Veulens 2017

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 22:33

Papa is inderdaad een schimmel Mooney (hij heeft wel stuk of wat kleur veulens).
Er zijn geen tekenen geweest dat ze ging schimmelen. En ze is alleen nog maar donkerder geworden vanaf veulen af aan. De schetser dacht dat ze een koffievos ging worden, wat nu wel redelijk tot zn recht begint te komen.

Heb haar zonet even gemeten, tussen de 1.08 en 1.10 al :=

Afbeelding

mooney

Berichten: 7778
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 22:42

Jeetje dat is lekker aan de maat voor een A'tje hihi. Gelukkig dat ze waarschijnlijk mooi vos blijft :D
Vu is nog wel een stukje kleiner, maar die is ook 2 maanden jonger.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 23:03

Ja ze gaat als een speer :):)

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 16:21

Veulen 2017 naast Mn 3 jarige. Scheelt niet veel meer caia is veulen af zoAfbeelding
Behalve haar snoetje <3
Afbeelding

Janinevv

Berichten: 13236
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 17:12

Mooi groot al, lief snoetje!

Afbeelding

Melissa0304

Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 14:46

Afbeelding

Haha hier ook eentje die even kwam snuffelen

sblom

Berichten: 160
Geregistreerd: 15-08-16

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 17:36

Al een tijdje niets gepost, wel gelezen. Superleuke foto's allemaal, wat groeien ze hard.
Zo ook hier Ocean, vandaag precies een half jaar oud. We zijn maand terug naar de winterpension gegaan en ik en zij vinden het er heerlijk. Moeder en dochter staan zo nu en dan tussen andere paardjes en dat gaat goed. S n achts staan ze samen in een grote box, Ocean loopt wel alles viezig waardoor ze er heerlijk uitzien. Flinke poetsbeurten dus.
Ocean is erg nieuwsgierig naar alles, je kunt haar goed aan halstertouw meenemen en goed te poetsen en voetjes geven. Ze heeft dr eerste inenting gehad, zonder problemen van een andere veearts. Met chippen was niet zo goed gegaan.
T werken met Noor gaat wel wat lastig, ze vinden het moeilijk apart eveb te gaan. Van de week ging ze over het hek, wat toch wel 130 hoog is..gelukkig niets bezeerd. Dus daar moeten we wat meer aandacht aan besteden.Bijdehante tante hoor die Ocean, en heerlijk knuffelbaar.

Afbeelding

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 16:43

Wauw, wat groeien ze toch allemaal hard.!
Mooie foto's Hoor!,

Hier stormt het al een paar dagen verschrikkelijk en meer dan even aaien komt er niet van. Ik heb gemerkt dat zowat bultjes op haar schoft en rug heeft, het lijken wel talgbultjes. Kan dit door het voer Komen? Ik geef haar Pavo start.
Wat denken Jullie?


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Janinevv

Berichten: 13236
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 16:46

Ik zou het niet zo weten..

Wel erg gaaf veulen!
Mijn stalker
Afbeelding
Afbeelding

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 19:40

Bultjes hier nog nooit gezien.
Ik gaf ze vitalbix maar nu gewoon ponybrok+

Geloof niet heel erg in dat podogrow en veulenbrok :=

Janinevv

Berichten: 13236
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 19:44

Hier geef ik merrie/jaarling brok

Silly1972

Berichten: 14776
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 20:36

Ik zou het echt niet weten wat het zou kunnen zijn.
Als ik kijk naar de ingrediënten geloof ik juist heel erg in de veulenbrok.
Er zit alles is wat een opgroeiend paard nodig zpu moeten hebben wat een volwassen paard weer niet nodig heeft.
En qua kosten scheelt het niet veel

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 20:59

Misschien komt het “niet geloven” bij mij ook meer omdat ik niet gericht voer. Mijn 3 jarige krijg bijgevoerd maar die kleine heeft genoeg voorraad in haar pens zitten dus ze krijgt gewoon wat voer zodat ze niet in elkaars bakken gaan zitten.

Silly1972

Berichten: 14776
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 22:34

Veulens hebben altijd een dikke pens, dat wil niet zeggen dat ze genoeg vitaminen en mineralen binnen krijgen

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 22:54

Dat ze allemaal een pens hebben ben ik niet met je eens. Zie genoeg die “slank” zijn en dan zo de winter in gaan, schraal.

Wat denk je van al die veulens in opfok dan, die krijgen ook geen afgestemde brokjes elke avond lijkt me :D
Niet vervelend bedoeld hoor maar soms lijken mensen te denken dat als zij niet ingrijpen dat het dan misloopt met de paarden. Ik bedoel hier niemand mee hoor maar dat valt mij soms gewoon op.

Als in het “normale” voer genoeg vitamines zitten lijkt me dat voldoende voor een veulen.

amanda09

Berichten: 622
Geregistreerd: 01-11-10
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 04:42

Ik kom dit topic veel te laat tegen, maar ik heb ook een 2017 veulen en meld mij hier graag aan:)

Geboren in Maart en 2 maandjes geleden naar ons toe gekomen.

Afbeelding

Afbeelding

Hier haalde wij hem op, gesteund door ons andere paard.
Afbeelding

Afbeelding

Silly1972

Berichten: 14776
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 12:24

Nynkster schreef:
Dat ze allemaal een pens hebben ben ik niet met je eens. Zie genoeg die “slank” zijn en dan zo de winter in gaan, schraal.

Wat denk je van al die veulens in opfok dan, die krijgen ook geen afgestemde brokjes elke avond lijkt me :D
Niet vervelend bedoeld hoor maar soms lijken mensen te denken dat als zij niet ingrijpen dat het dan misloopt met de paarden. Ik bedoel hier niemand mee hoor maar dat valt mij soms gewoon op.

Als in het “normale” voer genoeg vitamines zitten lijkt me dat voldoende voor een veulen.



Dat hoor je mij helemaal niet zeggen, maar als je een beetje kan helpen waarom zou je dat niet doen dan?
Maar ik veroordeel niet, het is compleet jouw eigen keuze.

En bij de opfok krijgen ze ook brok, en nee niet afgemeten.
En in normale brok zitten niet de vitamines die een veulen nodig heeft, daar zitten de vitamines in die een volwassen paard nodig heeft.

En nee niet allemaal hebben ze bolle buiken, maar het gros na afspening toich echt wel.
Als ik kijk naar alle veulens die bij ons staan en die bij Cas in de opfok staan.

Maar nogmaals het is jouw eigen keuze, ik veroordeel niet, ik probeer je alleen iets wijzer te maken ;) het is aan jou wat je ermee doet.

Weer een knapperd erbij!
Welkom Amanda

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 14:07

Niks, maar toch bedankt :+
Ik denk dat ik toch zelf kan zien wat er voor mijn dieren goed genoeg is.
Als ze over 3 jaar onderontwikkeld is zal ik wel aan je denken ;)

Janinevv

Berichten: 13236
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 14:23

Welkom amanda!
Wat een knapperd!

Ik denk dat iedereen die eigen keuze moet maken, ik voer ook op het oog en heb dan wel jaarling brok ook voor mijn veulen, daarnaast is voldoende ruwvoer voor die kleintjes het beste, brok is bijzaak.

En ik denk dat voor die kleintjes als die normaal brok eten ook geen ramp is, mijn jaarling haflinger had eerste maanden ook normaal brok maar ze kwamen niet echt aan ondanks veel ruwvoer toen over gegaan op de merrie jaarling brok en het is een echte reus die niks tekort is gekomen.

amanda09

Berichten: 622
Geregistreerd: 01-11-10
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 00:13

Dank jullie wel!

Pff voer, dat is hier ook nog een puzzel.
Hij is erg dun maar krijgt onbeperkt hooi.

Bijvoeren is een uitdaging. Hij eet bijna niks....
Hij eet alleen vital biks en metazoa. Dit krijgt ons volwassen paard. maar hier missen de eiwitten.

Pavo jaarlingbrok spuugt hij weer uit. Nu gaan we van Vitalbiks de veulen variant proberen. Eens kijken of hij dat wel wil eten.
Wortels of een stukje brood wil hij ook niet hebben.

Silly1972

Berichten: 14776
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 11:28

je hebt ook veulen/jaarling muesli en/of misschien een ander merk dat wil nog wel eens helpen.
Als er in je hooi ook nog eens weinig vitamine zitten dan is dat wel iets om op te letten inderdaad.
MIsschien eiwitten ioneen ander vorm bijvoeren?
bv met Luzerne? Volgens mij zitten daar ook wel aardig wat eiwitten in, of merriebrok

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 19:53

Janine, ik vind jouw veulen ook een erg knuffelgehalte hebben hoor, wat een lievie <3

sblom, Ocean is behalve bijdehand ook nog eens erg knap :j

Ach, over het wel of niet brokjes voeren heeft iedereen natuurlijk verschillende meningen en zijn er natuurlijk ook verschillende omstandigheden.
Wij hebben hier in Spanje geen gras of weiland, dat groeit gewoon niet, dus geven we altijd hooi en altijd iedere dag een paar handjes brok. Voor Lily hebben we voor veulenbrok gekozen omdat daar vitamines etc in zitten die niet in het voer voor volwassen paarden zitten. Maar dat is dus de keuze van ieder persoonlijk. :)

Amanda, jij hebt ook een echt schatje <3

Vandaag Lily geborsteld, gaat goed , alleen de achterhand vindt ze nog wat eng. En ik heb een topic van haar gemaakt. :)

[KS-ITP] Lily Poopsie, avonturen van onze pintaloosa in Spanje.

amanda09

Berichten: 622
Geregistreerd: 01-11-10
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 00:45

Het nieuwe voer eet hij gelukkig wel!
Hij krijgt nu Breed and Grow van VitalBix.

Blij dat we nu eindelijk iets hebben waarmee we hem bij kunnen voeren naast het onbeperkte hooi dat hij krijgt. Hopelijk krijgen we er iets meer gewicht bij.

Heeft iemand toevallig nog interesse in Pavo Podo Grow? Er is nog geen kilo uit. Zit nu alleen niet meer in een zak maar in mijn voerton.

Silly1972

Berichten: 14776
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 14:19

kan je het niet mensen met het nieuwe voer?
Scheelt je toch weer

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 17:51

Caia heeft vandaag voor het eerst tussen 2 touwtjes gestaan. Bij 1 bleef ze steeds wat lopen. En dat ging nu heel goed! Alle hoefjes uitgekrabd zonder problemen en ze stond lekker te slapen

Afbeelding

Lekker racen *\%/*
Afbeelding