Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 254 van de 255 [ 6364 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 251, 252, 253, 254, 255  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Veulens 2018 Klets&foto topic

 
Profiel   

Hier eerst aan de longe de eerste draf pasjes eruit laten komen. Ben daarna met de mijne gelijk los gegaan omdat het goed voelde. Tot nu nog enkel stap en draf voor het stuur erop te zetten, maar als ie aangalloppeerd dan maak ik er wel gebruik van.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 19:03 



 
Profiel   

Oh wat zijn jullie lekker bezig!

Navaldie is verhuisd van stal staat nu lekker dag en nacht buiten op de paddock met keuze overdag of ie op het weitje wilt staan maar kiest eerder voor zijn hooi. Alleen met slecht weer zoals aankomende nacht staat ie binnen.
Ik ben hem ook weer lekker aan het oppakken.
Ik zit alleen in dubio meiden…
Ik ben Navaldie natuurlijk nu aan het oppakken doe lange teugelen longeren. Bijna 2 weken.
Maar de longeerkraal is rete zwaar echt heel zwaar zakt zo wat tot aan zijn kogel weg…
En we mogen niet in de rijbak longeren.
Ik had een helle schema van iedere week iets er bij zoals longeersingel en daarna zadel enzo. En zo opbouwen naar het rijden.
Maar nou die longeerkraal dus zwaar is zit ik enorm te twijfelen of ik er al op ga om daar veder dingen te leren. We doen ook nog als afwisseling lange teugelen trouwens.

Wat zouden jullie doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 21:05 



 
Profiel   

Met zo een zware longeerbak zou ik inderdaad erg voorzichtig zijn, zeker met een jong paard met voorgeschiedenis...

Nijn loopt lekker 24/7 op de wei. Wel even elke dag eruit, aangezien ze best verlatingsangst heeft. Gaat steeds beter nu, kan haar steeds iets langer even in de box laten.
Als de wond op haar sprong helemaal dicht is wil ik ook het longeren weer op gaan pakken. Ze is flink gegroeid afgelopen maanden.

Deze foto's heeft een collega van me die niets van paarden weet afgelopen week gemaakt.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 12:48 



 
Profiel   

Hoi! Ik wil me hier ook melden :D

Sinds april hebben wij een hengst uit 2018 staan.
Ik 'kon' hem al toen hij pas een paar dagen oud was. Als veulen een paar keer gezien. Ik heb namelijk nog 2 merries van dezelfde fokker, waaronder een halfzus. Nooit gedacht dat we hem 3 jaar later zelf thuis hadden lopen.
Links is Fuzz als veulen
[ img ]

Inmiddels is het een grote kleine stoere hengst. We hebben hem gekocht als dekhengst voor 2 van onze eigen merries. Helaas betekend dat dat hij over een x aantal jaar ook weer te koop komt.
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Het is een ontzettend lieve en rustige hengst. Wij hebben nooit eerder hengsten gehad, dus fijn om met zo eentje te beginnen! (Ik heb zelf wel ervaring met hengsten, mijn moeder niet maar wel 40+ jaar ervaring met paarden)

Inmiddels wil ik langzaam beginnen met zijn training. Het dekken zit er op voor hem, dus hij mag rustig spiertjes gaan kweken.
Vandaag heeft hij voor de aller eerste keer aan de longe gelopen.
[ img ]
[ img ]

Hij komt niet onder het zadel of voor de kar, dus zulke taferelen zal ik niet gaan delen, maar het is leuk om te zien hoe zijn leeftijdsgenootjes het doen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 17:33 



 
Profiel   

Kennen jullie deze nog?

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 20:50 



 
Profiel   

Ja ik zie hem heel vaak op insta voorbij komen wat zal jij enorm trots op hem wezen! Ik vind hem ook zo gaaf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 22:14 



 
Profiel   

Ah, hij is/was bij mij in de provincie :D. Wat een plaatje! Hoe deed ie het?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 22:16 



 
Profiel   

Ik zie hem ook vaak op social media langskomen, hele ruige bok geworden Vulina! Mag je heel trots op zijn.

Auryn ook weer eens showen hier, die wordt ook al een hele dame.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 07:59 



 
Profiel   

Stoer dier is het geworden Vulina!

Knappe Auryn <3!

Nijn begint ook echt paard te worden, al groeit ze nog steeds wel flink.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 11:45 



 
Profiel   

Vulina, jaa knapperd! Die toont enorm volwassen al!

Binau, Auryn is zo knap. Hoe groot is zij nu?

Twinklebel, Nijn is ook zo leuk. Ze wordt ook al een stuk lichter of niet?

Pablo is inmiddels ook niet meer zo puppy. :D
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 13:00 



 
Profiel   

Ziet er allemaal goed uit.

@vulina, zo gaaf en ideaal dat we hem zo allemaal kunnen volgen :).

Mijn 3 jarige heb ik verkocht. Nakagami heeft een heel leuk nieuw baasje gekregen. Hij bleef voor mij helaas te klein.

Ik ga jullie topic dus ook verlaten. Jullie allemaal heel veel lezier en succes gewenst met jullie toppers!

Ik zal me wel melden in het beleer topic. Heb een 6 jarige groen merrie gekocht en die wordt as we speak beleerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 19:01 



 
Profiel   

Afgelopen tijd een hoop gedaan met Trippel. Op 7 augustus zijn wij naar de merrie en veulenkeuring van het bonte paardenstamboek geweest en niet onverdienstelijk, met een 1e premie en reservekampioen in de rubriek 3 jaar en ouder gingen huiswaarts
[ img ]
[ img ]

Ook begonnen met zadelmak maken, mevrouw is topbraaf

[ img ]

En ze heeft leren inparkeren bij een opstapje, truckje had ze heel snel door. Op facebook staat op de pagina van Paardenluisteren een filmpje dat ze inparkeert bij een platte aanhanger van een tracktor.

Ze groeit rustig door, is nu ongeveer 1,60

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 10:05 



 
Profiel   

@san_ner Ze is nu 1,57 :) De jouwe ziet er al volwassen uit zo in tenue!

Nijn ziet er ook goed uit Twinkelbel!

Wat jammer dat hij toch te klein bleef Joltsje! Fijn dat hij een nieuw baasje gevonden heeft en jij een ander paard dat je beter past!

Wat een mooi keuringsresultaat Essxan! En top dat ze zo cool is met beleren :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 16:10 



 
Profiel   

Jeetje wat zien ze er allemaal goed uit <3

Nacho gaat ook lekker! :j

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 16:22 



 
Profiel   

Zoooo leuk om te zien hoe ze allemaal ontwikkelen! Gek eigenlijk dat het 3 jaar geleden allemaal nog zo'n kleine ukkies waren <3

Bij Regreso is patella fixatie vast gesteld helaas... Momenteel meer oppakken qua training met een schema van de dierenarts, hij heeft een hormoonbehandeling gehad en wordt corrigerend bekapt. En dan hopen dat hij er met spieren opbouwen vanzelf overheen groeit... Hij doet alles verder wel echt super braaf, binnenkort een startje maken onder het zadel :)

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 19:51 



 
Profiel   

Wat vervelend Billionache. Mijn oude merrie had dat als driejarige ook, maar is daar met binnendoor bekappen en training goed doorheen gegroeid.

Nijn hield vandaag wedstrijdje met meneer of mevrouw haas :D
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 22:12 



 
Profiel   

Wat zien ze er allemaal toch prachtig uit <3
Wat mogen we allemaal trots zijn op onze paarden :D

Hier een mooi beeld van hoe ongelofelijk braaf Nacho is <3
Super trots op hem!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 09:20 



 
Profiel   

Hoe lang rijden jullie gemiddeld jullie jonkies?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 11:30 



 
Profiel   

Volgens mij heb ik je een like gegeven via instagram @pradadaan

Wij longeren mijn 3,5 jarige 2 a 3 keer per week ongeveer 20 min.

Ik heb vorige week voor de eerste keer op Novi gezeten. Ze gaf geen kik.
Deze week vrij, omdat de tandarts is geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 14:36 



 
Profiel   

Wat leuk om te zien!

Maximus is ook super ontwikkeld. Nog niet beleerd ben nu bezig met grondwerk op pakken.

Want helaas had meneer in eind mei een wond opgelopen op z’n been, na 3 weken wond nog niet dicht dus foto’s laten maken. Bleek z’n griffelbeen gebroken te zijn.. meneer heeft op 1 dag na niet kreupel gelopen. Zelf nog bokkend door het land…

Dus toen 6 weken boxrust en mocht hij daarna 2 maanden in de hitactief stal verder herstellen. Dus net paar weekjes met hem bezig.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 18:24 



 
Profiel   

@Twinklebel heerlijke foto <3 ja klopt dat gaf mijn dierenarts ook aan, dat ze op die leeftijd er vaak overheen groeien! we merken nu gelukkig al wat verbetering met training en bekappen :j

@pradadaan zag hem al voorbij komen op insta! Super knap zeg :D

@plutolover wat een pech met maximus zeg! Box rust is nooit leuk, zeker voor zo'n jonkie. Fijn dat jullie nu aan de slag kunnen!


Vandaag een mijlpaal gehad, voor het eerst erop :) zo mega braaf, zette geen pas verkeerd! Zelfs wat stukjes gedraafd aan de longeerlijn.

[ img ]

En afgelopen zondag hem eens helemaal 'aangekleed' en ingevlochten zelf op de foto gezet. Toont meteen echt een paard zo :+:

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 15:35 



 
Profiel   

Billionache: ziet er goed uit! Ook in alle rust.
Ik ben vorige week vrijdag ook maar eens op de rug van mijn drie jarige gaan zitten. Ze viel nog net niet in slaap haha. Zo fijn dit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 09:39 



 
Profiel   

Hier ook trots! Dit is de tweede keer dat ik er met het zadel opzit. We doen het relaxt en rustig aan en wat is dat leuk om te doen zo. Knappe Navayou


Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 07:59 



 
Profiel   

Goed bezig allemaal <3

Ik heb nog enkele keren onder het zadel terreinverkenning gedaan in stap, om even dat vertrouwen te bevestigen en hij mag een seizoen op vakantie. :j dit gebeurt ook op een andere locatie. Gezien zijn leeftijd+groei heeft hij genoeg gedaan deze zomer en mag hij dit seizoen lekker bekomen en genieten.

[ img ]

[ img ]


En dan volgend jaar B klaar maken *-:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 19:59 



 
Profiel   

nieuwe foto's van Nacho, weer eens wat anders als de standaard foto's <3
[ITP] Nacho vanuit een andere hoek (door Made by Robin)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 21:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 254 van de 255 [ 6364 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 251, 252, 253, 254, 255  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen