Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 41 van de 41 [ 1024 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 37, 38, 39, 40, 41
Plaats een nieuw onderwerp

Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

 
Profiel   

Spannend *\o/*
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-21 10:06 



 
Profiel   

Kirs is vorig weekend geinsemineerd, uiteindelijk was de keuze niet aan mij. Pablo was op internationaal concours en dus niet vers beschikbaar. We zijn voor Kirs dus voor Winston jr gegaan, heel blij alsnog met de combinatie en nu dus duimen op een positieve scan begin mei.

Vu maakt het moeilijk, de hengst die ik liet zien is de verkoop in gegaan dus op zoek naar een ander plan. Ze had sowieso nog geen eitje klaarzitten dus ik kan nog even piekeren. Als ik tijd heb zal ik de huidige opties nog even uitschrijven met overwegingen erbij, ik zit nu op onze nieuwe puppy te letten.

Afgelopen weekend ook mooie foto's geschoten van de dames. Op weg naar de locatie trokken we nogal wat bekijks :')

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-21 14:57 



 
Profiel   

Die enalaatste foto :')

Herkenbaar beeld

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-21 15:39 



 
Profiel   

Even een snelle update, maar als alles voorspoedig blijft gaan komt er volgend jaar in ieder geval een tweede mini (uiteindelijk hopelijk maxi) Kirs. Met Vu zijn we nog aan het puzzelen hoe haar cyclus zit, maar Kirs is woensdag drachtig gescand :D

De combinatie:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-21 15:51 



 
Profiel   

Wat fijn dat Kirsten drachtig is gescand, gefeliciteerd *\o/*
En wat een mooie foto's met die bloemenkrans!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-21 18:05 



 
Profiel   

Wat leuk, gefeliciteerd! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-21 20:10 



 
Profiel   

Bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 06:41 



 
Profiel   

Wauw wat gaaf, gefeliciteerd! <3 Hopelijk wordt het met Vu ook duidelijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 09:10 



 
Profiel   

Vu gaan we morgen weer scannen, die is gisteren alweer 4 geworden maar loopt op het moment met een bult op haar neus dus geen beeldmateriaal van de jarige jet.

Willen mensen die de dracht met Vu vanaf het begin hebben gevolgd een gokje wagen met wat ik vandaag met Kirs heb gedaan?....
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 19:48 



 
Profiel   

Er ging opeens ergens een luikje in mijn hersenen open, en ik meen mij maandelijkse fotosessies te herinneren met die achtergrond :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 21:02 



 
Profiel   

Ja! Jij gaat door voor de koelkast *\o/*

[ img ]

Ik denk wel dat ik het me deze keer iets makkelijker ga maken met alleen foto's van opzij, aangezien ik er nu 2 moet gaan bijhouden (hopelijk). Maar ik vond het toch wel een traditie om door te zetten.

Als Vu drachtig raakt dan zal ik trouwens een nieuw topic aanmaken, voor nu blijf ik nog even hier updates geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 21:14 



 
Profiel   

Oooh super leuk, de bekende foto's haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 07:44 



 
Profiel   

Met Vu moet ik nog wel even oefenen, ik heb een lens waar ik ver weg moet staan om de foto te maken. Kirs blijft mooi geparkeerd staan wachten, Vu ben ik nu aan het leren om op een deurmat te gaan staan in de hoop dat het daarmee gaat lukken :')

Willen jullie trouwens even mee duimen? Vu is afgelopen zondag geinsemineerd, 10 juni kunnen we scannen om te kijken of het is gelukt.
Dit is uiteindelijk de keuze geworden:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 10:44 



 
Profiel   

Dat is een knappe hengst! De duimen draaien *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 12:26 



 
Profiel   

Krijgt veulen dan sowieso een verdunning mee?

Ben benieuwd :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 12:27 



 
Profiel   

Ja klopt, veulentje zal dus een palomino of een valk worden (Vu 'blokkeert' smokey black doordat ze homozygoot agouti is). Helaas geen kans op een derde generatie rode draak, maar een gouden draak is natuurlijk ook hartstikke mooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 12:31 



 
Profiel   

Ik dacht altijd dat die kleurengenetica super ingewikkeld was met al die drieduizend afkortingen (iets overdreven dan :Y) )
Zelfs met mijn bachelor Diergeneeskunde op zak durfde ik er nooit zo goed aan te beginnen.

Nu gingen we op mijn werk een shetlander laten dekken, dus werd het toch eens tijd om me er wat meer in gaan te verdiepen.
Blijkt dat als je één goede site doorleest, het eigenlijk gewoon vrij simpel is :+

Ik vond het wel heel leuk om te doen, en het Whiteboard op werk staat in elk geval vol gekalkt met alle kansberekeningen _O-
Wanneer je een heterozygoot bonte merrie kruist met een valk hengst, krijg je blijkbaar ook een gigantische berg aan mogelijkheden :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 16:26 



 
Profiel   

gerlindie schreef
Ik dacht altijd dat die kleurengenetica super ingewikkeld was met al die drieduizend afkortingen (iets overdreven dan :Y) )
Zelfs met mijn bachelor Diergeneeskunde op zak durfde ik er nooit zo goed aan te beginnen.

Nu gingen we op mijn werk een shetlander laten dekken, dus werd het toch eens tijd om me er wat meer in gaan te verdiepen.
Blijkt dat als je één goede site doorleest, het eigenlijk gewoon vrij simpel is :+

Ik vond het wel heel leuk om te doen, en het Whiteboard op werk staat in elk geval vol gekalkt met alle kansberekeningen _O-
Wanneer je een heterozygoot bonte merrie kruist met een valk hengst, krijg je blijkbaar ook een gigantische berg aan mogelijkheden :')

De leukste som die ik ooit voor iemand heb mogen maken leverde zo veel opties op dat het hoogste percentage 3, nogwat procent was. Dat was zo'n bom aan kleuren dat de online calculator het niet aankon. Dat zijn de leuke.

Wat dat betreft zijn de opties van Kirs en Vu erg saai :') die hebben beide 50/50 kans.

Kleurgenetica is niet zo moeilijk, zolang je de juiste begrippen kent en kan gebruiken

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 16:48 



 
Profiel   

-O- helaas nog geen nieuw topic, denk dat de eerste poging een hengstje was geworden want het mocht niet blijven zitten van Vu. Niet drachtig dus.
Op naar de volgende poging dus, hopelijk is het dan wel raak. Zondag gaan we opnieuw scannen en kijken of ze weer klaar is voor inseminatie. Er waren al wel wat follikels aan het groeien maar dat duurde de laatste keer ook erg lang. Dus het is even afwachten nu.

Oh en excuses voor de lange manen fans, ik was er klaar mee :Y) dus ze hebben de schaar ontmoet (en ja, ze solliciteert momenteel voor obesipony, we houden een soort dieet oorlog maar Vu wint steeds)

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 06:37 



 
Profiel   

Jammer dat het nog niet gelukt is! Nieuwe ronde nieuwe kansen! En dat kapsel kan ze best hebben {:}

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 08:28 



 
Profiel   

Haha ja mijn vriend was niet happy met het nieuwe kapsel maar ik vind het ook leuk. Die dunne slierten zagen er zo onverzorgd uit, in de zomer worden de manen onderaan altijd dun namelijk.

Hopelijk zondag mooi hengstig, zodat we niet weer weken hoeven te scannen.

Ondertussen hou ik me mooi bezig met de gekke vragenlijst voor gokjes uitbreiden voor het nieuwe volgtopic :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 15:42 



 
Profiel   

We hebben bij Kirs een beginnend rijtje:
[ img ]

[ img ]

Ik wil een nieuw topic maken, maar Vu speelt nog niet mee. Gisteren is ze hengstig gespoten omdat de nieuwe cyclus niet op gang kwam. Hopelijk in het weekend opnieuw insemineren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 15:49 



 
Profiel   

Ik doe weer even stippelen hier.
Natuurlijk deze beebs in wording ook weer volgen.

Ik hoop dat Vu ook gauw drachtig raakt

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 18:30 



 
Profiel   

Bij Vu zijn we aanbeland bij onze laatste poging, maar omdat Kirs ondertussen de 90 dagen al gepasseerd is heb ik vast een nieuw topic opgetuigd.
Dus wees welkom :D [KS-MK] Uitbreiding in de drakenkudde
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 09:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 41 van de 41 [ 1024 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 37, 38, 39, 40, 41
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen