Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 56 van de 79 [ 1958 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59 ... 79  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[Foto] 2020 veulens

 
Profiel   

Hier ook wat schraal hoor. Maar inderdaad met goed voerbeleid en wormbeleid geen probleem. Zolang ze groeien zullen ze wel sprietjes blijven.

Mijn man was gister in gesprek met Noura :))
Dan is het ineens een ukkie :+
[ img ]

Gisteren had ik haar een vliegenfrontriem om gedaan. Daar vond ze het hare van _O-
[ img ]

10 minuten later liep ze er dan ook zo bij :')
[ img ]

Dus dat hebben we maar af gelaten.
Vanmorgen ging ze ineens hier liggen rollen. Handig plekje ook :n
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 16:01 



 
Profiel   

Liv zou meteen aan die touwtje gaan trekken :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 17:23 



 
Profiel   

Hier was ze ook lange tijd schraal. Eigenlijk sinds januari al zeker schraal terwijl ze onbeperkt hooi krijgt, gras en elke dag podo grow met luzerne. Ze bleef maar groeien in de hoogte dan in de breedte :') maar eindelijk sinds deze maand lijkt ze eindelijk iets meer chuncky. :)

Ze is al wel de 1.60 voorbij :')

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 00:25 



 
Profiel   

Ook al zo'n joekel. Gaaf kleurtje ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 07:51 



 
Profiel   

Ze is prachtig! Ziet er super uit!
Zelf vind ik iets schrale jonkies nooit zo heftig mits ze goede kwaliteit onbeperkt ruwvoer en goede vrij krijgen. Ontwormbeleid en tandarts controle moet ook op orde zijn. Zie ook veel jaarlingen die eigenlijk veel te dik zijn. Voor een jonkie in de groei is te dik vaak schadelijker dan iets te schraal.
Zoals ik het hier in het topic zie, zien ze er allemaal top uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 13:37 



 
Profiel   

Wat een joekel!
Ik heb ze liever ook niet te dik.
Dit vind ik mooi op gewicht. Je ziet net een beetje de ribben. Maar verder toch ook wat vlees en mooi bespierde achterhand van het vele lopen :D
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 15:54 



 
Profiel   

Ja ze sjouwen er heel wat van af. Die van jou heeft ook een mooi kontje Daihyo! :j

Nog even wat foto spam <3

Met mij ernaast, ik ben 1.69
[ img ]

Snel er vandoor met de bak :=
[ img ]

Samen met 2 jarige "zusje"
[ img ]

Knap koppie
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 00:33 



 
Profiel   

Jeetje ze is echt groot :D
Knap hoofd heeft ze <3

Noura is behalve haar kont wel echt een schrieltje verder :j

[ img ]

[ img ]

Alhoewel het bovenaanzicht wel model bijzettafel heeft :+
Ze stond te schuren aan een van de borstels.
[ img ]

En in de ochtend liggen ze er vaak zo bij.
[ img ]

Of lekker op de wei. Ze scharrelen wat af :j
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 07:52 



 
Profiel   

Wat een heerlijke plaatjes en wat worden ze allemaal toch groot!! Daar blijft Phinne toch echt een ukkie bij met haar bijna 1.50!

Ik zie bij sommigen van jullie dat de manen gekortwiekt zijn, en bij anderen niet, wat zijn bij jullie redenen om dat wel of niet te doen? Bij Phinne hebben we het niet gedaan, maar ze heeft zo'n giga pakket manen, niet normaal zo dik, dus ben bang dat het misschien best warm voor haar is, al helpt het misschien ook wel weer tegen de vliegen. Ik vind stiekem dat die lange slierten zo horen bij de leeftijd, maar ja, korter staat wel weer volwassener en als het warm is is het ook niet relaxt natuurlijk...

Heb van de week weer zo ontzettend gelachen, Phinne en haar vriendinnetje dachten wel even de ganzen uit de wei te jagen, nou, dat werd duidelijk 1-0 voor de ganzen, watjes :D <3



Verder is het altijd heel chill hier eigenlijk

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 18:28 



 
Profiel   

Noura haalt de 1.50m denk ik nog net niet. Of net wel. Manen mogen lekker lang blijven. Het is wel warm, maar ook wel weer goed tegen de vliegen. En er zijn echt veel vliegen momenteel :oo

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 18:30 



 
Profiel   

Ja zoveel vliegen! Ze heeft grotendeels van de dag een masker op. Ze heeft ook blauwe ogen en snel last van de zon met haar roze huidje rond de ogen dus sowieso heeft ze snel een masker om als het zonnig is.

Manen had ik eerst niets aan gedaan, maar ze was steeds heel erg aan het krabben en schuren dus er waren plukken uit en in de knoop steeds dus vorige week er een stuk af geknipt. Ik trek het verder ook niet en dun het niet uit, alleen even de schaar er langs. Ze staat ook los zonder halster terwijl ze hooi eet terwijl ik knip :') ideaal!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 21:54 



 
Profiel   

Ja die vliegen, maar ook dazen, echt niet normaal. Zit zelf ook helemaal onder de grote bulten, rotbeesten. Hier zijn ze inmiddels redelijk goed spuitbus-proof. We gebruiken vreselijk stinkspul, met hertshoornolie erin, maar dat werkt als een tierelier, ze hebben dan echt een hele tijd helemaal geen last meer, superfijn! Die spuitbus maakt wel een hard sissend geluid, dus daar moesten de kleintjes even aan wennen, gaat na twee dagen al heel veel makkelijker!

Ik denk dat ik de manen nog maar even laat zitten dan, ik snap inderdaad dat als het in de knoop zit en er geschuurd wordt je het eraf haalt. Ze lijkt er niet veel hinder van te hebben, dus dan blijft het gewoon zo!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 22:05 



 
Profiel   

Ik doe er af en toe cowboymagic in en een borstel doorheen en dat is genoeg :j
Haar staart hangt wel steeds in dreads. Kan niet wachten tot daar het veulenpluis uit gegroeid is :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 22:07 



 
Profiel   

Gisteren heeft dochter Meike weer eens foto’s gemaakt van onze paardjes en ineens viel het ons op hoe knap onze Pumba aan het worden is (vinden wij dan). Hij heeft best al een volwassen uiterlijk, een echt paard al.
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Pumba is nu 1.52 en 1 jaar en drie maanden. We hopen dat ie 1.62-1.65 gaat worden, maar vrezen dat ie daar toch wel overheen zal gaan. We gaan het zien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 20:32 



 
Profiel   

Mooi, echt al een paard!

Rosie is nu 14 maanden en een grote D pony :+ ik hoop dat ze rond de 155-160 wordt :)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 20:45 



 
Profiel   

Wel heel knap! Ze heeft dezelfde punten aan haar manen als Pumba. Laatste restje veulen zullen we maar zeggen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 20:48 



 
Profiel   

Ja, lekker verkleurd van de zon ;) verder zijn haar manen nu nog zwart, maar ook dat is een kwestie van tijd ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 20:54 



 
Profiel   

Ik heb al een tijd niks meer gezegd hier (lees wel alles nog mee) na de verkoop van Zamazenta. Intussen hebben we 2 jaarlingen erbij voor de verkoop. Dus zolang ze hier nog staan kom ik weer een beetje meepraten :)

Shakira (merrie)
[ img ]

En Armando (hengst)
[ img ]

Van Shakira zijn wij op papier de fokkers, al is ze wel geboren bij vrienden van ons. Zij hadden de merrie drachtig gekocht. Nu moeten ze helaas door omstandigheden een nieuw huisje voor haar zoeken, vandaar dat wij hebben aangeboden om dat voor hun te doen.

Armando komt van een bevriende fokker af. Wij hebben eerder dit jaar een merrie van hem overgenomen (de moeder van Armando) en hem toen gelijk meegenomen. De fokker wil wat gaan minderen, en wij konden wel een hengstje gebruiken voor het schouwen (Armando weet al dat hij hengst is, haha). Dus zodoende dat de verkoop bij ons plaatsvind. Hij is wel zo leuk <3 Helaas zit ik momenteel met een geopereerde knie, anders had ik hem wel klaargemaakt voor shows.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 21:09 



 
Profiel   

Knappe dieren <3

Die bruine punten heeft Noura ook inderdaad. Laatste restje veulenhaar. Voorlopig zit het me daar nog prima :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 21:23 



 
Profiel   

Die zijn knap Goldenarrow!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 21:28 



 
Profiel   

Iemand een idee wat dit is? En wat ik er mee zou moeten doen?

[ img ]

Haar front is de afgelopen maand weer bij haar billen aan gegroeid. :=

[ img ]

<3

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 19:00 



 
Profiel   

Denk irritatie van vliegen. Vliegenmasker op doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 19:20 



 
Profiel   

Irritatie van de vliegen :j Ik zou het nu dagelijks behandelen met kamillethee om het rustig te krijgen en verder zorgen voor een vliegenmasker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 19:51 



 
Profiel   

Zo leuk al die jaarlingen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 20:39 



 
Profiel   

Wij hebben vandaag geoefend met vliegenspray. Ze vond er het hare van :))
Maar eerst op mijn hand sprayen en dan op haar vacht vegen ging beter. Dan doen we het voorlopig maar even zo. Ook prima :+
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 20:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 56 van de 79 [ 1958 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59 ... 79  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen