Zo blij met Havanna

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vienna1987
Berichten: 647
Geregistreerd: 18-02-11
Woonplaats: leusden

Zo blij met Havanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-12 00:52

Net terug van stal en wat is hij mooi Ja het is een hij en hij heet Havanna en hij is geboren waar ik bij was alles meegemaakt. Er is een film gemaakt en foto's volgen. Een groot veulen met vier witte benen en een brede bles. De kleur is een beetje vaag. Het lijkt zwart maar dat is het net weer niet! De bevalling ging snel! Om Iets over achten kwam ik op stal. Ik sprak die de stal eigenaaar en die dacht dat het nog drie dagen ging duren. Ik zeg "nou ik ga eens kijken hoe het ermee staat " Zie gelijk dat Vienna haar staart wel erg hoog heeft. Kijk naar haar vagina en zie dat er vocht uit komt. Zeg tegen de staleigenaar "nou volgens mij gaat het al beginnen er komt vocht uit". Ze komt kijken en ziet dat ze melk laat lopen. Ik bel mijn man en zeg dat ik later kom omdat het er na uit ziet dat Vienna gaat beginnen. Al snel komt vruchtwater na buiten en kort daarop zie ik de hoefjes. Gelukkig netjes zo als het hoort schuin en het zijn witte hoefjes. Yes mijn eerste wens is uitgekomen!
Niet veel later komt het hoofdje en wat gaat het snel. Binnen 20 minuten is Havanna geboren. Wat is hij al groot en wat heeft hij een dikke navelstreng. Ik heb die afgeknipt. Havanna probeert al heel snel te staan en dat lukt dan ook. Ook het drinken is later geen probleem. Het veulen is overal heel snel in. Vienna is een lieve mama die een beetje in shock is van wat gebeurd er nu, maar ze is heel lief voor ons maar ook voor haar veulen. De na geboorte laat wel op zich wachten en ik besluit om 10.00 uur wel de dierenarts te bellen. Die komt snel en geeft Vienna een injectie zodat ze sneller de nageboorte eruit perst. Met hulp laat deze los en wat blijkt er komt nog een versteent vruchtje uit. Vienna is in verwachting geweest van een tweeling! Dan laat je paard 2x scannen ook op tweeling dracht en is er niets gezien. Gelukkig heeft de natuur het zelf geregeld en hebben we 1 gezond veulen. Die nu al de wereld verkennen, de dierenarts vond het ook een erg vlot ding. Alles gaat goed met merrie en veulen.
Helaas mijn 2 de wens gaat niet in vervulling het is geen vos, maar ik wilde een hengstje en dat is het zeker.

guenivere
Berichten: 1950
Geregistreerd: 01-12-06
Woonplaats: Hijum

Re: Zo blij met Havanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 08:30

Gefeliciteerd, en wat mooi dat je erbij kon zijn. Alleen 1 vraagje knippen jullie altijd de navelstreng door? Hier laten we dat gewoon aan de merrie over als die gaat staan dan knapt hij vanzelf af... Verder ben ik benieuwd naar foto's.

voyou

Berichten: 655
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 08:35

Ben benieuwd naar de foto's? En wie is papa?

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31313
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Zo blij met Havanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 14:05

KS-ITP -> KS

vienna1987
Berichten: 647
Geregistreerd: 18-02-11
Woonplaats: leusden

Re: Zo blij met Havanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-12 09:34

Moet ook de natuur zijn gang laten gaan. Alleen helpen als dat niet lukt en dat was het geval. Hij had zo'n dikke streng dat hij niet knapte vandaar ik hem heb geknipt. Niet normaal en zeker niet standaard.
De papa is Saron en mama is Vienna (Elegant x Bazuin).

vienna1987
Berichten: 647
Geregistreerd: 18-02-11
Woonplaats: leusden

Re: Zo blij met Havanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-12 09:35

Foto's komen in de juiste rubriek