Veulens 2018 Klets&foto topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janinevv

Berichten: 13237
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 19:23

Nijn is mooi!
En mams ook, vind het alleen maar mooi als ze langzaam schimellen.

Plutolover : volgens mij maakt dat niks uit om de Manen aan een kant te krijgen.

Billionache : wat een heerlijk snuitje super dat het afspoelen zo goed gaat!

Wat balen zeg luf_midnight ! Hopelijk knapt hij door de medicijnen op.

Ik kan niet op iedereen reageren via mijn telefoon maar ze worden stuk voor stuk knap!

Tjitkse word echt een reus! Haar schoft zit al bij mijn schouders schat haar rond de 1.50 zal eens meten!


Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 20:53

Aaah mijn arme hengst is nu officieel ruin _O-

Janinevv

Berichten: 13237
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 20:56

Cioccolato schreef:
Aaah mijn arme hengst is nu officieel ruin _O-



Hoe gaat het nu??

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 21:50

Hij vindt zichzelf erg zielig. Volgens mij gaat het prima verder. Morgen dagje op stal en dan mag hij weer buiten. Vanavond laat mag hij alweer eten

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 22:01

Ah, arme vent!

pradadaan

Berichten: 4664
Geregistreerd: 13-05-13

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 22:21


Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 22:55

Ach. Wordt hij hard van! Hij zal het de komende dagen wel even voelen :+
Hij kent straks ook vliegenspray in ieder geval :))

pradadaan

Berichten: 4664
Geregistreerd: 13-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 12:09

Ja dat is zo, maar toch wel een beetje sneu :+
Ik heb er een hekel aan als mijn paardjes zichzelf zielig vinden (gelukkig zijn die van mij niet zo snel zielig) #pennymeisje :))

Chantal2133
Berichten: 73
Geregistreerd: 11-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 21:28

Cioccolato schreef:
Hij vindt zichzelf erg zielig. Volgens mij gaat het prima verder. Morgen dagje op stal en dan mag hij weer buiten. Vanavond laat mag hij alweer eten



Hoe is die van jou geholpen?

Die van mij staand moest daarna 2 uur op stal zonder eten ivm verslikken.. en daarna lekker naar buiten.. 2 keer per dag wond nat gespoten we zijn nu een week verder geen zwelling gehad en alles is bijna dichtgegroeid... zal de foto's besparen nergens last van gehad bikkel

Chantal2133
Berichten: 73
Geregistreerd: 11-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 21:31

pradadaan schreef:
Oooh wat worden ze groot <3

En sneu lijkt mij dat, als ze zichzelf zo zielig vinden.

Ik heb nog een zooi foto's van Nacho in een topic gegooid, zijn eerste 'volwassen' ITP <3
pradadaan @ [ITP] Nacho 1 jaar, dus voor het eerst ITP!



Wat een prachtige foto's knuffeltje

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 21:35

Ook gewoon staand. Hij is ook kwart over 7 gedaan savonds, dus volgende dag op stal en daarna mocht ie weer naar buiten. Dat is dus morgen. Verder alleen t bloed van de benen wassen voor de vliegen en de wond met rust laten. Beetje vliegenspray op de benen en op t lijf.

Maandag zijn er koeien in het buurland gekomen, mn jonkies hebben een stuk land, land leeg ertussen (ik weid ze over) en dan komt het buurland. Ik had ze 5 minuten buiten en toen stonden ze weer op stal. Koeien moeten dus nog even geoefend worden. Daarna moest ik hele dagen werken dus heb ik ze niet op het land gehad, dan is er maar 1 iemand bij huis en om die nou op te zadelen met ontsnappende watjes vond ik ook wat _O-

Dus hij mag morgen gelijk weer op het land. Maar heb eerst de smid voor mn andere jaarling en t veulen. Billie hoeft niet, natuurlijk. Die wacht maar even en dan lekker t land op.
Laatst bijgewerkt door Cioccolato op 19-06-19 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Chantal2133
Berichten: 73
Geregistreerd: 11-11-18

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 21:47

Grappig dat het bij iedereen anders gaat succes met je ruintje lekker genezen.

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 22:00

Onze jaarlingen hadden 2 weken geleden voor het eerst koeburen. Hebben een dag lang niet gevreten :=

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 22:01

@plutolover: de mijne heb ik ook gewoon op de wei aan het hek vastgezet om te vlechten :j moet wel zeggen dat ik z’n manen niet in de vlechten heb gelaten, die mogen lekker los blijven voor de rest. Maar wel een leuk momentje om alvast te oefenen voor later haha!

@Twinklebel: dacht al zoiets inderdaad! Leuk om te zien dat ze zo op mams lijkt! :)

@Janinevv: mooie manen heeft Tjitske al zeg! Groeit lekker door ook :D

@Cioccolato: aww sneu om te zien he als ze zo sielugh zijn :(:) de mijne stond er ook bij alsof die heel goed wist wat we hem hadden aangedaan :+ Hopelijk een vlot herstel!

Idd grappig om te zien hoe het overal anders gaat qua castratie! De mijne is liggend gedaan. Moest normaal een 2-3 dagen op stal blijven (maar meneer was daar doodongelukkig en wou amper nog eten dus na 24u al weer naar buiten), wonde moest niet verzorgd of afgespoeld worden. Netjes genezen zonder zwelling oid!

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 22:18

Waarom vinden ze koeien toch zo spannend _O-
Die boeren zetten ze er ooo niet elke dag neer maar alleen wanneer ze zin hebben. Dus ik kan moeilijk 'oefenen' en kan gwn niet een ander met ontsnappende dieren opzadelen. Heel irritanf..
Misschien moet ik ook koeien aanschaffen

Luf_Midnight
Berichten: 3534
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 22:20

Wij hebben zelf melkkoeien dus ze staan met regelmaat ernaast kijken eigenlijk nooit. Mijn schimmel is gek op de koeien liep als jaarling met een koppel pinken en liep vaker daar tussen als tussen de andere paarden omdat ze beetje pispaaltje was in de groep

Fijn dat het mee lijkt te vallen met het verlies van zijn mannelijkheid cio
Gefeliciteerd pradadaan. Weet nog dat ik vorig jaar heel jaloers was dat die van jou geboren was en mijne niet :')

Serai kwam vandaag ze eten maar halen. Afbeelding

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 08:39

Haha guusje staat ook naast koeien aan beide kanten. Ik weet niet hoe ze er de eerste dag op reageerde maar nu kijken ze er niet op of om naar.

@Cioccolato, hopelijk geneest het allemaal snel en goed Volgende week wordt het zo warm, zijn er ook altijd weer meer beestjes dus dan is het wel fijn als het voor die tijd voor het grootste gedeelte dicht is.
@Janine; dat is een flinke dan voor een fries inderdaad, wat is haar afstamming? De mijne gaat 1,50 nog echt niet redden helaas.
@Twinkle, ik vind het ook heel mooi als ze langzaam wit worden. Hoe donkerder hoe mooier vind ik met schimmels <3
@pradadaan, ach Nacho ook alweer 1 jaar, wat is die toch knap :D

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 08:45

Nou dat hoop ik ook. Hij kent natuurlijk afspuiten niet, Belle wel. Dus we gaan hem even met spon en emmer de benen wassen. Dat opgedroogde bloed moet weg.
En dan hopen dat de vliegen mee vallen :))
Ik ga een nieuw stuk land voor ze uitzetten dus dat is wel fijn. Mocht het wel gekkenwerk zijn qua beestjes hou ik 'm gewoon op stal. Daar zijn ze een stuk minder.

StalMelyn

Berichten: 2042
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 08:54

Iedereen heeft van die grote paarden en kom ik aan met mijn welsh b van 124cm haha. En dat was al groter dan verwacht.

Die van mij heeft bij koeien gestaan en dat ging goed. Dus dat scheelt.

Janinevv

Berichten: 13237
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 11:08

@droversrun : ze heeft geen officiële papieren moeder was Folkert ster merrie en haar vader een zoon van Pier, hele afstamming zal ik nog keer naar moeten zoeken. Maar haar vader was ook wel enorm. Ik schat haar rond 1.50 misschien ook nog wel iets kleiner hoor :)


@billionache: Jaa ben heel blij al met haar manen! Doe er eigenlijk helemaal niks mee.

Ik had twee haflinger hengstjes deze waren beide staan gecastreerd daarna mochten ze thuis gewoon gelijk buiten blijven, ik denk dat altijd dat beter is voor de wond. Maar leuk om te lezen dat iedereen weer wat anders doet.

pradadaan

Berichten: 4664
Geregistreerd: 13-05-13

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 11:16

Nacho is zelf een halve koe :+
Dus die is er ook niet bang voor. Ook niet voor schapen enzo

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 11:42

Ik heb gewoon een stel watjes _O-

Billie is iig al schoon geregend :))
Wat een bagger weer hier zeg..

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 15:34

Hahaha die koeien :P

Hier hebben de buren ook koeien, zit een land tussen, maar Bo kijkt nog niet. Ook de "kinderboerderij" op stal met alpacas, ezel, geiten, een mini os en een varken kijkt meneer amper naar. Koele kikker.
Net paar dagen op vakantie geweest morgen weer eens kijken hoe het gaat. Wat kun je zo'n beestje na een paar dagen al missen :(

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 00:31

Nuevo Rey is grote broer geworden!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Prachtig merrieveulen. <3

salatiga1995

Berichten: 1943
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 01:23

Prachtig veulen alicelover! Van dezelfde hengst? :)
Heeft ze nou dezelfde bles als mama?