Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 88 [ 2181 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 88  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

2021 veulens foto en kletstopic

 
Profiel   

Ik was het topic een beetje kwijt!

@rink wat een onwijs mooie stippel!!

En Kim_1990 ook een mooie stippel en een hele chique bruine. Ik houd van bruin <3

Mooie foto’s Rose_sonny

Welkom justmexx! Ideaal dat hij al mee het bos in kan zeg.

Ik ben nog altijd super blij met mijn meisje. Ze wordt trouwens echt rood net als haar broer en vader. Alleen mijn telefoon kan dat niet goed vastleggen. Vanwege het weer ben ik al even niet met mijn camera het land in gegaan maar dat komt hopelijk snel weer.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 12:36 



 
Profiel   

Wat een prachtige veulens allemaal.

Bijzondere kleur Rianne1807!

Be is zijn veulenvacht al aan het loslaten op zijn hoofd zie ik, prachtig veulen. Ik heb geen verstand van Haflingers dus de bloedlijn zegt me niets.

Senne is een beauty, ben heel benieuwd hoe ze er binnenkort uitziet als ze wat meer uit de "kreukels" is.

Wat een mooie stippels Rink!

Kim_1990 jij hebt ook 2 plaatjes, hele aparte met de vlekjes.

Gefeliciteerd Renske succes in september!

Wat een schatje KittyDylan, ik begrijp wel dat je hem houdt.

Prachtige foto's Rose_Sonny, wat een mooie bles!

Justmexx gaat hij al mee op bosrit? Jong geleerd is oud gedaan....

Keona Gefeliciteerd met jullie aapje. Succes op de nationale keuring.

Mooi rood is niet lelijk Sirius_
Ik hou er wel van!

Wij zijn gisteren weer even op bezoek geweest bij ons hengstje Razzles (Johnny Depp x Vivaldi).
Hij wordt zo leuk! Het eerste weekend van oktober verhuist hij naar ons toe!
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 13:05 



 
Profiel   

Puppetje schreef
Wat een prachtige veulens allemaal.

Bijzondere kleur Rianne1807!

Be is zijn veulenvacht al aan het loslaten op zijn hoofd zie ik, prachtig veulen. Ik heb geen verstand van Haflingers dus de bloedlijn zegt me niets.

Senne is een beauty, ben heel benieuwd hoe ze er binnenkort uitziet als ze wat meer uit de "kreukels" is.

Wat een mooie stippels Rink!

Kim_1990 jij hebt ook 2 plaatjes, hele aparte met de vlekjes.

Gefeliciteerd Renske succes in september!

Wat een schatje KittyDylan, ik begrijp wel dat je hem houdt.

Prachtige foto's Rose_Sonny, wat een mooie bles!

Justmexx gaat hij al mee op bosrit? Jong geleerd is oud gedaan....

Keona Gefeliciteerd met jullie aapje. Succes op de nationale keuring.

Mooi rood is niet lelijk Sirius_
Ik hou er wel van!

Wij zijn gisteren weer even op bezoek geweest bij ons hengstje Razzles (Johnny Depp x Vivaldi).
Hij wordt zo leuk! Het eerste weekend van oktober verhuist hij naar ons toe!
[ [url=m/RPxaZD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/1Vwzob.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rYM0wg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik kan helaas niet gaan . Maar vond het al heel wat om een 2de plek met eerste premie te krijgen, en dan ook nog eens een uitnodiging voor de nationale

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 15:30 



 
Profiel   

Ja super zo'n eerste premie en vooral 2e in de groep. Dat zegt toch dat anderen ook zien wat jij ziet in je veulen.

Ik durf met mijn veulen niet los van het terrein af :=. Ik heb laatst wel een stuk met hem en de merrie gelopen en dat deed hij echt super goed! Maar ik ben bang dat hij schrikt als hij geen halster om heeft en dan bijvoorbeeld in de sloot terecht komt of zo...

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 21:01 



 
Profiel   

Prachtige foto's Rose_Sonny. Ik neem mijn veulen ook niet los van het erf af. Ben ook bang dat hij alle kanten op rent. Nee, lekker aan het touwtje.

Justmexx, aparte kruising, maar mooi veulen. Blauw oogje heeft altijd wel iets.

Gefeliciteerd keona.

Sirius, wat heerlijk zo'n aanhankelijk veulen. Goed aan het verharen ook al.

Puppetje wat een leuke, aftellen alvast dus!

Deze foto's zijn van afgelopen week. Arthur laat ook al wat veulenvacht los maar hij was flink aan het schuren, en kale plekken dus. Maar dat groeit wel weer aan. Op de foto's niet echt te zien.
Hij trekt heel erg naar onze andere schimmel merrie. Leuk om te zien. De roan wilt hij ook graag vervelen, maar die heeft daar zelf geen zin in en mept hem dus weg. Hij wordt wel brutaal hoor, maar nog steeds niet heel aanhankelijk (zoals zijn moeder vroeger was)
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Hij is nu anderhalve maand. Ben benieuwd hoe hoog hij op 2 maanden is, want hij is echt flink de lucht in gegaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 21:30 



 
Profiel   

Wij nemen de veulens sowieso nooit los mee, ook niet op het erf. Altijd vanaf dag 1 met een halster en een touw (al gebruiken we die in het begin niet echt). Wij fokken altijd van die eikels die niet met de moeder mee willen lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 21:49 



 
Profiel   

Nou ja ik weet nog de merrie van ons, 13 jaar geleden als veulen.
Ze zeiden dat het veulen altijd wel achter de merrie aan liep, dus wij dachten even 10 meter van de stal naar de bak, dat zal wel goed gaan. Het was een erg klein veulen dus de halsters die we voor haar hadden, waren allemaal te groot en we wilden haar toch graag buiten. Nou 1 stap buiten en het veulen dacht, Ooh die bosjes zien er interessant uit, daar duik ik even in. Merrie helemaal overstuur en veulen heeft geen seconde spijt gehad haha.

In het begin plakte Replay wel echt aan de merrie vast en kwam hij nog geen meter bij haar vandaan, maar inmiddels sjeest hij alle kanten op, zonder mama, dus ik riskeer dat liever niet haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 04:28 



 
Profiel   

Mag ik hier ook aansluiten met mijn veulen van 2021?

Dit is Elonia, merrieveulen, geboren op 4 april, dus al bijna 4 maanden oud inmiddels. Elonia is een Groninger en wordt een mooi stevig "dikke billen-paardje" :) . Tot nu toe is het een erg gemakkelijk veulen, heel nieuwsgierig en gek op kriebels en aandacht. Enge dingen hebben we nog niet ontdekt al duurde het even voordat ze het meelopen aan een touwtje goed snapte.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 05:44 



 
Profiel   

Kitty, wat kan Arthur lopen zeg! <3

Idris gaat wel los mee op buitenrit. Eerst aan het touwtje, omdat we ook langs een weg moeten, maar zodra we in het recreatiegebied zijn, gaat hij los. Hij neemt hier en daar een hapje gras, snuffelt eens wat, galoppeert dan keihard voorbij ons en gaat daar wel rondsnuffelen.

Fiore vindt alles best en reageert nergens op.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 07:57 



 
Profiel   

Ik neem mijn veulen wel los mee over de weg en ja soms gaan ze niet waar je ze wilt maar goed. Ga binnen kort ook weer rijden en zal ik ze mee nemen. Binnen kort zal ze ook keer alleen mee gaan aan het halstertje zonder merrie dat train ik ook altijd als ze dadelijk mnd of 4 is zal ik ook de merrie mee pakken en veulen in de groep laten . Gaat hier altijd heel goed

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 08:03 



 
Profiel   

Ja ik heb ook te weinig veulens gefokt denk ik om daar vertrouwen in te hebben :=.
Misschien dat ik Replay na een tijdje wel eens aan het halster mee neem, maar dat moet ik ook eerst vertrouwen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 17:27 



 
Profiel   

Het hoeft maar 1x fout te gaan. Hier ging het ook altijd goed tot het veulen 1 keer schrok, ergens tegenaan rende en zijn been brak ;(

En vorig jaar met een veulen op show geweest (vreemde locatie, vlaggen, publiek, etc.) en die bleef toen ook niet bij de moeder, rende naar een andere merrie toe en kreeg een klap. En toen deed hij het nog een keer. Dat ging toen gelukkig goed. Maar ik vertrouw er echt niet meer op dat ze bij hun moeder blijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 18:26 



 
Profiel   

Los laten lopen doe ik ook echt niet meer, 1x gedaan.
Ze loopt al vanaf dr geboorte niet met dr moeder mee, dus meteen mee leren lopen aan halster en touw.

Vanmorgen is ze gechipt, vind t zo sneu, ze schrok zich rot en was even van slag.
Gelukkig herstelde ze zich wel vrij snel en wilde best weer knuffels, ze was wel voorzichtig
Hopelijk is ze snel weer dr knuffelige zelf
Ze is ook echt een toverballetje nu, 14 weken oud.

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 18:44 



 
Profiel   

Ik heb Arthur en het veulen van vorig jaar met 1 week ook aan het halster gehad (moest eerst passend halster vinden, Arthurs hoofdje was nog kleiner dan van het veulen van vorig jaar)
Nu hij het kent laat ik Arthur wel eens los, maar bij ons is alles hermetisch afgesloten en nergens waar hij tegen aan kan rennen (alleen weidepaal, maar dat zou in de wei ook kunnen)
Voor ons zijn dit de eerste (2) veulens, dus echt ervaring is er ook nog niet.

Bij Arthur is het niet dat hij weg zou rennen, eerder Poppy := Die had vanaf dag 1 dat eten (en andere zaken) weer prioriteit was, nog steeds :=

Nu gaan ze sowieso allemaal los naar de wei, stallen open en gaan. Alleen de hengst gaat aan het touw naar buiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 19:00 



 
Profiel   

[ img ]
Halster om doen was geen succes :’) ze vloog steeds weg. Gelukkig kwam ze direct daarna wel terug om weer te snuffelen of te kijken wat ik aan het doen was. Fijn karakter <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 16:15 



 
Profiel   

Mijn merrie heeft dit jaar ook haar eerste veulen gekregen. Een bont merrietje. Vader is de Newforest hengst Woodrow Carisbrooke.

We zijn naar de keuring geweest. Super spannend en heel erg leuk. Wat ben ik trots op Aylin. Ze kreeg alleen maar mooie woorden.


[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 17:00 



 
Profiel   

Melvern schreef
Mijn merrie heeft dit jaar ook haar eerste veulen gekregen. Een bont merrietje. Vader is de Newforest hengst Woodrow Carisbrooke.

We zijn naar de keuring geweest. Super spannend en heel erg leuk. Wat ben ik trots op Aylin. Ze kreeg alleen maar mooie woorden.


[ [url=m/eob1t0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5ggMAQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/OaRLFl.jpg]Afbeelding[/url] ]


Meelezer hier, maar ik moest even reageren!
Wat een knapperd! Ik heb sws een zwak voor bonte. En ik moet zeggen, je hebt echt een prachtig veulen!

Ik geniet ook van alle andere lieve foto’s hier, zo lief <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 17:02 



 
Profiel   

Wij hebben er per ongeluk nog 1 bijgekocht.....

Razzamatazz v/d Waalsehoeve.
Een hengstveulen van Just Wimphof x Bordeaux

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 17:27 



 
Profiel   

Wat een knappe veulens!

Aan het grote lint te zien, viel de bonte in de smaak op de keuring!

En wat een sierlijk dier, die Just Wimphof!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 17:35 



 
Profiel   

Hoe koop je er per ongeluk 1 :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 17:36 



 
Profiel   

Oh die bonte, wat mooi.


Sirius_ schreef
Hoe koop je er per ongeluk 1 :D


Ik kocht 5 jaar geleden per ongeluk de moeder van Arthur :D Gewoon met "nee, 2 ponies zijn genoeg" naar een veulen gaan kijken (zelfde fokker als mijn veulen jaar eerder, dus natuurlijk gaan kijken), en met een "ja, een derde kan ook nog wel" thuis komen :')
Oh, en nu hebben we er 5 :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 17:43 



 
Profiel   

Sirius_ schreef
Hoe koop je er per ongeluk 1 :D


Nou je ziet dat hij weer te koop wordt aangeboden door de fokker en je vingers sturen ineens een Whatsappje dat je deze ook wel wil kopen……

Hij was in eerste instantie onze 1e keus toen we een veulen zochten, maar doordat ik niet doorpakte was hij verkocht toen ik uiteindelijk belde om te komen kijken. Ze gaf aan nog een hengst te koop te hebben en dat was Razzles. Ik werd er gelijk verliefd op en we hebben hem toen gekocht.
Nu werd Razzamatazz weer te koop aangeboden wegens omstandigheden van de mensen die hem gekocht hadden en waren we nu wel op tijd om hem alsnog te kopen.

Nu hebben we 2 pensionado’s, 2 enters en 2 veulens. Niet helemaal de bedoeling :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 18:14 



 
Profiel   

Wat een lieve reacties! Bedankt allemaal.

Ze deed het zeker goed op de keuring <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 19:15 



 
Profiel   

Ook een knappe die bonte!!

Groot gelijk puppetje, zeker als ie in 1e instantie al 1e keus was.
Dan hoort hij toch bij jullie, super leuk!!! Knap veulen is het

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 19:34 



 
Profiel   

Replay vond het maar vreemd dat we pruimen van de boom aan het plukken waren :+

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 20:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 88 [ 2181 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 88  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen