Zimba (Zirocco blue x Ubis) 2015

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carika
Berichten: 1598
Geregistreerd: 02-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-15 22:28

@jobmara dank je wel!!! :P
En kijk eens wie ook betrapt werd maar dan door de fotograaf ...


Afbeelding

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Zimba (Zirocco blue x Ubis) 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 00:54

Lekkere boef!!

carika
Berichten: 1598
Geregistreerd: 02-04-10

Re: Zimba (Zirocco blue x Ubis) 2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-15 16:47

Nieuws van Zimba.
Hij heeft van begin af aan al last van diaree, soms meer soms minder.
Vandaag zat zijn hele kont er weer onder en Cheries achterbenen waren vol met opgedroogde melk. Temperatuur 38.5 C, volgens de Dierenarts is dat niet zorgwekkend, wel veel darmgeluiden. Brokjes en water lust hij wel, maar dat zie je volgens de dierenarts wel vaker.
Hij heeft ontstekingsremmen gekregen en antibiotica voor drie dagen.
Op het eerste gezicht lijkt hij alert maar hij is net iets te lief ;) normaal is hij veel brutaler.

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Zimba (Zirocco blue x Ubis) 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 18:06

Ooo balen Carika, goed ontwormt? Heb hier iedere 1e vd maand ontwormt en vooral met pyrantel tegen spoelworm.
Ik moest van mijn hoefsmid in het begin het water hoog hangen omdat ze daar ziek van konden worden. En pff zoutblok schijnt ook zulke problemen te kunnen geven. Heel veel beterschap met Zimba!

carika
Berichten: 1598
Geregistreerd: 02-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-15 19:01

jobamara schreef:
Ooo balen Carika, goed ontwormt? Heb hier iedere 1e vd maand ontwormt en vooral met pyrantel tegen spoelworm.
Ik moest van mijn hoefsmid in het begin het water hoog hangen omdat ze daar ziek van konden worden. En pff zoutblok schijnt ook zulke problemen te kunnen geven. Heel veel beterschap met Zimba!



Ja wormen dacht de dierenarts ook meteen aan. Ik heb hem met 10 dagen en 5 weken ontwormt met ivermectine en dat vond de DA prima. Van spoelwormen krijgen ze pas iets later last dacht ik? Vanaf 8 weken had ik pyrantel gepland. Zoutblok hangt er idd niet, en water kan helaas niet hoog. Nu maar hopen dat het bacteriƫn zijn en de antioboticum helpt. Ga er straks weer heen om te kijken.

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 01:52


carika
Berichten: 1598
Geregistreerd: 02-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 15:04

jobamara schreef:
https://www.dierenkliniekecht.nl/paarde ... ontworming

Hier nog een linkje zelf heb ik vooral met pyrantel ontwormt en ook fenbendazole een keer. Heb zelf het idee dat er best veel resistentie is voor ivermectine. Heel veel dierenaetsen geven alleen dat mee.

Zal zo nog een linkje sturen met iets wat ik vorig jaar gegeven heb toen hij diarree had.

http://www.medpets.nl/diarsanyl+60+ml/? ... 0201320000



Over fenbendazole weet ik alleen dat uit onderzoek bleek dat 50% van de strongolyden populatie er al tegen resistent is. Van ivermectine zijn volgens mij alleen resistenties tegen spoelworm bekent, vandaar dat men dus ook met pyrantel moet ontwormen.
Wormen lijken het iig niet te zijn want hij huppelt vandaag alweer vrolijk door de wei en heeft goed gedronken!
Hij had ook geen diaree meer, het lijkt dus echt iets van bacterien te zijn waar hij last van heeft. De link van de probiotica klinkt erg interessant.

carika
Berichten: 1598
Geregistreerd: 02-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 16:30

ik heb ook nog leuke foto's van een paar dagen geleden :)

eerst een paar rondjes rennen en bokken voordat we een keer stil staan


Afbeelding


Afbeelding

maar hij ook action fotos zijn leuk toch?!


Afbeelding

aan het einde dan toch nog een paar rustige fotos.


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Hij staat samen met een arabier in de wei, zien jullie het ook? Volgens mij zit hij in een identiteitscrisis en wil hij ook arabier zijn...

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Zimba (Zirocco blue x Ubis) 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 23:28

Super dat de antibiotica aanslaat! , Hele geruststelling als ze weer fit zijn he. Ooo die foto's <3, ik vind hem echt super leuk!!

Ruitermania

Berichten: 54
Geregistreerd: 02-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 10:58

Wat een stoer ding !! <3

carika
Berichten: 1598
Geregistreerd: 02-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 15:14

Ruitermania dank je wel! En onze trouwe fan jobmara, echt respect hoe regelmatig jij regeert in het forum.

Ik heb nog wat leuke foto's van zijn manen gisteren, hij begint echt al te verkleuren.

Afbeelding

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Zimba (Zirocco blue x Ubis) 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 23:14

Dank je wel :o , maar jij blijft ook trouw volgen, is toch leuk voor degene die nu nog in spanning zitten he!!. Zooo echt donker,vreemd soms hoe ze van kleur veranderen he! Die van ons werd bruin geboren, met verharen steeds zwarter behalve bij zijn neus en in de flank bleef hij wat bruinig. En nu 1 jaar oud word het ook bij zijn mond en neus zwarter. Niet handig met de horzels en vliegen.

carika
Berichten: 1598
Geregistreerd: 02-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 12:23