Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 10 van de 238 [ 5933 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 238  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Harmonie in chaos vinden

 
Profiel   

Toch maar het overgebleven veulen naar jou halen dan?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 13:54 



 
Profiel   

pien_2010 schreef
Normaal zijn het de kinderen die de boel in het honderd kunnen laten lopen, waarop je als ouder een interventie moet doen en bij jou is het je moeder. Ik heb jouw verhaal over haar actie met stijgende verbazing gelezen en ik kan me niets voorstellen bij het feit dat een moeder zich op die manier bemoeid met het leven van haar kinderen. Als ik dat zou doen, dan sta ik gelijk bij het grofvuil. Ik geloof niet dat ik wat dat betref enig credit heb bij mijn kinderen. :=
HEt zal allemaal wel goed bedoeld zijn en vanuit een oeroud instinct komen dat je als mams opkomt voor je jong → maar ik vind het heel erg bizar en ik vind dat je het heel erg goed heb opgelost.
Ik begrijp je ambivalentie bij je manneke en dat je hem het liefste thuis laat.

Mijn moeder is een gecompliceerd verhaal, voor wie wil, wil ik via PB wel wat meer uitleg geven maar openbaar houd ik het liever bij dingen die "algemeen bekend zijn" zeg maar.

Weet je, het voelt zo "compleet" sinds hij terug is. Sam is ook helemaal blij dat ie er weer is. Vanmorgen lag ie te slapen, Rêve stond hooi te eten een aantal meter verder en Sam stond loyaal langs hem en ging af en toe even met zijn neus tegen 'm aan. :+:


DuoPenotti schreef
Dan laat je hem toch lekker thuis.
100% ideaal, nee. Maar hij kan ook lekker spelen.
Zanda heeft toen ik die hier had door omstandigheden toen ook geen veulen speelmaatje gehad, wat eerder wel de bedoeling was. En achteraf gezien heb ik niet het idee dat hij toen wat te kort gekomen was.

Ja eerlijk, ik ben het serieus aan het overwegen. :o denk dat mijn man het ook voelt zo stilaan... := Ik vond het helemaal niet erg dat N stuurde om nog een week te wachten.

Morganlefay schreef
Ik zou het nog een keer proberen en als dat niet lukt gewoon thuis houden. Duizend keer sorry zeggen :knuffel: en zo te lezen is ie vergevingsgezind of het zal m allemaal zijn .........roesten.
Thuis is misschien niet ideaal maar wel een bekend plekje.

Ja, ik weet het niet, daar was hij iig niet het vrolijke veulen dat ik hier nu weer terug zie komen. Hij zou daar maar met 1 ander veulen staan, wellicht helpt dat maar weet het ook niet meer goed nu. Er is ook veel gebeurt afgelopen 24 uur dus misschien denk ik er over een paar dagen anders over. Moet het er ook gewoon eens goed over kunnen hebben met mijn man. Dat zal zondag pas zijn vrees ik want die heeft vannacht een extra shift en is nu met de hond trainen. Dus als die terug komt gaat ie eerst een paar uur willen slapen natuurlijk. :(:) Hij is woensdag al later vertrokken naar training om Joy te gaan halen.


Devic schreef
Wat ik me nog wel af vroeg: heeft L nu de volgende dag het andere (niet gekwetste) veulen nog alleen buiten gezet?

Wel fijn dat jullie het nog enigszins uitgepraat hebben. Maar als ik L of de eigenaar van de stal was, zou ik toch eens bij mezelf te rade gaan als 3 van de 4 opfok-klanten na amper 2 maanden al weg gelopen zijn.

Ik ben ook benieuwd of Joy nog gaat verhuizen. Het klinkt me een beetje dat zowel Joy als jijzelf wel heel comfortabel zijn in de situatie zoals hij nu is. En dat is natuurlijk alleen maar goed!

Ja als ik heel eerlijk ben durf ik niet met zekerheid te zeggen dat hij daadwerkelijk vertrekt volgende week. :o Ik zou nog liever haar veulen naar hier halen dan Joy naar daar brengen. :o Wat eigenaar 3 gaat doen weet ik eigenlijk niet, heb het hem nog niet echt durven vragen. Dat voelt een beetje als stoken zeg maar... als hij zich daar nog steeds comfortabel voelt wil ik ook niet aanmoedigen om daar weg te gaan zeg maar. Want de accomedatie op zichzelf kwa weides enz hebben ze echt wel voor elkaar. het zijn grote, veilige weides, ze krijgen goed hooi, het is alleen de communicatie en het beleid waar ze duidelijk onervaren in zijn en dus ja, tekort schieten.. Ik denk echt dat als je op deze stal iemand zet die meer ervaring heeft met paarden in het algemeen en vooral: paarden in kudde, niet alleen ervaring met een paard op pension hebben. Dat dit een fantastisch opfokbedrijf kan zijn... De eigenaren van de accomodatie zelf zijn welwillend genoeg maar ze zijn zelf onervaren en nu dus afhankelijk van iemand die, in mijn mening haar eigen ervaring overschat, niet geweldig communiceert en daardoor, zonder daadwerkelijk slechte bedoelingen te hebben, hele domme dingen doet. Simpelweg omdat ze denkt dat het geen kwaad kan. één van de dingen die bv tegen mijn moeder gezegd werd was dat paarden in de regen laten staan mishandeling was. (ze hebben een schuilstal he.) .. Dat zijn van die uitspraken die ik gewoon echt aan onervarenheid link... Ze stonden daar niet in de blub, konden in een grote schuilstal....
Ze heeft hem uiteindelijk (gelukkig) niet buiten gezet maar bij Rocky in de stal gelaten.

Ikkedus: ja ik weet dus niet of die effectief weg wil. Mijn man zei woensdag wel al "anders gaan wij Rocky wel halen en zetten we 'm hier met Joy" dus := Het zou nog best kunnen dat iets dergelijk gebeurt. :=
Nu L "er tussen uit" is blijkt ook dat ik het gewoon heel goed kan vinden met de andere opfok klanten. Ik had het idé dat die me helemaal niet zo mochten. Maar hoe snel ik spontaan van allebei berichten kreeg en van eentje nog steeds regelmatig telefoontjes. Het zijn gewoon hele leuke mensen en het lijkt haast alsof onze communicatie onderling ook soort van "beperkt" werd door L. Terwijl ze dat niet actief gedaan heeft, maar het lijkt wel alsof ze nu daadwerkelijk met me durven communiceren nu L "uit de picture" is. (in die groepsapp zat L bij in en las mee natuurlijk.)
En ik snap ook wel, ik haal de mijne gewoon naar huis, maar zij zijn afhankelijk van een stalling dus dan heb je weinig andere keuze dan wat voorzichtig treden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 14:14 



 
Profiel   

In het kader van omdenken: is het mogelijk dat jij in plaats van L het opfokbedrijf van de goedwillende eigenaars gaat runnen waar eigenlijk alles voor de paarden voor elkaar is maar het ontbreekt aan kennis en kunde wat paarden betreft? Die zou jij dan kunnen inbrengen. Kan Joy daar toch met maatjes opgroeien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 14:30 



 
Profiel   

Maflinger_S schreef
In het kader van omdenken: is het mogelijk dat jij in plaats van L het opfokbedrijf van de goedwillende eigenaars gaat runnen waar eigenlijk alles voor de paarden voor elkaar is maar het ontbreekt aan kennis en kunde wat paarden betreft? Die zou jij dan kunnen inbrengen. Kan Joy daar toch met maatjes opgroeien.

Kwa opfok alleen zou dat prima kunnen maar ze hebben daar ook pension paarden (16 meen ik) die elke dag binnen en buiten gehaald moeten worden. Dat krijg ik fysiek niet voor mekaar. :o
De veulens alleen zou ik wel aan kunnen maar niet ook de paarden. En of L en ik zouden kunnen samen werken.... := := Ik vrees dat dat heel snel zou botsen (zoals het nu ook gedaan heeft). L heeft zelf ook twee veulens daar staan en een stel volwassen paarden. Dus ik denk niet dat ze L zomaar er uit gaan doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 14:39 



 
Profiel   

Jeetje wat een gedoe met je moeder ook richting L… :oo het was voor jou al een een lastig gebeuren… had niet lastiger gehoeven… wel goed dat jij en L wat dingen besproken hebben.

Als ik jou nu zo hoor/lees dan zou ik Joy ook thuis laten denk ik! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 19:28 



 
Profiel   

Volg je hart! Als ik paarden aan huis zou kunnen hebben of een eigen accommodatie en mijn paard krijgt een veulen, tsja dan denk ik dat ik sowieso niet eens een seconde denk aan “uit huis plaatsen” maar er een (of 2) veulen bij zoek. Niks zo goed als eigen beheer en bij mama en oom. Moet je natuurlijk wel de ruimte voor hebben en de energie. Als ik ooit een veulen zou hebben zou ik die sowieso in een gemengde kudden willen, ik vind die opfok groepen van dezelfde leeftijd (of 1tm3 jaar) altijd een verschrikking. Leren ze zo weinig van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 19:40 



 
Profiel   

Vooralsnog spreekt mijn man nog steeds van hem toch een tijdje te brengen maar hij was ook al aan het denken aan als we het dakje maken zodat we het voerkot (dat eigenlijk vorige zomer al af had moeten zijn maar goed) hebben. Dan zou de 3e stal terug vrij komen. Er is dus nog niks beslist :+ Hij voelt mijn weerstand om hem terug te laten gaan en over het algemeen probeert mijn man altijd te voorkomen dat ik zo iets tegen mijn zin moet doen.

Vandaag hinnikte hij weer toen ik buiten kwam. :+:
hij gaat zijn snoepjes-beleid denk ik wel aan passen. We hebben door de constante regenval nu 1 grote plas en ik dacht "mooi, kan ik m laten wennen aan er door gaan." dus ik ga in die plas staan en zeg "Kom Joy!" en hij triepelt naar me toe en krijgt dus zijn snoepje, en toen keek ie echt even naar beneden van "Baas.... moest dit nou echt?"
[ img ]

[ img ]

[ img ]
en die stomme trut die normaal nog liever dood valt dan door water te gaan kwam er nu ook maar bij staan. >;) Maar onder het zadel is het altijd een strijd. >;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 21:31 



 
Profiel   

:+

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 22:46 



 
Profiel   

[ img ]
Moeder en zoon zijn allebei even goede foto modellen. :+

[ img ]
Showsheen wist wel raad met die staart en niks platte mest meer!

Ben nu te moe (ben echt uitgeput) maar heb nog een leuke anekdote over Joy en wortels dankzij een van de opfok-genoten. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 00:44 



 
Profiel   

Nou die horen we graag.
Wat is het toch een heerlijk veulen en ik snap helemaal je dilemma na deze toestanden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 09:50 



 
Profiel   

Kom maar op met die anekdote :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 10:55 



 
Profiel   

Oke, ben nog steeds doodmo maar goed, de hond laat me toch niet slapen.

Ik weet dat B (de enige mannelijke eigenaar in het groepje) Joy wortel heeft leren eten. Want Joy at om onduidelijke redenen geen wortels. :+
B heeft zich daar dus mee bezig gehouden (die was sowieso veel met Joy bezig <3) dus hij stuurde me kort nadat ik hem was gaan op halen dat ik hem wel elke dag een wortel moest geven. :j

Naja, de paarden hier krijgen toch het hele jaar door wortels dus ook Joy nu hij blijkbaar wortels eet. Dus ik zoek een dunnere uit (want die dikke krijg t ie zijn bekkie nog niet rond :(:) ) en geef hem die.
tot mijn vreugde pakt ie m aan en terwijl ik zeg "ja goedzo Joy!" legt ie zijn oren plat en duwt hij me die wortel terug in mijn hand (zonder hem zelf los te laten) >;)
Dus ik denk "huh..." maar pak soort van uit reflex die wortel vast (want net zoals met de stok; als mijn veulen mij wat geeft dan neem ik het aan blijkbaar. :)) ) en toen begon hij dus er aan te trekken. Dus ik laat m opnieuw los (want ja wat wil ie nou?) en Joy schud geërgerd met zijn hoofd en "prfft" eens en duwt opnieuw die wortel in mijn hand. >;)

Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg dus deze keer hield ik die wortel vast toen hij er aan trok en mijnheer brak zich dus beetklare stukjes af en knabbelde die met veel smaak op. :? :')
ik geef hem dus een paar wortels (Rêve had haar eigen bak om zich mee bezig te houden.). Aai hem over de bol, vertel hem dat het maar goed is dat ie lief is want dat het een rare knol is en ga naar binnen. en ik stuur B even;
""B, bedankt om Joy wortel te leren eten want dat heb jij hem volgens mij geleerd? Kan het zijn dat hij vrij kieskeurig is over hoe die wortel precies vast gehouden wordt of speelt hij gewoon met mijn voeten? Hij was vrij beledigd toen ik die wortel los liet toen hij 'm aan pakte en duwde 'm zo weer in mijn hand a la "neehee! Vast houden!!"

B reageerde dus met: "Neen, je moet hem blijven vast houden... Zodat hij stukjes kan af knabbelen. :') :') :') :') "

Om dus maar weer te geven dat Joy echt iedereen om zijn hoefjes gewonden krijgt... Dat ik als eigenaar hem zo verwen tot daar aan toe maar B is daar dus ook altijd in mee gegaan. _O- _O- Zijn eigen hengstveulen vreet gewoon wortel gelijk normale paarden trouwens. :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 11:39 



 
Profiel   

Heerlijk verhaal , ik moet zo erom lachen en zie het helemaal voor me.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 12:12 



 
Profiel   

Hahaha, die Joy. Zijn communicatie is luid en duidelijk.

Heel herkenbaar trouwens, mijn arabierig typje eet haar wortels ook zo. Zij eet niet graag iets uit de hand, volgens mij heeft ze dat nooit geleerd maar met wortels doen we het nu ook zo. Dat zijn dan van die stevige winterpenen: ik houd 'm vast, zij bijt er zo'n 10 cm vanaf, ik breek de rest in stukken van ongeveer die lengte en leg ze in haar voerbak. Mooie mix.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 12:33 



 
Profiel   

Polie doet dat ook al vanaf het begin of aan. En als ze wortels eet uit de bak dan snij ik het in stukjes. Was bij de anderen nooit nodig. Dus elk paard heeft wel degelijk zijn voorkeuren en dat maakt ze zo grappig en uniek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 12:35 



 
Profiel   

hahahah, die Joy, Wat een grapjas. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 13:05 



 
Profiel   

Maflinger_S schreef
Hahaha, die Joy. Zijn communicatie is luid en duidelijk.

Heel herkenbaar trouwens, mijn arabierig typje eet haar wortels ook zo. Zij eet niet graag iets uit de hand, volgens mij heeft ze dat nooit geleerd maar met wortels doen we het nu ook zo. Dat zijn dan van die stevige winterpenen: ik houd 'm vast, zij bijt er zo'n 10 cm vanaf, ik breek de rest in stukken van ongeveer die lengte en leg ze in haar voerbak. Mooie mix.

_O- Ik hoop toch dat hij op een keer ze zelfstandig eet want anders sta ik met wat geluk nog zo'n 25 jaar op die manier wortels te voeren aan m. _O-

Ze krijgen hier ook gedroogde wortel door het voer als extratje (vooral Sam staat daar nogal op. die neemt 1 hap van zijn voer als ik het vergeten ben en blijft dan naar me kijken tot ik ze er over strooi. _O- ) dat eet hij wel zo, alleen de laatste drie, die wil hij graag uit de hand. :j :+

hij is eigenlijk ook vanaf dag 1 al heel voorzichtig, Rêve vindt het nog steeds niet zo erg als ze ook een vingerkootje mee heeft ondanks dat ze consequent gecorrigeerd wordt. Joy is altijd heel voorzichtig als ie wat aan pakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 13:06 



 
Profiel   

Haha geweldig.

Mijn draver breekt zijn wortels zelf aan de rand van de voerbak of door ermee tegen de stalmuur te wrijven :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 18:22 



 
Profiel   

Dat doet mijn Vossebeest met het voordroog als ze de hap te groot vindt. Alsof ze een deel ervan wil afscheuren langs de rand van de paddock (hout) of de rand van de hooibak

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 18:55 



 
Profiel   

Ja mijn veulen breekt ze ook af, ik moet ze vasthouden. Als ik ze heel in de voerbak mik gooit ie ze eruit :D :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 15:50 



 
Profiel   

:+ Is Joy al bij al nog materiaal vriendelijk, die gebruikt zijn baas. :))

sam en Joy liggen heerlijk naast elkaar te soezen op de grote weide (die achteraan hoger ligt dus zelfs nu droog is.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 11:06 



 
Profiel   

Dit krijgen jongetjes die 's nachts hun halster uit doen waardoor ik met een touw een halster moet knopen om hem over straat weer mee naar huis te krijgen (gezien ik in zowel cob als full reserves heb liggen maar niet in pony natuurlijk. :roll:) en ik de dag er na op bijna een hectare kan gaan zoeken naar een f*cking grijs halster in de regen!! >;)
Ik heb ooit fluo geel gekocht (om een gelijkaardige reden) voor de rooie en dat werkte niet zo goed als ik hoopte dus nu krijgt deze roze. :+

[ img ]

Vandaag verhuisd hij naar zijn nieuwe verblijf. Daar komt hij met 1 vriendje te staan. We gaan hier dan zo snel mogelijk aan de slag om hem zo snel mogelijk weer naar huis te halen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 10:39 



 
Profiel   

Hahaha echte mannen dragen roze toch??? _O- Maar snap wel dat het niet tof is om je hele land af te moeten zoeken _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 10:43 



 
Profiel   

Nou flauw hoor, je had ook gewoon rood kunnen kiezen... :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 10:45 



 
Profiel   

tuttut. Als ik in de regen naar zjin halster mag gaan zoeken nadat ik hem de avond er voor met een zelf gefabriceerd halster over de weg naar huis heb moeten halen krijgt ie roze. :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 10:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 10 van de 238 [ 5933 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 238  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen