Veulens 2017

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 10:53

MightyJoe : we schatten op 1.65 maar ze gaat best hard. Net tweede inenting gehad, super braaf. En DA was over haar te spreken ze zag er goed uit.

Wat een leuke sneeuw foto heb je daar! :D

swartbeessie

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 16:36

Time flies en ik loop alweer dik drie pagina's achter met reageren!
Ik doe geen volledige bijleespost, teveel werk :+ ik beperk me even tot een pagina terug, maar ik heb alles gelezen.

Wat leuk die sneeuwfotos! Er lag nog best wat bij jullie!
Sproet was niet fotogeniek, die had die dag heerlijk in de keutels gelezen. Ik hoorde wel dat de kleuters heerlijk fris waren en flink aan het spelen waren, maar toen ik op bezoek was afgelopen zondag bleef het lekker rustig.

Britt - benieuwd hoe je wandeling ging! Als je vaker gaat wandelen zou ik je willen tippen om ipv een longeerlijn een leadrope te nemen. Ligt wat lekkerder in de hand en die dingen kun je in allerlei maten vinden, een longeerlijn is misschien wat onhandig lang.

Amanda - lief die krulletjes! wat een giga lange staart, hoe oud is jouw veulen nu? Enne, lekker vies hoort erbij toch?

Goeroe - wat een lief kopje heeft je arab. Dat wordt een mooi schimpie!

Rocymax - Lily ziet er al stukken beter uit zo! Ik heb een vriendin in Australië en herken de verhalen over moeilijkheid met hooi. Lastig hoor.

Janinevv - Tjits gaat hard! Ik moet steeds wennen aan de paardenveulens, haha... Mijn pownie wordt hopelijk rond de 150 en is nu 2 cm groter dan Tjits, die een jaar jonger is. Dan zijn paarden zulke reuzen!

Dondon - dat wordt een beroemd paardje! Vergeet niet hier ook te posten :Y)

Vorige week hebben vriendin en ik een klein rondje gewandeld over het erf met mams en Fee aka Sproet. Dat was alweer een paar maanden geleden! Waar ze toen wijdbeens verbaasd stond te kijken naar de bestrating liep ze er nu soepel overheen, even neus naar beneden en dat was 't. Ze heeft even geschraapt met haar hoef, om te kijken waar ze op stond. Die 2 mm sneeuw maakte niks uit. Mijn auto was spannender, maar ook een prima eerste ontmoeting. Even mijn hand erop leggen en ze rook precies op de plek die ik aanwees. Toen een paar meter verder, maar dat vond mams eigenlijk spannender dan mijn puppy. We zijn misschien vijf minuutjes bezig geweest, prima zo. Ik geniet van de kleine stapjes, en juist doordat er zoveel tijd tussen zit merk ik de groei bij Sproet. Het is echt een lieverd.

Komend weekend weer kriebelen :o Ik kijk er echt naar uit merk ik. Ik heb niet de illusie dat dametje me mist hoor, maar ik mis haar wel als ik een weekendje moet overslaan.

Ibbel

Berichten: 49196
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 16:49

Sproetje heeft vandaag weer braaf de smid haar hoefjes laten bijwerken, dus ze staat er weer mooi op :j

swartbeessie

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 16:50

:wave: superfijn Ibbel! Wat een fijne 'landlady' heeft Sproet toch.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48468
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 19:28

Braaaaave Sproet :D

Silly1972

Berichten: 14782
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 21:51

Afbeelding

amanda09

Berichten: 622
Geregistreerd: 01-11-10
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 07:58

@ swartbeessie, majid is van maart. Dus nu 1 jaar en 9 maanden oud.


Nog ruim een week en onze baby's zijn gewoon alweer twee jaar oud volgens de 1 januari regel:p
Blijf dat toch wel apart vinden.

Voor mij blijft het gewoon in maart, maar ook dat is al heel snel :P

Fijne feestdagen iedereen!!

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 09:03

Ik vind die 1 januari-regel altijd zo'n onzin. De mijne is dan echt pas net 1,5. Rijden ze paarden per januari dan ook weleens in als ze 2,5 zijn? Mag hopen van niet.

Vandaag gaan we op pad met de kleine man! Heel benieuwd!
Leadrope kan ook fijn zijn inderdaad maar longeerlijn is toch weer net wat langer en dat voelt voor zo'n eerste keer wat prettiger. Als het allemaal goed gaat, dan wordt het gewoon een leadropeje inderdaad :)

Ibbel

Berichten: 49196
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 10:13

Britt1 schreef:
Ik vind die 1 januari-regel altijd zo'n onzin. De mijne is dan echt pas net 1,5. Rijden ze paarden per januari dan ook weleens in als ze 2,5 zijn? Mag hopen van niet.


Jazeker wel, bij de Engelse volbloeden, voor de rennen voor 2-jarigen. Daar stappen ze op als ze nog niet eens 2 zijn. En dan telt iedere maand. Dus daarom zijn alle Engelse Volbloeden op 1 januari jarig. Geen enkel ander stamboek hanteert die regel bij mijn weten - tenzij de geboortedatum niet bekend is.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48468
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 10:18

Ooeeehh dan is Knelis in 2 weken van 1,5 naar 2 gegaan :))

amanda09

Berichten: 622
Geregistreerd: 01-11-10
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 10:23

Ibbel schreef:
Britt1 schreef:
Ik vind die 1 januari-regel altijd zo'n onzin. De mijne is dan echt pas net 1,5. Rijden ze paarden per januari dan ook weleens in als ze 2,5 zijn? Mag hopen van niet.


Jazeker wel, bij de Engelse volbloeden, voor de rennen voor 2-jarigen. Daar stappen ze op als ze nog niet eens 2 zijn. En dan telt iedere maand. Dus daarom zijn alle Engelse Volbloeden op 1 januari jarig. Geen enkel ander stamboek hanteert die regel bij mijn weten - tenzij de geboortedatum niet bekend is.



Ja bij de shows van Arabisch Volbloeden hanteren ze volgens mij ook de leeftijd per 1 januari.

Ibbel

Berichten: 49196
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 10:43

Maar het AVS-stamboek (en de andere BAPS, AHRA etc ook niet) zet de datum van ieder veulen niet op 1 januari, en dat doet het 'Studbook' (de Engelse volbloeden vinden dat zij het enige stamboek zijn :)) ) dus wel. Daar staat ook bij ieder paard op het papier dat ze 1 januari geboren zijn.

amanda09

Berichten: 622
Geregistreerd: 01-11-10
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 10:51

ahh oke op die manier, nee dat niet inderdaad.
Dat is helemaal raar, zeker als je een heel laat veulen hebt.

Noisy

Berichten: 5405
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 11:30

Allemaal leuke sneeuwfoto's <3

Die 1 januari regel is idd voor de volbloeden ja, dat wist ik ook. Zo'n kromme regel maar ja, die Britten zijn nou eenmaal raar :+ :')
En dat ze er zo jong al opkruipen..dat gebeurd helaas in de westernsport net zo, en waarvoor? Poen, Poen, Poen en dat zal wel nooit veranderen ;( Slechtste uitvinding ooit, geld. We hadden beter bij ruilhandel kunnen blijven.

Rudi gaat ook lekker afgezien van zijn hoefjes, die vervelende rotstraal wil nog maar niet helemaal verdwijnen {:)-:(
Van de week wat schriktraining gedaan. Meneer was niet echt onder de indruk :')

Afbeelding

Afbeelding

Mestvork er ook maar even bij, nog niks

Afbeelding

Anders op de rug, ook niet

Afbeelding

Hoger dan...Nope :7

Afbeelding

Pas toen ik hem óp z'n oren wilde leggen vond hij het genoeg. Toen ben ik ook maar gestopt, wil ook niet overdrijven een eerste keer O:)

Ibbel

Berichten: 49196
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 12:31

Oei, dat is wel een beetje link met een kruiwagen in de deuropening := Als-ie wél was weggesprongen had-ie zich akelig kunnen bezeren.

Noisy

Berichten: 5405
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 13:05

Dat had ik al ingecalculeerd inderdaad :)
Eerst gekeken hoe hij reageerde op de zak en het geluid. Hij vond het alleen maar interessant :)) Dus toen duwde ik het wel aan

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 16:45

Yes! Voor de eerste keer samen op pad is goed gegaan! Op de trailer was hij superbraaf, liep er direct op en af!
In het bos ging het ook heel erg goed. In het begin was hij wat zoekende waar de andere paarden waren (niet bij ons dus) en staakte hij even mee te lopen, maar dit herstelde gelukkig snel en de verdere wandeling was hij echt supergoed bezig :).

Beeldmateriaal:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

amanda09

Berichten: 622
Geregistreerd: 01-11-10
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 19:32

Wat goed!!

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 20:58

Silly hetzelfde toegewenst!

Amanda : Ja al hanteer ik altijd de geboortedatum. Caia is van eind maart dus dat is ook al bijna.

Noisy wat is rudi braaf! Ik blijf zn aftekening heel bijzonder vinden :D De kruiwagen lijkt me geen probleem als hij dat gewend is :)

Britt wat fijn! Heerlijk dat je zo rustig op pad kunt gaan!

Hier doen de dames nog steeds niks, ja nat laten regenen in de weide, en vreten 8)7

Afbeelding

Ze is nu weer wat bijgekomen na haar groeispurt. blij dat ze gewoon op normaal gewicht is. Zie soms van die uber dikke ponys, kan niet gezond zijn
Afbeelding
Afbeelding

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 09:57

@swartbeessie haha, ik doe het vooral omdat ik het leuk vind en het straks allemaal terug kan kijken. Wat goed zeg! Kleine stapjes vooruit, leren ze heel veel van!

@amanda09 vind het eigenlijk ook geen leuke regel mijne is gewoon in april 2! Haha

@Ibbel wat fijn dat het zo soepel gaat! Scheelt weer.


@Britt oh wat fijn zeg! Kan je het meteen goed afsluiten. Wat een top paardje!! Super leuke foto’s!

@noisy wat vervelend zeg van die rotstraal. Hopelijk gaat het weer snel weg. Haha die foto’s wat een braaf paardje. Ik ga ook maar is schriktraining doen als hij het halster volledig gewend is.

@nynkster is toch helemaal niet erg? Ze hebben nog een heel leven voor zich waar ze wél dingen moeten doen.

Die van mij kan ik inmiddels het halster op en af doen. Heb dus een instagram account aangemaakt. Nu ook een youtube account. Vandaag ga ik filmen hoe ik don zijn halster om doe volgens clickertraining!

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 10:01

Wat super goed Britt!

Nynkster ziet er goed uit, had je geschoren vanwege de jeuk?

amanda09

Berichten: 622
Geregistreerd: 01-11-10
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 10:52

Ze ziet er goed uit Nynkster!
Ik zie ze ook liever zo dan veel te dik.

DobyAngel

Berichten: 7
Geregistreerd: 23-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 13:02

voor mij heel handig aangezien dit mijn 1e veulen word

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 13:21

Ziet er goed uit hoor Nynkster!
Dondon, leuk dat het goed gaat! Ben benieuwd naar je filmpje :)

Ik ben inderdaad blij dat het zo goed ging gisteren op de trailer en met wandelen. Heb er een topicje met een paar extra foto's van geopend :D
[ITP] Voor het eerst op pad samen!

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 12:28

Zal het filmpje het nieuwe jaar plaatsen! Ben benieuwd hoe jullie het vinden :D