Fries x Lippizaner kruising - naam gezocht!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lotti
Berichten: 234
Geregistreerd: 12-07-05
Woonplaats: Belgie

Fries x Lippizaner kruising - naam gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-17 17:49

Ik weet niet meteen of het hier thuis hoort, dus het topic mag best verplaatst worden indien nodig! Mijn excuses alvast. Vanwege de jonge leeftijd van het paard dacht ik dat dit de beste plek was om mijn vraag te stellen.

Vanaf November dit jaar zal ik mijzelf officieel de trotse eigenaresse kunnen noemen van deze jaarlinghengst. Hij is een bastaard, aangezien beide ouders wel de nodige papieren hebben maar vaders een goedgekeurde Friese dekhengst van het elegante type is en dit stamboek (uiteraard) geen kruisingen aanvaard. Het moederpaard is afkomstig uit Spanje. Nu noemt dit kleintje (nou ja, klein...) nog simpelweg Frans, maar hier zou ik graag verandering in zien. Ik dacht dat het misschien wel leuk zou zijn om de mening(en) te vragen van Bokt, want ik heb wel wat ideetjes maar meer zijn altijd welkom!

Voor nu staat meneer nog lekker te genieten op de wei, zoals het hoort. Ik heb nog geen hele resem aan kwalitatieve foto's maar die volgen heus nog wel! Hier toch alvast een kleine selectie.


Afbeelding

Afbeelding

en zijn mooie hoofdje...


Afbeelding

Afbeelding


Aan de vele witte haartjes die in zijn vacht te bespeuren zijn (zelfs in de manen, hier en daar!) vermoed ik trouwens dat ie niet zwart zal blijven... maar wie weet! Alvast bedankt voor jullie suggesties! <3 :j

mariettek

Berichten: 1691
Geregistreerd: 25-02-06
Woonplaats: Ermelo

Re: Fries x Lippizaner kruising - naam gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 23:39

Wat een knappe bink!

emma_evg
Berichten: 434
Geregistreerd: 08-08-15

Re: Fries x Lippizaner kruising - naam gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 23:48

Leuk beesie! Ik weet niet welke kant je edn beetje op wil qua naam. Iets chiques, of juist simpel, bepaalde beginletter, een andere naam erin verwerken...

Lotti
Berichten: 234
Geregistreerd: 12-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-17 15:04

emma_evg schreef:
Leuk beesie! Ik weet niet welke kant je edn beetje op wil qua naam. Iets chiques, of juist simpel, bepaalde beginletter, een andere naam erin verwerken...


Ik ben vooral op zoek naar een leuke naam. Hij mag chique zijn, maar ook zeker iets stouter (aangezien hij een "bastaard" is en niet bepaald een doetje }> ) Wat beginletters betreft sta ik volledig open... nu noemt ie Frans, maar die naam moet niet noodzakelijk terugkomen. ;)

Lotti
Berichten: 234
Geregistreerd: 12-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-17 15:05

mariettek schreef:
Wat een knappe bink!


Dankjewel! Ik was op slag verliefd. Heb zelfs nog even overwogen om hem "Coup de foudre" te noemen, maar dat bekt niet zo lekker. :')

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Re: Fries x Lippizaner kruising - naam gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 17:46