Veulens 2018 Klets&foto topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 19:06

Gezellig dat je er ook bent sunshinedaan :D
@trysteffy, hmm vervelend dat hij nu niet op de wei kan/mag. Hopelijk kan hij snel gecastreerd worden en kan hij weer terug in de groep.
@evita en @billionache, hele leuke foto’s zeg! <3
@pino, fijn dat het goed gaat met Billy, vervelend van de wond! Enig idee wat die gedaan heeft?

Hier vandaag naar Guusje geweest, de groep hengsten/merries is gesplitst. Gelukkig waren alle vriendjes van Guusje merries en hoeft ze niemand te missen ;) . Ze blijft wel een beetje achter qua groei, ze haalt net de 1.40 niet denk ik, ze is nu 1 jaar en 4 maanden. Ze moet echt wel minimaal 1.65 gaan worden....

cynthiacarme
Berichten: 77
Geregistreerd: 02-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 23:52

droversrun schreef:
Gezellig dat je er ook bent sunshinedaan :D
@trysteffy, hmm vervelend dat hij nu niet op de wei kan/mag. Hopelijk kan hij snel gecastreerd worden en kan hij weer terug in de groep.
@evita en @billionache, hele leuke foto’s zeg! <3
@pino, fijn dat het goed gaat met Billy, vervelend van de wond! Enig idee wat die gedaan heeft?

Hier vandaag naar Guusje geweest, de groep hengsten/merries is gesplitst. Gelukkig waren alle vriendjes van Guusje merries en hoeft ze niemand te missen ;) . Ze blijft wel een beetje achter qua groei, ze haalt net de 1.40 niet denk ik, ze is nu 1 jaar en 4 maanden. Ze moet echt wel minimaal 1.65 gaan worden....


Ah, jij zit met hetzelfde 'probleem' dus. Lynn is nu 1 jaar en 140cm maar zou ook 160 moeten worden. Maakte mij er ook al een beetje zorgen over. Gelukkig ben ik niet zo groot haha

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 10:39

Dat komt echt nog wel! Ze groeien zo hard deze zomer. En straks ook nog wat. Het is er zomaar bij

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 10:48

Sommige paarden groeien het eerder jaar mega snel, anderen het 2de jaar.. Er is geen pijl op te trekken..

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 10:51

Mijn jaarling heeft nog zon 8-10 cm te gaan. Maar die wordt ook niet groter dan 1.20

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 11:18

Ik maak me niet zo druk om. De ene groeit sneller dan de ander

Zal me pas rond 3e jaar druk maken als nog niet groot is

Cioccolato

Berichten: 6624
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 11:22

Ik wacht 't ook wel af.. Ben wel erg benieuwd :j

Eveyy

Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 12:06

Ik maak me eerder 'druk' (niet echt druk maar vooruit..) dat Rose groter wordt dan ik zou wensen :')

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 12:10

Eveyy schreef:
Ik maak me eerder 'druk' (niet echt druk maar vooruit..) dat Rose groter wordt dan ik zou wensen :')


Ik heb dat ook hoor. Die kanonnen zijn ook niet altijd wenselijk..

Eveyy

Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 12:50

Zeker niet in de western haha, en mevrouw is nu al 1.35m met goed 11 maanden.. :o

We hebben een aantal enerverende dagen achter de rug.. Zaterdag een week geleden is ze naar de stal verhuisd waar mijn andere paint ook staat. Eerst een weekje apart en dan bij de groep. Op woensdag had ze de stalhouder geslagen, hij wilde haar pakken toen ze onder de draad door geglipt was naar het hoge gras en was van mening dat hij daar niets mee te maken had.. -O-

Toen op donderdag dacht ik, dan gaan we maar vast beginnen met grondwerk.. Maar toen stapte ze over de leadrope waardoor deze onder haar been door zat, en raakte volledig in paniek.. Resultaat, ik tegen de vlakte over de stenen, mevrouw over het terrein, over de fietsstraat, over de akker van de buurman, in de sloot, door de sloot, door de draad naar onze kudde, als een idioot door de kudde blijven rennen en daarbij rot geslagen en gebeten worden, met nog altijd de leadrope achter haar aan.. Uiteindelijk de verharde paddock op rennen, volledig uitglijden op haar rug belanden en uiteindelijk toch maar daar blijven staan, drijfnat en volledig buiten adem.. man man man.. verband volledig afgezakt en benen onder de (oppervlakkige) wonden van de draad e.d. maar ok, ik gaan stappen, ze liet gelukkig meteen alles weer los en het was ok. 20 min stappen, verband vervangen en de rest van de wondjes verzorgd, en ze stond weer vrolijk op haar stukje wei... urgh. Mijn broek stuk, knie open, elleboog open, maar ok, niets ernstigs aan de hand!

Vrijdag, opnieuw, grondwerk! Mn meisje was een engeltje! <3
Geen trauma's.. en ze had gewoon onthouden waar de voor de paniek 5 minuten aan waren begonnen!

Zaterdag, hoefsmid, wederom een engeltje! En dat was pas de tweede keer ooit, bijzonder beestje. En toen moest ze in de groep.. Ik weet niet waarom, maar de groep moet haar echt niet.. zo boos, en ze moet steeds weg.. Pff.. hopelijk zakt dat snel en mag ze wel gewoon blijven staan.

Zondag verband opnieuw gedaan, krijg ik in de avond een app van stalgenoot, verband weer volledig afgezakt, oliebol! En ik had geen nieuwe vetwrap enzo meer, spoellijn van mijn dierenarts bellen maar.. Gelukkig kon ik het op komen halen, dus ik eerst daarheen, toen compleet de andere kant op naar stal, verband weer vervangen.. Ok, en nu normaal doen allemaal graag...

Nou, vanmorgen moest ik naar de tandarts dus dacht, kan ik mooi voor het werk nog even gaan kijken bij haar of alles nog ok zit. En gelukkig dat zat het! En mn meisje lag een dutje te doen <3
Helaas daarna vond mijn ruin dat het lang genoeg geduurd had en jaagde haar weer weg.. arm ding.. en ze is zo lief...

Afbeelding
Afbeelding

De wond gaat gelukkig wel heel goed! Verband mag er dan ook biiiijna vanaf..
Spoiler:
Afbeelding

Barbabientje

Berichten: 8205
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 09:34

Tip! Ga smeren met vetramil!
Nym had ook een enorme wond en die is was met 3 maanden helemaal dicht!

Hier toch maar bezoekje DA met wat mest en als daar niets uitkomt een bloedonderzoekje :+
Ze doet het verder goed, is nu met bijna een jaar al 1.45, maar blijft echt ribben zien, buikje houden en wat dof. Was sws pas laat uit wintervacht, maar ook veel ingeleverd met die wond dus vond daar niet zoveel van, maar blijft nu wel erg lang aanhouden.
Plus als je van de voorkant kijkt lijkt ze wel 5 maanden drachtig :+

Edit: ze staat gewoon lekker hele dag op de verse wei, hier zijn ze vorige week opgegaan.

Afbeelding

paardjes123

Berichten: 2883
Geregistreerd: 16-08-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 22:31

Ik kruip ook weer eens uit mijn lees modus

Alicelover wat verschrikkelijk jeetje ik schrik ervan. Heel veel sterkte!

Evveyy wat een toestand :=

Barbabientje misschien zit ze in een groeispeurt?

Ik ben ook wat onzeker over de grote, mijne zit nu ook rond de 140 maar misschien ook beter voor het lijf rustig groeien en mocht hij een e-pony worden dan is het maar zo. Hij was zich net aan het uitsloven dus kon mooie foto's maken

Afbeelding
Afbeelding

pradadaan

Berichten: 4671
Geregistreerd: 13-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 22:50

Die schofthoogte komt vaak echt wel goed hoor.
Nacho zijn moeder was nog geen 1,60 toen ze 3 was en is een mooie 1,68 geworden. Dus over nacho maak ik mij voorlopig echt niet druk.

Vandaag gebeld door de eigenaar van de opfok. De 5 hengsten waren naar de hoefsmid geweest en die van mij was de enige die zonder verdoving aan een halstertje midden in het natuurgebied bekapt kon worden. Trots baasje hier! <3
Hebben al die gekke dingen die ik met hem deed als veulen toch zijn vruchten afgeworpen :j

Eveyy

Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 23:51

Barbabientje schreef:
Tip! Ga smeren met vetramil!
Nym had ook een enorme wond en die is was met 3 maanden helemaal dicht
Thnx, er gaat nu nog mesitran op met t verband, tegen wild vlees vorming en antibacterieel. Honing zalf staat ook al klaar :j zijn nu twee maanden bezig, dus mag niet klagen.

Als ik jou was zou ik idd ook een mestonderzoekje doen, kan nooit kwaad. Als je goed ontwormd hebt, zou het ook nog zand kunnen zijn. Daar kunnen ze schijnbaar ook een heel dikke buik van krijgen. Kuurtje zandweg kan ook nooit kwaad.
Maar aangezien die al zo groot is, kan het schrale inderdaad ook goed van het groeien zijn! Kost ook veel energie :(:)

@paardjes123, die oogt wel stuk groter! Knap paardje <3 denk wel dat die de 1.60 zeker haalt hoor.

@pradadaan, mag je zeker trots op zijn! Heerlijk gevoel is dat *\o/*

emily17
Berichten: 171
Geregistreerd: 17-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 17:25

Hier nog een veulentje van 2018! Niet echt een veulentje meer, meneer is namelijk al rond de 1.55. Alleen heeft hij nog een naam nodig!
We noemen hem nu President, maar hij krijgt nog een andere naam. Zijn sportnaam moet met een N beginnen. Of de naam kort of lang is maakt mij niet uit :) het is een hengstje

Hier een paar foto’s van President:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Barbabientje

Berichten: 8205
Geregistreerd: 12-09-08

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 17:44

Wormentest was helemaal negatief, dus morgen komt de DA even bloed afnemen en even nakijken :)

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 17:59

Ohhh das al een flinke Femke! Mooi hoor! Namen ben ik echt verschrikkelijk slecht in sorry haha.

Ben benieuwd of daar wat uit komt barbabientje...

Paardjes123 wat een lekkere slungel haha. Benieuwd hoe die er over een paar jaar uit ziet !

Hier vandaag zo enorm genoten. Mijn moeder kwam even mijn paard rijden om te oefenen en dus meteen de kans aangegrepen om Bo aan hem te koppelen voor het leerproces. Kan wel zeggen dat dat goed lukt! Heeeeerlijk in het bos gelopen, op de poets plaats gestaan om geborsteld te worden en even fotootje maken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Mijn knappe mannen <3 Bo neemt alles over van mijn Gucci die bomproof is dus dat belooft een heerlijk leventje :)

pradadaan

Berichten: 4671
Geregistreerd: 13-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 01:29

Vandaag ben ik weer bij mijn knappe Nacho geweest, hij doet het zó goed <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kayleigh__

Berichten: 1073
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 09:44

Ik zal binnenkort weer even op iedereen reageren. Lees wel mee :o
Heb voor nu even een vraag en gezien hier wat experts zitten van jonge paarden stel ik ‘m graag hier:

Harry had in maart bulten onder zijn kaak en wat opgezette klieren daar. Dit is toen opengegaan en er kwam pus uit. Droes leek ons logisch.
Nadat de bult dicht was bleef het iets dikker onder de kaak dan voorheen.
Eind mei werden de bulten onder de kaak iets dikker en weer een gat met pus eruit.
En nu gisteren weer hetzelfde verhaal.
De bulten zijn niet groot en het gat is hooguit een centimeter groot. Het stinkt niet en hij stinkt ook niet uit zijn mond. Heeft geen last (gehad) van snotneuzen, snotogen en ook geen koorts of verhoging. Is gewoon erg fit en speelt het meeste van de hele kudde. Mogen ook gewoon aan de kaak voelen en schoonmaken.
Droes is overigens niet officieel getest, leek ons namelijk gewoon logisch op een opfok en gezien zijn leeftijd. De rest van de kudde heeft alledrie de keren nergens last van gehad en er zijn geen droes-gevallen bijgekomen in de kudde.
Opfok heeft dit nog niet eerder gezien en houd het heel goed in de gaten en houd het ook goed schoon. Ze zou ook de dierenarts bellen voor advies en die komt dus ook eventueel langs.
Normaal gesproken ben ik niet zo van het advies vragen op bokt, maar gezien de vele ervaringen met jonge paarden in dit topic heb ik dit toch hier geplaatst.
Iemand dit al eens eerder meegemaakt of ideeën?

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 10:09

Kunnen 2 dingen zijn, droes wat nog niet uit het systeem is, of een ontstoken kies. Maar dan zou het elke keer exact dezelfde plek moeten zijn..

Kayleigh__

Berichten: 1073
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Midden

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 10:12

Dat zijn inderdaad ook twee dingen waar wij nu aan denken. Het is wel elke keer dezelfde plek.
Vinden het wel gek dat hij geen koorts heeft, goed eet en speelt en niet loom is.

Heb jij met beiden ervaring?

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 10:36

Wij hebben wel eens droes in de groepen gehad. Sommigen waren ziek, anderen helemaal niet. Er waren ook een aantal die niks kregen.. Zonder wisseling in de groep kreeg 1 het bijna 3 maand later alsnog. En ook verschillenden die 2x gingen..

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 11:07

Wat ik me ook afvroeg. Laten jullie voordat je aan de slag gaat. Je paard keuren? Ik twijfel hierover

Denk wel dat ik mijn osteopaat laat komen en misschien klinisch keuring. Gelukkig bestaan er mobiele rontgen dus dan kan dat ook nog altijd

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 12:03

Ik doe het wel. Wij doen op stal altijd April een rondje rontgen, jaar dat ze 2 worden. Kunnen ze dan eventueel nog ocd verwijderen, op de wei herstellen en jaar er op aan de slag..

Cioccolato

Berichten: 6624
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 12:20

Ik ben er nog niet over uit of en hoe ik het laat/ga doen