Veulens 2018 Klets&foto topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 22:28

Goed bezig joltsje.

Tjitske heeft al paar keer bit in gehad maar laatste twee keer protesteer ze echt door na achter te lopen. Uit eindelijk lukt het wel, hebben in haar mond gekeken viel wel op dat ze erg korte tanden heeft ? Wisselen ze nu al veel ? En kan dat pijn veroorzaken?

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 23:03

Ze gaan zo rond de 2,5 beginnen met wisselen, de voortanden als eerste, dan een half jaar later een paar naar buiten, nog een half jaar later weer een paar naar buiten enz. Globaal schema he, er zijn altijd afwijkingen.

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 23:07


Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 23:14

Eindelijk kan ik binnenkort met jullie meefietsen! 21 december gaat mijn paardje naar de kliniek om te ruinen en komt daarna naar huis. Vandaag bij een stal geweest om een plekje te reserveren om in te rijden in maart. Wordt nu echt:)

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 23:28

Leuk dat uitproberen Joltsje :P

Lekker posten Twinklebel! Benieuwd hoe het bij jullie gaat.

Lastig Janinevv maar een tandarts laten kijken kan nooit kwaad helemaal rond deze leeftijd. Bo is binnenkort ook weer aan de beurt voor we aan de slag gaan.

Spannend Romeo2007! Waarop heb je de keuze van stal gebaseerd?(puur uit nieuwsgierigheid hoe iedereen keuzes maakt haha)

Nou we zijn hier weer een week revalidatie verder en meneertje Bo zit al op zijn oude schema in de aquatrainer... Krachtpatser. Ook is hij terug in zijn groepje gezet met oudere ruin en hengst van dezelfde leeftijd. Dikke prima, hij blij dus ik ook.
Nog twee weken dan lekker aan het longeren en dan komt ineens D-Day heel dichtbij!!!

Mijn vriendje en vriendinnetje hadden een onderonsje terwijl meneer lekker los stond te grasmaaien :P
Afbeelding

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 23:33

Ik wilde graag een stal in de buurt. Zodat ik makkelijk kan komen kijken en onder begeleiding kan rijden meerdere malen per week, goede contacten om mijn paard te verkopen als de klik er niet is of hij toch te klein blijkt te blijven en onder de 800 euro per maand:)
Dat waren eigenlijk alle eisen..

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 23:44

Ben ik de enige die langer wacht met inrijden? Wil er eigenlijk pas op in het voorjaar dat ze 4 wordt...

De pup afgelopen zondag
Afbeelding
Afbeelding

Cioccolato

Berichten: 6649
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 23:49

Mooie leeftijd toch!

Hier wil ik er denk ik wel op, op hun 3e. 3 gangen, gas, rem en stuur. De echte basis dus.
Maar voor hetzelfde geld kan het helemaal anders lopen. Ik maak een planning om me er niet aan te houden.

Fijn dat je een plekje hebt gevonden. Nu ik dit typ op de telefoon weet ik je naam niet meer.

Je bent er lekker mee bezig joltsje!

Bo pakt snel weer op dn zeg. Wat fijn!

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 00:04

Ja ik denk dat ik tandarts wil laten komen, gekke is als eenmaal erin zit doet ze niet zo gek meer. Maarja wil niet dat ze hekel aan krijgt als haar echt iets pijn doet.

Ik moet alleen even gaan bedenken hoe we haar het beste dan aan vast kunnen maken heb niet een stal waarbij je boven in iets kunt vast maken.

En vind tandarts wel spannend eerste keer bij haar.

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 00:11

Waarom moet er boven wat vast worden gemaakt?

Cioccolato

Berichten: 6649
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 00:50

Sommige maken een touw vast ofzo om het hoofd hoog te houden.
Hoe leg je dat uit.
Geen idee

paardjes123

Berichten: 2883
Geregistreerd: 16-08-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 08:05

Hier de tandarts 2 weken terug geweest. Hij verdoofde hem wat dus ging heel ontspannen. Hoofd werd inderdaad omhoog gehouden door touwtje. Was hier ook echt nodig, 2 wolfstanden getrokken en twee stinkende doppen eruit. Hij maakte ook flinke proppen en had last van mestwater, sinds de behandeling van beide geen last meer.

Ik wacht zeker tot zijn vierde of misschien wel vijfde jaar met beleren. Ben nu zwanger van ons tweede kindje en heb twee fijne paarden in de sport lopen. 1 daarvan is 18 jaar en als die toe is aan pensioen pak ik de tweejarige op. Drie paarden rijden lukt echt niet kwa tijd. Luxe positie :o

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 09:02

Ze leggen hier het hoofd op een staander..

Unicornetto
Berichten: 2394
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 18:55

Pablo gaat ook nog steeds goed! Ik kan jullie alleen ook niet bijhouden, maar ik lees wel alles mee. Ik zal morgen weer even reageren. :)

We gaan alleen de pony's binnenkort verhuizen naar een andere stal. Stiekem wel spannend, maar ze hebben elkaar dan in ieder geval. :j

Verder hebben we de afgelopen weken grondwerkles gehad en dat gaat nu ook goed! Wanneer het hem teveel wordt (meneer is best onzeker) wil hij weleens omhoog komen. Maar de laatste les ging het al veel beter, dus we hebben ook lekker wat om te oefenen. :)

Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 20:27

Twinklebel schreef:
Ben ik de enige die langer wacht met inrijden? Wil er eigenlijk pas op in het voorjaar dat ze 4 wordt...


Nee hoor, beleren hier staat het ook pas volgende winter / voorjaar 2022 in de planning. Nu wel al bezig met gewoon de basisdingetjes, meelopen, beentjes afspuiten, vast staan etc. Misschien neem ik binnenkort eens een kleine schriktraining mee.

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 20:46

Ja, dat is als Nijn na de winter hier heen komt ook mijn planning, de basisdingen weer oo te pakken. Heb daar een hoop van al wel als veulen aangeleerd, maar ik vermoed dat dat na 2,5 jaar opfok wel een opfriscursus nodig heeft. En wil haar ook leren trailer laden. Ooit een jong paard gehad dat met spoed naar Utrecht moest en niet te laden was, wat een stress....

Joltsje

Berichten: 9046
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 21:06

Wat jullie zeggen innd. Ik wil m eigenlijk helemaal klaar hebben behalve het gewicht er op.

En longeren gewoon braaf, dan prima.

Ik ga hem volgende zomer sowieso weer ff het land in gooien en ik twijfel heel erg. Of voor de zomer nog evn iemand er op en dan in het land. Of alles na de zomer. Hij is van juni, dus vind april wel vroeg. Maar vindt t wel fijn dat hij het snapt en ff tijd krijgt e.e.a. te verwerken.

trysteffy

Berichten: 3238
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 21:26

Ik als stille meelezer kom weer even te voorschijn.
Wat intressant wanneer jullie gaan beginnen.

Navaldie is nu al paar maandjes bezig met longeren hij word in maart 3 en eind augustus begin september een beetje begonnen toen daarna alle ellende begon van het niet goed lopen. We zitten nu op de laatste 2 weken van de prednison en onder tussen was de fysio ook geweest en daar kwam eigenlijk wel uit dat de si gewricht goed vast zat. Sinds dien zie ik enorme verschil. We mochten van de da wel door longeren dat dus gedaan op 1 hand begon ie al langzaam te stofzuigen in draf en sinds de fysio is geweest nu beide kanten en echt totaal ontspannen we hebben sinds woensdag voor het eerst les in longeren. Ik wil sowieso tot hij 3 word zonder tuig longeren dus alleen met een kaptoom en longeerlijn mijn instructeur en ik hebben besloten om ook als afwisseling om te leren freestylen dus vind dat wel tot zijn 3e jaar zat is of als ie er wel aan toe is misschien alleen een hoofdstel en zadeltje op. En dan denk ik dat ik hem met de weideseizoen hem vakantie geef. En na de weideseizoen hem weer ga oppakken dan is ie 3,5.
Want in de zomer geniet ik altijd om alleen maar naar ze te kijken hoe ze genieten van het land en vind het altijd zo zonde als ik ze van het land af moet halen dat ze savonds weer op stal staan.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 00:08

als het op een staander kan is dat ook fijn, doen we dat.

Kan het wisselen ook heel snel gaan het kijken allemaal kleine nieuwe tandjes. Ze eet wel gewoon goed gelukkig.

Wat fijn dat het met navaldi goed gaat!
Ik ben dat ook van plan, nu door oefenen met lekker longeren en wandelen in de zomer een stop en rond september onder het zadel laten beleren.

Dan rustig de winter door rijden.

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 13:13

Hier pas volgend najaar erop, hij is dan 3,5 dus dat vind ik vroeg zat. Dan krijgt hij een winter 'rust' om na te denken en dan voorjaar 2022 als hij 4 is rustig doorrijden :j

Komend jaar al wel prutsen met voorbereidingen. Hij heeft al een zadeltje opgehad, bit in gehad, en snapt het concept van longeren (echt longeren zelf nog niet gedaan). Dat gaan we komende tijd verder uitbouwen.

StalMelyn

Berichten: 2069
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 21:02

Even mijn hengstje showen <3
Afbeelding

Joltsje

Berichten: 9046
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 21:03

ooooh wauw.. ik hou van pony's en dan die kleur.....

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 21:09

Prachtig hengstje! Hoe groot is hij ?

Zijn tanden altijd zo klein en kort vlak na het wisselen?

StalMelyn

Berichten: 2069
Geregistreerd: 05-11-12

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 21:18

Ja, tanden moeten dan nog verder doorkomen janinevv. Net als bij mensen ;)

Ik gok 132cm?

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 21:21

Ik vond het er bijzonder kort uit zien, ik ga even in gaten houden of ze over poos ook groter worden :)

Ah knappe c maat :)