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-20 22:40 



 
Profiel   

Caletta is natuurlijk gedekt door mijn eigen hengst Heihoeve’s Florencio. Ze kan rond 8 mei gescand worden.

Beau is geïnsemineerd van Magnum en zij wordt 11 mei gescand.

De dames lopen nu lekker 24/7 op de wei!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-20 10:09 



 
Profiel   

Hier vanmorgen gescand en drachtig! Dus als alles goed blijft gaan, rond half maart een veulentje :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-20 10:21 



 
Profiel   

Leuk, J_emma!! Tegen die tijd maak je wel een volgtopic toch?? :D :D <3 <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-20 10:27 



 
Profiel   

Haha. Zal jullie in elk geval op de hoogte houden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-20 11:18 



 
Profiel   

Hier inmiddels 3 merries drachtig gescand, allen in 1x drachtig.

Caletta x Heihoeve's Florencio
Beau x Hamlet's Magnum XL
Caramella x Sulaatik's Vingino

Allen uitgerekend in de week van 23 maart 2021

Afgelopen week is onze merrie Bellissima gedekt door Heihoeve's Florencio, zij kan rond 7 juni gescand worden. En onze merrie Carabelle is gedekt door Sulaatik's Versace, zij kan rond 2 juni gescand worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-20 10:25 



 
Profiel   

Update: onze kleine draak is er inmiddels,na 350 dagen dracht.
Hier is 'ie te vinden:

[KS-ITP] Wilde zwarte hengst temmen?

Bij jou al wat geboren Moratoetje? En andere mensen al een veulen? :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-21 21:00 



 
Profiel   

Gisteren is ons 1e veulen geboren, Forest Dream True To Pleasure :o Haar vader is Hamlet’s Magnum XL en haar moeder is Greenfield Beau Chance (Burley Phantom x Brummerhoeve’s Boss).

Er zijn nog 2 merries die reeds overdragen, Caletta en Caramel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-21 22:57 



 
Profiel   

Nog een week of 6 wachten op ons veulen van Poppings William uit een Mensinghe's Rinaldo merrie. Ben zo benieuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 11:01 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Moratoetje! Heb haar volgens mij op de New Forest Facebookgroep voorbij zien komen,knap veulen!

Astrea, dat snap ik..Even afwachten dus nog!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 19:08 



 
Profiel   

Gisteren is ons 2e veulentje geboren *\o/* een mooi en groot vos merrieveulen van Sulaatik's Vingino uit onze kroon prestatie merrie Arendsnest's Caramel.

Caramel was 3 weken en 3 dagen overtijd.

Caletta is a.s. zondag 4 weken overtijd en ik verwacht dat daar nog wel een week bij komt -O-

Straks zijn de andere 2 dames nog eerder, die zijn respectievelijk 17 april en 21 april uitgerekend :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-21 14:37 



 
Profiel   

Gefeliciteerd moratoetje.
Dit vraagt om foto's

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-21 16:17 



 
Profiel   

Jaaaa, zeker foto's! Leuk Moratoetje, gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-21 16:22 



 
Profiel   

Forest Dream True To Pleasure (Hamlet's Magnum XL x Burley Phantom x kroon pref. v. Brummerhoeve's Boss) geboren op 5 april 2021. Hier op de foto 3 dagen oud.

[ img ]

[ img ]

En dan ons 2e veulentje, nog naamloos, een mooi groot vosmerrietje (Sulaatik's Vingino x kroon ps.pony v. Make My World x ster pref. v. Carlo) geboren op 15 april 2021. Op de foto's is ze 3 dagen oud.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-21 14:50 



 
Profiel   

Zien er allebei goed uit.
Ben je zelf tevreden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-21 17:21 



 
Profiel   

Jazeker :o

Ben erg blij dat deze twee merries beide een merrieveulen hebben, Beau is al 18 en heeft tot nu enkel nog maar hengsten gegeven bij ons. En van Vingino wilden we ook graag een merrie (na 2 hengsten), misschien liever een bruine, al ben ik zelf wel enorm fan van de voskleur!

Daarnaast lijken ze beide erg goed te kunnen bewegen, hebben beide veel maat (waren bij de geboorte beide ruim 95cm). Het is natuurlijk altijd nog afwachten hoe ze uitgroeien maar tot nu hoor je ons niet klagen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-21 14:47 



 
Profiel   

Mooi allebei! En zo te zien ook een lekker fluffy vachtje. Sam heeft het eerder te warm dan te koud. Zeker vandaag :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-21 21:38 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Jolanda! Wat een mooie dames. Ben heel benieuwd hoe ze uitgroeien.
Ik ben ook wel van de vosjes hoor, wij hebben ook een hele knappe NF vos ruin <3 (ik ben degene die jou laatst in een verkoopbericht op FB van Bokito had getagd ;) )

J_emma hoe is het met jouw knappe wilde hengst? :D :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-21 07:21 



 
Profiel   

Koekie73 schreef
Gefeliciteerd Jolanda! Wat een mooie dames. Ben heel benieuwd hoe ze uitgroeien.
Ik ben ook wel van de vosjes hoor, wij hebben ook een hele knappe NF vos ruin <3 (ik ben degene die jou laatst in een verkoopbericht op FB van Bokito had getagd ;) )

J_emma hoe is het met jouw knappe wilde hengst? :D :+


Goed! Groeit als een malle. Heb er gisteren nieuwe foto's van hem op gezet:
[KS-ITP] Sam strikes again! (wilde zwarte hengst..)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-21 07:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 5 [ 107 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen