Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 253 van de 255 [ 6364 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 250, 251, 252, 253, 254, 255  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Veulens 2018 Klets&foto topic

 
Profiel   

Ja zeker, gelukkig wel :) ze is gezond en wel, merk wel dat ze wat vatbaarder is voor rondvliegende virusjes en op een of andere manier houden we haar altijd goed in de gaten maar het is eigenlijk mooi meer fout gegaan gelukkig!

Sorry Plutolover, had over je berichtje heen gelezen. Sterkte!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 22:08 



 
Profiel   

Even terug aan het lezen, was afgelopen maanden wat met mijn hoofd bij de paarden. Negen april een dochtertje gekregen <3

Janinev wat verdrietig!
Plutolover wat een pech. Kan/mag hij straks alles weer? Hoe gaat het herstel?

Mijn driejarige geniet nog van het jong zijn. Afgelopen 7 weken weer 2 centimeter gegroeid. Nu 160 groot. Volgend jaar wil ik hem pas zadelmak maken. Helaas staan ze nu de nachten weer binnen vanwege de nattigheid

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 21:29 



 
Profiel   

Tijdje niet gereageerd, sorry..

Onze 2018 hengst is verkocht.. Hij is terecht gekomen bij een olympisch amazone, dus hopelijk gaan we nog veel van hem horen!
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 12:40 



 
Profiel   

Ohhh wat leuk! Ik dacht al waar herken ik hem van, vast een hele goede plek. Hopelijk gaan we nog veel van hem horen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 13:37 



 
Profiel   

droversrun schreef
Jeetje Janine wat ontzettend verdrietig!! Sterkte...

Nijn <3 wat is ze knap, echt als veulen al een zwak voor gehad.

Gefeliciteerd pradadan, Nacho is super knap aan het worden!

Voor de rest wat een grote paarden zijn onze veulentjes al geworden. Ik lees hier regelmatig mee maar reageer eigenlijk nooit. Leuk om te zien zo iedereen al lekker bezig en de paardjes zo groot al :)

Guusje doet het ook goed, ze heeft wel echt een tik gehad in de groei door 2 keer zo ziek te zijn geweest in de opfok. Blij dat we haar vorig jaar al hebben opgehaald. Hier doen we alleen nog maar een keer in de week aan de longe en een keer in de week voor de kar. Ookal is ze ‘al’ 3,5 ik vond haar echt nog te iel om op te klimmen. Nu heb ik zelf eerst even focus op de laatste selecties voor Tokyo dus kan nu even niet iets breken :+ denk over een maandje eens rustig aan beleren. Eerst nog lekker een beetje groeien :)


Aaahhh Guusje... wat leuk haar weer te zien. Wordt ze verkocht? Wij hebben nog contact gehad op de dag dat ibbeltje werd geboren. Zo leuk je weer tegen te komen hier. Ibbeltje is net zadelmak. Gaat super..heeeeel erg rustig aan hoor. Super leuk lief meisje geworden. Hoe gaat het verder met jou??
[ [url=m/wFHsHW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/OO5dbp.jpg]Afbeelding[/url] ]
Alweer een paar weken terug.

Ze is trouwens voor de verkoop. Mocht iemand nog iemand weten die een niet al te grote friese merrie zoekt, sport gefokt en enkelspan beleerd, voor een normale prijsklasse let me know. Uiteraard alleen voor een gouden stalletje


Aaahhhh Guusje!! Wij hebben nog contact gehad toen ibbeltje werd geboren..wat leuk je weer tegen te komen. Alles goed? Guusje voor de verkoop??
Ibbeltje nu ;-)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 18:43 



 
Profiel   

Vulina schreef
Tijdje niet gereageerd, sorry..

Onze 2018 hengst is verkocht.. Hij is terecht gekomen bij een olympisch amazone, dus hopelijk gaan we nog veel van hem horen!
[ [url=m/ih7ofy.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/VuXGz3.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ow wat leuk! Ik zag op haar instagram idd al foto’s en filmpjes voorbij komen en dacht hé dat paard komt mij wel bekend voor haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 19:01 



 
Profiel   

Vulina, oh wat leuk, daar gaan we nog veel van zien dan!

Timmie, zo Ibbeltje is ook al echt paard. Knap!

Trysteffy, hoe gaat het nu met Navaldie?

Hier zijn afgelopen week mooie foto's gemaakt, zo blij mee! <3

[ITP] Knappe Vie en Pablo in de avondzon!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-21 09:46 



 
Profiel   

Wat zijn sommige paarden al heel mooi bespierd zeg!! wow.

Met maximus gaat het goed. Gister opgehaald en prognose is goed! Wel zal het even duuren voordat hij weer hij land op mag.. Volgens de brief mag dat pas als gallop in de training kan... Maar max is nog niet in training. Dus moet hij extra op boxrust en daarna rustg opbouwen met paddock ofzo..

Hij moet nu zeker nog 2 weken op boxrust en daarna boxrust en wandelen. En daarna kan rustig het 'werk' (wat hij nog niet doet) opgebouwd worden. Dus ga ik tegen die tijd wel even mailen hoe ik beste alles op kan bouwen.

Het wandelen doe ik dan in een rechthoekige longeerbak van 10x20 denk ik, mocht hij weg schieten omdat hij energie te veel heeft loopt hij in ieder geval niet los op het erf haha. Maar zelf ga ik 21 juni op vakantie tot de 28e en in die week kon ik dan opbouwen met wandelen. MAar dat schuif ik dus een week op dus moet hij week langer op boxbox rust.

Helaas heeft hij wel een beetje stress en dan uit zich in jeuk.. Ik hoop dat hij met aug het land weer op mag.. Maar we gaan het zien rustig opbouwen. Miss het uitbouwen ipv paddock op een klein landje ofzo. Moet daarover even nog contact op nemen met de dierenarts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-21 12:49 



 
Profiel   

Ja met Navaldie gaat het nu weer goed hij had begin april een snee net onder zijn kogel vermoedelijk door zijn maatje gekomen die heeft ijzers en perongeluk tegen aan getikt ofzo. Maar dat moest geniet worden en is na 3 weken echt goed genezen. Maar hij zou eigenlijk per 1 mei vakantie hebben maar dat werd toch eerder. Heb er 2/3x echt los in de bak gereden zonder te longeren hij was super braaf! Dus ook wel dik verdiend en pak hem in september weer op hij mag lekker verder groeien hij is nu 3 en merk sinds hij op het gras weer staat echt aan het groeien weer is.

Heb vorige week voor het eerst tegelijk met mijn bijrijpaard gewandeld zonder iemand er bij langs de weg echt super braaf en geen stap verkeerd terwijl ik met 2 paarden tegelijk wandelde.

En afgelopen weekend hebben we een schriktraining gedaan op vreemd terrein wat ie echt super deed zo braaf en heel lang volgehouden ook. En ook voor het eerst in een vreemde trailer in een 2 paards met een soort van vreemd paard staat wel op de zelfde stal maar nooit samen gestaan. Iedere dag begin ik hem steeds leuker te worden.
Hij is nu ook lekker aan het puberen weer eigenwijs onder de draden door en ook weer links om keert weer terug naar de wei :’)

Foto van zijn sneetje toen
[ img ]
[ img ]

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-21 21:59 



 
Profiel   

@Janinevv oh wat vreselijk om te horen, heel veel sterkte nog!

@paardjes123 gefeliciteerd met je dochtertje!

@vulina: gaaf dier blijft het! Ben benieuwd hoe die zich verder gaat ontwikkelen. Waar staat hij nu?

@San_ner: super toffe foto's! Pablo wordt ook al een echt paard zo!

@plutolover ah arme max, boxrust is nooit leuk zeker voor die jonkies :(:) hopelijk een snel en vlot herstel!

@trysteffy knap hoor zo op vreemd terrein! Dat doe ik met de mijne nog niet na :+


Hier gaat alles zijn gangetje. Regreso heeft een flinke klap gehad van de verhuis, was echt zooo hard ingevallen van de stress en wilde de eerste dagen niks eten... Inmiddels weer flink bijgetrokken en alle wintervacht eindelijk kwijt.

We focussen ons nu echt op grondwerken en 1 a 2 keer per week een kwartiertje longeren. Voor nu ff genoeg zo want hij is echt nog heel baby. Dus het wordt even aankijken of we er dit najaar al een keer op gaan of pas volgend jaar.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 11:54 



 
Profiel   

Hier doet mijn 2018 veulen niet heel veel meer dan genieten en dekken :P
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-21 20:00 



 
Profiel   

StalMelyn schreef
Hier doet mijn 2018 veulen niet heel veel meer dan genieten en dekken :P
[ [url=m/KZipU1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0l2jBY.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ik ben enorm benieuwd naar zijn nakomelingen vind hem zo leuk namelijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-21 20:37 



 
Profiel   

Wat een rotleven heeft die StalMelyn :D. Hij is wel echt superknap!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-21 21:41 



 
Profiel   

Timmie06 schreef
droversrun schreef
Jeetje Janine wat ontzettend verdrietig!! Sterkte...

Nijn <3 wat is ze knap, echt als veulen al een zwak voor gehad.

Gefeliciteerd pradadan, Nacho is super knap aan het worden!

Voor de rest wat een grote paarden zijn onze veulentjes al geworden. Ik lees hier regelmatig mee maar reageer eigenlijk nooit. Leuk om te zien zo iedereen al lekker bezig en de paardjes zo groot al :)

Guusje doet het ook goed, ze heeft wel echt een tik gehad in de groei door 2 keer zo ziek te zijn geweest in de opfok. Blij dat we haar vorig jaar al hebben opgehaald. Hier doen we alleen nog maar een keer in de week aan de longe en een keer in de week voor de kar. Ookal is ze ‘al’ 3,5 ik vond haar echt nog te iel om op te klimmen. Nu heb ik zelf eerst even focus op de laatste selecties voor Tokyo dus kan nu even niet iets breken :+ denk over een maandje eens rustig aan beleren. Eerst nog lekker een beetje groeien :)


Aaahhh Guusje... wat leuk haar weer te zien. Wordt ze verkocht? Wij hebben nog contact gehad op de dag dat ibbeltje werd geboren. Zo leuk je weer tegen te komen hier. Ibbeltje is net zadelmak. Gaat super..heeeeel erg rustig aan hoor. Super leuk lief meisje geworden. Hoe gaat het verder met jou??
[ [url=m/wFHsHW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/OO5dbp.jpg]Afbeelding[/url] ]
Alweer een paar weken terug.

Ze is trouwens voor de verkoop. Mocht iemand nog iemand weten die een niet al te grote friese merrie zoekt, sport gefokt en enkelspan beleerd, voor een normale prijsklasse let me know. Uiteraard alleen voor een gouden stalletje


Aaahhhh Guusje!! Wij hebben nog contact gehad toen ibbeltje werd geboren..wat leuk je weer tegen te komen. Alles goed? Guusje voor de verkoop??
Ibbeltje nu ;-)

[ [url=m/wFHsHW.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat leuk om Ibbeltje ook weer te zien! :D Hoe groot is die nu?
Guusje is helaas voor de verkoop ja, in het jaar dat guusje geboren is ben ik erachter gekomen dat ik MS heb en dus helaas achteruit ga. Ik kan mij nu niet meer dan op 1 paard focussen en daardoor moet Guusje helaas weg. Haar moeder heb ik ook moeten verkopen maar staat nog wel bij ons op stal. Dus nu hebben we moeder en dochter nog even samen staan, dat is zo leuk <3

@Stalmelyn, potverdorie zo jong en dan zo knap, wat een prachtige hengst <3
@Billionache; hij heeft echt nog precies het zelfde koppie als toen hij veulen was. Leuk om te zien. Snap dat je lekker rustig aan doet met hem :)
@Trystreffy; lastig plekje daar, maar fijn dat het inmiddels goed genezen is.
@Plutolover, sterkte met Maximus, hopelijk gaat het snel de betere kant op. Nooit fijn om je paarden gestresst te zien...

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-21 10:23 



 
Profiel   

Droversrun wat een nare beslissing. Gelukkig heb je ze voor nu nog heel even samen...probeer er nog even van te genieten.
Voor jou ook heftig nieuws. Je rijdt nog wel zag ik. Dat is heel fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-21 13:31 



 
Profiel   

[ img ]

Ik heb een tijdje niet gereageerd. Erg druk geweest en sinds 1 mei staat Novi op stal.
Ze doet het echt super goed alleen een bitje (hoofdstel) in vindt ze doodeng. Iemand tips voor ons?
Halster om gaat zonder problemen en de rest ook. We hebben het een paar keer geprobeerd in alle rust. Zijn nu gewoon met alleen het halster aan het longeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 15:11 



 
Profiel   

Moet zeggen dat de mijne er heel makkelijk was, maar pak gewoon een los bit. Met je handen het bit voorstellen, en zelf laten uitpuzzelen wat de bedoeling is. Raakt ie het aan met z'n neus, belonen. En zo stapje voor stapje verder. Dit maakt hem ook zelfzekerder :)
Mijn jonkie pakt het al aan als ik hem nog maar voor z'n neus hou _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 21:20 



 
Profiel   

Melewel94 schreef
Moet zeggen dat de mijne er heel makkelijk was, maar pak gewoon een los bit. Met je handen het bit voorstellen, en zelf laten uitpuzzelen wat de bedoeling is. Raakt ie het aan met z'n neus, belonen. En zo stapje voor stapje verder. Dit maakt hem ook zelfzekerder :)
Mijn jonkie pakt het al aan als ik hem nog maar voor z'n neus hou _O-


Thanks voor de tip! Ga ik daar mee aan de gang.
Iets op haar rug of aan haar benen doet haar ook echt Niks, maar bitje vindt ze maar een gek ding haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 08:44 



 
Profiel   

Ik doe het gewoon in zoals ik elk paard het in doe. Alleen dan nog met wat lekkers.
Nooit problemen mee.
Soms de eerete keer hoofd hoog, maar dan pak ik het hoofdstel zo vast dat ik het hoofd tegen kan houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 13:30 



 
Profiel   

Hier heb ik er voor het eerst opgezeten! *\o/*

Vorige week heeft hij zijn eigen zadel gekregen.
Dat weekend kwam ook het meisje die me helpt met het hele proces. Met hangen was hij al zo lief en hij voelde zo vertrouwd.
Daarna erop en een klein beetje rondgestapt. Zo blij mee!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-21 07:29 



 
Profiel   

Wat goed San_ner! Jij komt niet meer van je roze wolk af ;)

Het was zooooo benauwd gister. Niet eens veel gedaan maar hij was goed nat haha. Lekkere bak voer en verfrissende douche verdiend! Zo trots hoe m'n guppie eruit ziet <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-21 08:29 



 
Profiel   

San_ner schreef
Hier heb ik er voor het eerst opgezeten! *\o/*

Vorige week heeft hij zijn eigen zadel gekregen.
Dat weekend kwam ook het meisje die me helpt met het hele proces. Met hangen was hij al zo lief en hij voelde zo vertrouwd.
Daarna erop en een klein beetje rondgestapt. Zo blij mee!

[ [url=m/llQ3zn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Super!

Mijn bruine is ook zadelmak. Ik had iemand laten komen, die had zelden zo'n brave gehad met zadelmak maken. Gisteren was de vijfde keer, en toen ben ik er ook voor het eerst opgegaan. Ik had toch van deze echt niet verwacht dat ie zo makkelijk zou zijn. Hij kan echt wel lastig doen op verschillende dingen.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-21 10:24 



 
Profiel   

Zo een tijdje niet meer op bokt gekeken en iedereen is al lekker bezig met onze niet meer zo kleine baby’s :))

Wat gaat dat snel Veerle! Ideaal! Hier doen we het rustig aan, heb nu gezeten, gestapt en gedraafd aan de lijn :D
Doen jullie eerst galopperen aan de lijn nog of stappen en draven los en later galopperen?
Twijfel een beetje :=
Ze is in ieder geval kuikenmak en heeft nog geen stap verkeerd gezet <3

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 12:12 



 
Profiel   

Hier ging ie direct los, dus helemaal niet aan de longe gereden. Eerste rondje was hangen en toen had ik m aan de hand. Tweede rondje zitten en direct los. Wel voorbereid natuurlijk met longeren en dergelijke.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 13:06 



 
Profiel   

Galop niet aan de longe, daar hebben ze vaak de balans niet voor.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 15:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 253 van de 255 [ 6364 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 250, 251, 252, 253, 254, 255  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen