Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 21 [ 508 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 21  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Volgend jaar veulen (van Kjento), wie nog meer?

 
Profiel   

janderegelaa schreef
angelpam schreef
Ik probeer ook te gaan. Maar ook hier is het een stukje rijden. Als ik niet ga volg ik het via kwpntv

Ik zou eerst informeren of hij er wel is voordat je een eind gaat rijden.



Dat ga ik ook zeker wel doen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 11:26 



 
Profiel   

Hoezo zou hij er niet zijn?

Volgens de startlijst komt Kjento om 20.14u de baan in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 12:08 



 
Profiel   

Vulina schreef
Ik probeer wel, maar is voor ons best een stukje rijden...


Te ver helaas, dat red ik niet :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 20:33 



 
Profiel   

Ik heb net geinformeerd en Kjento doet inderdaad mee maandag. Ik zou graag gaan kijken. Moet alleen voor vervoer zorgen aangezien ik een blessure aan mijn elleboog heb en niet zo ver auto kan rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-19 13:19 



 
Profiel   

Fijn paard hoor.. Wat een verschil al in kracht. Blij dat ik hem gebruikt heb :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 20:20 



 
Profiel   

Hé leuk zo’n topic met al die Kjento veulens! Ik was net te laat om hem te zien lopen net dus ging op zijn naam zoeken :) Hoe liep hij?

Wij verwachten er eentje uit onze For Gribaldi x Ampère (voorl keur) merrie: hier met haar Glamourdale veulen van dit jaar:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 20:44 



 
Profiel   

Hij liep 91 punten, staat voorlopig nog aan kop. Ik vond hem erg aansprekend, goed berg op en met heel veel kracht lopen. Je ziet wel dat hij veel hengst is, maar daardoor wordt hij ook meteen wat spectaculairder dan de anderen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 20:48 



 
Profiel   

Ik vond hem erg goed hoor. Super 2de plaats.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 21:20 



 
Profiel   

Heel netjes. Nummer 1 liep ook top :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 21:29 



 
Profiel   

Wat leuk! Ik heb Kjento overwogen maar uiteindelijk voor Glamourdale gegaan. Misschien aankomend jaar wel eentje bij Kjento.

TS: Uit je vosmerrie heb je met Kjento 50% kans op een vos. Merrie geeft altijd haar vosgen en Kjento geeft 50%/50% vos of zwart mee. Afhankelijk van of jouw merrie Agouti draagt, heb je ook nog kans op bruin of niet.
Als ze heterozygoot is voor Agouti (Aa) dan zijn je kansen:
50% vos
25% zwart
25% bruin
draagt ze geen Agouti (aa) dan zijn je kansen:
50% vos
50% zwart
en is ze homozygoot voor Agouti (AA) dan zijn je kansen:
50% vos
50% bruin
Heb Kjento begin dit jaar in het noorden op de hengstenshow zien lopen. Ik vond het een fijne hengst die met de oortjes erop lekker aan het werk was. Ook later op stal geen rare dingen gezien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 21:46 



 
Profiel   

Wij verwachten dit jaar ook een kjento veulen uit onze merrie van tuschinski.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-19 14:49 



 
Profiel   

Ondertussen 7 maanden en 3 dagen drachtig <3

Hoe gaat het met jullie merries??


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 11:41 



 
Profiel   

Hier is de merrie inmiddels over de helft heen. Ze doet het goed en staat lekker dik te wezen.

Ik heb wel het idee dat dit veulen veel bewegelijker is als het veulen van dit jaar. Zou het dan toch een hengst worden. Is wel makkelijker om te verkopen. Want word het een merrie moet ik daar nog eens serieus over na denken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-19 09:11 



 
Profiel   

angelpam schreef
Hier is de merrie inmiddels over de helft heen. Ze doet het goed en staat lekker dik te wezen.

Ik heb wel het idee dat dit veulen veel bewegelijker is als het veulen van dit jaar. Zou het dan toch een hengst worden. Is wel makkelijker om te verkopen. Want word het een merrie moet ik daar nog eens serieus over na denken.

`
Ik vind dat Golda dus nog totaal niet 'dik' is. Ze was natuurlijk in het begin ook heel ielig en schraal. Fijn dat het goed gaat met die van jou!! Wij willen het veulen graag houden als het een merrie wordt, en een hengst verkopen. Jullie ook dus? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-19 10:12 



 
Profiel   

Ja klopt merrie mag blijven tenzij ik er dan een goed bedrag voor kan krijgen. Hengst word verkocht. Ik heb het merrie veulen van dit jaar aangehouden en een merrie veulen kan ik ook aanhouden maar een hengst niet. Ik heb mijn 2016 hengstveulen ook nog als hengst thuis staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-19 11:05 



 
Profiel   

Kjento heeft het weer goed gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 20:52 



 
Profiel   

Ja, heb hem ook gezien op de livestream. Hij liep super en heel constant. Fan van deze hengst! <3 Heel ontspannen ook, geen staartgezwiep en neusje vaak mooi voor de loodlijn. :j

Staat gewoon lekker op rust tijdens de prijsuitreiking. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 20:53 



 
Profiel   

Hij is inderdaad echt wel goed. Als hij ietsjes beter zou stappen zou hij met gemak winnen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 22:10 



 
Profiel   

Vraagje, ik ben helemaal nieuw in de KWPN wereld (heb zelf altijd PRE's en Lusitano's gehad maar mis daar vaak wat beweging, vandaar).
Ik heb nu dan een KWPN merrie erbij die drachtig is van Kjento (heb hier al eerder een foto geplaatst).
Nu ben ik niet van plan dit veulen te houden, en ben dus benieuwd aan welk bedrag je moet denken bij verkoop.
Geloof dat Kjento dit jaar voor het eerst nakomelingen krijgt, dus dit worden de eerste veulens van hem, is dit positief of negatief voor de verkoop? Gaan jullie met je veulen naar de keuring, en kan je aan de hand daarvan beter het bedrag bepalen.
Ik verwacht helemaal geen heel hoog bedrag voor dit veulen en mijn instructrice heeft er waarschijnlijk interesse in, dus daar ga ik zeker geen hoofdprijs aan vragen.
Maar ben gewoon erg benieuwd naar jullie ervaringen bij verkoop.

Groetjes Cora

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-20 13:58 



 
Profiel   

Faya_barock schreef
Vraagje, ik ben helemaal nieuw in de KWPN wereld (heb zelf altijd PRE's en Lusitano's gehad maar mis daar vaak wat beweging, vandaar).
Ik heb nu dan een KWPN merrie erbij die drachtig is van Kjento (heb hier al eerder een foto geplaatst).
Nu ben ik niet van plan dit veulen te houden, en ben dus benieuwd aan welk bedrag je moet denken bij verkoop.
Geloof dat Kjento dit jaar voor het eerst nakomelingen krijgt, dus dit worden de eerste veulens van hem, is dit positief of negatief voor de verkoop? Gaan jullie met je veulen naar de keuring, en kan je aan de hand daarvan beter het bedrag bepalen.
Ik verwacht helemaal geen heel hoog bedrag voor dit veulen en mijn instructrice heeft er waarschijnlijk interesse in, dus daar ga ik zeker geen hoofdprijs aan vragen.
Maar ben gewoon erg benieuwd naar jullie ervaringen bij verkoop.

Groetjes Cora

Ligt eraan uit wat voor merrie het veulen komt. Heb je een linkje naar Horsetelex of de KWPN site?

Edit: al gevonden. Hele rare cijferlijst van de stamboekkeuring. Heb je haar zelf voorgebracht/klaargemaakt? Qua beweging voldoet ze aan de eis voor ster maar qua exterieur niet en dat is raar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-20 13:59 



 
Profiel   

Citaat
Ligt eraan uit wat voor merrie het veulen komt. Heb je een linkje naar Horsetelex of de KWPN site?

Edit: al gevonden. Hele rare cijferlijst van de stamboekkeuring. Heb je haar zelf voorgebracht/klaargemaakt? Qua beweging voldoet ze aan de eis voor ster maar qua exterieur niet en dat is raar.


Nee niet zelf voorgebracht, ik heb haar pas sinds een half jaar en heb haar drachtig gekocht.
Voor Ster kan je haar ieder jaar aanmelden heb ik begrepen, kan deze keuring ook thuis gedaan worden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-20 16:22 



 
Profiel   

Faya_barock schreef
Citaat
Ligt eraan uit wat voor merrie het veulen komt. Heb je een linkje naar Horsetelex of de KWPN site?

Edit: al gevonden. Hele rare cijferlijst van de stamboekkeuring. Heb je haar zelf voorgebracht/klaargemaakt? Qua beweging voldoet ze aan de eis voor ster maar qua exterieur niet en dat is raar.


Nee niet zelf voorgebracht, ik heb haar pas sinds een half jaar en heb haar drachtig gekocht.
Voor Ster kan je haar ieder jaar aanmelden heb ik begrepen, kan deze keuring ook thuis gedaan worden?

Ja dat kan maar ik zou haar klaar laten maken. Er is iets waardoor ze maar 65 punten gekregen heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-20 17:27 



 
Profiel   

Ik ben heel benieuwd naar jullie Kjento veulens! Wil hem graag dit seizoen gebruiken voor mijn Lord Leatherdale merrie. Ze heeft eerder 2 veulens van Toto jr gehad. Ben dus heel benieuwd hoe zijn eerste veulens er uit zien!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-20 18:34 



 
Profiel   

Hoe gaat het met de dames die drachtig zijn van kjento?

Ik heb er op fb al 1 van hem voorbij zien komen. Vond dat een erg knap veulen.

Hier is de merrie erg dik. Ik ben benieuwd wat ze ervan aan het bakken is.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-20 10:41 



 
Profiel   

Ik volg even jullie Kjento veulens, hij staat op mijn lijstje voor mijn Goodtimes merrie. :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-20 11:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 21 [ 508 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 21  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen