Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 37 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Newborn: Reedhill's Gold 'n Silver

 
Profiel   

Nieuwe ronde, nieuwe kansen, en nadat mijn geweldige merrie Neon Light overleden was kocht ik vorig jaar een nieuwe merrie om weer te kunnen fokken, een toen 4-jarige stermerrie van First Stayerhof's Ramzi H. Na 3 pogingen is ze uiteindelijk drachtig geraakt van Don Cremello du Bois. En toen wachten, 340 dagen om precies te zijn, perfect op de uitgerekende datum is ze bevallen van een hengstveulen (om maar in de traditie van de hengsten te blijven :') ).

[ img ]

De start ging niet zo makkelijk, Sarona liet hem niet drinken. Na diverse pogingen met een praam uiteindelijk de DA laten komen om te sederen. Drinken wilde toen nog niet echt lukken, maar we hebben wel kunnen melken en biest kunnen geven met de fles. De 2de poging lukte gelukkig wel, op het moment dat we het op wilden geven en wilden melken kon hij toch de speen te pakken krijgen. Sarona had toch erg veel last van haar uier, en onder sedatie wist ze iedere keer toch haar been zo op te heffen dat het veulen niet bij de speen kon, terwijl ze onder sedatie wel accepteerde dat wij de spenen pakten.
Bij poging 3 echter wist het veulen waar hij zijn moest, was volhardend en dronk direct zelf (wel moesten we de merrie vast blijven houden). Gisterenavond was Sarona gewoon doodop en heeft een hele tijd in de stal gelegen. Toen ze weer op stond vond ik het tijd om weer te laten drinken. Keek net voordat ik de deur uit ging nog even op de camera, en ja, ze liet het veulen zelf drinken. *\o/* *\o/* *\o/*

Uiteindelijk niet veel foto's dus van de eerste dag, in de stal is het lastig en we hadden al zoveel aan ons hoofd dat we ook niet te lang pogingen wilden doen voor mooie plaatjes te schieten. Vandaag dus de herkansing, toen ze even buiten in de bak mochten, waardoor Reedhill's Gold 'n Silver ook voorgesteld kan worden aan Bokt.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Ze hebben helaas niet lang in de bak gestaan. Sarona heeft last van haar uier en in een grotere ruimte laat ze het veulen niet lekker lang doordrinken. Dus nu weer binnen onder camera-toezicht.
Morgen gaan ze verdeeld over de dag wat blokjes naar buiten, dan ben ik de hele dag vrij. En hopelijk binnenkort op de wei, die is net afgelopen zaterdag bemest dus vandaar dat ze de bak in gingen en niet de wei in.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 16:49 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Neonlight!
Hij is werkelijk waar prachtig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 16:54 



 
Profiel   

Hij is echt knap!!
Hopelijk komt het snel goed met de uiers en het drinken.

Die bles is ook te cute!
Kan hij nog stippels krijgen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 16:55 



 
Profiel   

Knap kind hoor <3 ik ben ook benieuwd of hij ergens als appaloosa kenmerken heeft, sommigen zijn enorme toverballen dat lijken gewone kleurtjes, maar een half jaar later zitten ze vol met stippen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 17:32 



 
Profiel   

Ik las Reedhills en dacht... huh... Hoe dan.
Wist niet dat je een nieuwe dame aangekocht Had!
Gefeliciteerd hoor, mooi paardekind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 17:40 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met de knappe man!
Fijn dat ze hem nu wel goed laat drinken.
Leuke naam ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 17:45 



 
Profiel   

Wat een plaatje, gefeliciteerd Neon! Jammer dat er wat opstartproblemen zijn, hopelijkis het snel voo beide en jullie een rustig en ontspannen tijd :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 18:11 



 
Profiel   

Hij is echt leuk! Hopelijk zijn de opstartproblemen nu voorbij. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 18:45 



 
Profiel   

Ik heb Sarona al heel snel gekocht. In de week voor het overlijden van Neon kwam er in het appie HK topic hier op bokt een berichtje van de fokker dat die een aantal merries te koop had staan. Geen notie aan dat bericht gegeven, want ik had geen merrie nodig. Na het overlijden van Neon dacht ik ineens daaraan, en omdat we weinig goede fokkers in die maat zijn en er weinig goed fokmateriaal is en al helemaal niet te koop heb ik al heel snel Sarona gekocht, dit was een buitenkans die ik niet moest missen wilde ik door gaan met fokken. :)

Veulen heeft geen appaloosakenmerken, het is wel eens gebeurd dat alle kenmerken pas later kwamen, maar ik geloof niet dat deze appaloosa door gaat kleuren. Geen mensenoog, en dat is toch wel het belangrijkste kenmerk. Gestreepte hoeven komen vaak later pas, maar deze heeft ook nog eens 3 maal wit aan de benen, dat zijn sowieso witte hoeven. :)
Maar effen palomino is natuurlijk ook prachtig! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 18:49 



 

Gefeliciteerd!! <3 Zo verdiend!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 18:53 



 
Profiel   

Gefeliciteerd ! Mooi veulen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 19:15 



 
Profiel   

Wat een lekker beestje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 19:17 



 
Profiel   

wat een leukerd!!! Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 20:39 



 
Profiel   

Wow Maaike, wat een knapperd!! <3
Blijft hij of is hij voor de verkoop?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 20:45 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! Hij is prachtig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 20:50 



 
Profiel   

Bellatrix schreef
Wow Maaike, wat een knapperd!! <3
Blijft hij of is hij voor de verkoop?


Zit een slurfje aan, ik wacht nog altijd op een slurfloze om aan te houden. Zal dus voor de verkoop zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 21:17 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met deze knapperd!!! Het is je zo gegund! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 21:21 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! Tis een plaatje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 21:25 



 
Profiel   

Dat koppie, daar smelt je toch voor :+:

Knappe mama doet het toch maar super nu, goed gedaan en nu lekker gaan genieten +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 21:38 



 
Profiel   

Neon, wat issie toch knap <3 gefeliciteerd met de nieuwe baby! *\o/*
Leuke naam ook, heeft hij al een roepnaam?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 22:25 



 
Profiel   

Roepnaam is tot nu toe "veulen", of "hee" of wat er maar in ons op komt. Zal wel Goldy of zo worden. Hoewel ik voor veulens zelden een roepnaam gebruik op de een of andere manier, hooguit iets als ik erover praat maar eigenlijk nooit richting het dier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 22:30 



 
Profiel   

Owww... dat smoeltje... Mooi veulen heeft ze gemaakt! Ik hoop wel dat ze binnenkort geen last meer heeft en zelf ook een beetje kan genieten van haar veulen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 22:37 



 
Profiel   

Wat een plaatje Neon <3
En fijn dat het al beter gaat :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-17 11:35 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! Mooi veulen :j .

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-17 11:45 



 
Profiel   

Palomino is héél leuk :D

Wat een prachtig mannetje Maaike! Jammer dat je nog niet geheel onbevangen van kunt genieten, hopelijk laat Sarona snel toe dat hij ten alle tijden bij de bar kan.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-17 17:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 37 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen