Kletstopic veulens 2022!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kabayo

Berichten: 13988
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-24 17:36

Ik heb Minthe ik gok 3 a 4x licht gelongeerd. Maar heb vooral grondwerk gedaan. Ze is heel slim en pakt het super op. Dus voor nu laat ik het. Ze gaat in mei de weide op, misschien april ook wel. Even zien wat het weer doet. Ik haal haar dan 1 augustus weer op. In het najaar gaan we iets serieuzer bezig en voorbereiden op beleren voor de wagen

Sanet spannend, ik hoop voor je op een zusje :D Wat goed zeg zo op de trailer! En ook nog alleen. Sportsokken _O- Wel erg netjes! Ik hou dat ook altijd bij. Vind het wel zo netjes :o Ze ziet er echt enorm lief uit <3

Wortel115 pfff wat warm! Hij is ook meer puppy af he!

Isabel jammer dat ze nu al zo'n last heeft met jeuken. Door de eczeem? Nu een dekentje op? Stoer hoor die sportcoupe bij een shet :D Enorm handig dat je zelf kan bekappen. Scheeld ook weer wat centjes haha!

Anike ik vond mijn pony destijds wel enorm baby. Is ook pas met 4 jaar beleerd. M'n paard vind ik dan wel weer snel volwassen lijken. Mooi paard heb je! Lijkt groot? Vind dat frosting altijd zo mooi :D

Miriejj oh balen die vieze wormen! Hij is inderdaad nog wel erg baby. Gelukkig mag dat :D

Libera ja was inderdaad stil, maar het vieze weer holp ook niks mee := Leuk even springen! Ziet er netjes uit hoor. Minthe batst er doorheen :Y)

Juniper oh hoe herkenbaar die laatste voet bij de smid! Altijd moeilijk := Wat leuk zeg halter wedstrijden. Dat heb je hier niet echt? Denk ik? Wel keuringen. Wat gaaf! Lijkt mij erg leuk. Maar dan zou ik een quarter moeten kopen haha

Vandaag even de witte delen van haar gewassen. Ze was zo enorm braaf. Normaal altijd wel wat ongeduldig en draaien. Nu stond ze stokstijf stil en genoot van de aandacht. Daarna even los foto's schieten. Zo enorm trots op dit paard. Kleine spam hoor :o
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anike

Berichten: 1933
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 18:45

Kabayo schreef:
Anike ik vond mijn pony destijds wel enorm baby. Is ook pas met 4 jaar beleerd. M'n paard vind ik dan wel weer snel volwassen lijken. Mooi paard heb je! Lijkt groot? Vind dat frosting altijd zo mooi :D


Ze is een d pony, gok dat ze nu 1,43 ofzo is! Dus toont ze blijkbaar groot haha!
Jaa ik vindt dat witte ook altijd tof! Toch net weer een andere blik dan ‘gewoon valk’ :=

juniper

Berichten: 1575
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 00:48

Anike schreef:
Hoe hebben jullie het in de ‘planning’? Wacht je echt tot ze 3 zijn en dan longeren beginnen, of ga je al eerder aan de slag spelenderwijs?


Tulip kent het concept van longeren en van richting veranderen, maar nog niet de stem commando's. Ze is nog veels te jeugdig (vind ik) om zich daar op te kunnen richten. Wij doen voornamelijk braaf meelopen (stap en draf) en vierkant opstellen oefenenen (eens in een paar weken), want dat 'moet' ze kunnen voor de wedstrijden. Maar ze heeft het voorjaar in haar bol dus momenteel doen we eigenlijk niks want dat schiet toch niet op.

Dat krijg je dit soort geintjes:

Afbeelding

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 09:26

@Kabayo idd jeuk van de zomereczeem en vooral het verharen nu. Ze staat nu gewoon onder een licht winterdekentje.

Haley wacht ik echt tot 3 voordat ik ga beginnen met longeren. Ik ga haar ook niet beleren voordat ze een jaar of 4 / 4.5 is. Uiteraard doe ik wel grondwerk met haar. Zowel aan touwhalster als de kaptoom. Zeker dat laatste vind ze ontzettend leuk. Ze kan al best wat oefeningen in stap. Een pasje schouderbinnenwaarts, pasje travers. Dat is goed voor haar billen. :D

Sanet

Berichten: 7953
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 10:22

Deze maand staat mijn bijna twenter nog in 1 stal met haar vriendin en dus maakt het dat niet makkelijk om iets met haar alleen te doen. Vanaf april staan ze elk apart in een stal en dan wordt het misschien iets makkelijker of misschien ook wel niet. Eind van de zomer gaat de vriendin sowieso weg, dus dan heb ik dat niet meer.
Ik heb verder nog niet echt een planning. Ik doe nu dus af en toe even wat met haar alleen. Borsteltje er overheen of het scheerapparaat erbij langs, waarbij ze dus bijvoorkeur lief stil moet staan op de poetsplaats, maar niet echt trainen met iets ofzo.

Ik zag vorige week een aanbieding met hoofdstellen, maar ik vroeg me af hoeveel haar hoofd nu nog zou gaan groeien.

Ik ben overigens wel een spaarpotje begonnen voor een zadel. Ik rij nu de andere 2 merries onder hetzelfde zadel, maar die zijn wel erg breed, zo breed zie ik de twenter nog niet worden in een jaar tijd. Dus ik moet even sparen :) ik ben niet zo goed in sparen, dus het gaat nog niet zo vlot :D

Wpaard

Berichten: 474
Geregistreerd: 08-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 11:52

Wat een knappers zijn jullie (bijna) twenters! *\o/*

Hier doet misty het ook erg goed. Groeit goed en lekker ondeugend. Wil het liefst dat je haar kont kriebelde, ze deinst je bijna omver :')
Ik begin pas in het najaar met licht longeren 5 a 10min en dan hooguit 1x in de week. Verder veeel wandelen.
Afbeelding

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 21:38

Wauw! Wat is Minthe vet! Heel gaaf. Zeker niet weg doen hoor!

Megan is momenteel vooral goed in groeien. Ze groeit even m’n beide 4-jarigen voorbij. Ze gaat wel eens mee uit wandelen of als handpaard, en in de dagelijkse omgang krijgt ze wat basis grondwerk mee. Verder doen we eigenlijk nog niks. Schriktraining etc kent ze allemaal wel, deken en wassen idem, boeit haar vrij weinig.

Ik heb 2 zelf gefokte 4-jarigen. Daar ben ik met 2 jaar en 8 maanden eens op gaan zitten tijdens het poetsen. Daarna zo nu en dan wat spelenderwijs aanklooien zonder zadel/hoofdstel op eigen erf. Tijdens wandelen halster verruilen voor bitje.

En vanaf hun derde verjaardag korte buitenritjes met steeds langere stukken erop. De ene deed dat heel makkelijk, dus die ben ik meer gaan uitbreiden en mag inmiddels ook mee naar les. Rij met haar ook gewoon buiten rondjes alleen en alle gangen. Zelfs al wat extra gas erbij in galop.

De andere vindt het moeilijker, dus neem ik meer tijd voor. Buiten is het beste met dr zus erbij, en galop is echt zeldzaam; we hebben net de draf min of meer bevestigd.

Megan mag komende winter sowieso wennen aan een bitje en ook op haar zal ik met 2j8m eens gaan zitten tijdens het poetsen. Wat we daarna gaan doen, hangt echt van haar zelf af. Ze is nu vaak stikt jaloers en opdringerig als de anderen wat mogen doen. Maar als ik echt wat van haar ga verwachten, kan dat snel omslaan natuurlijk. Al verwacht ik stiekem dat ze best makkelijk zal zijn.

Overigens doe ik niks in de bak of aan de longe tijdens het beleren. Alles lekker rondom de wei/erf. Ik werk wel iets aan de dubbele lijnen. Maar met name voor sturen en halthouden, dus een rondje moeten draven is al zeldzaam. Toevallig van de week dat mijn beide 4-jarigen het braaf deden in draf, dat is nu nog speciaal. Dus zo weinig doen we dat :+


Afbeelding

JameyDL

Berichten: 202
Geregistreerd: 07-02-19
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 10:32

Hey Hey, Ik dacht ik geef ook een kleine update van mijn "Pepper" Ze heeft de gehele winter lekker buiten gestaan, op haar "nieuwe" permanente plekje en is daardoor in body ook wel iets veranderd. Ze begint langzaam meer op een 2 jarige te lijken en minder "Kameel" Ik heb wel wat vergelijkings materiaal van hoe ze hier aan kwam en hoe ze er nu uit ziet en ohh wat was die onderhals erg...

Ook groeit ze flink volgens de dierenarts en was ik me daar zelf niet zo bewust van, Zij en haar weidemaatje spelen genoeg en bouwen lekker spieren op. Ze is niks te dun en daar ben ik heel blij mee (ivm ze degene was die wat werd weggeduwd in een grote kudde). Voetjes oppakken bij die van mij gaat prima vooral voorhoeven achterhoeven kan ze nog ooit wat lastiger mee doen en vooral omdat ik vaak alleen daar ben het moet corrigeren terwijl ik achter haar sta om haar voeten op te pakken :o het gaat vooral in heel veel rust en geduld.

Graag wandel ik wat met haar aan de hand en reageert ze goed op mijn body language als ik stil sta gaat zij stil staan. Stem hulpen met achteruit gaan "terrrug" en als ze stilstaat dat ze rustig blijft, met wandelen dat ze niet in mijn bubbel komt. Wel merk ik dat ze een hoek in de weide wat eng vind en als ze dan ook nog ver weg is van haar maatje schiet ze wat in de stress en wil ze naar hem toe rennen. Hiervan heb ik dus een brandwondje gekregen op mijn vingers van het touw, Ik heb doorgebeten en dit wel daarna gelijk met haar geoefend (wondje is ondertussen) genezen. Met het oefenen ben ik meer op haar body language gaan letten en zag ik gelijk waar het probleem was, ik hoop hiermee te berijken dat ze meer vertrouwen op mij gaat leggen en als ze een stress factor ziet dat ze niet gelijk de reactie heeft "run". Mijn oplossing was voor nu vooral stelling pakken, tegen haar gaan praten zodat ze de focus bij mij houd en zo proberen we het langzaam te doen. De redering om dat vooral nu goed aan te pakken is nu kan ik haar body nog aan maar als ze dalijk 300 kilo zwaarder is met spier massa dan is het niet heel leuk als je paard denkt toedeloe! Ook wil ik haar met de 3 jaar naar een stal verhuizen en wordt ze dagelijks op de weide gezet en ik wil niet de opvoeding van haar iemand anders probleem maken als ze lastig doet.

Wat ik me wel goed moet realiseren en dat vond ik in het begin wat lastig en was ik vergeten, maar dat gaat nu wat beter alles is nieuw alles is eng. De dingen die ik dood normaal vond met mijn andere paard zijn niet dood normaal? Ik heb in het verleden wel wat jonge paarden opgevoed maar ik was toen zelf wel wat jonger maar soms moet ik me dit feit toch wel weer aanmezelf vertellen. Ook is Pepper echt super lief heel knuffelig heel vriendelijk niet heel erg bang aangelegd en vrij werkwillig ze wil het graag goed doen voor je. Dalijk als de weide weer wat beter is wil ik ook wat schriktraining met haar doen met wat spullen die ik kan vinden, een zeil op de grond, een dekje, wat licht longeer werk, een balkje op de grond, maar voor nu veel knuffelen.

Afbeelding

Kameel Pepper met erge onderhals, voor de winter opfok naar haar nieuwe plekje toe verhuist (prive)


Afbeelding

Pepper met nog een beetje onderhals die wat meer op een 2 jarige begint te lijken (op het einde van de winter)


Afbeelding

Ik voelde me echt zo rijk toen ik aankwam en ze me liet knuffelen toen ze lag :D was echt heel schattig.

Anike

Berichten: 1933
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 17:01

Pepper knapt wel op zo! Gaat goed :j ! Zo lief dat ze lag toen je aankwam! Cartier deed dat voorheen ook wel, alleen nu de laatste tijd niet meer.. jammer!

Ik ben wat aan het rondkijken naar hoofdstelletjes en bitjes enzo. Heb toen der tijd alles meeverkocht met de pony helaas!
Had toen een hoofdstel van horze, fijn zacht leer en niet gek duur voor een begin hoofdstel (deze is er overigens nog! https://www.horze.nl/--outlet--/horze-v ... 10045.html )
En qua bitje had ik een dubbel gebroken k&k watertrensje.

Nu is er qua bitten zoveel bij gekomen.. hebben jullie (evt bij andere paarden) een voorkeur qua bitje?

JameyDL

Berichten: 202
Geregistreerd: 07-02-19
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 23:01

Anike schreef:
Pepper knapt wel op zo! Gaat goed :j ! Zo lief dat ze lag toen je aankwam! Cartier deed dat voorheen ook wel, alleen nu de laatste tijd niet meer.. jammer!

Ik ben wat aan het rondkijken naar hoofdstelletjes en bitjes enzo. Heb toen der tijd alles meeverkocht met de pony helaas!
Had toen een hoofdstel van horze, fijn zacht leer en niet gek duur voor een begin hoofdstel (deze is er overigens nog! https://www.horze.nl/--outlet--/horze-v ... 10045.html )
En qua bitje had ik een dubbel gebroken k&k watertrensje.

Nu is er qua bitten zoveel bij gekomen.. hebben jullie (evt bij andere paarden) een voorkeur qua bitje?


Ik vind de Myler bitjes heel fijn, Ik heb nog wat bitjes in de kast liggen en als Pepper oud genoeg en genoeg door gereden is wil ik denk ook een bit fit sessie doen (De mensen van trust bitten) zitten heel erg dicht bij mij. Persoonlijk zou ik voor een eerste bitje wat heel stil in de mond ligt dus geen rond draaiende ringen voorkeur D trens EggButt, enkel gebroken tegenwoordig heb je zoiets wat het lock systeem heet waarbij het enkel gebroken bit niet in een hoek kan word gezet, dubbel gebroken kan ook maar dat is weer wat extra beweging (Ook aan te raden is voor het eerste bit niet de duur te gaan imv het nog wel eens kan veranderen). Een bitje wat stil in de mond ligt is het fijnste maar natuurlijk is de hand die het gebruikt het belangrijkst :o .

Persoonlijk ben ik fan van wat meer anatomische hoofdstellen zodat er wat meer vrije oorenspeling zit en geen druk punten https://www.hooks.nl/paard/paardenuitru ... airfield-1 hooks heeft vrij leuke hoofdstellen met best wel een leuk prijsje :3 https://www.hooks.nl/paard/paardenuitru ... airfield-1 Dit is er ook eentje zonder Kramer heeft ook wel leuke hoofdstellen! Heb zelf een ps of sweden gekocht imv ik heel erg fan ben van het merk :')

juniper

Berichten: 1575
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 19:59

Jamey, wij zitten momenteel ook in een fase waarin alles eng is. Tulip is altijd al het type geweest wat liever de kat uit de boom kijkt, en ze is in een jaar tijd twee keer verhuisd wat het ook niet makkelijk maakt. In de paddock is alles prima en als ze iets eng vindt wordt ze twee keer zo groot maar blijft ze wel bij me. Maar zodra we de paddock uit gaan is alles snurk snurk en eng. Bv gisteren lag er een waterbak op het pad. Als ik er dan op ga zitten moet ze even nadenken, maar daarna gaat ze er zelf aan ruiken en likken. Het is dan nog niet 100% ok maar ze durft dan wel te gaan onderzoeken enzo. Daarintegen waren ze laatst met de hoogwerker bezig en dat vindt ze dan helemaal niet eng. Wel raar, maar niet 'ik moet hier weg' eng.

Anike

Berichten: 1933
Geregistreerd: 07-09-03

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 12:49

Net Cartier gemeten, zat er niet ver af. 1.42 is ze :)

Mariska_28

Berichten: 10502
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 20:01

Wat leuk foto's te zien van jullie grut. En te lezen wat jullie doen met de kinders :D . Ik heb Sugar een paar keer mee wandelen genomen in het bos. Ze doet het super, alleen niet vlak achter mij lopen behoeft nog wat oefening :\ Zere enkels auw..

Vandaag even voor de fun een zadel opgelegd. Ze vond de singel beetje vreemd, maar deed het super braaf.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik moet alleen toch maar eens op zoek naar iemand die mij kan helpen tijdens het grondwerk. Mevrouw vind zichzelf echt heel wat met 20 maandjes oud, en is eigenlijk nergens bang voor. Maar ze mag wel iets meer respect voor mij hebben en wat meer ruimte laten voor mij. Helemaal omdat ze nu al net zo groot is als haar moeder, zo'n 1.55 m. En er zit absoluut geen kwaad in gelukkig, maar is soms echt een puber qua gedrag.. :D

Hoe claimen jullie je persoonlijke space?

Kabayo

Berichten: 13988
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-24 13:45

Caily Nee minthe blijft. Zeg nooit nooit maar wil er toch wel eerst wat veulens van zien en enorm veel plezier met haar beleven.
Wil dat wat, als handpaard? Minthe gaat op de rem en moet zo trekken. Ik wordt gewoon het zadel uitgetrokken en heb dan zo'n last van mijn lichaam. Klinkt als een goed schema. En lekker op hun eigen tempo. Megan is een plaatje <3 Wat een tank al

Anike ah okee. Dan toont ze inderdaad groter :j

Juniper die heeft de lente in de bol :D Ook al ligt er nog sneeuw. Herkenbaar dat angstig zijn. Hier heeft een schriktraining al enorm geholpen. Minthe bevriest en je komt dan niet meer binnen

Isabel_k jammer dat ze nu al zo'n last heeft. Knap dat ze dat al kan! Dat lange lijnen moet ik ook nog eens onder de knie gaan krijgen :+

Sanet kan je haar niet uit de stal halen? Of raken ze dan over de zeik? Maar wel fijn dat je straks gewoon lekker bezig kan zijn met je paard. Wat voor maat heeft ze nu? Whahaha ja dat sparen. Zo herkenbaar. Wel een goede! Moet ik ook gaan doen. Maar heb ook nog wel een zadel liggen die we niet gebruiken. Dus misschien past dat wel. Maar heb nog wel even want wil pas 2026 beleren onder het zadel

Wpaard ze ziet er goed uit. Staart niet meer zo kort knippen hoor :P Wandelen komt er hier nooit van, maar dat komt ook omdat ik dat niks aan vind :o Ze zal nog wel wat groeien zo te zien, hoge bips :D

JameyDL haha kameel. Dat valt wel wat mee toch :P Wat fijn dat dit plekje haar zo goed doet :j Je bent lekker bezig met haar! Grondwerk leren ze ook echt al zoveel van. Ze is inderdaad al enorm opgeknapt! Wat een lieve foto de laatste

Mariska wat fijn dat ze het zo goed doet. Vind de tweede foto erg mooi. Zo spelenderwijs wat leren hebben ze veel aan :j Ze is wel groot zeg! Grondwerk is altijd goed, maar ook leuk! Ik stuur ze weg uit mijn ruimte. Duidelijk en consequent

Hier was het gister even spannend. Ze ging steeds liggen en wou geen eten. Ik dacht aan koliek en ben begonnen te wandelen in de bak. Ma een paar minuten werd ze weer wat helderder en heb haar toen terug gezet en in de gaten gehouden. Ze ging weer eten en heeft niet meer gelegen. Dus gelukkig is alles afgelopen met een sisser. Wellicht een reactie op de wormkuur van donderdag
Afbeelding
Afbeelding
Vanochtend weer zo helder als wat
Afbeelding

Mariska_28

Berichten: 10502
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 15:19

Och dat is schrikken zeg!

Kabayo

Berichten: 13988
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-24 17:25

Het was zeker schrikken! Gelukkig met een sisser afgelopen

Minthe is vandaag 2 jaar geworden! Eerst een lekkere spa behandeling
Afbeelding
Afbeelding
Toen even wat grondwerk gedaan aan de longe en tegelijk wat opdrogen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Kind, je ruikt raar
Minthe heeft nog wel respect voor haar moeder haha
Afbeelding
En we hebben het gevierd met 2 uurtjes weide :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ze was zo lief <3
Afbeelding
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 22:50

Gefeliciteerd! En ze is echt zo knap!

juniper

Berichten: 1575
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 21:00

Gefeliciteerd Minthe!

juniper

Berichten: 1575
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 01:17

Tulip heeft geen physitis meer! Vandaag x-rays gemaakt en er was niks meer te zien. Ook was ze goed op gewicht, de DA zei dat ze een body score van 4-5 moest hebben en hij gaf haar een 4.5. De trainer vindt haar te dun, maar doordat we zo op moesten passen met haar groei (ze mocht niet te snel groeien of te zwaar worden door de physitis) is ze juist mooi op gewicht. Liever iets te slank dan iets te dik.

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 03:28

Gefeliciteerd Minthe

Goed nieuws voor Tulip. En inderdaad niet te dik als ze aan het groeien zijn.

juniper

Berichten: 1575
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 04:10

Nee toch? Ze mist wat buikvulling, daardoor lijkt ze dunner dan ze is. De DA legde uit dat de rug en achterhand goed gevuld is en dat ze dus mooi op gewicht is. Over een paar weken komt de tandarts langs, en daarnaast mag ze nu ook wat rice bran gaan eten (aangezien het been goed is). Wellicht komt ze daarvan ietsje aan, maar meer dan een beetje is niet nodig. op Bokt zegt iedereen dat een jong paard beter wat slank kan zijn, dus dat hou ik aan.

Mariska_28

Berichten: 10502
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 10:38

Wat fijn! En wat te dun kan mijn inziens inderdaad niet veel kwaad, al helemaal niet in jouw situatie.

juniper

Berichten: 1575
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 04:01

Wat foto's van vandaag. Gisteren een grondwerk les gehad omdat Tulip's gedrag uit de hand liep, en vandaag zelf geoefend. Wat een verschil zeg, het ging al zo veel beter.

Afbeelding

Begint al een beetje op een paard te lijken. Vandaag gemeten, ongeveer 147 cm en 370 kilo.
Afbeelding

Ontwormen is jak.
Afbeelding

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 08:27

Wat goed zeg dat het gelijk beter gaat. Goed dat je het zegt ik dacht dat ik nog lang de tijd had voor ontwormen maar het is morgen april. Doen jullie een mestonderzoek voor ontwormen? Ik doe dat met onze nieuwe hond nu dus misschien ook een goed idee met de paarden?

Atari gaat goed, hij was trouwens ook een beetje lastig in zn gedrag de afgelopen weken. Hij draaide zelfs zn kont om maar me en bokte tijdens wat grondwerk. Atari mocht toen even iedere dag wat grond werk doen want hij besloot dat hij ook niet meer in de trailer wilde. Hij is nu weer rustig en zelfs het afspoelen wat hij nooit erg leuk heeft gevonden gaat nu goed. Ik heb wel weinig foto’s gemaakt van de paarden de laatste tijd.
Afbeelding

Anike

Berichten: 1933
Geregistreerd: 07-09-03

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 11:44

Wat goed juniper, dat je het meteen aanpakt! Nu leren ze makkelijk, en de basis moet wel goed zijn! (Vindt ik persoonlijk! Wij zijn nu degene die ze opvoeden!)

Atari opstandig? Heerlijk trouwens een foto waarop iemand met t-shirts staat haha!
Het weer hier mag ook wel even opschieten met continue zon!!