Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 10 [ 236 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Fa. van der rakt,bloedtapperij

 
Profiel   

Ik heb toendertijd contact opgenomen met hen, wilde graag weten welke hengst mijn merrie als vader heeft.
Haar moeder stonds ook op deze bloedtapperij en is eind december 2007 gedekt. Zelf is de moeder bruinpanterbont en 1.40 m.
Haar dochter is vos panterbont en uitgegroeid tot 1.30 m. Ik vermoed dus dat er een vos welsh (A) hengst rond de 1.20 m. gebruikt is.
Zou dolgraag willen weten welke hengst dit geweest zou kunnen zijn, zodat ik haar afstamming kan achterhalen.
Helaas hielden ze de papieren van het dekken maar 1 jaar en kon het volgens hem niet meer achterhaald worden.
Hoopte nog altijd op iemand die misschien net in de periode daar stage heeft gelopen en zich het kan herinneren.
Mijn merrie heeft overigens net als haar moeder een 1e premie behaald op de keuring. Kwaliteitpony's zijn het dus zeer zeker (alleen geen afstamming bekend)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-14 22:42 



 
Profiel   

Hoi,

Ook ik blaas hier even nieuw leven in :D

De merries die daar voor de dracht zijn geweest, bijvoorbeeld na 1 of 2 veulens, hebben die op latere leeftijd last van het bloedtappen? Ik ben er verder niet in thuis hoor, heb het hele topic doorgespit maar las vooral over littekentjes of schuwig, maar behalve dat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-14 20:59 



 
Profiel   

nee hoor hebben ze zeker geen last van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-14 21:38 



 
Profiel   

En heeft het invloed op de waarde van een pony?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-14 21:54 



 
Profiel   

hoe bedoel je? qua aankoop/verkoop?
nee hoor je hoeft er ook niks van te zeggen dat hij/zij ervandaan komt het mag wel maar heeft geen meerwaarde of minder waarde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-14 22:08 



 
Profiel   

Zie PB :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-14 22:15 



 
Profiel   

Denk niet dat het wat uitmaakt. Alleen jammer als de afstamming ontbreekt.

Ben nog altijd op zoek naar de vader van mijn appaloosa.
Haar bruinpanterbonte moeder van 1.40 m is daar gedekt.
Ze is zelf 1.30 m geworden, vos(bruin) panterbont. Luxe gebouwd, luxe hoofdje.
De hengst is naar mijn vermoeden dan rond de 1.20 m geweest, welsh of luxe type.
Hij heeft december 2007 haar moeder gedekt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-14 08:10 



 
Profiel   

staat er geen nummer achter in het paspoort van de dekking?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-14 08:48 



 
Profiel   

Jawel. Helaas was ik te laat en waren alle gegevens al vernietigd van dat jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-14 05:38 



 
Profiel   

Beetje een erg oud topic maar ik zoek contact gegevens van van der rakt.

ik heb maandag op de paardenmarkt een mooie 2,5 jarige merrie gekocht die drachtig blijkt te zijn en zou graag meer info willen hebben over de merrie en wie de vader van het veulen is.

het telefoonnummer van van de rakt bv werkt niet, althans word meteen opgehangen.
Toen zowel thuis als mobiele nummer van stal kantjes gebeld maar ook daar word niet opgenomen.

Dus als iemand een nummer ofzo heeft voor mij graag.

mijn merrie is een koffievos met bles en 3 witte voetjes.
1,46 hoog
ze heet K. Holmes
Afstamming onbekend maar paspoort van het new forest stamboek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-14 05:42 



 
Profiel   

De tapperij in Nistelrode is al sinds 31-12 2013 gesloten

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-14 08:13 



 
Profiel   

Je kan hem even mailen,
TApperij zou gesloten zijn maar is nog wel voor een klein deel actief

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-14 08:18 



 
Profiel   

Ik wil best mailen maar kan alleen telefoon nummers vinden.
Mijn merrie is 2 juni 2012 geboren onder de naam k.Holmes dus denk dat ze daar geboren is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-14 08:20 



 
Profiel   

Voor zover ik weet werden er daar geen veulens geboren want de merries werden drachtig na ongeveer 4 maanden verkocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-14 08:29 



 
Profiel   

Als zij bij vd rakt vandaan komt moet eet in haar paspoort een kleine aantekening staan dat zij gedekt is. Dat aan kan je zien dat ze daar vandaan komt. Moeder van onze kanjer komt er ook vandaan en heeft een aantekening in haar paspoort van datum dekken en waar gedekt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-14 08:35 



 
Profiel   

Er staat idd een dekdatum in het paspoort geschreven, ik weet al dat ze daar vandaan komt maar wil weten waar ze drachtig van is.

Net even gebeld met het new forest stamboek en die konden mij vertellen dat hij op vakantie is.
volgende week dus ff bellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-14 08:38 



 
Profiel   

Inowa weet je al wat meer ben wel benieuwd of je ze nog gesproken hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-15 22:48 



 
Profiel   

ja ik heb contact met eric,weet inmiddels dat ze drachtig is van de goedgekeurde lomansheide brent en heb het dekbewijs opgestuurd gekregen (de handelaar was die ''vergeten'' mee te geven)
eric is er direct achteraan gegaan toen ik zei dat ik van niks wist en geen dekbewijs had terwijl hij die wel had afgegeven.

inmiddels vandaag een fotoshoot gehad met mijn nieuwe vriendinnetje,een gouden pony!
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-15 22:54 



 
Profiel   

Wat een moppie.mooi hoofdje lieve oogjes echte puppieoogjes, heeft die van mij ook haha. Ben blij dat je er achter bent welke hengst de vader van je veulen is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-15 22:57 



 
Profiel   

hij wist ook meteen om welke pony het ging

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-15 23:13 



 
Profiel   

Mijn pony's fokker is Fa. van de Rakt op kantje in Nistelrode. Zou deze man dezelfde zijn? Mijn pony heet Marja ouders onbekend. Geboren mei 2002.
Heeft newforeststamboek paspoort en is 1.06 cm. En zwart bont. Zou graag wat meer over haar willen weten. Hebben haar nu zelf 2 jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-15 23:17 



 
Profiel   

Dat is dezelfde inderdaad

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-15 00:47 



 
Profiel   

In het paspoort van mijn pony staat precies hetzelfde. Maar zijn zij dan ook echt ingeschreven bij een stamboek? Ik kan geen datum van dekking zien, zij is in 2007 geloof ik bevallen van een veulen..
Hoop stiekem dat ik er ook ooit achter ga komen wat voor ras ze nou eigenlijk is want 100% new forest is het niet. :=
Edit; achter in de kaft staat inderdaad een B nummer.

Is dat deze hengstenhouderij?
http://www.kantjes-newforest.nl/

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-15 21:45 



 
Profiel   

Ze heeft het paspoort gehad van new forest stamboek. Ze is veelste luxe voor een shetlander, maar wel de grote. Ik ga het stamboek denk ik maar eens bellen. Wil graag wat meer over haar weten. Wie haar ouders zijn, wat voor ras ze nou echt is.
Ze kwam aan met dikke vacht met lange wind haren wel 8 cm dik vol met broei omdat ze een deken op had gekregen 200gr totaal niet nodig met zo'n vacht.

Nu is ze om getoverd tot echte sportpony. :o :D <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-15 22:26 



 
Profiel   

Erik is lid van het NNFPS, en zal voor de afstammingen onbekend het NNFPS gebruiken als paspoort uitgevende instantie. NNFPS zal ook niets weten van de afstamming of iets dergelijks, dat wordt ook niet geregistreerd. Dikke kans dat er niet eens iets van Nf in zit, bont kan al niet bij NF, en de kleinste NF-jes zijn toch al een stukje boven de 1.20m, en dan heb je echt al een heel kleintje, die zijn zeldzaam.

De laatste jaren werden veel hackney's geimporteerd uit de VS, stamboekhackney's. Maar natuurlijk hebben die geen EU-paspoort. Het fjordenstamboek was op dat moment de goedkoopste paspoort uitgevende instantie, en die diertjes hebben allemaal een paspoort van het fjordenstamboek. Oftewel, uitgevende instantie hoeft helemaal niets met het ras te maken te hebben. :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-15 23:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 10 [ 236 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen