Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 73 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hypoallergene Welsh Partbred veulens!! *welsh x Curly*

 
Profiel   

Wat een knappe veulens! Wist eigenlijk ook niet hoe het werkte met kruisen, interessant.

Ik zag laatst een schimmel Curly hengst bij een endurance wedstrijd. Niet enorm hoog qua stokmaat, maar wel een stevig type, mooi dier.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-19 13:29 



 
Profiel   

wat een ontzettende gave kruising zeg! En wat is de cob prachtig!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-19 02:28 



 
Profiel   

Wat leuk! Ziet er heel knuffelbaar uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-19 07:26 



 
Profiel   

Verhaart zo'n dier niet? En moet je ze scheren net als een poedel/ labradoodle?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-19 07:49 



 
Profiel   

Anna79 schreef
Verhaart zo'n dier niet? En moet je ze scheren net als een poedel/ labradoodle?

Labradoodle ' moet' je helemaal niet scheren? Waarom zou je, behalve dat je dan geen vachtonderhoud hoeft te doen?
Maar even daarbij te blijven; als je een multigen of Australian labradoodle weer terug kruist met een labrador, verliest deze zijn allergie vriendelijkheid. Ook zal deze waarschijnlijk weer gaan verharen. Maar dat is dus niet zo bij curly's? Er komt toch een gedeelte niet allergie vriendelijk gen bij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-19 09:42 



 
Profiel   

@ dat ben ik nou: als je een poedel of labradoodle nooit zou scheren:of knippen komt het niet goed hoor! Ik heb er zelf eentje ( poedel)
Vandaar dat ik dat vraag, ik ben nieuwsgierig of de vacht doorgroeit net als bij poedels of dat ze gewoon een zomer en wintervacht krijgen en dus verharen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-19 09:51 



 
Profiel   

Anna79 schreef
@ dat ben ik nou: als je een poedel of labradoodle nooit zou scheren:of knippen komt het niet goed hoor! Ik heb er zelf eentje ( poedel)
Vandaar dat ik dat vraag, ik ben nieuwsgierig of de vacht doorgroeit net als bij poedels of dat ze gewoon een zomer en wintervacht krijgen en dus verharen.

Ik heb 2 Australian Labradoodles. Trimmen natuurlijk, maar scheren vind ik doodzonde en spuuglelijk. Ze horen mooi fluffy te zijn. Hebben geen poedelvachten? De fokker van mijn honden raad het zelfs af omdat het de vacht niet ten goede zou komen.Maar dit is een andere discussie haha...:-)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-19 11:13 



 
Profiel   

Ik bedoel inderdaad trimmen, knippen dan wel scheren. Mijn poedel is 'oerlelijk ' <3 geschoren[ img ] (pup)

Maar ik ben nog steeds benieuwd hoe het bij deze paarden zit :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-19 12:51 



 
Profiel   

Deze paarden verharen wel gewoon.

Ik heb gister nog met 2 zoons van de endurance schimmel die hier ook genoemd werd gewerkt. Plukken haar vlogen om mijn oren.
De eigenaar kan nu echt niet bij mijn shetten zijn, zeker niet nu ze verharen. Maar van deze krulletjes haren heeft ze helemaal geen last.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-19 13:57 



 
Profiel   

Wat super gaaaaf. Vooral die Welsh Cob x Curly kruising. Misschien bizarre vraag maar kan je in theorie ook een curly Irish Cob bekomen? Zouden de sokken dan krullen? :o?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-19 14:13 



 
Profiel   

Bijzonder! Mooi dat allergische mensen zo toch met paarden om kunnen gaan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-19 14:30 



 
Profiel   

Wat een knapperds! Mijn vriend is helaas allergies maar vind paarden erg leuk, dus we zijn een keertje bij mensen gaan kijken met curly's. Was een erg leuke ervaring! Weet je zeker dat de kruisingen ook hypoallergene zijn? Ik zou dolgraag ooit een kruising curly x schwarzwalder fuch willen laten fokken maar ik heb geen idee of dat verstandig is :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-19 15:53 



 
Profiel   

Jenny is momenteel voor de 4e keer drachtig van onze Irish Cob. (haar moeder heeft ook 2 veulens van deze hengst en alle veulens hebben prachtige gekrulde sokjes!
De welsh cob x curly ook trouwens, alleen niet zo lang als de tinkerkruisingen...
[ img ]

[ img ]
[ img ]

De kruising met Fuchs zou ook kunnen maar dan moet je wel een hengst gebruiken die homozygoot is!
Onze Oscar is dat bv wel...
En heel goed weten waarom je welke kruising maakt, soms kan je beter een veulen die naar wens is kopen.
Fokken blijft gokken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-19 21:01 



 
Profiel   

Oh ja ik heb de jaarling geschoren, zie geweldige springfoto ;-)
Ze moest snachts op stal anders zou ze alleen staan en ze wilde zich stulschuren dus heb ik lekker het scheerapp erover gehaald.
Maar dat hoeft dus zeker niet standaard.
De andere krullen scheer ik nooit en de meeste krijgen ook meestal niet zo een mega vacht als die jaarlingen ;-)

Wat is het verschil tussen een labradoodle en zo'n Australische?!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-19 21:03 



 
Profiel   

Zoooo die bonte is gaaf!

Ontzettend leuk wat jij doet, zou gaaf zijn als er straks kleine hypoallergene ponietjes zijn voor kids met een allergie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-19 21:13 



 
Profiel   

moor schreef
Oh ja ik heb de jaarling geschoren, zie geweldige springfoto ;-)
Ze moest snachts op stal anders zou ze alleen staan en ze wilde zich stulschuren dus heb ik lekker het scheerapp erover gehaald.
Maar dat hoeft dus zeker niet standaard.
De andere krullen scheer ik nooit en de meeste krijgen ook meestal niet zo een mega vacht als die jaarlingen ;-)

Wat is het verschil tussen een labradoodle en zo'n Australische?!


Dat is nog best een lastige materie om uit te leggen! Ga het proberen ;-)

De genetische samenstelling van de Australian Labradoodle is anders dan dat van de "multi-gen of gewone Labradoodle" doordat er diverse andere rassen doorheen gemixt zitten (-Poedel –Labrador Retriever –Ierse water spaniel –Curly Coated Retriever –American Cocker Spaniel –English Cocker Spaniel). Een Australian Labradoodle heeft dus als extra een behoorlijk percentage genen van deze toegevoegde rassen erbij. Dit omdat de eerste kruisingen minder geschikt bleken als hulphond en qua allergievriendelijkheid. Het percentage poedel-genen is ook wat groter dan het percentage labrador-genen, maar wel kleiner dan 50%. Zij komen voort uit een fokprogamma in Australië waar een allergievriendelijke hond gefokt werd die geschikt was als hulphond. Pas vanaf de vierde generatie mogen deze honden verkocht worden als pure Australian Labradoodle en geven bij 95% van de mensen die normaliter allergisch zijn geen allergische klachten. Vanzelfsprekend zijn door de toevoeging van andere rassen, de karakters ook anders dan de 'gewone' labradoodle.

De gewone Labradoodle is een mix van Labrador X Poedel en geen andere toegevoegde rassen. De eerste kruisingen zullen hiervan nog verharen en niet persé allergievriendelijk zijn. Je spreekt dan van F1, F2, F3 etc. waain de hond steeds teruggefokt wordt met de Poedel om zo meer allergievriendelijkheid te creëren aangezien de Poedel van zichzelf allergievriendelijk is en niet verhaart.

De Australian is in aanschaf een stuk duurder omdat deze ingewikkelder te fokken is. Al liggen de prijzen van de 'gewone of multi' vaak ook behoorlijk hoog omdat men meelift met de Australian. Als mensen zich er verder niet in verdiepen kan men nogal eens van de koude kermis thuiskomen als blijkt dat de hond toch niet zo allergievriendelijk en makkelijk te trainen is. De termen worden helaas allemaal door elkaar gehaald en het is best ingewikkelde materie. Maar ook bij de Australian zie je momenteel dat er meer gefokt wordt op maat, kleur en vacht en niet op karakter. Echt ontzettend jammer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 08:03 



 
Profiel   

Bedankt voor deze heldere uitleg :)

Je beantwoordt daarmee gelijk de vraag waar ik mee rondliep sinds ik van het weekend een poedel zag lopen: is het de poedel die bovenaan staat als het om allergievriendelijk gaat? Ik ben zelf allergisch voor honden helaas. En voor paarden. Dus dit is een zeer interessant topic.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 09:43 



 
Profiel   

Kijk super uitleg!
Zeker karakter is belangrijk!
Dat is met de Curly net zo...
Maar bij de paarden krullen/hypoallergene gaat het toch nog wel makkelijker dan!
Ik heb een homozygote merrie en die kruis ik met onze tinker en is altijd gekruld en tot zover voor een ieder die hier kwam met een allergie geschikt gebleken.
De hengst die ik heb is ook homozygoot alleen wel een andere krulsoort, deze behoudt wel zijn staart en manen. Deze kruis ik met de welsh merries en de eerste 2 zijn nu geboren. (als ze wat ouder zijn zullen we de haren opsturen om te testen :) )
Maar meestal komen mensen die ze willen kopen kijken of sturen we haren op en testen ze zelf.
Want het is voor ieder mens en paard toch zelf testen!


Ik heb zelf een tijdje gekeken voor een portugese waterhond, maar ook van deze zijn er niet zo veel in nL.
Maar de Australische spreekt mij ook zeer aan!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 10:55 



 
Profiel   

Ik vind curlys vaak een beetje meh gebouwd maar deze lijken toch wel echt leuk in elkaar te steken :j

Zou grappig zijn er een te hebben bij mijn Poedelbeesten _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 10:58 



 
Profiel   

Boras schreef
Bedankt voor deze heldere uitleg :)

Je beantwoordt daarmee gelijk de vraag waar ik mee rondliep sinds ik van het weekend een poedel zag lopen: is het de poedel die bovenaan staat als het om allergievriendelijk gaat? Ik ben zelf allergisch voor honden helaas. En voor paarden. Dus dit is een zeer interessant topic.
Je mag mij gerust pb sturen en eventueel bij mijn AL' s komen testen. Je zou het echt moeten proberen, ik denk dat de AL nog wat allergievriendelijker is maar het karakter ook wat meer easygoing, mits je een goede lijn kiest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 11:06 



 
Profiel   

En nog een krullenmeisje erbij!!!!


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-19 23:51 



 
Profiel   

Ontzettend leuk! Ik geloof dat ik in 2000 oid voor het eerst van het ras hoorde. Ik heb ze nog steeds niet meegemaakt...

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-19 00:16 



 
Profiel   

Oh wow!!
Wat een mooi meisje

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-19 00:51 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-19 06:46 



 
Profiel   

Ow wat een geweldig leuke dieren zeg! <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-19 06:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 73 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen