Veulens 2018 Klets&foto topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cioccolato

Berichten: 6649
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 22:22

Foi. Die fotos en dan mijn dikke wintervachtberen... wat een verschil als die dieren lekker aan het werk gaan. Knottrn er in. Grote verbetering :')

veerledec

Berichten: 6695
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 22:27

Mijn bruine is ook smerige teddybeer hoor :D.

Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 22:44

Wow, dat zijn geen puppy’s meer!

Gefeliciteerd Vulina!! Wat zul jij trots zijn!

Heel knap dier stalmelyn! En ver gekomen!

Jammer dat hij zich in de kooi niet liet zien veerledec! De foto op het straatje ziet er heel goed uit!

Mijne is momenteel 5cm overbouwd :7
Maar wel een leuk plaatje van in de sneeuw vorige week :)
Afbeelding

pradadaan

Berichten: 4681
Geregistreerd: 13-05-13

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 23:02

Jeeeetje wat zullen jullie allemaal mega trots zijn op jullie hengsten! Onwijs goed gedaan allemaal en de foto’s zijn echt prachtig <3

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 23:08

Wat hebben jullie hengsten het goed gedaan zeg. Ben benieuwd hoe ver de jouwe het gaat schoppen Vulina!

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 23:09

Hier inderdaad ook een overbouwde kleuter bospony 8-). Nog vijf weekjes, dan ga ik haar ophalen :+:.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 23:13

Wauw toffe Foto’s!
Daar mag je trots op wezen

Cioccolato

Berichten: 6649
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 23:22

Ik ben benieuwd van de zomer als die van mij lekker kort vachtje hebben _O-
Misschien knot ik dan ook een kee voor de fun. Dan is het helemaal net echt

StalMelyn

Berichten: 2069
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 17:12

Ben wel benieuwd hoe de NRPS jurering ging op vrijdag (bedoel de manier waarop en niet wel of niet door).

Ik was er met mijn ponyhengst op donderdag meteen in groep 1 (niet door helaas) en later nog wat van de pony's online gevolgd maar vond het erg onduidelijk allemaal en slecht georganiseerd als ik eerlijk ben.
Er werd niet gecontroleerd, je kon zo overal komen en papier van niet ziek zijn nergens hoeven inleveren?
Werd eerst helemaal niet naar nummer gekeken, wij waren nummer 3 en moesten naar straatje, hebben uiteindelijk voorgedrongen met meten anders veel te laat.

Vervolgens, toen wij in de voorring stonden, werd mensen verzocht te vertrekken want teveel mensen op de tribune... Iedereen kon en liep ook gewoon maar heen en weer. Wees blij dat je zoiets mag organiseren in deze tijd, ga er dan niet zo laks mee om!

Uitslag was ook heel slordig. Pony's die beoordeling al hadden en de baan uit waren kregen later te horen dat ze wel ster waren verklaard maar vergeten mede te delen.... sorry hoor. Zo lang doen over wie er doorgaat en dan per pony niet goed de beoordeling meegeven.

Nee, ik vond het toch een afknapper. Was kleine week ervoor natuurlijk bij welsh hengstenkeuring en dat was echt beter. Die hadden ook voor mondkapjes gezorgd, toegangsbandjes en bij terrein oprijden was er iemand waarbij je moest aantonen dat je formulier bij had en ingevuld anders kwam je er niet op. Eerlijk is eerlijk, tweede dag was iets soepeler ook.

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 20:18

Als die maatregelen zo werden gehandhaafd, was dat voor mij een dikke afknapper geweest.
Ik had het formulier niet bij me, maar moest het wel nog ondertekenen en inleveren. Met 30 man in zo'n grote hal is ook echt belachelijk, met 2 meter ertussen konden er makkelijk 100 man in ;)

Verder ging alles perfect op volgorde en was de veroordeling duidelijk en goed te volgen.

veerledec

Berichten: 6695
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 20:34

Nou nou, veroordeling :P.

Formulieren hebben wij zelf even ingeleverd. Wij zijn even van de tribune afgegaan toen ze omriepen dat het te druk was, al weet ik niet of dat nodig was. Volgorde en zo weet ik allemaal niet, ik hoefde me niet druk te maken daarom.

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 20:36

Die van jou was als laatste op het straatje, dat klopte, en ook als laatste in de kooi, klopte ook

StalMelyn

Berichten: 2069
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 20:58

Zelf ben ik niet bang voor corona maar hoop wel dat er meer van zulk soort evenementen komen. Zomershows heb je bij het welsh bijvoorbeeld.

30 man is in zo een zaal weinig maar daarvoor had de gemeente toestemming gegeven. Begeleid het dan even denk ik ipv iedereen maar laten gaan en dan denken, het is te druk of te dicht op elkaar. Ik spreek wel alleen voor donderdagochtend overigens.

Sandra Nieuwendijk heeft foto's gemaakt, er is een technisch storing op de site dus de foto's komen niet online om uit te zoeken. Je kan haar mailen en nummer hengst meegevenen dan stuurt ze de gemaakte foto's op en kan je de foto's die je wilt kopen. Ik wist niet wie ze was dus nagevraagd bij stamboek :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

voyou

Berichten: 655
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 09:56

Wat een knappe hengsten komen er voorbij! Gefeliciteerd voor de mooie resultaten

veerledec

Berichten: 6695
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 12:06

StalMelyn schreef:
Zelf ben ik niet bang voor corona maar hoop wel dat er meer van zulk soort evenementen komen. Zomershows heb je bij het welsh bijvoorbeeld.

30 man is in zo een zaal weinig maar daarvoor had de gemeente toestemming gegeven. Begeleid het dan even denk ik ipv iedereen maar laten gaan en dan denken, het is te druk of te dicht op elkaar. Ik spreek wel alleen voor donderdagochtend overigens.

Sandra Nieuwendijk heeft foto's gemaakt, er is een technisch storing op de site dus de foto's komen niet online om uit te zoeken. Je kan haar mailen en nummer hengst meegevenen dan stuurt ze de gemaakte foto's op en kan je de foto's die je wilt kopen. Ik wist niet wie ze was dus nagevraagd bij stamboek :)
[ [url=m/sj6sH3.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/iVTvhL.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/KCNcV8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie foto's! Moet er ook nog even achteraan.

Maar de jouwe is dus twee keer op keuring geweest? Is dat gebruikelijk bij die stamboeken? Of zou je als ie bij de eerste door was, niet naar de tweede mogen?

StalMelyn

Berichten: 2069
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 12:34

Veerledec, eerste stamboek is echt het welsh stamboek. Zijn ras zeg maar.

Het NRPS stamboek is natuurlijk een mengelmoes stamboek van alles waar Arabisch bloed in zit. Dit bedoel ik niet negatief hoor maar het is niet een ras wat daar gekeurd wordt. Arabier x fjord krijgt bij nrps ook een papier en onbekend x nrps hengst of hengst met Arabisch bloed krijgt bij nrps ook stamboekpapier.

Ik besloot die van mij op te geven omdat het nrps weinig hengsten heeft in de kleine maat maar wel sportponys/paarden zoeken. Ik denk leuk, een hengst voor de heel kleine kinderen (hij is 133cm) maar volgens mij zoeken ze die niet. Jammer maar helaas.

Unicornetto
Berichten: 2394
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 17:58

StalMelyn en Vulina, gefeliciteerd!

VeerleDC, die van jou is ook knap zeg! Jammer dat hij zich niet helemaal liet zien, maar voor de ervaring is het alleen al heel fijn inderdaad!

Janine, heb je inmiddels al besloten of je die man laat komen of niet? Ik zou het daar zelf zeker niet in zoeken, ik vind het eerlijk gezegd ook niet heel logisch klinken.

Paardjes123, hij ziet er goed uit inderdaad en braaf zo met het zadel.

Pablo is inmiddels ook aan zijn opleiding begonnen, als in, hij heeft nu twee keer aan de longeerlijn gelopen! *\o/*
Ik heb er een super fijn meisje bij die me hierbij helpt en die straks ook verder gaat met het beleren. Het longeren pakte hij meteen super braaf op, dus dat is top!
Ook kan hij hiermee zijn energie lekker kwijt en is hij veel rustiger in zijn hoofd. Vandaag hebben we dan ook voor het eerst een stukje gewandeld, wat super goed ging. :j

Kleine spam van de afgelopen dagen. :+
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Whild_West
Berichten: 55
Geregistreerd: 17-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 23:04

trysteffy schreef:
Cioccolato schreef:
Ik heb weer gehoord dat paarden mrt een mensenoog moeilijk zijn _O-
Leuk al die verschillende verhalen.


Wij hebben een muildier op stal met 2 mensen ogen en die is echt behoorlijk eigenwijs sleurt je mee als hij ergens geen zin in heeft maar onder het zadel hij word nu beleert is ie super braaf misschien is dat weer een stukje ezel ofzo...


Hier ook hoor. M’n verzorgpaard probeert je soms met longeren door de bak te sleuren maar onder het zadel doet ze heel erg braaf. Geen muildier overigens :j

pradadaan

Berichten: 4681
Geregistreerd: 13-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 15:30

Even een ego post, sorry!

Wauw! Hoe trots <3

Nacho is vandaag goedgekeurd als dekhengst bij het Barock Pinto Studbook *\o/*

Meeeeega trots op deze wereld hengst! :+:

Afbeelding

Joltsje

Berichten: 9046
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 15:32

Wauw, gefeliciteerd!

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 15:59

Wat gaaf!

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 17:14

Gefeliciteerd! Knappe Nacho!! <3

veerledec

Berichten: 6695
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 17:18

Gefeliciteerd!

Essxan

Berichten: 923
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 18:13

Gefeliciteerd

trysteffy

Berichten: 3238
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 18:18

Gefeliciteerd