Veulens 2017

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nynkster

Berichten: 5335
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 19:47

Hier moeten ze gewoon apart van elkaar kunnen zijn. En dat is ook geen probleem. Met een veulen van 6maand snap ik dat je ze niet alleen zet.

Als je later een keer met dat dier alleen op pad wil kan dat dus niet omdat ie niet alleen kan zijn. Dat lijkt me ook irritant

Britt1

Berichten: 2586
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 20:03

De mijne staat ook al weleens alleen en geeft er weinig om, ben ik dankbaar voor en hoop dat dat zo blijft! Onze tweede wandeling samen op de Veluwe staat ook al gepland en ook daar weer veel zin in! Het is zo'n schat, echt steeds meer genieten met hem.
Lekker weer op stal vanavond:
Afbeelding

CBarrelracer

Berichten: 286
Geregistreerd: 07-01-13
Woonplaats: opmeer

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 21:15

zodra ik verhuisd ben ga ik daar ook meer mee aan het werk, ze kan alleen op box staan dat is al fijn maar om haar van de kudde te scheiden gaat niet hier op deze stal.

met vuurwerk ging alles goed hier, ze kijken er niet naar om en het interesseert ze ook niet echt.

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 22:14

@melissa ziet er goed uit lekker aan het eten!

@mooney oh vervelend dat hij zo bang is voor vuurwerk zeg.

@flux groeit goed, moet ook maar eens zo'n paardenmeter kopen.

@Daphara heb het idee dat die van mij nu in de breedte groeit.

@celineeloves mooie manen en staart! Ik zie dat die van mij ook een afgebeten staart heeft, wel erg zonde zeg. Ik ga straks ook proberen om Don van de groep weg te halen ben erg benieuwd. Zet hem dan eerst in het gangpad. Is hier ook wél een beetje lastig. Maar ben ook van plan om hem weg te halen begin voorjaar volgend jaar. Ligt eraan..

@nynkster haha moet je er maar net bij zijn. Heeft dus geholpen :)

@silly groot geworden zeg, ziet er goed uit!

Nou ik heb het filmpje gemaakt! Erg druk mee geweest om het in elkaar te zetten. Dit is de manier die het beste werkt bij Donny. Heb verschillende manieren geprobeerd ook zonder snoepjes. Echter heeft dit het meeste effect. Het is een tip wat misschien anderen kan helpen. Voor ons werkt het in ieder geval het beste.


nowylover

Berichten: 907
Geregistreerd: 13-12-08
Woonplaats: Oosterwolde GLD

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 22:26

DonDon ik moet toe geven dat ik mij kapot heb gelachen om hoe Eip ook echt de hele tijd in de weg loopt. Wat een sukkel is het ook.

Top dat het halster om doen met Don wel steeds beter gaat.

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 23:05

nowylover schreef:
DonDon ik moet toe geven dat ik mij kapot heb gelachen om hoe Eip ook echt de hele tijd in de weg loopt. Wat een sukkel is het ook.

Top dat het halster om doen met Don wel steeds beter gaat.

Jaa wahhaha toen ik het terug ging kijken moest ik ook erg lachen.

Meya_

Berichten: 1438
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:31

Fijn dat het steeds beter gaat!

Dit is Twirre.. Was alleen lastig foto's maken vanaf een afstandje :')
Afbeelding

Noisy

Berichten: 5412
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:27

Iedereen hier ook nog een
*\o/* gelukkig nieuwjaar!! *\o/*


@celineeloves
Wat balen zeg dat ze het staartvreten ontdekt heeft. Je hebt ook een spray die je ervoor kunt gebruiken, PHB dacht ik. Ruft als een nieuwe maar werkt wel, tenminste bij de merrie waar ik het destijds voor nodig had wel. Een spray op hertshoornolie basis werkt vaak ook goed.
Zag ik nou dat je op een barrelzadel rijd?

Rudi hier groeit wel flink, ik denk dat hij zeker wel een paar cm's bij heeft gedaan want hij staat ineens een stuk hoger op zijn benen. Als ik de maatstok weer een keer heb zal ik het eens meten want ik ben wel benieuwd.
Meneer zit trouwens ook lekker in z'n vel want hij begint praatjes te krijgen >;) We gaan gelijk maar even aan de gang met een heropvoedingscursus 'Ik mag niet bijten' :roll:

Silly1972

Berichten: 14786
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 15:18

ja die zal wel een flinke groiespurt krijgen, ergens niet zo vreemd natuurlijk.

CBarrelracer

Berichten: 286
Geregistreerd: 07-01-13
Woonplaats: opmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 16:23

Noisy schreef:
Iedereen hier ook nog een
*\o/* gelukkig nieuwjaar!! *\o/*


@celineeloves
Wat balen zeg dat ze het staartvreten ontdekt heeft. Je hebt ook een spray die je ervoor kunt gebruiken, PHB dacht ik. Ruft als een nieuwe maar werkt wel, tenminste bij de merrie waar ik het destijds voor nodig had wel. Een spray op hertshoornolie basis werkt vaak ook goed.
Zag ik nou dat je op een barrelzadel rijd?

Rudi hier groeit wel flink, ik denk dat hij zeker wel een paar cm's bij heeft gedaan want hij staat ineens een stuk hoger op zijn benen. Als ik de maatstok weer een keer heb zal ik het eens meten want ik ben wel benieuwd.
Meneer zit trouwens ook lekker in z'n vel want hij begint praatjes te krijgen >;) We gaan gelijk maar even aan de gang met een heropvoedingscursus 'Ik mag niet bijten' :roll:



ja erg jammer dat PHB spul gebruik ik nu maar werkt ook niet :( ga nu kijken voor hertshoornolie
ja ik rij op een barrel zadel :D

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48610
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 19:51

Staart bijten... lastig -O-

Knelis is stoer... hij is normaal (nu nog) erg bang voor tractors, maar vandaag durfde hij onder de voorlader al te eten van de nieuwe baal kuil die de staleigenaar net uit het plastic had gehaald :D

Afbeelding

CBarrelracer

Berichten: 286
Geregistreerd: 07-01-13
Woonplaats: opmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 21:21

celineeloves schreef:
ze zijn allemaal zo mooi djoline groeit nu weer en der staart en manen groeien ook flink alleen heeft mijn andere paard nu bijna geen staart meer omdat djoline die afgebeten heeft |( |( |( ik baal daar zo erg van en het ziet er ook niet uit
hier heb ik het ingevlochten omdat ik de klitten er uit bleef halen was echt vreselijk en ze houd ervan als ik bezig ben met der manen
[ [url=m/qBuqBt.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ZiVfbk.jpg]Afbeelding[/url] ]

dit is mijn andere paint en hier had hij nog een staart
[ [url=m/Te6joR.jpg]Afbeelding[/url] ]
hier had djoline het al korter gebeten maar dat was nog op te lossen gelukkig
[ [url=m/YTtmN6.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2HMFMR.jpg]Afbeelding[/url] ]
en zo ziet het er nu uit |(
[ [url=m/RIjOrI.jpg]Afbeelding[/url] ]
ik wil het nu ook niet knippen omdat hij dan echt niks meer heeft.

heeft iemand evt tips zodat jetalito mijn paint een poging krijgt om zijn staart terug te laten groeien


was de foto vergeten te plaatsen van hoe het er nu uit zit

Afbeelding

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 12:16

Even een vraag tussendoor. Ik zit te denken om Don te keuren (voordat ik hem laat inrijden) zowel rontgen als klinisch nog meer mensen die dit gaan doen?

Ibbel

Berichten: 49241
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 12:20

Klinisch keuren is een momentopname. Als je paard, wat je dagelijks ziet, geen gekke dingen laat zien, wat zou daar dan uit moeten komen? En vooral, zou je daar dan conclusies aan verbinden?

Als er klinisch niets mis is, hebben foto's geen zin. Röntgenologisch keuren is koffiedik kijken. Foto's zeggen nul komma niks over de toekomst.

StalMelyn

Berichten: 2072
Geregistreerd: 05-11-12

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 14:41

Ik laat niet keuren. Mede omdat hij zeer waarschijnlijk verkocht zal worden en kopers meestal door eigen dierenarts laten keuren. Weggegooid geld dan.

Nynkster

Berichten: 5335
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 14:43

Ik laat ook niet keuren.
Enige wat ik wel ga doen is door de tandarts laten controleren en door de osteopaat. Mocht er dan nog wat mis zijn zal dat op den duur wel tonen.

Silly1972

Berichten: 14786
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 14:59

DonDon schreef:
Even een vraag tussendoor. Ik zit te denken om Don te keuren (voordat ik hem laat inrijden) zowel rontgen als klinisch nog meer mensen die dit gaan doen?


Ja, ik ga dat ook doen.
Ik breng hem vanuit te opfok rechtstreeks naar de kliniek, daar wordt hij gecastreerd en gekeurd.

Foto's zeggen wel degelijk iets over de toekomst.
Als ik bij mijn vorige paard had geweten dat hij een scheur in de nekwervel had (opgelopen in de opfok) had ik hem nooit gekocht.
En nee hij liet verder niets zien, pas toen hij 7 was en alles overwoekerd was met atrose.
Wat er daarna gebeurt oke, daar heb je inderdaad niet altijd zicht op, maar je weet wel dat hij goed genoeg is om in te rijden

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 20:28

@silly1972 ja idd dat bedoel ik. Stoeien soms best wel hard in de opfok. Ik heb dan zoiets dat ik zeker wil weten voordat ik hem in laat inrijden of alles goed is.

Silly1972

Berichten: 14786
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 20:31

En ook voor de eventuele verzekering is dat nodig.
Al naar gelang voor hoeveel je hem verzekerd natuurlijk.

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:25

Ja idd.. Spelen jullie hengsten ook zo ruig? Bij ons staat een trekpaard in de wei, die ging stoeien met mijn d pony . Hij ging op een gegeven moment achterop hem en toen zakte don door ze benen omdat ie zo zwaar was. Op een gegeven moment lag Don op de grond. Toen dacht ik wel van ooh als er maar niks gebeurd . Daarna was het meteen klaar.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48610
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:44

Issie knap, of issie knap? <3
Afbeelding

Womble

Berichten: 630
Geregistreerd: 10-06-17
Woonplaats: Mierlo

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:54

Heel knap <3

nowylover

Berichten: 907
Geregistreerd: 13-12-08
Woonplaats: Oosterwolde GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 23:08

DonDon schreef:
Ja idd.. Spelen jullie hengsten ook zo ruig? Bij ons staat een trekpaard in de wei, die ging stoeien met mijn d pony . Hij ging op een gegeven moment achterop hem en toen zakte don door ze benen omdat ie zo zwaar was. Op een gegeven moment lag Don op de grond. Toen dacht ik wel van ooh als er maar niks gebeurd . Daarna was het meteen klaar.


Die twee kunnen inderdaad gruwelijk lomp met elkaar spelen. Om een een of andere reden zoeken ze elkaar elke keer weer op. Heb Don ook wel eens vol in de nek van dat trekpaard zien hangen en dan oren bijten of in zijn benen. Daar moet ik volgens mij ook nog wel ergens een filmpje van hebben.

Nynkster

Berichten: 5335
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 23:20

Woei dan schrik je wel Dondon! Ik heb dan geen hengst van 2017.
Mijn 2018 hengstje is wel een draak. Die loopt de hele dag met de oren inde nek achter de rest aan. Maar die staat bij grootte genootjes dus daar maak ik me niet druk om

Nynkster

Berichten: 5335
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 23:20

Banjer schreef:
Issie knap, of issie knap? <3
[ [url=m/ZQFkb9.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3 <3