Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 28 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

De Vriesjes Mitch.

 
Profiel   

Hoi!

Wie heeft er allemaal een nakomeling van De Vriesjes Mitch of wil er deze zomer mee gaan dekken???

X' Nanda111
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-07 19:44 



 
Profiel   

Niemand??

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-07 13:35 



 
Profiel   

Ik zit er over te denken om mogelijk mijn merrie te laten dekken door hem

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-07 22:00 



 
Profiel   

Dan staat hij niet dichtbij voor jou AngelsDitch, hij staat in Roderesch ter dekking

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-07 11:17 



 
Profiel   

Ach dat is een bijkomstigheid.... Maar het gebeurt ook nog niet dit jaar hoor...

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-07 17:17 



 
Profiel   

Klopt hij is maandag net naar Roderesch gegaan..

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-07 16:48 



 
Profiel   

Is er ook iemand die dit jaar een veulen van hem verwacht? Hij heeft maar 3 keer gedekt geloof ik...

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-07 22:34 



 
Profiel   

Hij moet er dit jaar rond de 20 25 dekken denkt zijn huidige eigenaar... mijn zus haar Welsh K word er ook door gedekt Lachen

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-07 22:04 



 
Profiel   

We moeten maar zien hoeveel hij gaat dekken. Het is natuurlijk een kleine maat (kleiner dan 1.37m) ik weet niet hoeveel die gemiddeld dekken, maar Kemkers heeft natuurlijk Freedom ook nog staat als kleine maat zijnde en die is prestatie. Het is een leuke hengst helaas vind ik hem persoonlijk te klein.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-07 13:07 



 
Profiel   

Ik vind hem juist niet te klein... wil graag uit mijn kleine maat merrie (1.30) een kleine maat veulen fokken. Dus daar zou hij wel geschikt voor zijn...

Is er ook iemand die toevallig zijn dekgeld weet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-07 19:04 



 
Profiel   

AngelsDitch schreef
Ik vind hem juist niet te klein... wil graag uit mijn kleine maat merrie (1.30) een kleine maat veulen fokken. Dus daar zou hij wel geschikt voor zijn...

Is er ook iemand die toevallig zijn dekgeld weet?


Zijn dekgeld is 170 euro en hij fokt in de D-maat Knipoog
Beetje raar omdat hij zo klein is maar zijn papa Justice HR is wel een D natuurlijk..

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-07 16:44 



 
Profiel   

Hoe weet jij dat hij in de D-maat fokt? Hij heeft nog bijna (volgens mij nog geen) nakomelingen toch? hij is pas vorig jaar goed gekeurd dus kan dit jaar pas zijn eerste lichting nakomelingen hebben. Of zie ik dit verkeerd?

Weet jij ook of Mitch ook via KI dekt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-07 13:34 



 
Profiel   

ik vind Mitch juist al groot, het is een C maar hij zit boven in de maat...voor een kleine maat is ie dus te...

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-07 16:45 



 
Profiel   

Daar heb je gelijk in

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-07 17:20 



 
Profiel   

maar het blijft wel jouw keuze, en als jij mitch leuk vind dan moet je er gewoon voor gaan!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-07 15:36 



 
Profiel   

Mitch is niet van de vorige lichting hengsten hij is al ouder. Maar volgens mij heeft hij inderdaad niet veel gedekt nog. Kan me het ook wel een beetje voorstellen een grote C pony (1.36m) maar eigenlijk aan de bloedlijnen te zien een te klein gebleven D. Voor mijn gevoel heb je dan net niets, geen D maar ook geen echte kleine maat. Ik hoop niet dat ik nu iemand voor de benen schop maar dit is mijn mening. Als ik kleine maar zou willen fokken zocht ik ook een "echte" kleine maat hengst zoiets als Padiington o mally.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-07 15:55 



 
Profiel   

Mijn merrie heeft geen super mooie bewegingen. Ze heeft dus een hengst nodig die er uit springt kwa bewegingen. Voornamelijk haar voorbeen gebruik wil ik verbeteren met een hengst. Als ik Paddington's O'Malley uitzoek voor haar dan verbeter ik dat niet. Want ik vind O'Malley ook een strak voorbeen hebben. Ik zoek juist wat meer souplesse. Mitch vind ik tot nu toe de enige kleine maat hengst die een goed voorbeen gebruik heeft, voor mijn merrie dan. Ik val de andere kleine maat hengsten dus niet aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-07 19:12 



 
Profiel   

Paddington is qua type heel mooi maar vind m qua bewegingen ook achterblijven...

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-07 11:04 



 
Profiel   

Ik was in het begin ook erg enthousiast over O'Malley, maar toen ik hem op de sportdag zag en trouwens ook op de afgelopen hengstenkeuring vond ik zijn voorbeen gebruik niet goed genoeg om het voorbeengebruik van mijn merrie te verbeteren. Zij heeft namelijk een vrij strak voorbeen en dat heeft O'Malley ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-07 15:25 



 
Profiel   

Voor een ietwat grote merrie zou ik Mitch best willen gebruiken als hij verder qua model, karakter en beweging goed vereft. Ik vind het dan juist wel positief dat het wat een kleinere 'grote' maat is! Haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-07 23:03 



 
Profiel   

Hij is juist geen kleinere grote maat, maar hij is een grotere kleine maat... hihi

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-07 15:10 



 
Profiel   

mooi dat dit topic er is.
ben ook een hengst voor mijn merrie (1.37) aan het zoeken en ik wil juist wat groter fokken.
heb de dekstation van de stamboeksite gehaald en alle hengsten die goed te bereizen zijn aangevinkt. nu ben ik op stokmaat aan het selecteren (alles boven de 1.42) en dan ga ik naar afstamming, kleur enz kijken. en De vriesjes mitch valt bij deze dus af (had niet verwacht dat deze zo klein was) jammer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-07 16:18 



 
Profiel   

Voor zelfs een grote merrie 1.47m, ben ik niet bang om grote hengsten te gebruiken. Een E fok je niet snel is mijn ervaring en mocht dat wel gebeuren is een E 10x beter en duurder te verkopen dan een kleine D pony. Wij gebruiken zoals annastasia ook zegt geen hengsten beneden de 1.43m.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-07 19:49 



 
Profiel   

1.47 vind ik een mooie maat, niet super groot. E maat vind ik groot. Haha! Ik gebruik ook het liefst hengsten rond de 1.46; ik wil ze zelf uit kunnen brengen en dan moeten ze eigenlijk niet onder de 1.45 komen. Lachen

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-07 12:40 



 
Profiel   

heeft iemqnd een foto van hem want mijn pony komt van dezelfde fokker (de vriesjes troy)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-07 09:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 28 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen