Ons gelders trots is uitgebreid!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Ons gelders trots is uitgebreid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 09:55

Oooo wat een leukerd zeg :D briljant ook dat ze over mams heen stapt :D die kijkt echt zo van nou... daar ging mijn rolmomentje...

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Ons gelders trots is uitgebreid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 10:13

Niets vreemds aan zulke paarden heb je maar eens in je leven en moet je koesteren.
Ik vergeet die van mij ook nooit meer helaas al 14 jaar overleden

Cheytjuh

Berichten: 4023
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-17 22:25

Neon schreef:
Oooo wat een leukerd zeg :D briljant ook dat ze over mams heen stapt :D die kijkt echt zo van nou... daar ging mijn rolmomentje...


Haha precies ;) En maar haar best doen zo voorzichtig mogelijk weer op te stappen .

Allemaal bedankt voor de lieve reacties <3 Erg gaaf !

Dag 2 alweer : Vandaag hebben we beide dames weer terug gezet in 'hun' kudde, eigenlijk had ik het moeten filmen, want wat was het bijzonder om te zien hoe ze direct beiden volledig beschermd werden door de andere 2 dames.

Dance is het meest close met Daisy, ze bleef als een leeuwin rondjes om ze heen grazen. En op de buitenste cirkel hield Zoë alles in de gaten. Zodra 1 van de 2 paarden in het nabije weiland ook maar richting het hek kwam stonden beide dames met de oren in de nek klaar voor aan het hek om ze weer weg te jagen. <3

Afbeelding

Afbeelding
Dance eromheen

Afbeelding
Zoë ging even kennis maken

Afbeelding
En mooi op de uitkijk <3

Wij als mensen mochten er gewoon bij, dat was dan wel weer bijzonder ook

Morrigan doet het supergoed. Ik was eerst wat bang dat ze verstopt zat omdat ik haar nog niet had zien mesten, maar vandaag wel, dus ik mag de spoken weer gaan negeren :P
Broerlief met vrouw en de kids kwamen even op kraamvisite, vond ze erg gezellig ook :D

Afbeelding

Afbeelding

Nickeltje

Berichten: 28245
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Ons gelders trots is uitgebreid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 22:31

Wat een zalige foto's zeg...

Cheytjuh

Berichten: 4023
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-17 22:46

Nickeltje schreef:
Wat een zalige foto's zeg...


Ja he! Echt genieten!

Hoe is het met jouw dame? Inmiddels gewend op haar nieuwe stalling? :D

mala26

Berichten: 5003
Geregistreerd: 05-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 22:49

wat een snoepje is ze toch ook.
Wat zijn je plannen met haar? Houden of verkoop?

Cheytjuh

Berichten: 4023
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-17 22:54

mala26 schreef:
wat een snoepje is ze toch ook.
Wat zijn je plannen met haar? Houden of verkoop?


In principe hebben we haar gefokt voor de verkoop, vriendlief zegt aanhouden eerst, maar ik ga het even laten bezinken. Met al 7 dames op de teller is het al een flinke investering elke maand dus maar even flink nadenken.

Voor nu eerst even lekker genieten!

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Re: Ons gelders trots is uitgebreid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 23:17

Wat een mooi veulen! Mama kijkt zo trots! Leuk om te zien!

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Ons gelders trots is uitgebreid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 00:00

Gefeliciteerd met je prachtige veulen! Super stel paarden heb je zo, heerlijk!

Anoniem

Re: Ons gelders trots is uitgebreid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 07:48

Wouw super mooi, perfecte aftekening.. Een prachtig kadootje

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: Ons gelders trots is uitgebreid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 07:49

Wauw wat een heerlijke foto's!!!
Ben zelfs een beetje jaloers !

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 07:59

Wat een heerlijke dame <3
Ik ben normaal erg fan van vos met veel wit, maar wat is dit een plaatje zeg.

mala26

Berichten: 5003
Geregistreerd: 05-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 08:36

Cheytjuh schreef:
mala26 schreef:
wat een snoepje is ze toch ook.
Wat zijn je plannen met haar? Houden of verkoop?


In principe hebben we haar gefokt voor de verkoop, vriendlief zegt aanhouden eerst, maar ik ga het even laten bezinken. Met al 7 dames op de teller is het al een flinke investering elke maand dus maar even flink nadenken.

Voor nu eerst even lekker genieten!


Wauw 7 paarden, dat is idd al zat, aan de andere kant maakt die ene meer dan ook niet meer uit hahaha.
Maar idd geniet eerst maar eens van dat zeer knappe kind.

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Re: Ons gelders trots is uitgebreid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 09:19

Van harte gefeliciteerd Cheyenne. Gewoon je eigen richting blijven volgen (Y) dat heeft een mooi resultaat gegeven waar je trots op mag zijn.

plopkoeken

Berichten: 71
Geregistreerd: 16-01-14
Woonplaats: Heindonk

Re: Ons gelders trots is uitgebreid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 09:41

Heel erg gefeliciteerd, wat een prachtig veulen !

sas66
Berichten: 632
Geregistreerd: 18-03-15

Re: Ons gelders trots is uitgebreid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 09:51

Wat een prachtig veulen en een mooie aftekening, gefeliciteerd!

BigOne
Berichten: 38269
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Ons gelders trots is uitgebreid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 12:19

Wat een ontzettend mooie paarden heb je toch, veulen is helemaal fantastisch. Kan me voor stellen dat het in de papieren gaat lopen want je hebt ze op een stalling staan?? Eigen plek zoeken geen optie??
Want kan me zo maar voorstellen dat ook deze dame niet weg gaat :D

Keizerinnnn

Berichten: 1218
Geregistreerd: 09-09-15

Re: Ons gelders trots is uitgebreid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 12:27

Wat een knapperd! Gefeliciteerd. Leuk om hier ook een nakomeling te zien van Vitens. Mijn paard is van Vitens en de vader van de moeder is Elegant.

Cheytjuh

Berichten: 4023
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-17 12:28

bigone schreef:
Wat een ontzettend mooie paarden heb je toch, veulen is helemaal fantastisch. Kan me voor stellen dat het in de papieren gaat lopen want je hebt ze op een stalling staan?? Eigen plek zoeken geen optie??
Want kan me zo maar voorstellen dat ook deze dame niet weg gaat :D


We huren 4 stallen voor 150 kaal in de maand, totaal komt dat wel op 250 in de maand per paard inclusief brok, strooisel, hoefsmid zo hier en daar, enzovoorts.

Verder staan 2 dames nog in de opfok, dat valt nog wel mee, zitten gemiddeld op 110 in de maand.

En dan staat er nu nog 1 voor keuringsklaar maken, maar die zal straks ook wel op de 250 in de maand liggen dus al met al een kleine 1500 alleen aan de paarden kwijt zo in de maand :')

Nu is het allemaal prima te doen hoor, maar we willen ook graag per paard een spaarpotje van standaard 3000-5000 euro hebben en mocht ze blijven dan is het wel weer een flinke investering :j

Maar we zijn zeker voor de fokmerries op zoek naar een weide met schuilstal, helaas zijn die nog niet zo goed te vinden.

Even alles goed laten bezinken, wie weet komt er in die 6 maanden ineens een hele mooie oplossing voor ons en dan kan ze blijven in principe, zo niet dan is het gewoon realistischer dat ze de verkoop in gaat, hoe leuk ze ook is.

Allemaal bedankt voor de leuke en lieve reacties <3 Heel gaaf om te zien hoe leuk jullie haar vinden, daar wordt je als fokker wel een beetje trots van :o

@ Laurian : Wat gaaf :D Onze Vitens is ook uit een Elegant moeder :D Toevallig ;)

BigOne
Berichten: 38269
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Ons gelders trots is uitgebreid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 12:29

Maar voor 1500 per maand heb je dus ook zelf een boerderij met grond. En dan woon je dus voor niets :D indien je de kosten voor de paarden bekijkt.

Keizerinnnn

Berichten: 1218
Geregistreerd: 09-09-15

Re: Ons gelders trots is uitgebreid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 12:31

Inderdaad toevallig! Ze lijkt er wel op. Zie achter 2 stukjes van hoge witte benen en de kleur en brede bles heeft die van mij ook. Leuk om te zien!

vienna1987
Berichten: 647
Geregistreerd: 18-02-11
Woonplaats: leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 15:46

Veulen om trots op te zijn.

Estera

Berichten: 1056
Geregistreerd: 25-03-10
Woonplaats: Omgeving Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 18:01

Eeeh Chey, Walser zit er bij de mijne ook nog in... :D . Sam doet het super, het is geen bewegingskanon, maar hij heeft echt een karakter van goud.

Cheytjuh

Berichten: 4023
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-17 18:11

Estera schreef:
Eeeh Chey, Walser zit er bij de mijne ook nog in... :D . Sam doet het super, het is geen bewegingskanon, maar hij heeft echt een karakter van goud.


Daar gaat het ons ook meer om dan dat het bewegingskanonnen zijn :j

Allemaal bedankt voor de leuke reacties weer !

@ Bigone : Ja maar zie maar eens een beetje een redelijke hypotheek te krijgen voor wat wij nodig hebben ;) Daarbij moet alles op 1 1/2 salaris gedaan worden aangezien ik niet helemaal meegerekend wordt (te hoog risico gezondheid ivm hartaandoening) en vriendlief verdient goed maar veel ervan zijn bonussen en die mogen ook niet meegenomen worden in de hypotheek. Dan kom je al snel op huren uit en die onzekerheid zien we beiden niet echt zitten.

@ Estera : Dan heb ik helemaal goede referentie aan Sam of niet ;)

Maar wie weet in de toekomst ;) Het is wel een droom van ons om een hobbithuis te bouwen en alle beesten bij huis te hebben :D

Kreeg vanavond al bijna ruzie toen ik het over verkopen had, maar even nog niet aansnijden dus :o }:0

BigOne
Berichten: 38269
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Ons gelders trots is uitgebreid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 18:48

Wanneer je vriend die bonussen standaard elk jaar krijgt en dat kan aantonen , dan nemen sommige banken dat zeker mee. Een optie kan zijn(hebben wij ook gedaan ivm met aankoop woningen kinderen) om een goed financieel adviseur de zaken door te laten nemen. Er zijn echt wel onafhankelijke adviseurs die goed werk leveren. Wij waren 2500 euro kwijt en daarvoor heeft hij echt alles geregeld. Ook kijken ze verder , bvb naar je eventuele pensioen enz. Ik kan de naam nog wel opzoeken, topbedrijf. Grote voordeel is dat je exact weet waar je aan toe bent, wat je aankunt qua hypotheek en toch gewoon kunt blijven leven. Ook zou je niets kopen dan nog, met zoveel kosten aan paarden, die dus op eigen grond lopend gewoon 1000 euro per maand goedkoper zijn is het het overwegen meer dan waard. En ik weet niet of je in hengelo overijssel of hengelo gelderland woont maar bij deze: http://www.jaap.nl/te-koop/overijssel/t ... /overzicht of deze http://www.jaap.nl/te-koop/overijssel/t ... /overzicht . Het lijkt veel geld maar met de huidige hypotheekrentes is het onderzoeken op mogelijkheden niet verkeerd. Bij een benodigde hypotheek van 4 ton zit je op een gem, netto maandbedrag van 1300 euro. Afhankelijk van je salaris natuurlijk, deze is 60 en 30 bruto berekend.