Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 36 van de 39 [ 966 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO]Veulens 2019

 
Profiel   

Wat stoer zeg!

Hoe pakken jullie het aan met oefenen met het bit voor het eerst?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 21:35 



 
Profiel   

Escada schreef
Wat stoer zeg!

Hoe pakken jullie het aan met oefenen met het bit voor het eerst?


Hoofdstel om, halster er overheen en dan tussen de kettingen aan het halster vast laten stoeien voor een uurtje een paar weken lang.

Daarna voorzichtig druk op het bit introduceren door een keertje zachtjes aan de linkerteugel te trekken. Dan eens rechts. Niet hard gewoon dat ie leert dat er druk op z'n lagen kan komen.

Ik stap daarna over op lange lijnen met iemand die er naast loopt met een halstertouw vast aan het halster wat wederom over z'n hoofdstel zit.Dan zit er al een stuur op voor er een zadel op ligt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 23:00 



 
Profiel   

Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Wat gaaf zeg brigitte, super fijn ook dat ie zo braaf is.

Ik zou het wennen aan het bit denk ik soortgelijk doen aan wat absolem beschrijft. Voor die van mij is dat denk ik pas vanaf zomer van toepassing, ze is nu nog maar net 2.5 :o.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 07:58 



 
Profiel   

Ik heb bij Odin het bit eerst een minuut of 5 in gedaan in de wei, keer erna met longeren. Daarna gewoon soms wel met longeren het bit in en soms niet. Hij vond het al gauw prima.
Ik heb alleen nog geen druk gehad op z'n bit.

Gaaf Brigitte! Tof hoor *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 08:58 



 
Profiel   

Gaaf hoor! Echte paardjes worden het al zo!

Die van mij loopt nog lekker in de opfok, komt pas in oktober thuis. Die heeft de tijd nog wel even nodig :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 09:07 



 
Profiel   

@Brigitte, wat goed! braaf is ie!

nog gefeliciteerd allemaal met onze 'officieel 3-jarigen'.. Safira is in mei pas echt 3, we beginnen nu rustig aan met grondwerk en af en toe eens aan de longe. wennen aan van alles. Ze is vrij nuchter ondanks haar wilde uiterlijk :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 09:10 



 
Profiel   

Valoroso word in maart 3 jaar dus al bijna :D
22 januari komt de weegschaal en gaan we hem eens meten :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 15:34 



 
Profiel   

Spannend!! Voor het eerst vandaag gelongeerd. Ze vond het gewoon leuk om wat te doen.. heb onze lesgeefster even gevraagd. Wel zo handig haha super trots op mijn rode <3




Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 20:04 



 
Profiel   

famkeY schreef
Spannend!! Voor het eerst vandaag gelongeerd. Ze vond het gewoon leuk om wat te doen.. heb onze lesgeefster even gevraagd. Wel zo handig haha super trots op mijn rode <3

[ Video ]

[ Video ]



Dat gaat soepel!! :D
Hier ging dat van de week een stuk minder soepel, nouja linksom ging top, rechtsom hebben we het gewoon niet meer over :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 21:06 



 
Profiel   

tirzasarah10 schreef
famkeY schreef
Spannend!! Voor het eerst vandaag gelongeerd. Ze vond het gewoon leuk om wat te doen.. heb onze lesgeefster even gevraagd. Wel zo handig haha super trots op mijn rode <3

[ Video ]

[ Video ]



Dat gaat soepel!! :D
Hier ging dat van de week een stuk minder soepel, nouja linksom ging top, rechtsom hebben we het gewoon niet meer over :+



Whaha.. nou ja 50 % goed! Ik zeg top gedaan! Ik laat het de juf doen. :D As ik het zou doen ging het vast niet zo soepel. Longeren vind ik toch echt een vak apart.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 21:15 



 
Profiel   

Leuk om te zien FamkeY! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 11:55 



 
Profiel   

Hier ook bitje oefenen door gwn hoofdstel op doen. Halster er over en dan even kijken en passen.
Meestal dan weer af en dan opbouwen met stukje lopen en longeren.
Met de hand druk uitoefenen op de teugels en dan vanzelf ooit bijzet. Daarna ga ik er op. Ooit _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 13:46 



 
Profiel   

ElinaSK schreef
Leuk om te zien FamkeY! :j


Dank je wel <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 13:52 



 
Profiel   

Hoe gaat het hier met alle '2019 veulens', die allang geen veulens meer zijn :')

Ollie gaat super, ben hem aan het klaar maken voor het onnk springen begin april! Hij leert zo snel <3
Ook is hij vorige week op de röntgenfoto geweest en alles ziet er goed uit!
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-22 19:45 



 
Profiel   

Laatste keer dat ik er was ging het prima. Ben niet zo veel geweest ivm operatie van mijzelf en het nogal pittig herstel. Geen recente foto's dus helaas, hopelijk snel weer!

Hij ziet er echt al uit als een paard Brigitte, super leuk :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-22 19:51 



 
Profiel   

Zo Brigitte! :wow: die ziet er fantastisch uit zo! Uit hoe lang ben je er nu mee bezig? Spier komt er al mooi op. En gefeliciteerd met de goede foto's, dat is toch een spannend moment.

Ik ben afgelopen weekend naar de opfok geweest waar de mijne nog in de groep staat.
[ img ]

Afgelopen winter heeft hij een kleine terugval gehad door het wisselen (at slecht). Dat is verholpen en hij trekt snel bij. Verder mag hij nog wel iets groeien maar dat duurt denk ik nog wel even. Is nu kleine 1.60 gok ik.
In april zal hij op de foto gaan en gecastreerd worden. Vind de röntgenfoto's spannend...je hoopt zo dat ze helemaal goed zijn O:)

Toch zo leuk om de ontwikkeling te zien!
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-22 07:11 



 
Profiel   

Marieke, ziet er ook al goed uit!, leuk zo'n foto overzicht. Ja Pff die foto's zijn best even spannend. Ben eigenlijk nog amper bezig met ollie, denk een keer of 6 gelongeerd zonder bijzet oid en wat sprongetjes laten maken

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-22 08:55 



 
Profiel   

Zo, dat is echt al een flinke knaap Brigitte! Prachtig!

Troy ziet er ook goed uit Marieke! Wanneer haal je hem naar huis?

Daan loopt ook nog in de opfok, die komt in oktober thuis. Hij gaat nog een seizoen mee de weide op, dat heeft ie ook wel even nodig. Hij meet nu 1.55/1.57 dus dat valt me niks tegen. Hij is wel echt nog puppy, dus heeft de tijd nog wel even nodig.

Niet zo'n beste foto maar even voor het idee

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-22 08:57 



 
Profiel   

Omg ik ben zo verliefd op hem, geniet mee


[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-22 17:09 



 
Profiel   

Knap dier wordt het Brigitte, snap dat je daar verliefd op bent

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-22 18:56 



 
Profiel   

Mooi dier Brigitte!

Ode heeft begin maart een nieuw plekje gekregen. Mooi vlakbij huis en ik ben altijd welkom. Hier dus geen 2019 paard meer.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-22 19:42 



 
Profiel   

Hoi, ook ik heb een 2019 veulen. Afstamming Indian Rock × Dayano. Ze meet inmiddels al ruim 1.69m en krijgt door haar grote wat langer de tijd om wat uit te zware voordat ik erop ga (september EPTM met zadelmak maken). Vandaag wel voor het eerst een zadel erop gehad, wat ze helemaal prima vond <3
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-22 18:19 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]

Dit is jelske tegenwoordig.
Ontspannen is best een dingetje als hij aan het werk moet. Dat is vrij letterlijk work in progress O:)

Ik weet niet hoe hoog hij nu meet. Hij is iig de 1,60 ruim gepasseerd. Hij heeft wel een hele hoge schoft verstopt onder die dikke nek van 'm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-22 20:21 



 
Profiel   

Zaar loopt opgezadeld over straat en meer doen we niet haha
We zouden gisteren naar het extreme trail park in empe gaan maar dat is verplaatst naar de 22ste. Het was wel erg slecht weer.. ben heel benieuwd hoe ze het gaat doen :)
Ze zit snel 'vol' en gaat als het te veel word ook staken. Ze wilde toen ik paar dagen enthousiast het bos met haar in was geweest plots de trailer niet meer op bijv. Ze blijft dan ook zeker tot na de zomer gewoon staan op een keer in het bos wandelen of opgezadeld langs de weg wandelen na.
[ img ]
Leuk dat jullie al met ze aan de slag zijn :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-22 21:03 



 
Profiel   

Wat zijn jullie al 'ver' met de paardjes, de mijne staat nog steeds rond te lummelen in de paddock :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-22 06:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 36 van de 39 [ 966 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen