Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 17 [ 425 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 17  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Yoyeux Coeur... Bloedmooi en hij weet het!

 
Profiel   

Vandaag heeft ie een knie'tje gehad. :j Een soort-overstijgende manier om mannen te laten weten wat vrouwen niet waarderen. :+

Hij heeft iets opgepikt van Sam wat niet de bedoeling was. De paarden equivalent van "f*ck" zeggen als je peuter langs je staat. :j
Rêve kreeg eten maar Joy duwde haar steeds weg dus Joy mocht niet meer aan de bak van mij. Na een paar pogingen besloot ie Sam te imiteren en kwam ie achterwaarts naar me toe, zoals Sam ook bij Rêve doet als hij iets wil dat zij heeft en ze niet schuift. Ik zag echt een lichtere mini-Sam op me af komen. :+ Dus ik heb het hem ook afgeleerd zoals ik het Sam tien jaar geleden afgeleerd heb. :=

Het is jullie misschien al opgevallen dat onze stal op een fundament staat dat zo'n 20 a 30cm boven het zand "uit steekt". Daar stond ik dus op. Toen Joy vlakbij me was en zou gaan duwen heb ik dus soort van reflexmatig mijn knie onder z'n kont geduwd met genoeg kracht dat ie geschrokken murmelend naar voren schoot. :+ Ik had mijn handen vol met de emmer dus mijn knie was het enige dat ik "vrij" had. :') Door dat ik hoger stond heeft hij het merendeel op zijn billen gehad zoals de bedoeling was maar hij had nog niet bedacht dat dat een mogelijke consequentie was. :')

Terwijl Joy geschrokken murmelde stond Sam te kijken met een blik van "oh ja, daarover........." :')

Sam heeft, toen hij pas bij mij was, me eens verrast met die move en zette me zo vast tegen de muur. In mijn paniek omdat ik besefte dat als ik niks deed, ik sowieso een fikse mep zou krijgen van 'm (en gezien ik tegen de muur stond zou ik de volle impact moeten incasseren want geen mogelijkheid om naar achter te gaan.) heb ik hem toen soort van per ongeluk tussen zijn achterbenen geschopt/met mijn knie gestompt. :o Ik mikte op zijn bil in de hoop dat hij op zijn minst zou schrikken en "afschampen" maar hij draaide zeg maar op het cruciale moment, vermoedelijk om beter te mikken, waardoor mijn knie dus tussen zijn achterbenen terecht kwam ipv tegen zijn bil. Hij schrok daar zo hard van dat hij naar voren schoot en hij heeft het nooit meer gedaan. Hij heeft zelfs nooit meer durven dreigen met trappen. := En tot op de dag van vandaag als Sam dreigt naar Rêve en ik kom achter Rêve uit schiet hij naar voren alsof ik hem in de fik ga steken. :=

Ik denk dat Joy vandaag geleerd heeft waarom geen van de volwassen exemplaren voer af pakt dat ik vast heb. :') Hij snapt heel goed dat hij geen voer mag pakken van Sam, Sam moet zijn oren maar plat leggen en hij kapt. Nu snapt ie hopelijk ook dat mijn "neen" en wegduwen hetzelfde betekent. :j

Ik ben vrij zeker dat als hij nog niet gecastreerd was toen ie bij mij aan kwam, dat ik 'm op dat moment z'n ballen terug naar binnen geduwd zou hebben en volgens mij heeft één of ander oer-deel van zijn paardenbrein dat ook op zeker niveau geregistreerd. :')
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 22:50 



 
Profiel   

Ach ja... dan is dat tenminste ook duidelijk :+

Beter dat meteen helder is dat voer in jouw handen automatisch van jou is en dat daar geen enkele twijfel over bestaat :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 22:55 



 
Profiel   

Ja in eerste instantie schrok ik zelf en dacht ik "Kath, wat doe je nou?" en daarna dacht ik "eigenlijk... Hij kan het maar beter leren nu ie nog een hanteerbaar formaatje heeft. :+ Sam was al een stuk minder hanteerbaar (en dus een veel groter risico) toen ie dat allemaal leerde. :=

Maar dat knorretje dat ie altijd doet als er zo iets gebeurt. _O- Ik hoop echt dat hij dat vocale behoudt als hij ouder wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 22:59 



 
Profiel   

Goed gedaan. Die kleintjes kunnen ook zeer doen en ongewenst gedrag zo snel corrigeren daar ben ik voorstander van. Geeft duidelijkheid, houdt het veilig en dan blijft hij schattig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 05:56 



 

Vind ik ook! Het moet wel veilig blijven, nu en in de toekomst. Maar hij lijkt een prima opvoeding te krijgen door jullie, Rêve en Sam!

Wat een lieve foto van jou en Sam <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 06:37 



 
Profiel   

Dus... Vanavond ben ik laat thuis. Mijn vader is gisteren verjaard en ik ga elke dinsdag daar eten, dus vandaag hebben we het wat later gemaakt dan normaal.

Ik kom thuis. Voer de hond. Werk wat aan mijn T-Shirt, verlies de tijd uit het oog en ga laat binnen halen.

Ik kom de stal in en hoor water lopen... Ik stop. Mijn reptielenbrein dwingt me per direct te stoppen en eerst te onderzoeken wat de situatie is ondanks dat ik in mijn eigen tuin sta en onze Mechelse herder (die zeer goed waakt en altijd bij me loopt) geen enkele waarschuwing gegeven heeft. Die feiten vat mijn reptielenbrein ook snel samen en mijn ‘logische’ brein krijgt de controle terug over de situatie.

[ img ]

[ img ]
(Sam zijn stal ligt het dichtst bij de kraan. Dit was gelukkig het enige dat nat was. Zijn stro was nog droog.)

Ik vloek. Heb ik nou echt de kraan vergeten dicht te draaien?! Ik blijf er toch bij als ik vul.. Deur open. Op de tast wil ik de kraan dicht draaien die ik gebruik (geen licht daar en het is een verdeler met vier ‘uitgangen’. Eentje gaat naar de weide. Eentje naar de drinkbakken van de stal, eentje hangt een slang aan voor de bakken in de paddock en om ze af te spuiten en eentje hangt niks aan. Die heb ik al maanden niet meer gebruikt.)

[ img ]
Zo’n ding dus. Om jullie een idé te geven van het type ‘kraan’.

De kraan die ik wel gebruikt heb is dicht. :? Jullie moeten weten dat ik wat afwezig ben de laatste maanden. Daarom dacht ik ook eerst dat ik het vergeten was en viel het muntje zo laat. Ik neem mijn mobiel uit mijn zakken om de flits als lichtje te gebruiken. De ‘ongebruikte’ kraan staat open. Ik draai ‘m dicht en sta als een debiel te kijken... Ik weet echt 100% zeker dat ik die kraan niet gebruikt heb. Al minstens twee maanden niet.

Terwijl ik er over pieker gooi ik Sam zijn stro even om, om zeker te zijn dat zijn stal verder droog is.

En dan... Hoor ik een hoog hinnikje.. Van iemand die vindt dat het te lang duurt.... En ineens is het me duidelijk.... Als hij me passeert zeg ik ‘Joy, dit soort streken gaan u een muilkorf op leveren!’ En ik stuur mijn man even ‘godverdegodver! Raad eens wie kranen open kan prullen?!’
om te laten weten dat we; 1. Morgen de ton moeten bijvullen met grondwater. En 2. Dat hij weet wie, met wat pech, zijn kelder onder water gezet heeft die onder de stal ligt en waarvan we al maanden zoeken hoe we kunnen voorkomen dat die nat wordt als op die plek veel water staat, door hevige regenval meestal. Of door een nieuwsgierig veulen... . :+

Vreemd genoeg heeft mijn man zonder enige verdere uitleg wel meteen door over wie het gaat. :+ (mijn man werkt nachten. Vandaar ook de Mechelse herder die altijd bij me loopt ‘s nachts.) :+

[ img ]
De dader heeft geen enkel berouw. Sterker nog. Hij lijkt vrij trots op zichzelf. >;)

Morgen kan ik dus gaan zoeken hoe ik mijn kranen hufter-proof maak. Want hoewel hij 100% zeker een nat pak gehad heeft (die kraan staat recht op zijn borstkast als hij gestaan heeft waar ik vermoed en zit vrij veel druk op.) kan ik niet zeker zijn dat hij geen leuk spelletje ontdekt heeft. :+

Vier!!!!!! Jaar staat die kraan daar. :+ nog nooit heeft een van mijn paarden gedacht ‘eujj... laat ik daar es aan prullen.’ >;)

En tóch had ik het eigenlijk moeten weten. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 00:44 



 
Profiel   

:') _O-

Hij houd je wel bezig met zijn streken :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 01:17 



 
Profiel   

Omg wat een slim veulen _O-
Denk dat je nog veel kan gaan meemaken als ik het zo hoor (lees)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 05:11 



 
Profiel   

Volgens mij heeft Bokt er een tweede (ondeugend) jongetje bij. Voorlopig ben je daar nog niet klaar mee. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 05:48 



 
Profiel   

Omg wat een ondeugd :D Daar heb je de komende tijd je handen vol aan _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 06:20 



 
Profiel   

}> }>
Kastje om de kraan maken met een klepscharnier wat door de zwaartekracht dicht blijft en wat je met een vinger door een half gat aan de onderkant openmaakt. Vergeet de magneetjes niet aan de binnenkant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 08:05 



 
Profiel   

Ik heb ook het ide dat ik er met hem achter ga komen hoeveel paarden nu eigenlijk kunnen klaar krijgen. :')
Momenteel ligt ie tegen Sam aan die in de hoek van de paddock staat en dus niet echt veel kanten uit kan tot de kleine op staat. :+ Sam kroelt hem af en toe even aan zijn schoft dus geloof niet dat hij het erg vindt. :') Maar Joy houdt dus niet met heel veel rekening. :')

pien: misschien moet ik Apple om tips gaan vragen. _O-

MorganLefay: :j Magneetjes is een goeie! :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 11:19 



 
Profiel   

Klinkt inderdaad alsof er een belgische versie van Apple haar jongetje op je stal staat. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 08:39 



 
Profiel   

Vooralsnog heeft ie iig geen kranen meer open gedraaid dus ik denk dat hij wel een nat pak gehaald heeft met zijn spelletje en zo zichzelf gestraft heeft. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 11:39 



 
Profiel   

Ons moeder zou zeggen Onze Lieve Heer straft direct.................. }>

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 12:18 



 
Profiel   

:D :D

Dat is inderdaad een typische Jongetjes streek :D :D Jarenlang gaat het goed en komt geen enkel paard op het idee om überhaupt iets met die kranen te gaan doen....totdat......

Heel veel sterkte alvast :D

(en ook heel veel plezier, met een Jongetje is het nooit saai :') )

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 15:15 



 
Profiel   

Apple schreef
:D :D

Dat is inderdaad een typische Jongetjes streek :D :D Jarenlang gaat het goed en komt geen enkel paard op het idee om überhaupt iets met die kranen te gaan doen....totdat......

Heel veel sterkte alvast :D

(en ook heel veel plezier, met een Jongetje is het nooit saai :') )


Heerlijke post.... _O- Je ziet apple dat ondanks dat ik weinig post in jouw topic, ik je jongetje volg en hem in mijn hart heb gesloten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 15:29 



 
Profiel   

Apple schreef
:D :D

Dat is inderdaad een typische Jongetjes streek :D :D Jarenlang gaat het goed en komt geen enkel paard op het idee om überhaupt iets met die kranen te gaan doen....totdat......

Heel veel sterkte alvast :D

(en ook heel veel plezier, met een Jongetje is het nooit saai :') )

Heb je ook tips voor jongetjes manieren te leren? _O-
Mijn jongetje heeft besloten om Sam als voorbeeld te nemen geloof ik en ik weet niet of ik daar blij of ongerust om moet zijn. _O-
Sam is veruit het meest betrouwbare en makkelijke paard (voor mij) dat ik op stal heb maar om hem nu goed functionerend te noemen.... :')
Ik zit me nu dus te bedenken welke dingen ik nog binnen zijn bereik heb staan waar geen enkel paard ooit naar om gekeken heeft maar die potentiëel wel een zucht en een vloek uit mij gaan trekken als hij er mee aan de gang gaat.

Zuchten over de matten onder het zand uit halen hebben mijn man en ik allebei al op gegeven. Zo lang hij daar aan staat te trekken vreet hij niks anders uit. _O-

Ik wilde oorspronkelijk tape rond de kraan doen zodat die niet meer kan draaien. Want zo'n kistje maken ben ik niet echt handig genoeg voor (letterlijk) maar toen bedacht ik me dat die tape mogelijk juist zou kunnen zorgen dat die kraan (die hij nu misschien stom vindt omdat ie en nat pak gehad heeft.) terug interessant wordt. :=

Rêve haalde als driejarige nl. ook het vierkantje dat op de stop van het bad (met hun drinkwater) verlijmd was omdat ze die er al eens uit getrokken had, uit het bad, samen met de stop, (alweer) omdat dat vierkantje er nooit zat en dus het onderzoeken waard was. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 22:21 



 
Profiel   

Veulen opnieuw af laten bakken met de gebruiksaanwijzing erbij wat wel en wat niet mag }>
Maar serieus, enige optie is werkelijk alles na te lopen wat open dicht kan, verplaatst kan worden, kapot geknaagd kan worden of simpelweg gesloopt kan worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 07:46 



 
Profiel   

*Man en ik staan samen naar buiten te kijken.*
Man: "Ik snap niet hoe die balken los gekomen zijn."
Ik: "balken?"
Man: "ja, die in de hoek, zie je ze niet liggen?"
Ik *ziet palen*: "Nee, je kan je niemand bedenken die tijd en energie te veel heeft?"
Man: "ja maar hoe moet hij dat klaar krijgen?"
Ik: "Veulens kunnen altijd een beetje meer dan de volwassen exemplaren lijkt het."

Dus ik ga net maar even polshoogte nemen en het blijkt dat Joy spanriemen kan losmaken. :j
[ img ]
Links en rechts zie je nog heel nipt een geel riempje hangen. :+ Ik ken mijn man, hij steekt die dingen door die gesp die normaal de riem vanzelf al "klemt" en legt dan met het "overschot" nog een knoop om zeker te zijn dat het dus niet los kan komen. :+
Dat is buiten Joy gerekend.... De palen staan ook een heel klein stukje "in" de grond als extra veiligheid maar desondanks had hij er toch twee los weten te wrikken. Ik vermoed dat eentje gewoon gevallen is (de buitenste heeft de minste steun natuurlijk.) en mogelijk heeft hij de tweede zelf vast proberen te pakken maar die dingen zijn nog gedoopt in dat bruine spul dus dat zal niet heel lekker geweest zijn en toen zal het meest interessante er wel af geweest zijn. :')

Heb mijn man maar even gestuurd dat Joy span riemen kan los maken. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 12:09 



 
Profiel   

My god, hij houdt jullie echt wel bezig. Die van mij vorig jaar is daar tegenover een saaie donder geweest. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 12:28 



 
Profiel   

Ik dénk dat hij vooral die riem wilde hebben... Niet zozeer los maar mee kunnen pakken zeg maar. :+ Dat doet hij nl. ook met de longeerzweep en met Rêve haar teugels (en dan moet ik even snel ingrijpen want anders kan Rêve niets anders dan hulpeloos achter haar veulen aan gaan. Hij heeft nl best veel grip op zo'n dingen als hij ze eenmaal vast heeft.) maar als hij 'm eenmaal los heeft en er aan trekt dan beginnen de palen om te vallen natuurlijk. :') Ik overweeg om hem een hondentouw te kopen. :')

Ik dénk dat dit het leven met een hengstenveulen is. :') Als Rêve een indicatie was dan zijn die veel minder speels (merrieveulens dus). Niet dat Rêve niets uit vrat, maar niet dit soort dingen. :') Dit is echt gewoon overal aan freubelen met die lipjes en tandjes en dat is in mijn ervaring hengsten/ruinen- gedrag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 12:32 



 
Profiel   

Kallisto zat echt bijna nergens aan te prutsen behalve mijn kleren. Zelfs zo'n paardenbal die ze in hun mond kunnen pakken interesseerde hem niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 12:35 



 

Je zou het toch op video willen hebben he :') ik zie hem al lopen met Reve _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 12:39 



 
Profiel   

petraaken schreef
Kallisto zat echt bijna nergens aan te prutsen behalve mijn kleren. Zelfs zo'n paardenbal die ze in hun mond kunnen pakken interesseerde hem niet.

Letterlijk drie seconden mijn rug gedraaid om iets te pakken dat net buiten hand bereik lag. (als je Sam zijn touw op de grond legt blijft hij staan alsof hij aangebonden is. Dus dat ben ik gewend van te doen.)
[ img ]

:+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 12:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 17 [ 425 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 17  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen