Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 39 van de 41 [ 1024 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

 
Profiel   

Wat is ze knap! <3 Gefeliciteerd!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-20 00:36 



 
Profiel   

3 jaar alweer, wat vliegt de tijd! Gefeliciteerd *\%/*

Ben benieuwd of de veulenkriebels doorzetten :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-20 13:53 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met Vu! Zijn de veulenkriebels voor Kirsten of voor Vu? <<)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-20 13:55 



 
Profiel   

Laten we het erop houden dat als het plan volgend jaar nog staat dat Vu misschien wel grote zus en moeder wordt *D daarom ook een jaar bedenktijd wat een verdubbeling van de paardenfamilie is nogal wat :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-20 14:28 



 
Profiel   

mooney schreef
Laten we het erop houden dat als het plan volgend jaar nog staat dat Vu misschien wel grote zus en moeder wordt *D daarom ook een jaar bedenktijd wat een verdubbeling van de paardenfamilie is nogal wat :o



Gaaf joh, je eigen 4-span....

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-20 14:34 



 
Profiel   

mooney schreef
Laten we het erop houden dat als het plan volgend jaar nog staat dat Vu misschien wel grote zus en moeder wordt *D daarom ook een jaar bedenktijd wat een verdubbeling van de paardenfamilie is nogal wat :o


Dat zou wel erg gaaf zijn hoor! Maar begrijpelijk dat jullie bedenktijd nemen, van 2 naar 4 paarden is een behoorlijke verandering. Ik vind 1 al genoeg :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-20 11:09 



 
Profiel   

Het zou wel heel gaaf zijn natuurlijk :D succes met beslissen alvast!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-20 11:22 



 
Profiel   

Hihi vierspan, ik ben al geen held met eentje voor de kar. Het helpt ook niet dat we hier geregeld van de weg worden gereden door automobilisten en groot verkeer, dus in de drie jaar ben ik het plezier in het mennen een beetje verloren. Met Vu gaan we misschien kijken of ik mijn men-ambities weer kan afstoffen, anders gaan we leuk knutselen met dressuur vanaf de grond.
Als we naar 4 monsters gaan dan doen we een poging tot een beetje meer maat fokken, zodat ik uiteindelijk weer rijpony's krijg waarbij het plaatje wat mooier is dan met Kirs.

JolisaJ ik vond van 1 naar 2 wel echt een verademing, maar dat was ook omdat Pas heel veel stabiliteit nodig had en dan is het wel lekker als je gewoon een vast duo hebt waar je zelf zeggenschap over hebt. Drie vond ik met aandacht verdelen wel lastig, maar dat was meer gezonde pony's waar je alles mee kon VS zieke pony waarbij ik erg bang was om over zijn grenzen heen te gaan. Vier is natuurlijk een beetje belachelijk :o nu heeft mijn vriend wel gezegd dat 1 van de twee veulens dan van hem wordt, maar dat is een mooi weer baasje dus effectief zal ik ze toch allemaal verzorgen en trainen haha. Tot hij zich beseft dat dubbel zo veel pony's ook dubbel zo veel tijd bij de paarden betekent :+

Ik droom nog even lekker verder......

Oh en voor de mensen die het punk-kapsel van baby Vu missen. Ik heb de manen van Kirs vernield tot een boog 8-)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-20 15:13 



 
Profiel   

Verdubbeling is best wat inderdaad. :):) Ik ben van twee naar drie gegaan, maar ik train er maar eentje. De anderen krijgen ook aandacht uiteraard maar zijn of te jong of te kapot om echt mee te werken. Over een jaar of anderhalf heb ik er ook twee om te trainen. Dat is best pitting denk ik want vind het soms met eentje al lastig om echt meerdere keren per week aan het werk te gaan. :D
Maat fokken is wel erg leuk zeg! Welk ras zou je er dan op zetten? Heb je al hengsten op het oog? <<)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-20 15:40 



 
Profiel   

Ik zie het al helemaal gebeuren, twee kleine veulentjes <3

Ik denk dat je hier op bokt niet van de kriebels afgepraat gaat worden :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-20 17:07 



 
Profiel   

Deel van mijn werk is in de paarden, dus ik ben wel gewend aan meerdere paarden achter elkaar trainen. Zit je toch al in een soort flow, na een werkdag van mijn 'gewone mensen' baan vind ik het veel moeilijker om nog even aan de slag te gaan.

Ik wil dan richting de grotere Welsh pony's (rijtypes, geen cobs) en Duitse rijpony's. De keuzes voor nu zijn vrij standaard, dan zou ik Cassanova du Bois kiezen voor Vu en Davinci du Bois voor Kirs. Cassanova heeft hele mooie veulens gegeven uit een Welsh A, dan durf ik het ook wel met mijn iets grotere dames. Maar het is natuurlijk altijd de vraag of de keuzes van dit jaar weer beschikbaar zijn en of er in de tussentijd nog iets anders interessants langs komt.
Bij Vu hebben we natuurlijk ingezet op het edele en de souplesse, dat is goed gelukt en ik denk dat Cassanova daar weer mooi op kan aanvullen. En met veel bloedvoering van de Ferienhof Stuecker, ben wel fan van die fokproducten maar vind het te ingewikkeld om zelf in het buitenland te gaan zoeken en communiceren. Met het oog op een kleine maiden merrie vind ik het ook wel prettig dat hij niet heel fors is, scheelt me stress bij de bevalling. Zijn nakomelingen vallen me ook positief op, uit heel veel verschillende type merries toch steeds wel dieren die me erg aanspreken. En (al telt dat natuurlijk eigenlijk niet mee) geeft hij vaak wel wit door, die verdunning scheelt me niet heel veel maar mijn voorliefde voor een goede bles blijft wel aanwezig <3 . Qua karakter geeft hij ze wel vrij braaf, maar Vu heeft genoeg drakenstreken om dat te compenseren denk ik :+
Davinci voor Kirs is wat meer emotiefokken denk ik, ik vind dat gewoon een enorm stoere bok. Mooie bovenlijn, dat heeft Kirs wel nodig en een sterk achterbeen. Kan een mooi krachtpatsertje uitkomen denk ik.

Jullie zijn goed voor me, kan ik lekker hardop dromen zodat ik het jaar doorkom haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-20 20:17 



 
Profiel   

Wat leuk dat je ze laat dekken!!
Ben je niet bang voor het hoogte verschil met een eerste veulen?
Tenminste de A welsh waar ze mee gedekt hebben met cassanova heeft al veel veulens gehad

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-20 22:18 



 
Profiel   

Och knappe vu! Drie jaar alweer. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-20 00:46 



 
Profiel   

Nynkster hele terechte opmerking! Maar nee, ik ben daar niet meer bang voor. Met Kirs heb ik het destijds niet gedaan omdat ik het inderdaad eng vond en al genoeg stress had van een "gewone" situatie.
Maar als ik er objectief in ga staan en de literatuur erbij pak dan zou dit geen extra risico moeten opleveren. Het verschil in schofthoogte zou dan (afhankelijk van of vu nog een paar cm groeit of niet en hoe scheef ik meet) tussen de 25 en 20 cm moeten zijn. Ik let er dan wel op dat het geen hengst is met hele brede schouder, dat lijkt meer problemen op te leveren.
Maar ik begrijp ook heel goed dat deze keuze niet voor iedereen is.

Bedankt voor je berichtje Saleisha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-20 09:58 



 
Profiel   

Ja precies! Ik vind het zelf altijd een beetje eng en zal toch niet buiten de A gaan fokken met ze. Hoe groot zijn ze nu? dan zal je ongeveer 10 cm er bij op fokken denk ik?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-20 13:42 



 
Profiel   

Snap ik ook heel goed, jij hebt ook nog eens pony's met stamboom... mijne horen toch al niet bij een sectie dus dan zijn uitstapjes ook wat makkelijker.
Ik zeg altijd dat Kirs 1.22 is een Vu is net een fractie kleiner, 1.20. Maar iedereen met verstand van paarden zegt dat Kirs echt groter moet zijn dan 1.22 als ze haar zien := en ook naast pony's die officieel zijn gemeten lijkt ze dan groter. Dus misschien zijn ze stiekem iets groter.
Ik hoop er dan ongeveer 10 cm mee te winnen inderdaad, dat is met mijn 1.61 m net het verschil tussen kan eigenlijk net niet en kan net wel. Die uit de Welsh A is met 2 jaar nu 1.33, zo rond de 1.35 zou echt heel mooi zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-20 16:58 



 
Profiel   

Het is pokkeweer en snel donker, dus ik vind het tijd voor een korte update :D . Zag dat ik het in de laatste post had gehad over schofthoogte, de dames zijn in de zomer gewogen en gemeten. Mensen die willen gokken wat de uitkomsten waren?
Vu vond de weegschaal een beetje maf, maar ging er wel netjes op. Valsspelers kunnen ook inzoomen haha.
[ img ]

Ondertussen is Vu vooral lekker zichzelf...
[ img ]

Helpt ze graag mee met haar eigen training, kleine chaoot <3
[ img ]

Van de zomer is ze licht ruitermak gemaakt, deed ze super braaf. Het is natuurlijk maar een gupje dus totaal 30 min gedaan over de zomer verspreid. Nu een winter weer lekker een beetje sterker groeien met grondwerken en mee naast Kirs rennen.
[ img ]

En dit plaatje vind ik wel mooi, ondanks dat ze door kleur en aftekeningen wel op elkaar lijken zie je zo mooi de verschillen in vorm. En best lief voor twee merries samen :')
[ img ]

Ik heb ook nog wel leuke filmpjes, maar dat gaat nu niet vanaf de mobiel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-20 23:27 



 
Profiel   

Kirs 1.29
Vu 1.25

Gewicht zag ik op de foto, dus das echt valsspelen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-20 01:13 



 
Profiel   

Wat leuk :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-20 12:41 



 
Profiel   

Wat leuk weer den update :D

Gewicht zag ik op de foto dus laat ik maar niet valsspelen. Die foto met het touw in haar mond moest ik wel heel hard om lachen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-20 09:46 



 
Profiel   

Kirs staat dan weer niet op de foto, maar bij Vu is het te zien ja :) ik zal nog heel even wachten met de volledige uitslag posten.

Dat touw, Vu houdt mij ook graag vast bij het longeren :') anders ga ik er misschien wel vandoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-20 13:22 



 
Profiel   

Wat leuk om dit topic weer boven te zien komen drijven. Op de foto met de twee hoofden kun je inderdaad heel leuk het verschil in model zien :wow:

En wat heeft Vu prachtige manen. Ik vond het zonde toen ze punker-af was. Maar dit staat haar beeldschoon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-20 18:10 



 
Profiel   

Haha Koper, ik heb geregeld knip-neigingen, maar mijn vriend vindt dat ze lange manen moet houden. Voor de kerstkaart was het dan wel weer handiger dan het punkerkapsel van Kirs


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-20 12:44 



 
Profiel   

Zeg, ik zit ineens te denken: kan Vu's wit niet een sabino-achtig iets zijn?

Haar manen zijn zo mooi róód vooral. Vind het sooty van Kirs ook prachtig. Allebei heeft wel wat <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-20 04:17 



 
Profiel   

Koper schreef
Zeg, ik zit ineens te denken: kan Vu's wit niet een sabino-achtig iets zijn?

Haar manen zijn zo mooi róód vooral. Vind het sooty van Kirs ook prachtig. Allebei heeft wel wat <3

Haha mooie timing, ik heb een maand geleden laten testen op sabino1 omdat het bij mij bleef knagen. Maar ook die test kwam negatief terug.
Het blijft dus hangen op iets onbekends.

Oh en ik heb de metingen nog niet doorgegeven zag ik. Kirs is 1.23 en 253 kg, Vu is 1.20 en 225 kg.

En de hengstenkeuzes zijn nog een beetje opgeschud, we gaan toch kijken of we Duitse hengsten kunnen gebruiken. Maar we hebben wel ook nog Nederlandse hengsten op de lijst als backup
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-20 11:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 39 van de 41 [ 1024 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen