Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 39 van de 39 [ 966 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 35, 36, 37, 38, 39
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO]Veulens 2019

 
Profiel   

Achteraf gezien vond ik de periode van het longeren het spannendst… (voor zadelmak maken is ze 2 weekjes weg geweest :P dat is mij te spannend.. )

eerste paard waarbij we alles zelf aan haar moesten uitleggen wat de bedoeling was. Jij veel ervaring met een jong paard?

Geniet van alle mijlpalen… en super veel plezier en succes volgend jaar!




ElinaSK schreef
Wat goed sommigen zijn al echte rijpaarden aan het worden inmiddels *\o/*!

Bij mij was een ander type bit de oplossing. En daarnaast ze wisselen volop die van mij had ook periodes dat ze liever geen bit in wilde en dan zaten er idd losse tanden in haar mond. Daarna was het vaak klaar.

Ik ben bezig met wat longeerwerk. Af en toe een zadel op gehad maar nog niet fanatiek oid. Volgend jaar hoop ik er ook eens op te gaan.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 09:37 



 
Profiel   

Ik heb in het verleden wel eens paarden zadelmak gemaakt, maar ik laat er straks denk ik wel eerst een ander op. Ze is mij iets te snel dat ik liever wat meer ervaring er op laat. Ik heb haar sinds veulen dus ze kent me wel goed dat scheelt een hoop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 09:46 



 
Profiel   

ElinaSK schreef
Ik heb in het verleden wel eens paarden zadelmak gemaakt, maar ik laat er straks denk ik wel eerst een ander op. Ze is mij iets te snel dat ik liever wat meer ervaring er op laat. Ik heb haar sinds veulen dus ze kent me wel goed dat scheelt een hoop.



Heel herkenbaar! Dat is ook bij ons echt een groot voordeel geweest. Het vertrouwen heb je gelukkig al… wij hebben haar gekocht toen ze een maand of 8 was.. altijd bij ons thuis gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 10:01 



 
Profiel   

Leuk Jelle1236, mooi om te zien hoe ze ineens groot zijn he.

Ik ga vrijdag weer bij die van mij kijken. Dit staat ook in training voor het zadelmak maken, dit zal de eerste keer zijn dat ik hem onder de man aan het werk zie. Laatste keer waren ze nog met de voorbereiding bezig.

Hij heeft uiteindelijk meer tijd nodig gehad dan ik had voorzien, maar ze verrichten heel goed werk met hem. Het hangen/opstappen vond hij heel lang heel erg spannend en was dan ook erg snel. :(:) Ik ben ontzettend blij dat hij in kundige handen is en ze er alle tijd voor genomen hebben, nu gaat het erg goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 11:00 



 
Profiel   

Ben benieuwd marieke!

Ollie gaat super, ik heb de laatste 2 maanden niet heel veel tijd gehad, gister even weer gereden, hij is wel heel spookie op het moment maar wel braaf. En het word echt al een heel paard, gister gemeten op 1.69, mooie maat vind ik zelf.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 13:07 



 
Profiel   

Wat leuk om te zien hoe volwassen ze allemaal worden! En sommige dus al heel flink onder zadel echte rijpaarden! <3

Hier wat gelongeerd, zadel erop gehad, longeer singel, hoofdstel om met bitje. Daria wilde ook niet graag een bitje in dus heeft ze nu van Trust zo'n wit flexibel stangetje wat ze heel veel accepteerd en rustig op knabbelt. Ongeveer 1-2x per week doen we wat; op het moment heb ik er 6x op gezeten en hebben we ook wat rondjes gestapt. Sturen gaat langzaamaan wat beter, begin is er. Ook halt en stap op commando. Met opstappen en eraf staat ze netjes naast het blok en lijkt ze nergens van op. Ook laatst afgezadeld en daarna zo toch erop gesprongen zonder zadel. Moest een beetje springen/ afzetten en mezelf omhoog trekken om er goed op te komen en ze bleef netjes staan. Maar even zien hoe ver we komen zelf. Mocht ze toch opeens flink reageren en we het niet zo vertrouwen, kan ik alsnog iemand laten komen. Op moment wil ik het zelf proberen want ze is heel braaf, heel gericht op mij en luisterd goed.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

En zo staat ze er bij met wachten :')
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 20:33 



 
Profiel   

MariekeS_ schreef
Leuk Jelle1236, mooi om te zien hoe ze ineens groot zijn he.

Ik ga vrijdag weer bij die van mij kijken. Dit staat ook in training voor het zadelmak maken, dit zal de eerste keer zijn dat ik hem onder de man aan het werk zie. Laatste keer waren ze nog met de voorbereiding bezig.

Hij heeft uiteindelijk meer tijd nodig gehad dan ik had voorzien, maar ze verrichten heel goed werk met hem. Het hangen/opstappen vond hij heel lang heel erg spannend en was dan ook erg snel. :(:) Ik ben ontzettend blij dat hij in kundige handen is en ze er alle tijd voor genomen hebben, nu gaat het erg goed!




Hoe was het vrijdag? Zo blij met de zadelmakmakers!! Laat hun maar doen waar ze goed in zijn… eerste periode wil je het toch wel goed doen.

Gaat idd zo snel!! Plezier staat bij ons bovenaan, ze heeft wel een hele goede klik met haar ruiter, maar vertrouwt helemaal op mij. Gelukkig doe ik er ook aan toe haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-22 20:50 



 
Profiel   

Wat een knapperd! Leuke Combi hoor! Lekker genieten!


Lotte_Wessel schreef
Wat leuk om te zien hoe volwassen ze allemaal worden! En sommige dus al heel flink onder zadel echte rijpaarden! <3

Hier wat gelongeerd, zadel erop gehad, longeer singel, hoofdstel om met bitje. Daria wilde ook niet graag een bitje in dus heeft ze nu van Trust zo'n wit flexibel stangetje wat ze heel veel accepteerd en rustig op knabbelt. Ongeveer 1-2x per week doen we wat; op het moment heb ik er 6x op gezeten en hebben we ook wat rondjes gestapt. Sturen gaat langzaamaan wat beter, begin is er. Ook halt en stap op commando. Met opstappen en eraf staat ze netjes naast het blok en lijkt ze nergens van op. Ook laatst afgezadeld en daarna zo toch erop gesprongen zonder zadel. Moest een beetje springen/ afzetten en mezelf omhoog trekken om er goed op te komen en ze bleef netjes staan. Maar even zien hoe ver we komen zelf. Mocht ze toch opeens flink reageren en we het niet zo vertrouwen, kan ik alsnog iemand laten komen. Op moment wil ik het zelf proberen want ze is heel braaf, heel gericht op mij en luisterd goed.

[ [url=m/hCjbhv.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/F6yz62.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/0FFDh9.jpg]Afbeelding[/url] ]

En zo staat ze er bij met wachten :')
[ [url=m/EL4k8f.jpg]Afbeelding[/url] ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-22 20:51 



 
Profiel   

Wauw wat een mooi paard!!!


Brigitte_D schreef
Ben benieuwd marieke!

Ollie gaat super, ik heb de laatste 2 maanden niet heel veel tijd gehad, gister even weer gereden, hij is wel heel spookie op het moment maar wel braaf. En het word echt al een heel paard, gister gemeten op 1.69, mooie maat vind ik zelf.

[ [url=m/oSLV4e.jpg]Afbeelding[/url] ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-22 20:52 



 
Profiel   

@BrigitteD: die oogt inderdaad al flink paard en fijn dat het goed gaat! En beetje rustiger aan kan volgens mij nooit kwaad bij de jonkies, krijgen ze mooi de tijd.

@Jelle1236: absoluut! De goede adressen zijn goud waard, ze kunnen zo'n verschil maken in de eerste fase. Het is echt vakwerk, zeker als ze iets aparter zijn qua karakter/reacties.

@Lotte_Wessel: ah wat een lieve foto's, ziet er super relaxt en braaf uit!

Vrijdag was leuk. Hij ziet er heel goed uit en was heel fris/wakker maar braaf. Eerst even aan de longe en daarna los stap/draf/galop. Je ziet goed dat ze nog zoekend zijn maar eigenlijk heel erg braaf. En hij kan zo fijn bewegen! Veel balans en takt, loopt met weinig moeite z'n rondjes alsof ie wel uren zo door kan. Ik was erg trots :D

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-22 10:42 



 
Profiel   

Marieke, dat ziet er ook fantastisch uit zeg!! Sterk Achterbeen zo te zien, mooi paard en goeie kleur !

Vandaag was het ook weer toot haar dag. Afgelopen week niet kunnen rijden, dacht als dat maar goed gaat! Normaal doen we 2 x in de week haar rondje. Maar ging gelukkig super haha.. gouden karakter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-22 19:48 



 
Profiel   

En toen gingen onze 2019 paarden als 4 jarigen door het leven! Wat gaat het snel zeg! Passen jullie nu ook de training aan? Toot doet het eigenlijk heel best met haar 2 x in de week 20 minuutjes. De rest is ze gewoon lekker paard. Overdag naar buiten en de nacht op stal.

We hebben zelfs meegedaan met de L&R horse event. Haar eerste “wedstrijdje”. Was een aangepaste verkorte proef met alleen stap draf galop. En er zijn 2 combinaties tegelijkertijd in de baan … puur voor de ervaring. Toot vind rijden gewoon ook echt leuk. Altijd oortjes naar voren en super relaxt. Rechter galop vindt ze nog wel wat moeilijk .. maar joh ze is nog zo jong. Komt vanzelf wel.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-23 08:35 



 
Profiel   

Leuk Jelle al lekker bezig! Dit is het jaar dat de mijne voor het eerst onder het zadel zal gaan. Ze wordt vant zomer pas 4 dus alle tijd. Ben heel benieuwd :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-23 10:05 



 
Profiel   

ElinaSK schreef
Leuk Jelle al lekker bezig! Dit is het jaar dat de mijne voor het eerst onder het zadel zal gaan. Ze wordt vant zomer pas 4 dus alle tijd. Ben heel benieuwd :o


Spannend!! Zo leuk om de stappen mee te maken! Heel veel succes maar bovenal plezier!

Lijkt dat we haar al echt aan het werk zetten maar dat valt mee hoor.. we houden het leuk voor haar. Dwingende wijze accepteert ze niet dus we doen eigenlijk alles op de positieve manier.. en dan vindt zij het ook super leuk om te doen. Die van mij is bijna 4 maar we houden dit ritme eerst mooi aan. We zijn heel zuinig op haar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-23 11:09 



 
Profiel   

Wat leuk om te zien allemaal!
Mijn Odelyna Faylinn is verkocht aan een kennis en heeft haar eerste baby.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-23 04:56 



 
Profiel   

alicelover schreef
Wat leuk om te zien allemaal!
Mijn Odelyna Faylinn is verkocht aan een kennis en heeft haar eerste baby.

[ [url=m/jOEpJt.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ohhhh wat een knapperd <3 gefeliciteerd met deze topper in dop
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-23 10:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 39 van de 39 [ 966 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 35, 36, 37, 38, 39
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen