Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 67 van de 79 [ 1958 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70 ... 79  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[Foto] 2020 veulens

 
Profiel   

Wat groeien ze allemaal hard zeg!

Met Rosie doe ik af en toe wat basic grondwerk en hebben we inderdaad ook wat geoefend met een dekje en een deken. Grote meid is ze al!

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 15:13 



 
Profiel   

Ik longeer Armando ook nog niet. Aan de lijn welteverstaan. Want als ik hem eens wat laat lopen (in zijn paddock) dan blijft hij zelf in een volte om me heen lopen. Dat heb ik hem niet geleerd, maar is echt iets dat hij compleet uit zichzelf doet. Nou ja, als hij er gelukkig van wordt :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 15:33 



 
Profiel   

Wat drogen ze allemaal mooi op zeg!
Ik kan bijna niet wachten om met Vogue aan de slag, echt zo'n fijn karakter!
Op t moment een halve koudbloed om te zien met dr dikke pak haar, maar t is echt een poppetje <3
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 16:29 



 
Profiel   

Wauw 2 jaar alweer, wat vliegt de tijd voorbij!
Leuk om te zien hoe sommige al heel paard zijn.

Die van mij is echt nog wel guppie, maar zij is dan ook van juni.

Gooi er ook wel eens een dekje op, maar dat interesseert haar helemaal niets.
Regendek wil ik nog wel oefenen, aangezien ik afgelopen jaar 2 3-jarige merries had, die nog nooit een deken gezien hadden, nou dat was best wel een dingetje :+

Grondwerk wil ik ook heel graag gaan doen, maar hebben nog geen bak en savonds is het nog te donker.
Maar dat is wel ons eerste plan, les vanaf de grond nemen.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 18:12 



 
Profiel   

Hier mag hij heel soms (eens per maand) met zijn vriend mee “longeren”, dat is gewoon vrij in de bak lopen, achter mijn ruin aan. En dat is feest want dan krijgt hij daarna ook grote-jongens-brokjes. Verder gaat hij iedere dag aan de hand naar binnen en buiten en trainen we “ho” en “terug” maar dat is meer omdat dat handig is met het draad dicht doen en hij wil altijd voorop. Verder lekker luieren, spelen en alles slopen en met alles rondsjouwen (mestschep, dekens, waterbak, emmers enz).

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 18:30 



 
Profiel   

Leuk om alle twenters te zien! Parker word over 4 maanden 2. Hij is nu 1.61 en zijn kont staat wat hoger dus komt snel wel weer wat cm bij!

Ik heb hem pas een zweetdekentje op gelegd. Gewoon om te oefenen. Eerst moest ik hem er heel voorzichtig op leggen en zo verder uitvouwen. En nu kan ik hem erop gooien.
Zo heb ik ook altijd zwemnoudles op stal liggen en een vlag en nog wat spulletjes waar ik dan regelmatig meer speel. Ik kan nu de vlag helemaal over hem heen aaien en wapperen. Zo trots op mijn vriendje <3

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 19:06 



 
Profiel   

Ja Liv is echt pas 2. :') Ze wordt 18 maart echt 2 jaar. Ze is nu 164.

Ik laat ze met zoveel mogelijk kennis maken. Heb vanaf veulen af aan dus al dekjes, dekens enz erop gelegd. Voordat ze een jaar was heb ik er al een keer een zadel opgelegd. Nu was dus de tweede keer dat ze een zadel op had. Ook een barebackpad heeft ze een aantal keer opgehad.

Ik heb haar dagelijks in de hand, omdat ze gewoon aan huis staat en in de nacht op stal gaat. Verder oefenen we niet heel veel. Af en toe wat grondwerk, max 10 minuten. Soms doen we 3 maanden niks, soms oefen ik 3 dagen achter elkaar.
Als ik met een ander paard weg ga met de trailer zet ik haar altijd op de trailer. Een keer of 3 erop en eraf en dan weer terug in de wei.

Als ze in stal ligt, dan ga ik erop zitten. Dat vindt ze heel normaal. Ik vind het alleen maar fijn dat je er 3 jaar voor uit kan trekken om ze met alles kennis te laten maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 19:24 



 
Profiel   

Wat leuk dat jullie allemaal al lekker bezig zijn. Hier moet ik nog even op mijn handen blijven zitten tot Phalco thuis komt.

Maar heb nog een jonge pony welke afgelopen jaar onder zadel is gekomen. Dus hoef me niet te vervelen. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 19:49 



 
Profiel   

Ohh wat leuk dat dit topic weer leeft! Heel tof om jullie foto's allemaal te zien, en de bijbehorende verhalen natuurlijk! Ik lees al van een paar twenters hoe hoog ze nu zijn, hoe zit dat bij de rest, al enig idee van de stokmaten op dit moment? Phinne is nu 1.53, niet zo groot nog, hoop dat ze toch wel net zo groot als haar moeder wordt, die is 1,62. Maar Phinne is van half juni, dus ze is echt pas anderhalf nu.

Nog even wat fotootjes

Ook al een zadel opgehad, hij lag er toevallig omdat ik net mijn andere merrie had gereden. Ze verblikte of verbloosde niet, bewoog niet eens een oor :D

[ img ]

Genieten van geweldige zonsopkomsten

[ img ]

De twee twenters met onze volwassen paarden, helemaal links Phinne, helemaal rechts haar moeder

[ img ]

En omdat ze gewoon zo'n schatje is, en ja, ze hangt graag zelf de slingers op :D

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 21:07 



 
Profiel   

Noura is van 10 maart, maar is echt wel minder paard dan Liv heb ik het idee :D
Echt enorm overbouwd momenteel. En harig. En een heel klein hoofdje. Ze heeft eigenlijk ponymaat. Alleen kan de keelriem dan niet dicht, want ze heeft wel echte quarterwangen :+
Cob kan net, op zijn kleinst aan het kopstuk en bij de neus. Anders verzuipt ze er in :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 22:41 



 
Profiel   

Rosie is van 22 mei, en is onlangs gemeten. Haar schoft was 1.51 (dat is precies even groot als haar moeder), haar kont 1.56 :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 22:52 



 
Profiel   

Komt vast goed met de stokmaat van phinne, die groeit gewoon wat geleidelijker en langer door. Liv is ook echt groot en altijd veel paard geweest. Ik hoop dat ze vroeg stopt met groeien. Ik heb eerder een 2,5 jarige gehad die ook heel erg compleet was voor die leeftijd en die is daarna nog maar een paar cm gegroeid. Hopelijk is dat bij Liv ook het geval. Ben zelf niet zo groot namelijk :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 23:01 



 
Profiel   

Oooh wat heerlijk om al jullie updates te lezen, zo leuk!

Ik ben ook van het spelenderwijs dingen doen. Zadel en deken kenden die van mij al voordat ze afgespeend werden. Ze hebben onlangs een keer vrij gesprongen, Lou vindt dat prachtig en kan het ook nog eens goed. Liv vindt keihard erlangs racen veel leuker.

Verder zijn we vooral lekker aan het wandelen. Ik rij het liefste totdat ze 8 zijn zo min mogelijk in de bak (drie gangen, rem en stuur, meer hoeven ze van mij daar tot dan niet), dus hoe makker ik ze heb voordat ik erop ga zitten, dus te makkelijk starten we straks met kilometers buiten. Al wil ik daar nog zeker wel 2 jaar mee wachten. Gelukkig kunnen we nog gaan fietsen, lange teugelen en zelfs zwemmen.

Lou is van 15 mei en 1.51m. De meest harige en grof gebouwde van de twee.
[ img ]

Liv is van 19 juni en 1.43m. Zij is de breedste en heeft nu al meer voorpluk dan haar moeder en halfzus ooit gehad hebben, én meer dan pappa had op haar leeftijd.

[ img ]

En ja, ze leven op de Groningse klei, maar met altijd droge paddock en schuilstal, don't worry...

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 02:32 



 
Profiel   

Noura is achter 1.50 en voor 1.46 :+
Ik verwacht dat ze rond de 1.60 gaat eindigen. Groot zat :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 07:12 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Noura is achter 1.50 en voor 1.46 :+
Ik verwacht dat ze rond de 1.60 gaat eindigen. Groot zat :D


Die van mij is nu ook zo groot en hij is officieel in juni pas 2. Ik was er eigenlijk een beetje bang voor dat hij te klein zou blijven maar als ik dan de rest zo hoor en vergelijk valt het gelukkig wel mee! Komt misschien ook dat hij nog heel iel is. En het valt mij minder op omdat ik zo wat elke dag zie.

Super leuk al die verschillende te horen en te zien! :)

Gister mijn eerste korte grondwerk les gehad. Mega interessant en leerzaam!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 07:47 



 
Profiel   

Het hangt denk ik ook wel een beetje van het ras af. De meeste painthorses blijven rond de 1.50 hangen. Daar gaat zij ruim overheen. Dus voor een paint wordt het een grote. Voor een KWPN'er zou het kleintje blijven :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 07:49 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Het hangt denk ik ook wel een beetje van het ras af. De meeste painthorses blijven rond de 1.50 hangen. Daar gaat zij ruim overheen. Dus voor een paint wordt het een grote. Voor een KWPN'er zou het kleintje blijven :D


Klopt! Hij is een kruising en gekocht met de verwachting voor een E pony maar ik heb wel een tijdje gedacht dat hij dat misschien niet eens zou halen maar dat valt mee gelukkig :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 07:53 



 
Profiel   

Ik had vandaag de camera bij. Zo ziet Noura er nu momenteel uit: [ITP] Kleine meisjes worden groot - LC Tecum Special Moon bijna 2
Compleet uit verhouding _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 19:58 



 
Profiel   

Dat compleet uit verhouding is behoorlijk herkenbaar :+ ze ziet er goed uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 21:14 



 
Profiel   

Ze blijft knap, zelf nu ze uit verhouding is :D

Wat lekker dat jullie al zoveel wandelen caily! Dat zou ik ook wel willen. Ik durf het nog niet zo goed. Toch maar eens iemand regelen die een keer mee kan met de pony

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 08:06 



 
Profiel   

Mijn peuterpony is terug, gecastreerd en wel <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 11:51 



 
Profiel   

Ladonna, hersteld hij goed?

Maken jullie je soms ook zo'n zorgen, af en toen ben ik echt bang dat ze niet oud wordt :o terwijl er geen reden voor is...

Met de merries die ik rijdt, heb ik daar nooit last van.. Misschien komt het wel doordat dit mijn eerste eigen paard is. :7

Vindt haar ook veel jonger lijken dan jullie knapperds, ze is natuurlijk wel van juni.
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 13:32 



 
Profiel   

Dit is de tweede keer dat ik eigen fok aanhou. De eerste keer heb ik mijn merrie in moeten slapen vlak voordat ze drie jaar werd. Dus die zorgen herken ik enorm. Ik heb ik idioot veel moeite met ze uit handen geven. Met mijn vorige merrie heb ik ondanks haar jonge leeftijd, wel mooie herinneringen gemaakt. Nu heb ik meer paarden dus krijgen de kleuters wat minder avontuur mee, maar ik probeer wel heel bewust tijd vrij te maken om ook met hun dingen te ondernemen. Nu thuis natuurlijk het wandelen, maar ze zijn afgelopen zomer ook mee op keuring geweest bijvoorbeeld. Ik heb niks met jonge paarden op een keuring, maar gewoon samen een uitje hebben maakte het voor mij wel waardevol.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 14:24 



 
Profiel   

Wat leuk om de foto's hier te zien hoe ze groeien! Het gaat zo snel! Mijn dame is inmiddels alweer 2 en groeit enorm. Als ze haar hoofd omhoog doet kan ik niet meer bij haar oren komen :')

Naast haar bijna 3 jarige 'zusje'.
[ img ]

[ img ]

[ img ]

LaDonna hoe is het met jou kleine nu hij gecastreerd is?

Getty_maan jou paardje lijkt ook al best groot hoor! Ik vind zelf dat de mijne langzaamaan steeds minder baby achtig wordt, en steeds meer paard. Al is ze op het moment wel wat aan het puberen. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 20:43 



 
Profiel   

Leuk om al die jonkies te zien groeien! Wat worden ze allemaal knap <3

Manu wordt ook steeds meer pony ipv jaarling. Ze wordt in april 2. Ze is nog wel steeds klein (rond de 1,35 denk ik nu) maar groeit ook meer in de breedte op dit moment.

Ze blijft nog een paar maandjes in de opfok en in mei komt ze naar mij. Dan wordt ze weer herenigd met haar moeder en mag ze lekker tussen een gemengde kudde verder opgroeien op een paddock paradise. Ideaal! :D

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 14:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 67 van de 79 [ 1958 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70 ... 79  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen