[Foto] 2020 veulens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
__Suzanne__

Berichten: 4296
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Woudenberg

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 22:44

Prachtig!

Kyra013
Berichten: 106
Geregistreerd: 01-04-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 09:44

Wauw hele mooie foto’s! Net of ik 2 verschillende paarden zie door haar ogen!

Brigitte_D
Berichten: 684
Geregistreerd: 29-01-11

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 12:52

Poker buffel vandaag

Afbeelding
Afbeelding

JJ4

Berichten: 643
Geregistreerd: 14-02-18
Woonplaats: Op de grens van Drenthe met Groningen

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 13:51

Liggen jullie jaarlingen ook zoveel te slapen? Die van mij zeker 3 x per dag bij mooi weer.
Afbeelding

MukiwaCobs
Berichten: 1401
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Ergens in Limburg

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 18:22

Onze babies (jaarlingen) weer eens op de foto :)
Afbeelding

Ellie (officieel Elmira)
Afbeelding

Yente
Afbeelding

angelpam

Berichten: 1375
Geregistreerd: 04-03-09
Woonplaats: Kruisland

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 18:30

Is het misschien een idee om een groepsapp te maken. Die hebben we ook van 2019 veulens.

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 18:33

Ik heb niet zo’n behoefte aan een groepsapp :o

Wat voor kleurtje is Ellie?

MukiwaCobs
Berichten: 1401
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Ergens in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 23:50

Daihyo schreef:
Ik heb niet zo’n behoefte aan een groepsapp :o

Wat voor kleurtje is Ellie?


Hier ook geen interesse in de groepsapp sorry

Ellie is valk roan met dun kenmerken
Ik moet haar nog testen op kleur.. alhoewel ze Ee/Aa/Cr en 1x roan draagt, maar wil weten of ze eventueel die dun draagt.

Cioccolato

Berichten: 6610
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 09:44

Groepsapp is fijner dan bokt, als er een club voor is kom ik er in.
Maar volgens mij komt mijn 2020 er net zo vaak in voor als de 2019 bijna _O-

Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 09:47

Als er een clubje is voor een groepsapp, vind ik dit ook leuk! Zeker als ze straks 3/4 jaar zijn en om elkaars ontwikkelingen te volgen :)

Lotte_Wessel

Berichten: 3587
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 11:32

Ja ik vind het ook wel leuk om mee te doen met een groepsapp :)

angelpam

Berichten: 1375
Geregistreerd: 04-03-09
Woonplaats: Kruisland

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 14:36

Stuur mij allemaal dan even een pb met jullie naam en telefoon nr dan maak ik een groep aan.

Lau07
Moderator

Berichten: 1567
Geregistreerd: 10-07-13

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 15:56

Ik vind het ook een leuk idee. :D

kimendana
Berichten: 160
Geregistreerd: 28-08-08
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 12:28

Atchoum gaat ook lekker, billen lekker hoog en iets te veel vetjes maar goed, dat is wel lekker voor de winter.. Over de winter gesproken, meneer is al lekker zijn wintervacht aan het aanmaken..

Voor de mensen met een hengst, wanneer laten jullie ze castreren? Voor mij is het de eerste keer dat ik een hengst heb, mijn andere paarden waren al geruind.

Op Google, 1000 mensen, 1000 meningen.. Staand, liggend, op de kliniek, gewoon op locatie, narcose, verdoving.. Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Hij staat in de opfok en zou eventueel nog wel hengst mogen blijven, maar ik zie hier zelf geen meerwaarde in. Ik wil hem niet naar de keuring doen (waar zijn fokker het niet mee eens is haha), hij gaat bij mij niet dekken. Ik heb gelezen dat als je ze laat ruinen dat ze vaak wat meer de hoogte in gaan, maar of dat ook waar is?

Hij is van April 2020 en ik zit zelf te denken om hem in December te laten helpen, geen vliegen, wat koeler weer etc..

Hoe hebben jullie dit gedaan of zijn jullie dit van plan om te gaan doen?


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

fotolijstje

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 12:35

kimendana schreef:
Atchoum gaat ook lekker, billen lekker hoog en iets te veel vetjes maar goed, dat is wel lekker voor de winter.. Over de winter gesproken, meneer is al lekker zijn wintervacht aan het aanmaken..

Voor de mensen met een hengst, wanneer laten jullie ze castreren? Voor mij is het de eerste keer dat ik een hengst heb, mijn andere paarden waren al geruind.

Op Google, 1000 mensen, 1000 meningen.. Staand, liggend, op de kliniek, gewoon op locatie, narcose, verdoving.. Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Hij staat in de opfok en zou eventueel nog wel hengst mogen blijven, maar ik zie hier zelf geen meerwaarde in. Ik wil hem niet naar de keuring doen (waar zijn fokker het niet mee eens is haha), hij gaat bij mij niet dekken. Ik heb gelezen dat als je ze laat ruinen dat ze vaak wat meer de hoogte in gaan, maar of dat ook waar is?

Hij is van April 2020 en ik zit zelf te denken om hem in December te laten helpen, geen vliegen, wat koeler weer etc..

Hoe hebben jullie dit gedaan of zijn jullie dit van plan om te gaan doen?


[ [url=m/3WHYH8.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/hyHqfk.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/rbvME8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtig paardje!! Mijn advies is gewoon rond idd 1/2 jaar doen, als die geen wormen etc heeft. staand is een plaatselijke verdoving, dit kan dus veel meer situaties mee brengen en complicaties. Liggend is gehele verdoving en dus veiliger!

Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 12:52

Tot welke leeftijd laat je hem in de opfok? Mijn voorkeur zou zijn om het wat later te plannen als hij thuis is. Daar heb je toch wat meer controle over de verdere hygiëne/nazorg en kan hij voldoende rust krijgen.

kimendana
Berichten: 160
Geregistreerd: 28-08-08
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 13:46

Thanks Fotolijstje en Julia.

Misschien nog wat extra info wat niet verkeerd is: Het is een "open" opfok, ik mag elke dag langs komen als ik wil, mag hem altijd uit de kudde halen en op mijn gemak al wat dingen oefenen (vast staan, voetjes geven, de smid, poetsen, wassen, niks is inmiddels nog een probleem)

Over het algemeen probeer ik er elk weekend even naar toe te gaan en een paar minuten wat met hem te doen, verder staat hij in een groep van totaal 12 hengsten in de leeftijd 1 tot 2 jaar met altijd de eigen keuze tussen binnen of buiten staan.

Er is dagelijks, heel de dag toezicht.

Ik neig nu naar, een roesje en dan plaatselijk verdoven, staand. Hij kan tijdelijk apart staan naast zijn eigen groep. Hij is natuurlijk best zwaar en ik heb begrepen hoe zwaarder het paard hoe meer risico bij een algehele verdoving..

maessie

Berichten: 5745
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 16:21

Ik zou het op een moment doen dat hij op het land kan blijven lopen, zonder al teveel muggen. Dat is het schoonste, en geeft de meeste beweging. (Beide goed voor de wondheling)

Onze Vogue groeit ook als kool, blij ei ist :D (samen met onze 25-jarige, ongeveer even groot)

Afbeelding
Afbeelding

Cioccolato

Berichten: 6610
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 18:49

Ik doe altijd voorjaar dat ze 1 worden of net 1 zijn :j
Liefst staand met plaatselijke verdoving. Laatst ook wel liggend in het land gedaan

JJ4

Berichten: 643
Geregistreerd: 14-02-18
Woonplaats: Op de grens van Drenthe met Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 20:13

kimendana schreef:
Atchoum gaat ook lekker, billen lekker hoog en iets te veel vetjes maar goed, dat is wel lekker voor de winter.. Over de winter gesproken, meneer is al lekker zijn wintervacht aan het aanmaken..

Voor de mensen met een hengst, wanneer laten jullie ze castreren? Voor mij is het de eerste keer dat ik een hengst heb, mijn andere paarden waren al geruind.

Op Google, 1000 mensen, 1000 meningen.. Staand, liggend, op de kliniek, gewoon op locatie, narcose, verdoving.. Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Hij staat in de opfok en zou eventueel nog wel hengst mogen blijven, maar ik zie hier zelf geen meerwaarde in. Ik wil hem niet naar de keuring doen (waar zijn fokker het niet mee eens is haha), hij gaat bij mij niet dekken. Ik heb gelezen dat als je ze laat ruinen dat ze vaak wat meer de hoogte in gaan, maar of dat ook waar is?

Hij is van April 2020 en ik zit zelf te denken om hem in December te laten helpen, geen vliegen, wat koeler weer etc..

Hoe hebben jullie dit gedaan of zijn jullie dit van plan om te gaan doen?


[ [url=m/3WHYH8.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/hyHqfk.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/rbvME8.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb de afspraak gemaakt voor Dexter om te ruinen op 7 oktober mits het niet te nat weer is. Hij is van mei vorig jaar.

Het gaat liggend gebeuren en daarna laat ik hem waarschijnlijk op de wei staan de eerste nacht, of heel kort op stal (zo’n 5 uurtjes).
Het is ook mijn eerste keer en vind het allemaal best heel spannend. Ik ben er bij als hij verdoofd gaat worden, maar als ie onder zeil is dan neemt een oud stalgenootje het van me over. Ik denk dat ik van mijn stokje ga als ik er bij blijf. :r :evaw:


Afbeelding

kimendana
Berichten: 160
Geregistreerd: 28-08-08
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 05:55

Succes JJ4 met Dexter, 7 oktober is al snel.. Ik vind het ook spannend, niet voor mezelf maar voor hem, terwijl ik heel goed weet dat het echt lopende band werk is en niks bijzonders.. Maar het is toch je baby hè haha..

Laat je even weten hoe het gegaan is met Dexter?

JJ4

Berichten: 643
Geregistreerd: 14-02-18
Woonplaats: Op de grens van Drenthe met Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 14:13

kimendana schreef:
Succes JJ4 met Dexter, 7 oktober is al snel.. Ik vind het ook spannend, niet voor mezelf maar voor hem, terwijl ik heel goed weet dat het echt lopende band werk is en niks bijzonders.. Maar het is toch je baby hè haha..

Laat je even weten hoe het gegaan is met Dexter?


Ja, doe ik!

En het is idd wat je zegt, het is je babypaardje en vind het eigenlijk ontzettend zielig dat ik hem dit aandoe. -O-
Tegelijkertijd gun ik hem rust in zijn koppie en de mogelijkheid om in een gemengde kudde te kunnen staan.

Hij is er qua gedrag nu ook wel aan toe, want hij is sinds kort begonnen met mijn PRE ruin te bespringen. _-:(
De correcties die hij daarna van hem krijgt zijn behoorlijk pittig, maar het ontmoedigt schijnbaar niet
#) 8)7 :n
Afbeelding

kevinsky

Berichten: 1979
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 17:49

Wat groeit hier hier lekker door. Ik snap helemaal dat sommige er tegenop zien om hun veulens te ruinen. Wij ruinen ze meestal optijd in het voorjaar als ze 3 jaar zijn. Voordat ze naar huis komen. Maar ik snap wel dat als het handiger uit komt sommige ze eerst laten castreren.

Gelukkig heb ik daar met mijn merrie geen last van. Die groeit ook heerlijk door. :j

Afbeelding
Afbeelding

ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 20:54

kevinsky schreef:
Wat groeit hier hier lekker door. Ik snap helemaal dat sommige er tegenop zien om hun veulens te ruinen. Wij ruinen ze meestal optijd in het voorjaar als ze 3 jaar zijn. Voordat ze naar huis komen. Maar ik snap wel dat als het handiger uit komt sommige ze eerst laten castreren.

Gelukkig heb ik daar met mijn merrie geen last van. Die groeit ook heerlijk door. :j

[ [url=m/dv5vXY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/JAfi0h.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ze ziet er goed uit!

Hier alles van het voorjaar al geruind.
Lopen lekker in de gemengde groep met mijn volwassen paarden en dat gaat echt super.
Vandaag alles voor het eerst sinds maanden voor de nachten weer naar stal.
De volwassen paarden hebben een andere voerbehoefte en aangezien de voeding nu wat uit het gras gaat gaan die snachts apart op stal.
Kan ik de jonkies gewoon onbeperkt ruwvoer aanbieden.
Die hebben een ruime inloopstal met zn drieen dus die blijven ook in de winter lekker buiten.
Overdag staan ze dan gewoon met zn allen op de wei met toegang tot de paddocks en inloopstal.

Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 10:39

Wat is vogue leuk, ben Haflingers erg leuk gaan vinden sinds ik een poosje 1 heb gereden van een stalgenoot. Veelzijdige lieve dieren zijn het!

Tsjah ruinen, ik zou het ook erg spannend vinden, ondanks dat het lopend bandwerk is.

Philaina heet ze toch? Ze ziet er super uit, ze red zich goed met 1 oog?