Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 7 [ 157 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Meet Junope! (Merrieveulen van Everdale???)

 
Profiel   

Eindelijk eens tijd om een eigen topic aan te maken.
Op 18 april om 4 u in de ochtend is Junope geboren na 343 dagen warmpjes in mams' buik te hebben verbleven. We waren er zelf niet bij en dus kregen we rond 9 u 's morgens telefoon. Een klein dotje was geboren, wellicht een schimmeltje :D . Want ze had zo een speciale benen met witgrijze haren, en bovendien was ze gitzwart. Dat kon dus nooit een zwarte zijn!

Ja nu hebben we al veel mee gemaakt, maar zoveel vergissingen op een rij zou toch wel niet kunnen. Het begon al bij de dekking. We wilden dekken met Lord Leatherdale. Na een tijdje kreeg ik van KWPN de melding dat de dekking van Everdale (???) geregistreerd was. Ik belde dus met Van Olst en ja daar gaven ze toe dat er een fout gebeurd was bij het orderboek en dat een meisje Everdale had ingeschreven zodat die op het fantoom was gegaan. Na veel over en het weer mailen, dan toch besloten om het erin te laten zitten (onze merrie was dus van de eerste keer drachtig) en korting gekregen.

Een maand of zo voor bevalling, kreeg ik het dekbewijs toe en wat staat daar? Lord Leatherdale :D .

Dus nu zijn we weer naar af. Een schimmel zou helemaal zot zijn, want dat kan niet met deze ouders. Beide zijn niet schimmel. Van Olst heeft geen schimmel hengsten staan, dus ??? Vanwaar zou dit komen?
Ze is ook zo klein dat je denkt dat ze van een pony hengst is. Maar de merrie is nooit in de buurt gekomen of op stap gegaan :) .

Intussen krijgt Junope mooie lichtbruine haren tussen haar gitzwarte haren. Vooral rond ogen, maar ook op rug en flank. De benen blijven nog met grijs witte haren.
Rara welke kleur wordt het?
Misschien moet ik een gok topic openen.

In elke geval, wij zijn verliefd <3 <3 . Ze is zo lief, schattig, aaibaar, nieuwsgierig en kan mooi uit de voeten. Voor ons alvast een toppertje voor wie we graag een nieuw baasje zoeken.

De moeder is Vivaldi x Gribaldi en ook heel zachtaardig van karakter. Ze doet het dus heel goed met haar eerste kind en is zo heel rustig met haar in de omgang.

Nu genoeg, hier de foto's *\o/* .

[ img ]
Pas geboren en 6 u oud.

[ img ]
Nieuwsgierig kijken!

[ img ]

[ img ]
Lekker knuffelen.

[ img ]
En mams houdt een oogje in het zeil ;) .

[ img ]
Snuffelen, maar wat doet die camera daar?

[ img ]
Ik kan al braafjes voetjes geven.

[ img ]
En dan ben ik moe van al die aandacht. Maar eerst nog eens drinken.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-14 16:32 



 
Profiel   

Amaai, wat een gedoe met de dekking seg :(:)
Wel een mooi poppetje <3

Zou je de hengstenhouder niet kunnen overtuigen om een DNA test te betalen? Uiteindelijk is de fout daar toch gebeurd...

Verder oogt ze op foto wel niet 'schimmel-achtig' (raar woord :P ), geen brilletje en zo abnormaal zien die beentjes er niet uit. Als je ziet hoe sommige zwarte veulens er uit zien, die zijn soms helemaal zo grijs als haar beentjes in de plaats van zwart. En ik geloof ook niet dat zwarte benen altijd vanaf de geboorte zwart zijn. Alleen die witte haren die je nu tussendoor ziet komen kloppen niet nee, niemand van de potentiƫle vaders is (minimaal) stekelharig?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-14 16:51 



 

Het is wel een dropje <3 , kan je de hengstenhouder niet een dna test laten betalen zodat het voor altijd zeker is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-14 16:53 



 
Profiel   

Nee niemand van de vaders stekelharig. Onze merrie is donkervos, hier en daar zwart en 1 enkele witte spot op de bil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-14 16:57 



 
Profiel   

Wat een schatje zeg! Mijn nakomeling van Lord leatherdale was stekelharig donkerbruin en heb eerder nog een stekelharige bruine gezien van lord leatherdale dus dat zou goed kunnen hoor ;)
Ik zie overigens ook geen schimmel in dit veulen maar dat is vanaf de fotos natuurlijk toch lastig te zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-14 17:00 



 
Profiel   

Dat lijkt mij toch geen schimmel... Als je het mij vraagt wordt deze donkerbruin/zwartbruin.

Wel een schatje, ben wel benieuwd wie er nu eigenlijk de vader is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-14 17:00 



 
Profiel   

Die DNA test komt er wel. Als KWPN komt registreren, dan vraag ik dat er meteen bij! Ik weet zelfs niet of dat niet standaard gebeurt. In Duitsland (OLD) nemen ze altijd haren van het veulen om te testen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-14 17:00 



 
Profiel   

Van Olst dna test van laten doen of allebei de helft betalen.
Wel een prachtig veulen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-14 17:02 



 
Profiel   

KWPN voert inderdaad standaart DNA test uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-14 17:05 



 
Profiel   

Ik zou op kosten van van olst DNA laten doen. Zij hebben lopen rommelen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-14 17:14 



 
Profiel   

Wat een prachtig mopke <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-14 18:04 



 
Profiel   

:j Wel een smul hoor, dat is het belangrijkste

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-14 18:24 



 
Profiel   

september9 schreef
KWPN voert inderdaad standaart DNA test uit.

Nee, dit is niet waar. KWPN neemt wel standaard een haarmonster af, voor een eventuele test. Maar de DNA testen gebeuren steekproefsgewijs en zeker niet bij ieder veulen.

Ik zie hier echter ook geen schimmel in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-14 18:27 



 
Profiel   

gefeliciteerd! wat een prachtig veulen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-14 18:31 



 
Profiel   

Wat 'n schatje <3 Van harte gefeliciteerd!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-14 18:32 



 
Profiel   

Wat een schatje! Ze lijkt veel op mijn gitzwarte Everdale hengstje toen hij zo jong was: http://i44.tinypic.com/2vsqc7d.jpg + http://i41.tinypic.com/1ephet.png . Hij was (is) ook klein, maar de moeder is ook niet groot.

Ben benieuwd wat de duidelijkheid straks brengt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-14 18:34 



 
Profiel   

Gefeliciteerd, leuk veulen.
Ik denk ook dat het gewoon een zwarte is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-14 18:37 



 
Profiel   

Wat een liefie. Dit is geen schimmel hoor. Is gewoon een zwarte/zwartbruine.
Ik zou wel willen weten wie de vader nou is, Lord Leatherdale of Everdale. Kosten voor de hengstenhouder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-14 18:41 



 
Profiel   

Nessie schreef
Wat een schatje! Ze lijkt veel op mijn gitzwarte Everdale hengstje toen hij zo jong was: http://i44.tinypic.com/2vsqc7d.jpg + http://i41.tinypic.com/1ephet.png . Hij was (is) ook klein, maar de moeder is ook niet groot.

Ben benieuwd wat de duidelijkheid straks brengt!



Inderdaad, ze lijken sterk op elkaar. Welke kleur heeft hij behouden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-14 18:47 



 
Profiel   

Hij is gitzwart ( http://i61.tinypic.com/30lmo1x.png + http://i58.tinypic.com/2ztg2a0.png ), denk dat die van jou er ook zo uit zal zien. Al kreeg die van mij geen witte haartjes, maar verder lijken ze echt sterk inderdaad!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-14 18:50 



 
Profiel   

O ja wat een mooi hoofdje heeft die zeg :) . Ik mag blij zal als deze van ons ook zo uitgroeit :D . Hoe groot is hij nu?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-14 18:52 



 
Profiel   

Hij moet nog een keer nagemeten maar de opfok schatte hem op zo'n 1.42. Maar zijn moeder is ook 1.56/1.59 ergens daartussen. Wel echt een leuk merrieveulen heb je hoor! Dat koppie lijkt er ook op, van toen die van mij ook zo klein was :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-14 18:54 



 
Profiel   

Wat een snoepie maar echt jammer van dat gedoe er om heen ik hoop dat je snel antwoord hebt over wie de vader is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-14 20:43 



 
Profiel   

Desondanks heerlijk genieten van dit veulen :) Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-14 04:36 



 
Profiel   

wat een plaatje! Toch nog even iets....ons veulen werd vier jaar geleden GITzwart geboren, maar KON geen schimmel zijn. Blijkt dat, omdat de moeder koffievos is (en dus het verdonkeringsgen draagt), het veulen daarom zo zwart is. Zelfde als bij cremegen, maar dan omgekeerd...alles wordt net even donkerder. Nou lijkt jouw merrie zo op de foto's ook wel een koffievos te zijn?
Ons veulen van toen is iig nog steeds GIT zwart :) Ik denk dus dat jouw veulen ook "gewoon" zwart blijft....
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-14 04:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 7 [ 157 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen