Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 255 [ 6364 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 255  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Veulens 2018 Klets&foto topic

 
Profiel   

Ik praat voor mijn andere tinker veulen in de 2017 veulen groep mee en het viel me op dat er voor 2018 nog geen groep was! Toch altijd leuk al die veulentjes bij elkaar te zien leek mij.

Hier is op 12 april ons veulen geboren , een tinkerhengst met de naam Hof Ter Baet's Sparrow.
Hij was een verassing want we hebben mama schijnbaar drachtig gekocht, ze is in Ierland gedekt.

[ img ]

Benieuwd naar jullie veulentjes *\o/*
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 12:50 



 
Profiel   

Leuke verrassing hoor! Ik kijk uit naar de andere foto's

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-18 19:35 



 
Profiel   

Wat een leuke!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-18 18:34 



 
Profiel   

Wij hebben een veulen gekocht
[ img ]

Het is een kwpn hengst veulen.
Ik vind het ook leuk, om veulentjes die dit jaar geboren zijn te volgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-18 18:37 



 
Profiel   

Ik meld mij ook. Wij hebben ook een veulentje gekocht. Is ons eerste veulen dus heel spannend maar ook heel leuk. Zijn een aantal weken geleden wezen kijken en rond september komt hij onze kant op.
[KS-ITP] Daar is Super Duper Dual Jac!

Opfok zijn wij nu mee bezig. Staan bij mijn opfok keuze 1 op de wachtlijst en hebben al wel een back-up gevonden. Wil nog bij een opfok kijken, maar die is nu nog even niet open voor bezoek.
Ben benieuwd waar jullie veulens komen te staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-18 08:37 



 
Profiel   

Leuk ik wil me ook aanmelden.

Ik heb een haflinger veulen ‘gekocht’.

Naam Maximus fan ‘e melkemahoeve
[ img ]
[ img ]

[KS-ITP] ontmoet Maximus fan 'e melkemahoeve.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-18 09:23 



 
Profiel   

Leuk! Mijn veulentje is op 23 april geboren, een mooi bruin merrieveulen!

Next Style (In Style x Havidoff) - geboren 23 april 2018

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-18 11:02 



 
Profiel   

Gaan jullie veulens de opfok in? Of aan huis?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-18 21:53 



 
Profiel   

Ik wil ook alvast volgen mijn veulentje moet nog even geboren worden

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-18 21:55 



 
Profiel   

Mijne kan ook elk moment geboren worden! Dus ik volg alvast lekker mee :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-18 21:58 



 
Profiel   

plutolover schreef
Gaan jullie veulens de opfok in? Of aan huis?

Opfok. Bij jou ook?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-18 07:29 



 
Profiel   

Spannend Leonie en luf_midnight!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-18 07:30 



 
Profiel   

Bij mij gaat hij Ind naar een opfok die heel goed aangeschreven staan. Ze leren ook de basis op een rustige manier. Dus niet een opfok 3 jaar in land en eigenaar van de opfok controleert ze.

Nee ze leren hier ook vast staan tijdens eten. (Blijven ze bij staan, stel veulen wilt hangen zetten ze hem na voren) willen ze in zomertijd wel eens de benen afspuiteb. Komen ze ook regelmatig in handen. Dit mag ik uiteraard ook zelf doen.

Ergens heb ik zoiets ja maar ik wil het zelf allemaal doen.. (kan ook) maar aan de andere kant denk ik, het is juist goed dat ook andere mensen met hem bezig zijn. En aangezien ik geen ervaring heb met zulke jonge paarden. Vind ik t wel fijn.

Voor de rest zijn t gewoon jonge paarden en doen ze niks anders dan eten/slapen/spelen en groeien

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-18 08:03 



 
Profiel   

Welke opfok is dat? Staan nu bij 1 op de wachtlijst die precies klinkt als die van jou. In Breukelen.
Voor een back up zijn wij nu aan het kijken, maar zijn er bijna uit welke dat word. Hoop nog steeds op die in Breukelen, maar daar zijn we afhankelijk van wat er geboren word of er dan plek is voor een hengstje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-18 08:13 



 
Profiel   

Kayleigh__ schreef
Welke opfok is dat? Staan nu bij 1 op de wachtlijst die precies klinkt als die van jou. In Breukelen.
Voor een back up zijn wij nu aan het kijken, maar zijn er bijna uit welke dat word. Hoop nog steeds op die in Breukelen, maar daar zijn we afhankelijk van wat er geboren word of er dan plek is voor een hengstje.


Ind die in Breukelen.

Ik had vorig jaar al een plek gereserveerd voor een hengst

Tijdens de zomervakantie in Oostenrijk waar vriendlief en ik bij een haflinger stal wezen kijken. Met haflingerveulens. Zei me vriend ineens hoe duur is een opfok. En Breukelen ‘ kende’ ik al is een stal 10-15 min rijden voor mij. Dus ik zegt zo en zo. Dus ik vroeg voor de gein mag ik dan een veulen? Hij: ja hoor. Dus ik na me vakantie afspraak gemaakt en wezen kijken en gelijk gereserveerd.


Het grappige van t verhaal is. Ik heb nooit echt om een veulen/2e paard gevraagd/gezeurd. Heus wel keer over gehad soort van omdat mijn huidige haf nu 20 wordt en lichte vorm atrose heeft. En ik zonder paard echt in een diep gat val.(net als vele mensen)

Maar nog leuker is. Toen onze relatie wat sirieuzer werdt had hij zoiets van nou na Stanley (mijn volwassen haf) neem je maar een bijrijdpaard. Nu zijn we bijna 5 jaar samen en heb ik 2 paarden.

Mijn vriend verdiend meer dan ik. En dus vind ik wel fijn dat hij achter me staat. En dat hij t Oke vind.

Welke opfoks heb jij nog op t oog dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-18 15:24 



 
Profiel   

plutolover schreef
Kayleigh__ schreef
Welke opfok is dat? Staan nu bij 1 op de wachtlijst die precies klinkt als die van jou. In Breukelen.
Voor een back up zijn wij nu aan het kijken, maar zijn er bijna uit welke dat word. Hoop nog steeds op die in Breukelen, maar daar zijn we afhankelijk van wat er geboren word of er dan plek is voor een hengstje.


Ind die in Breukelen.

Ik had vorig jaar al een plek gereserveerd voor een hengst

Tijdens de zomervakantie in Oostenrijk waar vriendlief en ik bij een haflinger stal wezen kijken. Met haflingerveulens. Zei me vriend ineens hoe duur is een opfok. En Breukelen ‘ kende’ ik al is een stal 10-15 min rijden voor mij. Dus ik zegt zo en zo. Dus ik vroeg voor de gein mag ik dan een veulen? Hij: ja hoor. Dus ik na me vakantie afspraak gemaakt en wezen kijken en gelijk gereserveerd.


Het grappige van t verhaal is. Ik heb nooit echt om een veulen/2e paard gevraagd/gezeurd. Heus wel keer over gehad soort van omdat mijn huidige haf nu 20 wordt en lichte vorm atrose heeft. En ik zonder paard echt in een diep gat val.(net als vele mensen)

Maar nog leuker is. Toen onze relatie wat sirieuzer werdt had hij zoiets van nou na Stanley (mijn volwassen haf) neem je maar een bijrijdpaard. Nu zijn we bijna 5 jaar samen en heb ik 2 paarden.

Mijn vriend verdiend meer dan ik. En dus vind ik wel fijn dat hij achter me staat. En dat hij t Oke vind.

Welke opfoks heb jij nog op t oog dan?

Fijn ook dat je vriend er ook achter staat! Hier gelukkig ook, mijn vriend is gek op dieren en vind het prachtig. Waren juist niet echt van plan een veulen te kopen. Wilden pas volgend jaar gaan kijken voor een beleerd paard, maar deze kwam ik tegen op fb en was op slag verliefd :D
Wel spannend, maar ook heel erg leuk om het nu allemaal zelf te doen vanaf het begin. Is toch wel heel speciaal.

Omdat wij dus pas dit jaar een veulen hebben gekocht is er bij breukelenhof dus niet zeker plek. Omdat er dus plekken gereserveerd zijn zoals jij toen op tijd hebt gedaan. Dus we zijn een beetje afhankelijk van hoeveel hengstjes er geboren worden van die gereserveerde plekken. Breukelen is wel ideaal, fijn gevoel bij de opfok en ook nog eens dichtbij.
In Stoutenburg zit ook een op het oog fijne opfok. Fijn gevoel daarbij, maar willen ook nog bij Lelymare kijken. Stukje verder weg en wat duurder, maar wel veel ervaring, veel weidegang en vooral zijn eigen ras. Alleen deze is nu nog niet te bezoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-18 19:58 



 
Profiel   

Mijn veulentje breng ik naar Stal Willig in Abcoude. Daar heb ik ook mijn merrie gekocht en zij hebben daar ook 2 veulens uit mijn merrie gefokt en fokken zelf ook jaarlijks wat kleintjes. Lekker kleinschalig op een mooie locatie met super fijne mensen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-18 17:17 



 
Profiel   

Zal ik me ook maar melden dan?

Ik heb een 2017 veulen maar toen werd mijn vriend laatst ontzettend verliefd op een hengstveulen die bij de HH stond toen ik mijn merrie bracht. Dus overlegd met de HH en komt meneer in september mijn kant op als alles goed gaat :)

Noardcouper's Hayden
Welsh sectie A
vader is Heideparks Him
[ img ]

Over de opfok, Hayden gaat naar een vrouw die een aantal welsh hengstjes heeft. Dan staat hij mooi met soortgenootjes en hoef ik ook niet bang te zijn dat ie ondergelopen wordt door een veulen wat 1.80 wordt en minstens paar keer zo zwaar en groot is :7 Bijft hij gewoon staan 24/7 op weide met schuilhok en hooi totdat het niet meer gaat of ik hem naar huis haal :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-18 17:52 



 
Profiel   

Welkom!!! Je knapperd uit 2017 mag er van mij ook bij

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-18 17:53 



 
Profiel   

Dankje! Ja ik ga lekker zo. Veulen 2017, veulen 2018 en hopelijk is mn merrie drachtig en heb ik straks ook een 2019 veulen! :+ Zijn er ook mensen waarvoor het hun eerste paard/veulen is? Dat lijkt me bijzonder <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-18 17:55 



 
Profiel   

Geen idee meer of ik al vermeld had

Maar heb ook een topic over Maximus

[KS-ITP] ontmoet Maximus fan 'e melkemahoeve.

Reactie zou leuk zijn :+

Voor mij is het Ind eerste eigen veulen en mag straks me huidige hafje opvolgen die wordt over paar dagen 20. Hij loopt nog prima en je kan zeker niet merken dat hij 20 is. Hij blijft zich zelf verbeteren enz.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-18 17:55 



 
Profiel   

Haaalllooo!
Hier 2 weken geleden een kleine knappert gekregen. Zie onderschrift voor veel foto's. Moeite waard :))

[ img ]

Zij blijft lekker aan huis met het veulen dat in juli/augustus nog geboren gaat worden (hopelijk, als alles goed gaat). En wat jong spul of misschien wel de drachtige jonge merrie straks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-18 17:58 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met t veulen cioccolato. Hopelijk wordt er een gezond veulen geboren

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-18 20:19 



 
Profiel   

‘Mijn’ veulen (gefokt door meassi@bokt.) doet t super. Morgen een week oud en hij groeit als kool. Ben benieuwd hoe groot hij gaat worden. Ik zelf ben 1.60 dus hoop dat hij rond 1.50 blijft hangen haha.

Mams is 148. Paps 1.50


[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-18 21:28 



 
Profiel   

Ach, wat schattig allemaal! Een topic om vrolijk van te worden. :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-18 09:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 255 [ 6364 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 255  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen