Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muga

Berichten: 2068
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 19:23

Oh bah wat een vervelend nieuws. Wel eerlijk naar Pas maar je wilt eigenlijk die beslissing nooit hoeven nemen... Y;(

Je dames zien er wel goed uit! Leuk om Vu weer eens te zien!

boyca
Berichten: 1078
Geregistreerd: 14-12-11

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 19:30

Heel veel sterkte.
Wat zag hij op de laatste foto nog fier uit.

en wat wordt Vu knap!!

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-19 22:39

Bedankt voor de lieve berichten. Het was inderdaad een moeilijke keuze, hij was altijd heel hard voor zichzelf met pijn dus dat maakte het best lastig. Maar ondanks dat het een groot gemis is dat hij er niet meer bij is en ik daar uiteraard verdrietig over ben, heb ik er wel vrede mee nu.

Bedankt ook voor de complimentjes voor Vu, ik ben ook benieuwd hoe ze weer onder de wintervacht vandaan komt. Ik zal proberen af en toe een update van haar te posten :)

AnnetteFlame

Berichten: 1442
Geregistreerd: 31-07-13

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 23:44

Sterkte met Pas, hij had geen beter baasje kunnen hebben
Vu is wel echt prachtig uitgezwaard hoor!

Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 10:37

Heel veel sterkte Y;(

VU wordt echt heel knap zeg!

Selima

Berichten: 633
Geregistreerd: 12-07-08
Woonplaats: London

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 02:52

Och wat jammer van Pas maar mooi dat hij nog mocht genieten van een pijnvrije week.

Heel veel sterkte met het gemis!

En wat anderen ook al hebben gezegd: wat ziet Vu er fantastisch uit! Ze wordt echt heel erg mooi en vooral: wat een uitstraling heeft ze. <3

Koper

Berichten: 30267
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 08:11

Pfoeh, ik lees het nu net... wat naar van je mooie Pas. Zo te lezen een weloverwogen besluit maar lijkt me desalniettemin erg moeilijk.

Zo komt Vu'tje toch nog goed van pas (pun intended). Dat ze maar een waardig opvolger mag worden van haar opPas pleegvader.

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-19 11:28

Bedankt weer allemaal. Ik ben in mijn hoofd nog best druk met het overlijden van Pas, maar de dames geven me gelukkig wel veel plezier en rust. Ik denk dat Vu inderdaad een waardige opvolger wordt, duidelijk haar eigen persoonlijkheid maar het tekent wel dat Pas invloed heeft gehad in haar opvoeding.
Laatst was wel typisch, Vu heeft ondanks die hele bos haar eigenlijk nooit klitten terwijl Pas zijn lange maar dunne manen eigenlijk super vaak vol had hangen met heksenvlechten. Een week geleden had Vu opeens een kunstwerk van een heksenvlecht in haar bos haar hangen, was ik natuurlijk niet super blij mee maar moest gelijk aan ons witte spook denken.

Wbt het uitzwaren, ze zijn ook gewoon een beetje dik :o Ziet er bij zo'n jonkie inderdaad gelijk heel volwassen uit op de foto. Kirs had zich ondertussen ontwikkeld tot een volwaardige obesipony, dus de dames staan momenteel even op dieet. Kirs omdat het moet, Vu omdat ze het wel kan hebben.

Kruiwagens en uitmestmateriaal blijven hoog op de favorietenlijst staan, als ze nu nog even het mesten zelf zou gaan doen ben ik nog meer tevreden :Y)
Afbeelding

Verder lopen we in het weekend vaak een blokje om met de dames. Ondertussen kan Vu stukjes achterop, maar de voorkeur ligt nog steeds bij voorop lopen. Tot ze even wat in het oog heeft, dan heeft Kirs soms even kans om een tijdelijke voorsprong te nemen.
Afbeelding

En het blijft een rooie sloopkogel :') die ontzettend onschuldig kan kijken

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-19 08:49

Zo weer eens tijd voor een update. Het is alweer bijna 2jaar geleden dat we begonnen zijn met dit topic.

Gelukkig kan ik weer saai beginnen met: Vu doet het goed.
Ik ben gestopt met roepen dat Kirs de kleinste wordt, want Vu ontwikkelt mooi maar heeft drastisch de rem op de verticale groei ingetrapt. Op het oog zijn ze nu even groot, omdat Vu meer front heeft. Op de meetlat moet ze nog wat cm als ze gelijk uitkomen.

Laatst had ik vakantie en toen heb ik met een vriendin en mijn vriend een plan in werking gezet: missie Vu naar het bos. Vriendin heeft een anderhalfspaard trailer, waar ze normaal haar eigen flinke Noord Zweed in vervoert, dus daar passen die twee dames van mij ook wel in.
Het laden ging voortreffelijk. Kirs is niet moeilijk, maar moet er wel altijd even nadenken. Omdat ik Vu met genoeg ruimte wilde laden ging die eerst, Vu keek een keer, stampte een keer op de plank en liep zonder druk de trailer in alsof ze een nieuwe Ferrari voor haar bijna- verjaardag had gekregen. Toen kreeg Kirs het een beetje benauwd dat haar dochter zonder haar zou vertrekken, dus die stond er ook binnen een oogwenk op :+ . Eenmaal geladen vond Vu het wel een beetje spannend, blij ei gezicht maar wel verhoogde ademhaling.
Zo vertrokken we:
Afbeelding

Onderweg kwamen we een orkest tegen, waardoor de dames achterin een dansje gingen doen. Na wat gestommel was het weer stil, dus we hebben er niets van gedacht... Tot ik bij aankomst de deur open deed en de verkeerde pony als eerst in de ogen keek :') . Op wonderbaarlijke wijze hadden ze zonder kleerscheuren weten te wisselen van plek.
Door het gestommel en het warme weer waren ze wel bezweet, toch hebben we de camera mee genomen.

Ik was erg benieuwd hoe ze het zou oppakken, Vu heeft het namelijk niet op planten die anders groeien dan zij in gedachten heeft. En inderdaad, bij de ingang van het bos komen we de eerste prachtige, oude boom tegen. Vu verrast ons door eerst even te snuffelen, zou de vrede vandaag worden besloten? Maar na een begroeting blijkt het een list, de oren schieten naar achteren, de bilpartij wordt venijnig toegekeerd en snel wordt er een been als dreiging door de lucht gemept. Zo die boom weet zijn plek, nu gaan we weer verder lijkt ze te zeggen.

Vu is over het algemeen wat relaxter en minder snel onder de indruk dan haar moeder, daar staat wel tegenover dat ze haar gevoelens niet onder banken of stoelen schuift. Omdat ik het wel heel mooi vind dat ze op die manier kan ontladen hebben we de volgende afspraak. Vu krijgt een bepaalde hoeveelheid lijn, als ze even een sessie ninja acties moet doen (nog steeds inclusief gilletje trouwens :') ) dan wijkt ze naar rechts, blijft met haar hoofd richting mij en hupst ze de nieuwe indrukken of frustratie er even uit. Ze weet heel goed welke ruimte ze kan pakken, want de lijn blijft mooi zonder druk. Wil ze de oorlog aangaan met iets wat of gevaarlijk of kostbaar is, laat ze zich netjes overtuigen met een simpele nee.
Een woeste draak, maar wel eentje met een opvoeding ;) .

Ik vind het bos altijd een heerlijke plek om even op te laden, gelukkig hebben we ook wat foto's van ons avontuur.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog een mobiel kiekje

Afbeelding

Na een tochtje van 6km gingen we weer terug naar huis. Stiekem een beetje spannend, want willen ze nog wel op de trailer na hun wisseltruc? Na twee pony's met een gigantisch geheugen voor slechte ervaringen, is dat toch even spannend. Maar onze Vu haalt haar schouders op, loopt parmantig achter me aan en wacht even tot haar moeder weer aan haar zijde staat. Kom Mam, we gaan naar huis.
Nog even een kleine aanpassing en zo komen de dames weer veilig thuis, deze keer zonder stoelendans.

Als afsluiter nog een plaatje van gisteren (kan ook nog een heel verhaal bij van de making of... maar mijn vinger is moe van het swypen)

Afbeelding

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 10:21

Wat een heerlijk paard is Vu toch ook :D

Benita
Berichten: 907
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Kleve (duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 13:52

Wat een leuk verslag. Wat een mooi duo heb je daar. <3 Die laatste foto is heel mooi! Ben wel benieuwd naar het verhaal. _O-

gerlindie

Berichten: 4640
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 15:34

Ik moest toch even goed kijken wie nou wie was :oo

Ach, de laatste keer dat mijn Shetlanders in de trailer stonden, deed ik het deurtje voorin open en keek recht tegen de achterbenen van pony 1 aan.
Die had besloten dat achterstevoren staan beter was dan recht vooruit, en was op de één of andere manier van plaats gewisseld met pony 2 én onder de stang door gedraaid :+

Anoniem

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 15:40

Dacht laatst nog eraan , maar wow Vu word al een hele dame :D

JolisaJ

Berichten: 1942
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Het mooie Flakkee

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 17:34

Wat een heerlijk verslag, leuk geschreven! :D
Wat een mooi stel zo samen <3

Saleisha
Berichten: 957
Geregistreerd: 21-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 18:06

Wat een heerlijk stel en leuk verslagje! <3
Hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen in de trailer.. := acrobaatjes

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 21:28

Wat een portret is het ook. <3

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-19 23:23

:D hé wat leuk dat jullie er nog zijn! Het is inderdaad een figuur, ik lach er geregeld om.
En meerdere trailer acrobaten. Ik ben heel blij dat ik het niet heb zien gebeuren denk ik, ik denk dat Vu onder de voorstang is gedoken en Kirs juist helemaal naar achteren.

En het proces van de bloesemfoto... Ik heb wel vast een foto die het al een beetje weergeeft

Afbeelding

Koper

Berichten: 30267
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 23:35

Echt een heel mooie foto met de meidoorn zo mooi in bloei :)

Jeetje wat eng zo met die trailer. En dan bedoel ik eigenlijk met die achterstang zo hoog. Heb ik slechte ervaringen mee :o Wel heel fijne en gezellige plaatjes in het bos, heerlijk dat ze het zo goed doen en dat jullie lekker op stap gaan en plezier hebben. Echt tof dat je vriend ook zo bij Kirs en Vu betrokken is :)

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-19 23:57

:j die meidoorn is elk jaar weer prachtig, de bloeitijd is ook zoveel langer dan die van de fruitbomen hier in de omgeving.

Terechte opmerking van de achterstang! Het vertekent gelukkig wel een beetje op de foto, want Kirs kan er als ze recht op de benen staat niet onderdoor met haar billen. Vu is wel echt net wat te klein ervoor, die schat ik altijd groter in dan ze echt is.
Het dingetje is vooral dat het niet mijn trailer is en de normale passagier +700 kg en +1.65 groot is. Dus daar is hij voor ingericht en ik ben al heel blij dat mijn vriendin zo'n stuk wil rijden om ons naar het bos te brengen. Maar als dat een gewoonte wordt ga ik zeker op zoek naar een veilige oplossing, bedankt voor het attenderen :)

Koper

Berichten: 30267
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 00:10

Snap ik hoor, het is heel lastig als je kleine paarden hebt en bent aangewezen op iemand met een trailer die is bedacht voor grotere dieren. Het is gewoon heel eng om je paard door z'n achterhand te zien zakken en zichzelf onder de stang door uit z'n halster te zien stropen. En dan volgas achteruit de klep af en vanuit daar voorwaarts en blootshoofds meteen volgas de weg op :')

Wat heeft Vu trouwens prachtig lange manen gekregen <3

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 18:53

*\o/* *\o/* *\o/* 2 jaar alweer


Afbeelding

Koper

Berichten: 30267
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 19:28

Aawwww, baby Vu <3

Gefeliciteerd Vuutje *\o/* En Kirsten en Yfke + vriend natuurlijk ook :)

boyca
Berichten: 1078
Geregistreerd: 14-12-11

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 20:04

Gefeliciteerd.
*\o/* *\o/*

Volgende keer graag wel die aktie met de boom op film, hilarisch _O-

Moirin

Berichten: 1368
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Middelburg

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 20:13

Gefeliciteerd *\o/* *\o/* *\o/*

JolisaJ

Berichten: 1942
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Het mooie Flakkee

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 13:57

Nog gefeliciteerd met Vuutje! *\o/* *\o/*