Veulens 2018 Klets&foto topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 13:05

Ik vind hem zo gaaf leoni. De knapperd

ik hoop van de week ook even naar max te gaan. Als beetje weer is, neem ik mn spiegelreflex camera mee

Chantal2133
Berichten: 73
Geregistreerd: 11-11-18

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 16:59

Hij is bij de Smit dus wel heel braaf als van kleins af aan. Ook wel beetje maaien met die voorbenen maar hij is een stuk sterker dan mij en gooit zijn lijf als steun tegen hem aan.. vorige keer met achter ging hij bijna op hem zitten maar hij is geduldig en lost dat heel handig op.. nu ik nog.. bedankt voor alle tips gewoon blijven oefenen maar.. en hopen dat hij niet op mij land verder kan hij al zo veel is buiten al redelijk bom proef en luistert erg goed..

JoltsjeJarig

Berichten: 9028
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 18:27

Vulina schreef:
droversrun schreef:
Vulina waarom heb jij al paarden? En is bij ons de hele groep nog een mislukte aftrek van iets wat nog steeds aardig op een veulen lijkt? :+


Haha ja, geen idee :P De wit kop is wel heel groot, maar nog wel echt puppie hoor. De springer is inderdaad al aardig paard :j


Er loopt maar 1 misbakseltje tussen. (Die waarschijnlijk gewoon normaal is, maar zo klein lijkt tussen de reuzen).

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 18:45

Hou op zeg. Hij is hartstikke leuk!

JoltsjeJarig

Berichten: 9028
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 19:52

Ben er ook erg blij en hij zit goed in elkaar

Kayleigh__

Berichten: 1072
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 15:40

Afbeelding
Beetje overbouwd :D

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 15:47

Beetje maar.. hoe groot wordt hij wel niet.

Eveyy

Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 15:56

Kayleigh__ schreef:
Eveyy schreef:
Ik vraag me wel iets af he.. mijn hoefsmid kijkt naar de stand van de voet, even op en neer lopen of de voet goed wordt neer gezet.. etc

Maar dat kan toch helemaal niet in het land waar je geen goede vlakke ondergrond hebt.. Hoe worden die juist en netjes bekapt dan?

Hier is het voorste gedeelte van het weiland verhard.
Hoefsmid bekapt ze hier in het weiland op dat gedeelte. Eigenaar opfok houd veulen vast en houd met stem de rest op afstand. Bij de kleintjes dus die steun van het hooi.

Oh ja, dan snap ik het!

Kayleigh__ schreef:
Beetje overbouwd :D

Tikje :')


plutolover schreef:
Beetje maar.. hoe groot wordt hij wel niet.

Ben ook benieuwd.. Of ben jij misschien heel klein? haha

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 22:49

pradadaan Nacho blijft toch 1 van mijn favorieten <3
Kimvicious bo groeit ook lekker!
Kayleigh__ hahah harry lijkt me echt zo'n lief leuk sulletje die alles prima vind
billionache die van jou spreekt mij altijd zo aan vind hem echt een leuk koppie hebben
voyou die van jou ziet er al zo volwassen uit aan de voorkant knap beestje is het ieder geval.
Luf_Midnight wat voor ras is die valk? en hoe gaat het met je tinkertje ?
Pluk_01 welkom en gefeliciteerd met je aanwinst heel veel plezier er mee!
Vulina wat groeit die van jou mooi totaal niet overbouwd ofzo en die vlek zo leuk!
Pino96 voor jou is het straks zeker zo opstappen en wegrijden met benji? zo makkelijk leuk diertje lijkt het mij.
xLeoniee wow die van jou groeit mooi ben benieuwd over 2 jaar.
Kayleigh__ lekker overbouwd hahaha


zo ook weer bijgehouden hahaha.

sommige van jullie vroegen hoe en wat met zijn immuunsysteem als ik het goed heb begrepen kan ie daar gewoon over heen groeien. en vermoed zelf dat de wormen heb flink hebben gepest.. ik ben wel gestopt met supplementen geven na de laatste bloedonderzoek hij krijgt straks na de castratie nog extra vitamine van bij dr bij aangezien die weer aan de antibiotica moet..

maar voor de rest gaat het enorm goed met hem lekker veel praatjes niet echt hengsten gedrag maar gewoon niet aan de kant willen gaan of gewoon heel snel door het poortje heen als je een ander paard er in of er uit wil doen uit de wei..

navaldie is vrij makkelijk bij de hoefsmid heeft wel wat last van evenwicht maar blijft netjes staan
zo zit mijn hoefsmid er bij of zijn voetjes netjes te vijlen hahaha
Afbeelding

ik had vandaag een foto van hem gemaakt samen met mijn bijrijpaard stonden ze gezellig naast elkaar gebeurd weinig maar die van mij lijkt wel bijna even groot te worden mijn bijrijpaard is 1,63 en navaldie had ik in juni toen opgemeten op 1,54



Afbeelding
Afbeelding

Luf_Midnight
Berichten: 3534
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Hoorn

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 10:57

Trysteffie D'leh is een nrps. Met tinkie Serai gaat het redelijk nu wel weer een snotneus maar hij groeit als kool!
Wat fijn dat ze zo braaf zijn bij de hoefsmid. Daar moet dleh echt nog even in oefenen. Bij mij is hij heel braaf maar hij is net zo eenkennig als ze moeder.

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 14:41

even nieuwe fotos gemaakt van mijn kanjer :D
heb hem nog niet geprobeerd te meten, denk niet dat dat in mn eentje een succes gaat worden :+ dan kan ik eens de 'exacte' cijfers bijhouden ipv ongeveer :)

Afbeelding
Afbeelding

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 17:08

Zoooo wat een joekels zitten ertussen zeg!

Welkom Pluk_01 :D

Pino96 ahh wat heerlijk nuchter zeg!! Zeiltje hebben we hier ook al een paar keer geoefend maar er overheen leggen is nog niet gelukt bij de mijne haha :+

Hoefsmid nog niet heel veel ervaring mee hier. Hij is met 5 maanden een keertje geweest, nu maandag voor de tweede keer! Ik probeer zelf wel veel te oefenen met voetjes geven maar dat blijft toch een dingetje bij de mijne :=

xLeoniee leuk he die vergelijkingsfoto’s, doe ik ook regelmatig! :D Hij is echt heel knap al zeg!!

Kayleigh__ haha heerlijke foto zo :)) echt grappig om te zien hoe ze uit verhouding zijn en het iets later weer helemaal is bijgetrokken!

trysteffie fijn dat het beter gaat!! Ik duim mee dat die idd later geen problemen meer ondervindt van zn immuunsysteem, maar in elk geval positief dat hij weer praatjes heeft haha!

Melewel94 ahh wat een dropje! In je eentje meten is idd niet handig, kan ik van meespreken :+ al lukt dat tegenwoordig wel gewoon haha


Vandaag de camera nog eens meegenomen naar stal. Het is verrekt moeilijk foto's maken van een jaarling die als een hondje achter je aan loopt :')

Afbeelding

Afbeelding

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 19:05

welkom pluk_01

leonie: hij groeit echt snel!!
melewel94: wat wordt hij toch knap!!

trysteffy: die van jouw wordt ook al groot zeg.


Vandaag bij maximus geweest. Hij wordt ook groot. Kwam wel achter dat de Bult er nog wel zit maar wel kleiner is. Of het komt omdat zijn hoofd gegroeid is of beide. hij valt in ieder geval minder op. Mocht die er nog zitten zodra ze weer de loopstal in gaan. Laat ik weer een dierenarts komen en eventueel misschien een foto mits dat op locatie kan.

Hij heeft er geen last van dus zie geen meerwaarde van naar de kliniek te brengen. Het wordt in ieder geval niet groter.

Tja en als het een schiefel is dan hoort het bij hem. Stanley heeft ook een bultje op zijn kaakbot onderop. Volgens da is dat ontstaan door wisselen. Hij heeft het ook al jaren en geen last. Maar dat zie je niet omdat het aan de onderkant zit.

De bult valt alleen wat op als je in een behaalde hoek een foto maakt.. Dus ik hoop nog steeds dat het weg trekt. haha want nu is het een doorn in het oog :P voor mij haha. Maar max heeft best wel jukbenen.



Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 19:20

oja harry heb ik ook even op de foto gezet
Afbeelding
Afbeelding

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 17:21

Knappe jaarlingen weer allemaal :j Zag wel wat dikke buikjes met ribjes, ontwormen jullie ook allemaal regelmatig met pyrantel?

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 17:25

Ik heb een strak schema om te ontwormen moet in oktober weer Ontwormen maar dan tegen lintworm enzo.

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 17:27

Nurioso had er zin in vandaag.. Stuks uit een filmpje..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Nirvana wat minder zin :')
Volgens mijn zus, die ernaast woont, staat hij bijna nooit stil. Ik zie hem alleen maar vreten..
Afbeelding

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 17:28

trysteffy schreef:
Ik heb een strak schema om te ontwormen moet in oktober weer Ontwormen maar dan tegen lintworm enzo.


Lintworm komt bijna niet voor.. Spoelworm des te meer. Wat voor schema gebruik je?

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 17:30

Mijne is vlak voor verkoop nog ontwormd met strongid en die mocht hij nog eens hebben volgende week volgens de DA.

Mijn eigen DA komt binnenkort ook voor een extra checkup want hij moet z'n entingen nog krijgen.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 17:43

Hier houdt de opfok alles bij kwa ontworming

Kayleigh__

Berichten: 1072
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 17:53

Willeke; Max word echt al een mooie haf. Tnx voor de foto’s van Harry!

Eevy; ik ben 1.68 :P

Trysteffy; wie is wie? Jeetje wat is die van jou al groot met een wijs koppie. Zie bijna geen verschil :oo
Goed om te horen dat het goed kan komen met zijn immuunsysteem.

Wat een lieverd, Melewel!

Regreso blijft een leukerd! Hij ziet er mooi uit!

Vulina; grappig die naam Nurioso. Mijn eerste Harry (ja, die naam achtervolgt mij) was er een van Purioso. Niet dat ik verstand heb van bloedlijnen ofzo, maar sindsdien heb ik een voorliefde voor alles wat op urioso eindigt :+
Wat een joekels heb je daar staan zeg! Die paarden zijn al compleet klaar en in verhouding :oo

Harry gaat mee met het ontwormschema op de opfok / in samenwerking met een dierenarts. Hij word inderdaad regelmatig ontwormd met oa Pyrantel. Goed dat je het opmerkt!

Cioccolato

Berichten: 6608
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 18:37

Hier pyrantel gedaan laatst :j

Op hoeveel kg ontwormen jullie Kwpn jaarlingen van zo'n 1.50 a 1.60 groot?

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 18:59

Hier worden de jonkies gelijk met de ander paarden ontwormd. Maand geleden nog mestonderzoek gedaan van de jonkies en die waren schoon :) toch altijd fijn om te weten.

Wat een reuzen Vulina! Altijd leuk dat spelen !

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 19:01

Vulina schreef:
trysteffy schreef:
Ik heb een strak schema om te ontwormen moet in oktober weer Ontwormen maar dan tegen lintworm enzo.


Lintworm komt bijna niet voor.. Spoelworm des te meer. Wat voor schema gebruik je?



Ja die bedoel ik spoelworm.

Van mijn dierenarts die zei dat ik tot het voorjaar 2020 elke 12 weken moet ontwormen hij heeft nu 2 wormenspuiten dan gehad tegen bloedworm. En de volgende word spoelworm.


@cioccolato ik vond het lastig met de antibicota wist ik dat ik 300 kilo moest geven en had met de ontworming iets van 350/400 kilo geven.

@kayleigh_ die met het halster om is navaldie heb hem vandaag weer opgemeten en is nu 1,56 ik denk dat hij groter word dan 1,65 denk tegen de 1,70 aan word ie.!

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 19:30

Ik geef ze voor 350 tot 450 kilo, afhankelijk van de bouw van het paard..