[Foto] 2020 veulens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 12:08

Hier worden de jonkies vandaag geheel rontgen gekeurd incl hals en rug.
Voor de ruin heb ik wel wat zenuwen want die is helaas niet zo zuinig op zichzelf en loopt niet helemaal ok.
Dat is ook de reden dat ik ze nu al op de foto laat zetten.
Mocht er dan iets zijn dat operabel is dan ben ik er hoop ik vroeg bij.
Anders had ik ze van het najaar pas laten doen.
Dierenarts komt aan huis keuren.

kevinsky

Berichten: 1980
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 19:09

Spannend!! Hopelijk komt iedereen er goed door. :j

martinev

Berichten: 2586
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 19:23

Ohh zeker spannend Ajesca, weet je al wat?

Ik dacht Phinne even kennis te laten maken met een groot stuk plastic, nou, het was duidelijk dat ik me daar niet mee hoefde te bemoeien hahaha! Echt, als dit paardje ooit ergens van onder de indruk is bel ik de krant. Of de dierenarts.

Ik legde een stuk plastic op haar rug, en dit was haar reactie:


ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 20:37

Haha heerlijk toch zon cool beest!

Beide jonkies top op de foto.
Par Fiero had 1 fragmentje bij zijn sprong waarschijnlijk restant van de blessure die hij als veulen opliep door vol tegen de betonmuur te slaan.
Niks ernstigs en kan geen kwaad maar ga wel even informeren of het eruit kan.
Dus wel opgelucht :D

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 20:42

Jij hebt dus ook al gerontgend? Ik wil de mijne binnenkort ook naar de kliniek brengen om helemaal op de foto te zetten.

ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 20:48

fokfanaat schreef:
Jij hebt dus ook al gerontgend? Ik wil de mijne binnenkort ook naar de kliniek brengen om helemaal op de foto te zetten.


Ja wilde ze eigenlijk van het najaar pas doen.
Had alleen bij 1 wat twijfels en had ook nog een 4 jarige die gekeurd moest dus heb ze meteen allemaal maar gedaan.
Deze dierenarts kwam gewoon bij mij thuis dus dat was wel handig

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 21:18

Ik wil ook hals en rug laten doen dus moet dan naar de kliniek. Mijne heeft de ogen niet helemaal gelijk zitten en een wat volle sinus aan 1 kant, dat wil ik ook op de foto zetten.

Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 21:21

Die van mij gaat in april op de foto, ook alles. Kliniek komt bij het opfokbedrijf waar hij staat. Heel fijn geregeld!

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 21:23

Das wel super! Ik heb al buikpijn van het idee dat ze erheen moet met de trailer.

angelpam

Berichten: 1375
Geregistreerd: 04-03-09
Woonplaats: Kruisland

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 21:30

Hier is pim al op de foto geweest en al geopereerd aan ocd in sprong. En inmiddels al volledig hersteld.

ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 22:03

fokfanaat schreef:
Ik wil ook hals en rug laten doen dus moet dan naar de kliniek. Mijne heeft de ogen niet helemaal gelijk zitten en een wat volle sinus aan 1 kant, dat wil ik ook op de foto zetten.


Oja dat zag ik in het fokkerijtopic voorbij komen.
Ben wel benieuwd wat daar de bevindingen van gaan zijn.
Hier ook hals en rug op de foto geweest. Echt heel fijn dat dat aan huis kon.
Begrijp wel dat je naar de kliniek gaan spannend vind.
Gelukkig sta je meestal verbaasd over hoe braaf ze dan zijn tijdens het transport.

Brigitte_D
Berichten: 684
Geregistreerd: 29-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 22:19

Heerlijk zo'n koele kikker!

Heb Pokerstar 2 weken geleden ook op de röntgenfoto laten zetten en alles was perfect gelukkig, blijft toch spannend.

Hij word mooier en mooier <3
Afbeelding

Afbeelding

kevinsky

Berichten: 1980
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 22:31

fokfanaat schreef:
Ik wil ook hals en rug laten doen dus moet dan naar de kliniek. Mijne heeft de ogen niet helemaal gelijk zitten en een wat volle sinus aan 1 kant, dat wil ik ook op de foto zetten.


Ogen scheef??!! :wow:

Dit van mij mist een heel stuk hoofd :=


Brigitte_D schreef:
Heerlijk zo'n koele kikker!

Heb Pokerstar 2 weken geleden ook op de röntgenfoto laten zetten en alles was perfect gelukkig, blijft toch spannend.

Hij word mooier en mooier <3
[ [url=m/PZuNAo.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/QykdFx.jpg]Afbeelding[/url] ]


Volgens mij heb ik hem een aantal keren op fb voorbij zien komen. Staat hij te koop? En is hij nog steeds zo enorm groot?

Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 22:32

Brigitte_D schreef:
Heerlijk zo'n koele kikker!

Heb Pokerstar 2 weken geleden ook op de röntgenfoto laten zetten en alles was perfect gelukkig, blijft toch spannend.

Hij word mooier en mooier <3
[ [url=m/PZuNAo.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/QykdFx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij blijft zo gaaf <3 Zoals je weet echt helemaal m’n type! Had wel verwacht dat hij al verkocht zou zijn eigenlijk! Toch maar houden?

LaDonna75

Berichten: 2146
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 22:46

Mooie twenters :)
Ik zet mijn puppypony niet op de foto, tenzij er een medische reden gaat komen. Het gaat ook om ander geld dan een rijpaard natuurlijk.
Noble kreeg een speelbal in de wei vandaag, en de andere partbred vond het ook erg interessant:
Afbeelding

Brigitte_D
Berichten: 684
Geregistreerd: 29-01-11

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 23:38

Ja klopt, staat te koop, maar er is eigenlijk weinig animo, ja voor 2/3e van wat ik vraag wil iedereen hem wel.. Dan blijft die gewoon lekker hier op stal haha.
Ja hij is echt wel groot, maar hij kan er zelf goed mee om gaan!

Emperor

Berichten: 196
Geregistreerd: 19-12-10

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 10:22

Wat een mooie foto's van de twenters <3 En wat zijn ze braaf :)

Voor de mensen die ze wel op de foto's laat zetten, waarom doen jullie dat nu al? Voor het certificaat of om een andere reden?

Ik twijfel om mijn 2 jarige KWPN merrie op de foto te zetten. Uit mijn omgeving hoor ik verschillende ervaringen, sommige doen het wel, anderen pas als ze ook naar de keuring zijn geweest op 3 jarige leeftijd. Het is mijn eerste jonge paard, dus ik vindt het eigenlijk lastig om te kiezen waar ik nu goed aan doe.

Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 12:45

Ik doe het nu omdat de kliniek op het opfokbedrijf komt om 35+ jonge paarden op de foto te zetten. Als ze er dan toch zijn, mag die van mij ook meteen. Komen er dan dingen uit, kan je al plannen maken voor na het weideseizoen of eventueel besluiten al naar huis te halen, wanneer nodig te opereren, de tijd geven om echt goed te herstellen en dan volgend jaar langzaam wat dingen gaan oppakken.

En mocht er iets gebeuren waardoor je tot verkoop over wil/moet gaan, weet je iig wat je verkoopt. Mensen kopen mijn inziens tegenwoordig eerder een paard met foto’s dan zonder.

jazzejam

Berichten: 396
Geregistreerd: 08-11-06

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 12:51

Phalco gaat ook helemaal op de photo. Ook met de gedachte als er wat moet gebeuren kan het nog voor inrijden worden gedaan. Daarnaast kan het zijn dat hij wordt verkocht, dan is het ook handig. Maar hoop natuurlijk dat alles goed is. :j

immii_clarr

Berichten: 790
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Zuiderwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 16:17

Superfijn dat al meerdere goede röntgenfoto's hebben :)

Mijn 2 jarige is ook al volledig op de foto geweest, omdat die binnenkort ook in de verkoop gaat. Toch fijn om te weten hoe het erbij staat en je weet wat je gaat verkopen :)

SteffiiY

Berichten: 22540
Geregistreerd: 26-04-06

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 21:56

Mijne gaat ook op de foto, denk in het najaar. Het liefst laat ik iemand aan huis komen. Weet iemand of er een kliniek aan huis komt voor volledige rontgenkeuring ipv hals en rug?

martinev

Berichten: 2586
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 22:08

Goed nieuws Ajesca!

Ik heb het bij mijn andere paard toen ze net drie was door e-digit laten doen. Zij zijn ook goedgekeurd om prok-foto's voor het kwpn te maken, en aangezien ik merries heb laat ik dat gelijk doen. Ik denk dat ik het eind dit jaar of begin volgend jaar laat doen.
Even kijken hoe ik het plan met mijn andere zelfgefokte paard, die heb ik nu net als simpel amateurtje naar het Z2 gereden en ze moet nog 8 worden, niet normaal wat een fijn paard dat is, echt mazzel, ons eerste zelfgefokte paard. Ik wil haar graag voor de thuiskeuring doen, met de hoop haar ster te krijgen. Wel handig qua kosten om dit in hetzelfde jaar te doen dus.

Ik had trouwens met ons eerste gefokte paard wel geluk, zij was de eerste jaargang van de hengst en werd geprikt om op de foto te gaan voor het OC-nakomelingenonderzoek van die hengst. Zo ging ze als 2-jarige al op de foto, geheel betaald door het KWPN. Ik wist toen al dat ze goed was, deze foto's mochten toen ook gebruikt worden voor het PROK-ondezoek wat ik later liet doen, toen hoefde ik nog maar een paar aanvullende foto's te laten maken, ideaal!

Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 09:53

Ik was eigenlijk niet van plan die van mij op de foto te zetten als er geen reden voor is.

Wel komt er eerst een tandarts bij als ze 3 jaar is.

Voor nu speelt ze lekker op de wei.

Nils

Berichten: 2019
Geregistreerd: 17-09-05
Woonplaats: Westerhaar-vriezenveensewijk

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 17:15

Wat waren jullie kwijt voor het op de foto zetten van jullie Twenters inclusief hals en rug en wat is een fijn adres die ook aan huis komt? (Mag uiteraard via PB)

ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 17:17

220 incl sedatie aan huis